Kang-Fu, vanha peli vuodelta 1996 AGA-Amigoille, johon eivät 16-bittiset konsolit pystyneet

Anonyymi

Peli on sen verran iso että vaatii CD-aseman A1200/A4000:lle ja toimii myös CD32 pelikonsolilla, joka siis oli Commodoren epäonnistunut CD-pelikonsoli.

Peli käyttää samanaikaisesti dualplayfieldiä ja HAM-moodia, ja värejä on pelissä yli 1000, en tiennyt että tämä on edes mahdollista. Lisäksi grafiikat ovat hires-resoluutiossa, eli 640x256, tavanomaisen 320x256 sijasta.

Musiikki soitetaan CD:ltä, jolloin ilman miksausta saa samanaikaisesti ääniefektit ja musiikki päällekkäi ilman CPU-tehon käyttämistä 4 äänikanavalla.

https://m.youtube.com/watch?v=MlSxVDVEXKI

Ongelma vain oli että tämä peli on helvetin huono, mutta siis AGA-Amigoissa on potentiaalia, joka pesee mennen tullen 16-bittiset Megadrivet ja Super Nintendot niiden omilla alueilla eli tasohyppelypeleissä. Koska ne eivät pysty vastaaviin resoluutioihin ja värimääriin kuin AGA-Amigat.

2

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö AGA-Amigoissa HAM-tilaa voinut käyttää myös hires-tilassa ? Ainakin muistelen lukeneeni niin. Teknisenä taidonnäytteenä tuo kyllä on ihan vaikuttava, mutta spritet ovat aika amatöörimäisiä (esimerkiksi se kana...)

      • Anonyymi

        HAM-tilan resoluutiossa ei ole mitään kummallista , sillä AGA:ssa kaikki näyttötilat voidaan valita kolmen eri resoluution mukaan, eli lores, hires, superhires.

        Se, mikä ihmetyttää on että HAM-tilaa voidaan käyttää yhdessä dualplayfieldin kanssa (?) joka periaatteessa rajoittaa värimäärän 16 16 väriin, jos meillä on kaksi riippumatonta playfieldiä, jossa 4 bittitasoa kummassakin. HAM8-tila sen sijaan vaatii kaikki 8 bittitasoa yhdellekin playfieldille, mutta pelissä on selvästi kaksi playfieldiä, ja pelissä myös mainitaan että dualplayfieldiä käytetään, voisihan tuon toisen kerroksen periaatteessa myös kopioida vaikka blitterin avulla päälle, mutta se veisi tehoa, ja pelissä on kuitenkin 50 FPS ruudunpäivitys.

        Eli molemmat playfieldit siten ehkä pystyvät käyttämään samaa HAM8-väripalettia? Pitäisi testata itse, muistaakseni HAM dualplayfield ei toiminut ainakaan A500:lla , ja sillä pystyi käyttämään vain lores-tilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe