Olen käynyt ite kyseistä koulua muutama vuosi sitten ja edelleen kuulen tosi paljon huonoa sieltä. Varmasti myös muissa kouluissa ongelmakohtia on, mutta haluaisin kuulla nyt onko muilla jotain kokemuksia Linnajoen yläasteesta? Tuntuu että opettajat aivan pihalla mitä koulussa tapahtuu. Itse voin olla kiitollinen etten saanut osakseni kiusaamista, mutta omalla kokemuksella voin sanoa sen olevan luultavasti harvinaisempaa kuin kiusatuksi tuleminen. Kiusaaminen on hyvin iso ongelma ja se selitetään ihan käsittämättömillä tavoilla. Jouduin kerran olemaan mukana tapauksessa jossa selviteltiin yhden henkilön syrjimistä. Henkilö tällöin totesi muutaman oppilaan jotka syyllistyvät syrjimiseen ja opettajan kommentti tähän oli luokkaa "Vaikea uskoa olen heitä opettanut ja olleet mukavia". Kuinka epävalidi vastaus on, eihän se tarkoita juuri mitään jos oppilas on opettajalle mukava. Opettajat uskovan vain sen minkä jaksavat.
Jos nyt jotain positiivista haluan kuitenkin sanoa on, että muutamia hyviäkin opettajia seasta löytyy. On vain todella harmi kuulla aina miten juhlapuheissa koulua ja sen yhtenäisyyttä kehutaan ja kuinka "meidän koulu on kiva koulu". Tuntuu olevan enemmän hienoa sanoa kivakouluksi, mutta kun aika olisi tehdä jotain sen eteen ei kertakaikkiaan kukaan ole valmis. Kerran vuodessa järjestettävä kliseinen kivakoulu piirileikki tunti ei auta oikeasti mitään.
En ole kokemuksieni kanssa yksin, sen tiedän. Olisi aika tehdä muutosta, jos oikeasti tuosta koulusta haluttaisiin turvallinen ja hyvä oppimisympäristö ihan jokaiselle. Onneksi ei tarvitse tuonne enää palata, mutta kannan huolta nykyisistä ja tulevista oppilaista.
Linnajoen yläaste
Anonyymi
0
991
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067