Vinkki toisesta ketjusta - Rukoiletko

Anonyymi

Toisesta ketjusta lainaus "Puuttuu vain se rukouspalsta enää." Miksi puuttuisi.
Kiitosrukouksen aamulla mielessäni ajattelen kun terveenä nousen uuteen päivään. Kun tutulle tai itselle sattuu jokin vastoinkäyminen, rukoilen että tulisi asia hoidetuksi.

54

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä vaistoan enkelit - ne ovat aina sekä muistuttaneet, ohjanneet ja hoksauttaneet minua ja kiitän heitä siitä. Olen akateemisesti koulutettu ja en ole uskovainen mutta kun olen niin useasti todennut tuon ohjauksen, on se pakko myöntää.

    • Anonyymi

      Lapsena minulle opetettiin ilrarukous.
      Äitini saattohoitovaiheessa kutsuimme papin siunaamaan ja rukoilimme yhdessä papin johdolla. Tilaisuudesta jäi hyvä ja lämmin mieli.

      Rukoilen joskus. En päivittäin. Tlanteesta riippuen. Kirkko ja rukoukset tulivat lähemmäksi. Äitini js sisarensa kuoleman jälkeen.
      Siili

    • Anonyymi

      Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: EN

    • Anonyymi

      Tuosta vaistoamisesta ovat tututkin kertoneet. Olkoon se sitten enkeli tai kuudes aisti. Naisen vaistoksikin sanotaan, miksei herkempi mieskin vaistoa, en mahda kehdata kertoa. Olen niin suoraviivainen etten usko vaistoavani mitään, joten enkelit ne kai ohjaa. On sattunut omalla kohdallakin ihmeellisiä positiivisia tapahtumia.

      • Anonyymi

        Kun äitiäni saattohoidettiin kyseisen paikan hoitaja jutteli rajasta elämän ja tuonpuoleisuuden välillä. Jutut olivat toisaalta hämmentäviä......
        Siili


    • Anonyymi

      Vastaus :

      Rukoilen
      motakertaa päivässä,
      kaikista elämään liittyvistä asioista,
      läheisten ja muittenki puolesta,
      valillä koko maailman puolesta,


      kiitos luoja kun kuulet rukouksemme,

      Aamen !

    • Anonyymi

      en itse pidä siitä et minun puolesta joku rukoilee, osaan rukoilla itsekkin eli joku tolkku siihenkin

      • Anonyymi

        Onpa erilainen mielipide, oikea tottakai, jos niin sen miellät. Soitin äidille kerran viikossa. Hän lopetti aina puhelun, rukoilen puolestasi ja minä vastasin, kiitos, sitä tarvitaan aina. Uskon esirukouksen voimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erilainen mielipide, oikea tottakai, jos niin sen miellät. Soitin äidille kerran viikossa. Hän lopetti aina puhelun, rukoilen puolestasi ja minä vastasin, kiitos, sitä tarvitaan aina. Uskon esirukouksen voimaan.

        Minäkin uskon rukouksen voimaan, ja näyttää se auttavan. Sinänsä meidänkään uskossamme ei ole mitään ideaa, meinaan Raamatulla ym. Olisi epäreilua jos ne jotka eivät ole uskonnostamme kuulleetkaan, piru perisi. Samoin olisi meidänkin laitamme, kun papit eivät saa meitä vakuuttuneeksi opistaan, eivät edes yritä.


    • Anonyymi

      Meidän ikäisemme kai ovat vielä niitä, jotka useimmat uskovat Jumalaan ja rukoilevat. Nuorisossa on monenlaista uushenkisyyttä, joka ei paljon Raamattuun perustu. Itse elän jalat tukevasti maan pinnalla, mutta sydän on taivaassa, ja etenkin vaikeina päivinä tulee rukoiltua montakin kertaa päivässä. Myös läheisteni puolesta rukoilen.

      • Anonyymi

        Rukoilen paljon, joka päivä.
        Myös esirukouksia.


    • Anonyymi

      Aiheeseen liittyen, nyt kun kaikki kallistuu, ja monilla on rahat vähissä, yksi säästökeino on erota kirkosta, jos vielä kuuluu siihen.
      Onhan monia syvästi uskovaisia lahkolaisia, jotka ovat eronneet kirkosta ja maksavat koviakin maksuja ties minne. Uskovat siten autuaaksi tulevansa.

    • Anonyymi

      En usko jumalaan, mutta rukoilen silti useinkin.
      Rukous helpottaa oloa joskus ja tuo lohtua ja rauhoitusta.
      Rukous on tavallaan samaa kuin niin suosittu mind-fullness.

      • Anonyymi

        Ihan niin se on itsesuggessiota Ja siksi auttaa monia elämän polulla


    • Anonyymi

      Jos ei ole ketään voi aina puhua Jumalalle. Jumala on aina käytettävissä.

    • Anonyymi

      Onko rukoilemista, jos ulkomuistista pajattaa "Levolle laske..." tm. valmiiksi kirjoitettua?

      • Anonyymi

        Kyllähän kirkossakin valmiita rukouksia toistetaan. Rukoilkaamme siten kuten Herramme Jeesus on meitä opettanut...


      • Anonyymi

        Aina ei keksi sanoja, sanat voi olla raami rukoukselle.


    • Anonyymi

      "Itse elän jalat tukevasti maan pinnalla, mutta sydän on taivaassa" Kivasti sanottu, otan käyttöön.

      • Anonyymi

        Taitaa vanha sanonta kuulua siten, että "käsi aurassa, sydän taivaassa". Ei kai se ollut Lutherin??


    • Anonyymi

      En usko jumalan olemukseen.
      Kieltämättä kun menen kirkkoon sen vaikutus hämentää, jotain siinä tilassa on poikkeavaa.
      Kirkko on rakennettu siihen tarkoitukseen, ymmärrän hartauden toisin kuin uskossa oleva.

      • Anonyymi

        Kuka piispa vai oliko se pappi joka sanoi joskus, että "Minä poika se uskon Jumalaan".
        Minä sanon myös että "minä tyttö se uskon Jumalaan".
        Ja rukoilen päivin ja öisinkin.

        Niin monta kertaa on kuullut rukouksen.
        Joskus vastaa että "ei", ja osoittautuu että oli minun parhaaksi.


      • Anonyymi

        Minäkään en usko Jumalaan, mutta rukoilen joskus ja murheen sattuessa useinkin.
        Rukoileminen tuo helpostusta mieleen ja "sydämeen". Ikä lisää rohkeutta, Ei ole mitään menetettävää, vaikka rukoilisikin. Rukoilu nousee mielen todellisuudesta, jopa syvyydestä,
        rukoileminen on terapeuttista.
        Ei siitä mitään haittaakaan ole, mutta voi olla hyötyä, keventynyt mieli.


    • Anonyymi

      En rukoile enkä kuulu mihinkään uskontokuntaan. Kirkkoonkin menen vain jos pakko koska siellä aina palelee, samoin hautuumailla. Siksi myöskään minun tuhkieni loppusijoituspaikka ei ole hautuumaa

      • Anonyymi

        Meinaatko että tuhka kokee kylmyyttä? Mihin pätsiin tuhkasi toivot ripoteltavan?
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että tuhka kokee kylmyyttä? Mihin pätsiin tuhkasi toivot ripoteltavan?
        Siili

        Miksi minun tuhkani pitäisi hautuumaalle viedä kun en sitä ole koskaan halunnut? En ala maksamaan hautapaikasta kun en ole kirkollisverojakaan maksanut penniäkään. enkä siitä halua lapsenikaan maksavan. Ainoa maksu tulee olemaan arkku ja krematoriomaksu. Uurnaksi riittää krematorion pahvikippo jolla tuhkani viedään tunturiin. Luvat olen hoitanut jo vuosia sitten kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun tuhkani pitäisi hautuumaalle viedä kun en sitä ole koskaan halunnut? En ala maksamaan hautapaikasta kun en ole kirkollisverojakaan maksanut penniäkään. enkä siitä halua lapsenikaan maksavan. Ainoa maksu tulee olemaan arkku ja krematoriomaksu. Uurnaksi riittää krematorion pahvikippo jolla tuhkani viedään tunturiin. Luvat olen hoitanut jo vuosia sitten kuntoon.

        Onko tunturissa sitten lämpimämpi kuin hautausmaalla?
        Siili


    • Anonyymi

      Jokaisen ihmisen sydämeen on asetettu jumalakaipuu, kai siksi ihminen rukoilee vaikka ei uskoisikaan...

      • Anonyymi

        Ihminen etsii ja kaipaa koko elämänsä jotain - - -
        suurempaa, syvällistä, tarkoitusta, selitystä, jotain - - -


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mannekiinien kuvat ei oikein synkkaa rukouksiin, mutta kiitos rukouksista !

        Nyt en ymmärrä.
        Tuo juttu oli tavallisten suomalaisten rukouksista, ei mannekiineista?

        Ei silti esim Anne Pohtamo, ent missi myös rukoilee.

        Tulikohan oikea linkki?

        Enkä minä itse huomannut mitään juttua "enkeleistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä.
        Tuo juttu oli tavallisten suomalaisten rukouksista, ei mannekiineista?

        Ei silti esim Anne Pohtamo, ent missi myös rukoilee.

        Tulikohan oikea linkki?

        Enkä minä itse huomannut mitään juttua "enkeleistä".

        Teennäinen Pöhnämö alkoi tehdä "uskollaan" rahaa. Kun joutui tulemaan häntä koipien välissä takaisin USA:sta takaisin Artonsa luo. Ihme kun huoli sen takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teennäinen Pöhnämö alkoi tehdä "uskollaan" rahaa. Kun joutui tulemaan häntä koipien välissä takaisin USA:sta takaisin Artonsa luo. Ihme kun huoli sen takas.

        Millainen sisältö tuollaista tekstiä kirjoittavalla ja tuolla lailla ajattelevalla tyypillä on? - Nm. Musta ja kiero


    • Anonyymi

      Enkeleiden kasvatus tuolla taivaan taimitarhassa onkin monikymmenkertaistunut viimeisen parintuhannen vuoden aikana. Joskus vuonna 0 väestöä arvioidaan maapallolla olleen jotain 200-300 miljoonaa ja kirkonisät uuressa viisaudessaan päätteli, että joka jepelle ja janitalle on oma suojelusenkeli (ja tietysti ne taivaalliset ilmavoimat siihen päälle), joten enkulivenkuleita olisi siis ollut saman verran. Nykyinen väkimäärä on jotain rapiat seitsemän miljardia, joten noita suojeluskuntalaisia pitänee olla saman verran?
      Eipä ihme, että niihin nykyään törmäilee joka paikassa ja ilmatila on nitä sakeanaan. Hyvä kun Hornetit enää sekaan sopii!

      • Anonyymi

        Ihmisistä ei tule enkeleitä, kun he kuolevat. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Aina ja kaiken aikaa. - Nm. Enkeleitä hiuksissani

      • Anonyymi

        Ne jotka rukoilee eivät välitä em huomautuksista, rukoilevat edelleenkin.

        Mutta olisi hienotunteista olla kommentoimatta.
        Turha viisastella toisten henkilökohtaisista.
        Antakaa meidän rukoilla rauhassa. On kiva keskustella muiden kanssa, jotka rukoilevat.

        Ne jotka eivät rukoile, he eivät rukoile. Se on heidän ratkaisu, emme me siihen puutu, emmekä mitenkään "saarnaa".

        Minä ainakin rukoilen joka päivä.
        On hyvä, ja Luoja pitää huolta.
        Ihana päivä taas edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka rukoilee eivät välitä em huomautuksista, rukoilevat edelleenkin.

        Mutta olisi hienotunteista olla kommentoimatta.
        Turha viisastella toisten henkilökohtaisista.
        Antakaa meidän rukoilla rauhassa. On kiva keskustella muiden kanssa, jotka rukoilevat.

        Ne jotka eivät rukoile, he eivät rukoile. Se on heidän ratkaisu, emme me siihen puutu, emmekä mitenkään "saarnaa".

        Minä ainakin rukoilen joka päivä.
        On hyvä, ja Luoja pitää huolta.
        Ihana päivä taas edessä.

        Jaha, ja miten kommenttisi liittyy viestiini, kun kerran siihen vastaat? - Nm. Mikä huomautus


    • Anonyymi

      En usko enkä rukoile. Joskus nuorena ajattelemattomuuttani saatoin rukoilla apua isoihin ongelmiin, mutta olen kyllä ymmärtänyt, että ongelmat on itse hoidettava. Toisaalta kiitosrukouksenkin voi antaa esim. ystävälleen tm., jolta sen todellisen avun ja ilon on saanut.

