Olen käynyt ite kyseistä koulua muutama vuosi sitten ja edelleen kuulen tosi paljon huonoa sieltä. Varmasti myös muissa kouluissa ongelmakohtia on, mutta haluaisin kuulla nyt onko muilla jotain kokemuksia Linnajoen yläasteesta? Tuntuu että opettajat aivan pihalla mitä koulussa tapahtuu. Itse voin olla kiitollinen etten saanut osakseni kiusaamista, mutta omalla kokemuksella voin sanoa sen olevan luultavasti harvinaisempaa kuin kiusatuksi tuleminen. Kiusaaminen on hyvin iso ongelma ja se selitetään ihan käsittämättömillä tavoilla. Jouduin kerran olemaan mukana tapauksessa jossa selviteltiin yhden henkilön syrjimistä. Henkilö tällöin totesi muutaman oppilaan jotka syyllistyvät syrjimiseen ja opettajan kommentti tähän oli luokkaa "Vaikea uskoa olen heitä opettanut ja olleet mukavia". Kuinka epävalidi vastaus on, eihän se tarkoita juuri mitään jos oppilas on opettajalle mukava. Opettajat uskovan vain sen minkä jaksavat.
Jos nyt jotain positiivista haluan kuitenkin sanoa on, että muutamia hyviäkin opettajia seasta löytyy. On vain todella harmi kuulla aina miten juhlapuheissa koulua ja sen yhtenäisyyttä kehutaan ja kuinka "meidän koulu on kiva koulu". Tuntuu olevan enemmän hienoa sanoa kivakouluksi, mutta kun aika olisi tehdä jotain sen eteen ei kertakaikkiaan kukaan ole valmis. Kerran vuodessa järjestettävä kliseinen kivakoulu piirileikki tunti ei auta oikeasti mitään.
En ole kokemuksieni kanssa yksin, sen tiedän. Olisi aika tehdä muutosta, jos oikeasti tuosta koulusta haluttaisiin turvallinen ja hyvä oppimisympäristö ihan jokaiselle. Onneksi ei tarvitse tuonne enää palata, mutta kannan huolta nykyisistä ja tulevista oppilaista.
Linnajoen yläaste
Anonyymi
0
1106
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.313942Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2421456Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1771203Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ80990Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲116965Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56775