      • Anonyymi

        Ei kai kukaan rukoilija kuvittele, että asiat ja ongelmat tulisi hoidettua jonkun muun toimesta ja vastaukseksi rukouksiin eikä itse tarvitsisi niitä hoitaa ja huolehtia. Rukoushan on sitä varten, että pyydät itsellesi voimia, tietoa ja ymmärrystä toimia parhaalla tavalla. - Nm. Alitajunta tekee tehtäviään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan rukoilija kuvittele, että asiat ja ongelmat tulisi hoidettua jonkun muun toimesta ja vastaukseksi rukouksiin eikä itse tarvitsisi niitä hoitaa ja huolehtia. Rukoushan on sitä varten, että pyydät itsellesi voimia, tietoa ja ymmärrystä toimia parhaalla tavalla. - Nm. Alitajunta tekee tehtäviään

        "Heitä Herran haltuun, niin sinun hankkeesi toteutuvat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heitä Herran haltuun, niin sinun hankkeesi toteutuvat."

        Eivät toteudu tai eivät toteutuneet. Rukouksista ja / tai toiveista huolimatta en osannut tehdä asioille oikeita ratkaisuja tms. tuubaa, jolla ei enää ole mitään väliä. Kai. - Nm. Riittävän vahvoilla toiveilla on tapana toteutua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heitä Herran haltuun, niin sinun hankkeesi toteutuvat."

        Tarkoittanee, että voit heittää itse hanskat naulaan ja odottaa taivaallista remppamiestä. Sitten homma etenee, tai ei.


    • Anonyymi

      Tänä aamuna rukoilin:
      "Herra, ota pois tämä pääkipu ja anna rahat takaisin!"

      • Anonyymi

        Eräs tyyppi rukoili tyräleikkauksen jälkeen: ota särky pois, mutta jätä turvotus. - Nm. Metka toive


    • Anonyymi

      Rukoilin eilen iltamyöhään puutarhassa marschallin loisteessa saunakaljat juodessa :-)

      Gubbe 73

      • Anonyymi

        Mietin vain, että mitä iloa ja onnea teille tuo tämäntapaiset komentit.
        Tuntuuko hyvältä rienata totisia rukoilijoita?

        Aloittajalla oli hyvä tarkoitus, että olisimme voineet keskustella rukouksesta.
        Mutta te rienaajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin vain, että mitä iloa ja onnea teille tuo tämäntapaiset komentit.
        Tuntuuko hyvältä rienata totisia rukoilijoita?

        Aloittajalla oli hyvä tarkoitus, että olisimme voineet keskustella rukouksesta.
        Mutta te rienaajat?

        Ano, sinä tosikko 18:53, mikä oikeus sinulla nimittää kenenkään rukouksia rienauksiksi.
        "Tuntuuko hyvältä rienata totisia rukoilijoita?"
        Ei rukoileminen välttämättä ole niin totinen asia.
        Huumori ei ole synti.
        Jokainen rukoilee tavallaan ja sitä mitä haluaa.
        Rukous on aina rukous.
        Rukous on kahdenkeskistä keskustelua Jumalan kanssa,
        vaikka ei ole varmuutta onko siellä toisessa päässä ketään.
        Mitään merkkiä ei olla saatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano, sinä tosikko 18:53, mikä oikeus sinulla nimittää kenenkään rukouksia rienauksiksi.
        "Tuntuuko hyvältä rienata totisia rukoilijoita?"
        Ei rukoileminen välttämättä ole niin totinen asia.
        Huumori ei ole synti.
        Jokainen rukoilee tavallaan ja sitä mitä haluaa.
        Rukous on aina rukous.
        Rukous on kahdenkeskistä keskustelua Jumalan kanssa,
        vaikka ei ole varmuutta onko siellä toisessa päässä ketään.
        Mitään merkkiä ei olla saatu.

        "Herra, ota pois tämä pääkipu ja anna rahat takaisin!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Herra, ota pois tämä pääkipu ja anna rahat takaisin!"

        Hauska rukous, taisi olla Pentti Saarikosken tai "Origon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska rukous, taisi olla Pentti Saarikosken tai "Origon".

        Minusta ei ole hauska, pelkästään mauton.


    • Anonyymi

      Rukoilen, koska se minulle välttämättömyys, etenkin viime vuosina, kun olen menettänyt läheisiäni. Rukoilen itseni ja toisten puolesta. Arvostan myös suuresti, jos joku sanoo rukoilevansa puolestani.

      • Anonyymi

        Suosittelen tätä kirjaa:
        "Jumala puhuu", toimittanut A. Russell.

        Siinä on joka vuoden päivälle kapitteli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe