8 velatonta Toyotaa

Anonyymi

Juhannuksen maissa olin yhden naapurini syntymäpäivillä. Juhlatilaisuus oli aika vaatimaton, sillä lähinaapurit ovat pääasiassa tavallisia työssä käyviä ja omillaan toimeentulevia mukavia ihmisiä. Kaikki uskaltavat olla juuri sitä, mitä todellisuudessa ovatkin, joten elvistelyä meidän kylässä ei lainkaan esiinny. Kirkonkylässä on yksi juppihenkinen kaveri, joka haluaa ajaa Teslalla, mutta hänen rahatilanteensa ei ole järin hyvä. Kuulopuheiden mukaan kaverilla on jopa autovelkaa???

Siinä täytekakkua syödessämme joku huomasi sen, että pihassa seisoi 8 Toyotaa eli kaikki pihaan parkkeeratut autot olivat samaa merkkiä. 7 Toyotaa oli tavallisia bensiinikäyttöisiä autoja, mutta minun autoni oli siinä joukossa ainoa itselataava hybridi. Kaikki 8 Toyotaa olivat suhteellisen iäkkäitä ( 5 - 20 vuotta). Koska Toyotat ovat varmatoimisia autoja, niin iästä ei ole suurta haittaa. Mukavat naapurini ovat pystyneet ilman vaikeuksia tekemään varmatoimisilla autoillaan kaikki kauppareissut ja muut ajot ajallaan.

Juttu alkoi sitten pyöriä yleisemminkin Toyotan ympärillä. Vuorotellen jokainen meistä kehui omaa Toyotaansa ja sen hyvää toimivuutta. Puhuttiin sitten autojen rahoituksestakin, ja silloin yhdessä todettiin, että kaikki pihamalla seisovat Toyotat olivat velattomia autoja. Se ei tietenkään ollut mikään ihme, sillä tavalliset bensiinkäyttöiset autothan olivat vanhoja (8 - 20 vuotta). Ainoastaan minun hybridiautoni oli vähän tuoreempi, mutta onhan silläkin ikää jo 5 vuotta.

Sitten aloimme jutella sähköautoista. Kukaan naapureistani ei ollut oikein innostunut sähköautoista, koska kaikki tykkäävät ajaa velattomilla autoilla. Kalliita sähköautoja nämä tavalliset pienipalkkaiset ihmiset eivät tietysti pystyisikään ostamaan. Kaikki tuntuivat olevan hyvin tyytyväisiä omiin varmatoimisiin autoihinsa.

Ajellessani kotiin mietin sitä, että tällaiselle kohderyhmälle sähköautoja ei kannata ollenkaan kaupata. Jos ihminen on vuosikaudet tottunut ajamaan luotettavalla ja varmatoimisella vanhalla Toyotalla, niin eipä silloin kauheasti kiehdo ajatus vaihtaa epävarmaan ladattavaan autoon, jonka toimintamatkaa ei kukaan pysty kovalla pakkasella ennustamaan. Sähköautoja kannattaakin siten kaupata velaksi vain juppihenkisille yli varojensa eläville ihmisille, joiden heikko itsetunto vaatii aina uudella ja kalliilla autolla ajamista.

96

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Satusedän runosuoni kukkii. Keksi toki lisää hienoja tarinoita niin se pitää vajaaälyisen mielesi terveenä. Ps. Kenellä muullakaan on autovelkaa 20v vanhasta paaliromusta?

      • Anonyymi

        Sulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla

        Harvasta paikkaa saat rehtiä autovelkaa 20v vanhaan linttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla

        On toki, mutta autoni vuosimalli on 2022. Edellinen oli 2019 joten oli luonnollista vaihtaa jo uuteen. Harmittavan pitkät oli toimitusajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki, mutta autoni vuosimalli on 2022. Edellinen oli 2019 joten oli luonnollista vaihtaa jo uuteen. Harmittavan pitkät oli toimitusajat.

        " On toki, mutta autoni vuosimalli on 2022. Edellinen oli 2019 joten oli luonnollista vaihtaa jo uuteen. Harmittavan pitkät oli toimitusajat. "

        *********

        Taidat käyttää kovasti huonoa automerkkiä, koska autoa joutuu noin usein vaihtamaan. Minun edellisellä Tojotallani oli ajettu jokapäiväistä pyöritysajoa 28 vuotta, ja vasta sitten vaihdoin sen uudempaan hybridi-Tojotaan. Kun käyttää Tojotaa, niin silloin sopiva autonvaihtoväli on 12 - 20 vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " On toki, mutta autoni vuosimalli on 2022. Edellinen oli 2019 joten oli luonnollista vaihtaa jo uuteen. Harmittavan pitkät oli toimitusajat. "

        *********

        Taidat käyttää kovasti huonoa automerkkiä, koska autoa joutuu noin usein vaihtamaan. Minun edellisellä Tojotallani oli ajettu jokapäiväistä pyöritysajoa 28 vuotta, ja vasta sitten vaihdoin sen uudempaan hybridi-Tojotaan. Kun käyttää Tojotaa, niin silloin sopiva autonvaihtoväli on 12 - 20 vuotta

        Sehän on ihan siitä kiinni haluaako ajaa ikivanhalla rottelolla vai uudella. Edellinen autoni oli 2019 mallin Toyota. Hyvä myös huomioida että jos kukaan ei koskaan ostaisi uusia niin voisi olla aika suppeat valikoimat käytettyjen autojen markkinoilla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki, mutta autoni vuosimalli on 2022. Edellinen oli 2019 joten oli luonnollista vaihtaa jo uuteen. Harmittavan pitkät oli toimitusajat.

        Sellaisen pellen jolla ei ole omaa rahaa autoon, ei pidä autoa ostaa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " On toki, mutta autoni vuosimalli on 2022. Edellinen oli 2019 joten oli luonnollista vaihtaa jo uuteen. Harmittavan pitkät oli toimitusajat. "

        *********

        Taidat käyttää kovasti huonoa automerkkiä, koska autoa joutuu noin usein vaihtamaan. Minun edellisellä Tojotallani oli ajettu jokapäiväistä pyöritysajoa 28 vuotta, ja vasta sitten vaihdoin sen uudempaan hybridi-Tojotaan. Kun käyttää Tojotaa, niin silloin sopiva autonvaihtoväli on 12 - 20 vuotta

        Elämä on liian lyhyt ajaa tylsällä autolla , muutenkin 30 000 km eli pari öljyn vaihtoa VAG ;llä eli n kaksi vuotta on maksimissaan ok.


    • Anonyymi

      Oliko köyhien sukujen kokoontumisajot vai minkä lahkon bileet?

      • Anonyymi

        " Oliko köyhien sukujen kokoontumisajot vai minkä lahkon bileet? "

        ***********

        Suomi on täynnänsä näitä vähävaraisia työtätekeviä ihmisiä, joiden pitää vielä vuosikausia ajella polttomoottoriautoilla, koska rahaa ei ole 50000 € maksavaan sähköautoon. Juuri tämän vuoksi he ostavatkin Toyotan, koska silloin rahat eivät hupene vanhan autonropposen turhiin korjauksiin. Tämä on suurta viisautta.


      • Anonyymi

        Lujaa laatua Lada


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Oliko köyhien sukujen kokoontumisajot vai minkä lahkon bileet? "

        ***********

        Suomi on täynnänsä näitä vähävaraisia työtätekeviä ihmisiä, joiden pitää vielä vuosikausia ajella polttomoottoriautoilla, koska rahaa ei ole 50000 € maksavaan sähköautoon. Juuri tämän vuoksi he ostavatkin Toyotan, koska silloin rahat eivät hupene vanhan autonropposen turhiin korjauksiin. Tämä on suurta viisautta.

        Kuinka moni sen 50 000 maksavan sähköauton on ostanut käteisellä ja omalla rahalla? Nykyajan luuserit leikkivät rikkaampaa kuin ovat ja alla on osamaksukiesi jonka omistaa rahoitusyhtiö.


      • Anonyymi

        Toyotahan ei Suomessa ole erityisen halpa. Ajan uudenkarhealla Land Cruiserilla jonka hinnalla saa esim. kaksi kiinalaista XC60 Volvoa.


      • Anonyymi

        Pentillä ne bileet ainakin oli vanhalestadiolaisten juhlat. Siitä ei vähällä irti pääsekään. Toisaalta sitä ihmettelee että kuinka ne suhtautuvat mielenterveyspotilaaseen.


    • Anonyymi

      No ei voi kyllä enää olla huonompia bileitä. Käppänöinen suurin huvi tojotojen kokoontumisajo, ei oo kaukana kummeli sketsistä, jossa ladojen kokoontumisajo.
      Toivottavasti ei joudu koskaan vahingossakaan tuollaiseen seuraan.

      • Anonyymi

        " No ei voi kyllä enää olla huonompia bileitä. Käppänöinen suurin huvi tojotojen kokoontumisajo, ei oo kaukana kummeli sketsistä, jossa ladojen kokoontumisajo.
        Toivottavasti ei joudu koskaan vahingossakaan tuollaiseen seuraan. "

        *********

        Sinulle olisi todellisuudessa suuri onni, jos pääsisit joskus näiden aitojen ihmisten syntymäpäiville. Jos seuraisit tarkasti näiden ihmisten vilpitöntä seurustelua, niin sinäkin voisit oppia jatkossa keskustelemaan vähän fiksummin kaikista asioista. Voisit jopa oppia kehumaan Toyotaa meidän muiden fiksujen ihmisten tavoin.


    • Anonyymi

      Taisi mennä kinkereillä paljon jenkemiä.

      • Anonyymi

        Heittivät vielä kananmunia jenkemiautoon.


      • Anonyymi

        " Taisi mennä kinkereillä paljon jenkemiä. "

        *********

        En kyllä tiedä, mitä se jenkemi on, joten en pysty kirjoitustasi kommentoimaan. Päivänsankari on kyllä kuuluisa siitä, että hän osaa tehdä parhaita virvokkeita kylässämme. Olihan niitä isännän virvokkeita juhlassa tarjolla, mutta koska olin autolla, niin maistelu jäi hyvin pintapuoliseksi. Vaikutti kuitenkin siltä, että huhuissa on vahvasti perää.


    • Anonyymi

      Miten 4 hengen kakku riitti koko porukalle?

      • Anonyymi

        Jakamalla niukkuutta, kurjuutta ja yhteistä tuskaa, kuten Toyota piireissä on tapana.


      • Anonyymi

        Hyvin riitti, koska osa vain katseli ! 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin riitti, koska osa vain katseli ! 😎

        Kakku oli vain naisia varten. Miesvieraat särpivät päivänsankarin keittelemiä virvokkeita ja olivat kovasti tyytyväisen näköisiä.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista porukkaa synttäreillä kun juttu menee ikäloppuihin Toyotiin ja siihen ettei ole varaa ostaa kunnon autoa ja sitten selitellään asia parhain päin.
      Kaikenlaisia tarinoita sekavassa päässä voi syntyä.

      • Anonyymi

        Naisjuttuja ei noissa piireissä kannata enää harrastaa. Tekisivät itsensä vain naurunalaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisjuttuja ei noissa piireissä kannata enää harrastaa. Tekisivät itsensä vain naurunalaisiksi.

        Nyt poikaset ajattelevat taas ihan väärin. Kokemusta puuttuu vielä paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt poikaset ajattelevat taas ihan väärin. Kokemusta puuttuu vielä paljon.

        30-40 vuotta vanhoja kuluneita naisjuttuja ei kukaan jaksa kuunnella.


      • Anonyymi

        " Mielenkiintoista porukkaa synttäreillä kun juttu menee ikäloppuihin Toyotiin ja siihen ettei ole varaa ostaa kunnon autoa ja sitten selitellään asia parhain päin.
        Kaikenlaisia tarinoita sekavassa päässä voi syntyä. "

        *********

        Kekkereissä olleet tavalliset ihmiset eivät ole kiinnostuneita kalliista saksalaisista kunnon autoista, joita täytyy usein hinata korjaamolle, vaan he ajelevat paljon mieluummin arkiajonsa varmatoimisella Toyotalla. Onko tämä asia niin vaikeaa ymmärtää?


    • Anonyymi

      Minun synttäreilleni ei kukaan tullut omalla autolla. Oli sen verran tarjoilua tiedossa.

      • Anonyymi

        Spuget laavulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spuget laavulla?

        aperitaa ja ruskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aperitaa ja ruskaa.

        Ruskaa pakkasessa


    • Anonyymi

      Viikonloppuna on Toyota miesten rieha Yyterissä, kaikki mukaan.

      • Anonyymi

        Sielläkö rantaheinikoissa ne peuhaavat?


    • Anonyymi

      Kahvia ja kakkua ja vanhalla Tojolla selvinpäin kotiin. Halvat synttärit.

      • Anonyymi

        Oikein. Kaikki eivät ole dokuja, kuten saksalaismerkkien omistajat....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Kaikki eivät ole dokuja, kuten saksalaismerkkien omistajat....

        Laulettiinko virsiä?


    • Anonyymi

      Tyypillinen syntymäpäivä juhla PohjoisKarjalan aroilla kun joku tulee elvistelemään 7000 euron Auriksella hitsailtujen ja 500-1500 euron arvoisten Toyotien sekaan ja kateus ja katkeruus aiheuttaa toraa ja sukuriitoja.

      • Anonyymi

        " Tyypillinen syntymäpäivä juhla PohjoisKarjalan aroilla kun joku tulee elvistelemään 7000 euron Auriksella hitsailtujen ja 500-1500 euron arvoisten Toyotien sekaan ja kateus ja katkeruus aiheuttaa toraa ja sukuriitoja. "

        *******

        Ei juhlassa kukaan riidellyt, eikä kukaan myöskään elvistellyt. Yksi kaveri kyllä innostui mahdottomasti itselataavan hybridi-Tojotani hienouksista. Hänen vaimonsa totesikin minulle silmää iskien, että taitaa tänä syksynä tulla matka kaupunkiin autokauppaan. Emäntä vaikutti kovasti tyytyväiseltä miehensä innostuksesta, sillä kiinnostaahan uusi ja edistyksellinen tekniikka myös naisväkeäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tyypillinen syntymäpäivä juhla PohjoisKarjalan aroilla kun joku tulee elvistelemään 7000 euron Auriksella hitsailtujen ja 500-1500 euron arvoisten Toyotien sekaan ja kateus ja katkeruus aiheuttaa toraa ja sukuriitoja. "

        *******

        Ei juhlassa kukaan riidellyt, eikä kukaan myöskään elvistellyt. Yksi kaveri kyllä innostui mahdottomasti itselataavan hybridi-Tojotani hienouksista. Hänen vaimonsa totesikin minulle silmää iskien, että taitaa tänä syksynä tulla matka kaupunkiin autokauppaan. Emäntä vaikutti kovasti tyytyväiseltä miehensä innostuksesta, sillä kiinnostaahan uusi ja edistyksellinen tekniikka myös naisväkeäkin.

        Taitaakin olla sellainen porukka teillä, että joka ukko tarvii jo tuhdin viagra reseptin ja dementialääkkeet, jotta muistaisi mitä varten sitä viagraa pitikään ottaa. Tosin taitaa olla tuollaisessa seurassa viihtyvät emännätkit sellaisia, että pysyvät yhtä kuivina kuin teidän jutut.


    • Anonyymi

      Tästäkin ketjusta näkee selvästi kuinka kateellisia monet ovat Toyotan omistajia kohtaan.
      Mikähän se siinäkin on jos on sattunut ostamaan kestävän ja komean Toyotan niin siitäkin pitää olla kateellinen?

      Ihmisellä itsellään ei ole asiat oikein jos pitää olla näin. Ehkä heillä itsellä on paljon remonttia autossaan, velkaa joka suuntaan, maha kasvaa ja tukka harvenee.

      • Anonyymi

        Kun velkavetoinen Tesla menee rikki, eikä rahaa ole korjaukseen, niin siinä tilanteessa tavallisten ihmisten 2000 € maksavat 20 vuotta vanhat Corollatkin ovat kovin kadehdittavia ajopelejä. Kyllä köyhä kansa tietää, millä autolla kannattaa ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun velkavetoinen Tesla menee rikki, eikä rahaa ole korjaukseen, niin siinä tilanteessa tavallisten ihmisten 2000 € maksavat 20 vuotta vanhat Corollatkin ovat kovin kadehdittavia ajopelejä. Kyllä köyhä kansa tietää, millä autolla kannattaa ajella.

        Ehjän Teslan omistajakin katselee kateellisena onnellista Corolla-miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehjän Teslan omistajakin katselee kateellisena onnellista Corolla-miestä.

        Jotakin poikien välistäkö?


      • Anonyymi

        Monetko kateellisia Toyotan omistajille. No eivät vaan tuo "monet" tarkoittaa yhtä ainoaa noloa Penttiä joka on lopulta päässyt kansaneläkkeelle kiinteistönvälittelijän hommistaan. Kiersikin firmasta toiseen kun missään ei suksi luistanut. Facebookissa on kovat jutut ja elvistelyt muta kun tietää totuuden niin väkisinkin naurattaa pellen sekoilu.


    • Anonyymi

      Oliko kaikki 8 metallihohto hopeita?

      • Anonyymi

        Onko se lempivärisi?


      • Anonyymi

        Ei ollut. Kaksi ruosteenruskeaakin oli osunut joukkoon.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten tämä seniili jaksaakin liata omaa pesäänsä joka viikko?

      Tämän täytyy olla trolli. Ei noin tyhmää olekaan.
      Mutta miksi näin pitkään samaa kulunutta aihetta?

      • Anonyymi

        Voi olla että kyseessä on netti-S&M. Hän tykkää siitä että häntä nöyryytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että kyseessä on netti-S&M. Hän tykkää siitä että häntä nöyryytetään.

        Hän avaa ketjuja jossa hän pyytää itsensä tulla nöyryytettäväksi.


      • Anonyymi

        " Miten tämä seniili jaksaakin liata omaa pesäänsä joka viikko?

        Tämän täytyy olla trolli. Ei noin tyhmää olekaan.
        Mutta miksi näin pitkään samaa kulunutta aihetta? "

        ***********

        Kirjoituksesi ei kieli järin viisaasta miehestä. Vaikka minulla on ikää paljon, niin en ole pätkääkään seniili, enkä ole koskaan syyllistynyt oman pesän likaamiseen. Aina olen pyrkinyt kertomaan mahdollisimman myönteiseen sävyyn itselataavan hybridi-Toyotan ainutlaatuisista ominaisuuksista ja hyvästä kestävyydestä. Tietysti huonompien automerkkien omistajia tämä jatkuva kehuminen ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Miten tämä seniili jaksaakin liata omaa pesäänsä joka viikko?

        Tämän täytyy olla trolli. Ei noin tyhmää olekaan.
        Mutta miksi näin pitkään samaa kulunutta aihetta? "

        ***********

        Kirjoituksesi ei kieli järin viisaasta miehestä. Vaikka minulla on ikää paljon, niin en ole pätkääkään seniili, enkä ole koskaan syyllistynyt oman pesän likaamiseen. Aina olen pyrkinyt kertomaan mahdollisimman myönteiseen sävyyn itselataavan hybridi-Toyotan ainutlaatuisista ominaisuuksista ja hyvästä kestävyydestä. Tietysti huonompien automerkkien omistajia tämä jatkuva kehuminen ärsyttää.

        "Tietysti huonompien automerkkien omistajia tämä jatkuva kehuminen ärsyttää."

        Säälittäminen on se oikea termi. Jos noin pitkän elämän jälkeen joutuu hehkuttamaan sitä että on ostanut käytetyn Corollan niin ymmärrät kai pitkällä elämänkokemuksellasi että siinä ei ole mitään mikä voisi ärsyttää.
        Niin monella muulla on paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietysti huonompien automerkkien omistajia tämä jatkuva kehuminen ärsyttää."

        Säälittäminen on se oikea termi. Jos noin pitkän elämän jälkeen joutuu hehkuttamaan sitä että on ostanut käytetyn Corollan niin ymmärrät kai pitkällä elämänkokemuksellasi että siinä ei ole mitään mikä voisi ärsyttää.
        Niin monella muulla on paljon enemmän.

        " Säälittäminen on se oikea termi. Jos noin pitkän elämän jälkeen joutuu hehkuttamaan sitä että on ostanut käytetyn Corollan niin ymmärrät kai pitkällä elämänkokemuksellasi että siinä ei ole mitään mikä voisi ärsyttää.
        Niin monella muulla on paljon enemmän. "

        ********

        Vaikka käytetty itselataava hybridi-Auris ei sinua nyt arsyttäisikään, niin mahdottoman nopeasti sinä aina vastailet viesteihini. Jokin juttu tässä vaatimattoman miehen vaatimattomassa autokaupassa tuntuu sinua kuitenkin ärsyttävän. Hyväntuulisia juhlavieraita tämä asia ei ärsyttänyt, vaikka edistyksellisestä hybridi-Tojotasta puhuttiin syntymäpäivillä useampaankin otteeseen.

        Aivan varmasti monella ihmisellä on paljon enemmän mammonaa kuin minulla, mutta onnellisuutta heillä en välttämättä olekaan minua enemmän. Minulla on kaikkea tarvitsemaani aivan tarpeeksi, joten en haikaile mitään lisää. Kun aikoinani päätin hävittää kaikki saksalaiset romupesät, joita virheellisesti kunnon autoiksi kutsutaan, niin autoasioissakaan ei ole ollut enää mitään ongelmia. Olen siis Suomen onnellisimpia miehiä. Varmatoimisella hybridi-Tojotalla on hyvä ajella viinakauppaan, ja sieltähän niitä onnentippoja voi jokainen ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Säälittäminen on se oikea termi. Jos noin pitkän elämän jälkeen joutuu hehkuttamaan sitä että on ostanut käytetyn Corollan niin ymmärrät kai pitkällä elämänkokemuksellasi että siinä ei ole mitään mikä voisi ärsyttää.
        Niin monella muulla on paljon enemmän. "

        ********

        Vaikka käytetty itselataava hybridi-Auris ei sinua nyt arsyttäisikään, niin mahdottoman nopeasti sinä aina vastailet viesteihini. Jokin juttu tässä vaatimattoman miehen vaatimattomassa autokaupassa tuntuu sinua kuitenkin ärsyttävän. Hyväntuulisia juhlavieraita tämä asia ei ärsyttänyt, vaikka edistyksellisestä hybridi-Tojotasta puhuttiin syntymäpäivillä useampaankin otteeseen.

        Aivan varmasti monella ihmisellä on paljon enemmän mammonaa kuin minulla, mutta onnellisuutta heillä en välttämättä olekaan minua enemmän. Minulla on kaikkea tarvitsemaani aivan tarpeeksi, joten en haikaile mitään lisää. Kun aikoinani päätin hävittää kaikki saksalaiset romupesät, joita virheellisesti kunnon autoiksi kutsutaan, niin autoasioissakaan ei ole ollut enää mitään ongelmia. Olen siis Suomen onnellisimpia miehiä. Varmatoimisella hybridi-Tojotalla on hyvä ajella viinakauppaan, ja sieltähän niitä onnentippoja voi jokainen ostaa.

        "Jokin juttu tässä vaatimattoman miehen vaatimattomassa autokaupassa tuntuu sinua kuitenkin ärsyttävän. "

        Luet tilanteen edelleen täysin väärin väärin vaikka olen sinulle aivan suoraan sanonut että mikään käytetty-corolla-mies ei pysty minua mitenkään ärsyttämään.

        Autona tuollainen corolla luokkansa keskitallaajana ei herätä mitään ärsytystä. Massipuolella joku käytetyn corollan ostaja ei myöskään aiheuta mitään tunnereaktiota.

        Kun mun perukirjoitus tehdään niin kuolinpesään jäävä käytetty auto on riveillä ynnämuuta. Olkoon se mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Säälittäminen on se oikea termi. Jos noin pitkän elämän jälkeen joutuu hehkuttamaan sitä että on ostanut käytetyn Corollan niin ymmärrät kai pitkällä elämänkokemuksellasi että siinä ei ole mitään mikä voisi ärsyttää.
        Niin monella muulla on paljon enemmän. "

        ********

        Vaikka käytetty itselataava hybridi-Auris ei sinua nyt arsyttäisikään, niin mahdottoman nopeasti sinä aina vastailet viesteihini. Jokin juttu tässä vaatimattoman miehen vaatimattomassa autokaupassa tuntuu sinua kuitenkin ärsyttävän. Hyväntuulisia juhlavieraita tämä asia ei ärsyttänyt, vaikka edistyksellisestä hybridi-Tojotasta puhuttiin syntymäpäivillä useampaankin otteeseen.

        Aivan varmasti monella ihmisellä on paljon enemmän mammonaa kuin minulla, mutta onnellisuutta heillä en välttämättä olekaan minua enemmän. Minulla on kaikkea tarvitsemaani aivan tarpeeksi, joten en haikaile mitään lisää. Kun aikoinani päätin hävittää kaikki saksalaiset romupesät, joita virheellisesti kunnon autoiksi kutsutaan, niin autoasioissakaan ei ole ollut enää mitään ongelmia. Olen siis Suomen onnellisimpia miehiä. Varmatoimisella hybridi-Tojotalla on hyvä ajella viinakauppaan, ja sieltähän niitä onnentippoja voi jokainen ostaa.

        "Aivan varmasti monella ihmisellä on paljon enemmän mammonaa kuin minulla, mutta onnellisuutta heillä en välttämättä olekaan minua enemmän."

        Ja kuitenkin sinä olet juuri se joka on paukuttanut sitä että olet ostanut käytetyn tojon käteisellä.
        Se tässä on ollut se viesti sinulle ettei pitäisi lähteä paukuttelemaan mopolla moottoritielle. Siinä tekee helposti itsensä naurunalaiseksi. Sulla on vaan vähän pitkät piuhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että kyseessä on netti-S&M. Hän tykkää siitä että häntä nöyryytetään.

        Voi olla mutta Pentti ainakin postaa transuvideoita ahkerasti Toyota-palstalle eli joku perversio sillä on transuja kohtaan, Toyotan lisäksi. No, sairas on sairas eikä siitä ole viimeisten 20 vuoden aikana mihinkään muuttunut, eli siitä lähtien kun Kajaanin kauppakoulun merkanttina sai potkut harjoittelijan hommasta Toyota-myyjänä.


    • Anonyymi

      Mitä muuta voi odottaa kaverilta jonka 80 vuoden taivallus tällä planeetalla huipentuu siihen etttä hän voi ostaa käteisellä käytetyn Corollan?

      Juuri tällaiset keverit keskittyvät muiden elämen pohtimiseen. Voin olla varma että siellä missä kokoontuu muutama Teslakuski niin yksikään heistä ei joudu avautumaan käytettyjen Corollien ostajien pinkan tilanteesta.

    • Anonyymi

      Siellä onkin ollut melkoiset rahamiesten bileet.
      Taitaa yhteinen kurjuus ja ongelmat yhdistää?

      • Anonyymi

        " Siellä onkin ollut melkoiset rahamiesten bileet.
        Taitaa yhteinen kurjuus ja ongelmat yhdistää? "

        ********

        Kyllähän parilla juhlavieraalla on "kohtuullinen" metsäomaisuus, mutta sen perusteella emme kuitenkaan olleet rahamiesten bileissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siellä onkin ollut melkoiset rahamiesten bileet.
        Taitaa yhteinen kurjuus ja ongelmat yhdistää? "

        ********

        Kyllähän parilla juhlavieraalla on "kohtuullinen" metsäomaisuus, mutta sen perusteella emme kuitenkaan olleet rahamiesten bileissä.

        Juu, ja kaikki metsän omistajat ajaa vanhoilla Corollilla, niin tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja kaikki metsän omistajat ajaa vanhoilla Corollilla, niin tietysti.

        " Juu, ja kaikki metsän omistajat ajaa vanhoilla Corollilla, niin tietysti. "

        **********

        Eiväthän kaikki metsäomaisuuden haltijat tietenkään Corollalla ajele, mutta nämä minun tuttavani nyt sattuvat tekemään niin, vaikka Hilux olisikin heille sopivampi ajopeli. Monet paljon metsää omistavat miehet tuppaavat olemaan sellaisia, että he eivät liiaksi omaisuudellaan elvistele.

        Yksikin paljon maata ja metsää omistava tuttavani ajelee vanhalla muutaman satasen Rellulla, vaikka kaverilla on löysää rahaa niin rutosti, että hän pystyisi ostamaan käteisellä muutaman tuliterän Mersunkin koska tahansa. Hän ei nyt vaan tee niin, koska uudet kiiltävät Mersut eivät tuo mitään lisäarvoa hänen elämäänsä. Hänelle metsästys ja kalastus tuovat paljon enemmän nautintoa.


    • Anonyymi

      Vielä ehditte tehdä elämässä jotain kivaakin jos pidätte kiirettä.

    • Anonyymi

      "Ajellessani kotiin mietin sitä, että tällaiselle kohderyhmälle sähköautoja ei kannata ollenkaan kaupata."

      Vähän fiksumpi olisi ymmärtänyt että auton käyttövoimalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että teidänkaltaisille ei kannata kaupata minkäänlaisia uusia autoja.Ei edes latauskelvottomia tojoja.

      • Anonyymi

        " Vähän fiksumpi olisi ymmärtänyt että auton käyttövoimalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että teidänkaltaisille ei kannata kaupata minkäänlaisia uusia autoja.Ei edes latauskelvottomia tojoja. "

        ********

        Taidat olla vähän ymmärtämätön mies, koska käytät noin paljon aikaa ja energiaa sen asian pohtimiseen, olenko minä seniili ja tyhmä. Voin vähän auttaa sinua puhdinnassi, koska et itse näytä löytävän oikeaa ratkaisua. Olen kyllä vanha mies, mutta eipä kukaan ole minua tyhmäksi ja seniiliksi aiemmin väittänyt. Muut lukijat ovat kyllä hyvän ymmärrykseni panneet merkille, joten ongelma on jäänyt yksin sinulle.

        Eivät vanhat ihmiset ole ollenkaan hyljeksittyjä autokaupoissa. Kun olin tekemässä kauppoja hybridi-Tojotastani, niin kerroin automyyjälle ostavani käytetyn auton siksi, että olen jo niin vanha. Luottomyyjä yritti rohkaista minua kertomalla, että edellisellä viikolla hän oli myynyt käteisellä uuden hybridi-Toyotan miehelle, jolla oli ikää peräti 93 vuotta. Autokauppiaat eivät katso asiakkaan ikää, vaan maksukyky kiinnostaa heitä paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vähän fiksumpi olisi ymmärtänyt että auton käyttövoimalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että teidänkaltaisille ei kannata kaupata minkäänlaisia uusia autoja.Ei edes latauskelvottomia tojoja. "

        ********

        Taidat olla vähän ymmärtämätön mies, koska käytät noin paljon aikaa ja energiaa sen asian pohtimiseen, olenko minä seniili ja tyhmä. Voin vähän auttaa sinua puhdinnassi, koska et itse näytä löytävän oikeaa ratkaisua. Olen kyllä vanha mies, mutta eipä kukaan ole minua tyhmäksi ja seniiliksi aiemmin väittänyt. Muut lukijat ovat kyllä hyvän ymmärrykseni panneet merkille, joten ongelma on jäänyt yksin sinulle.

        Eivät vanhat ihmiset ole ollenkaan hyljeksittyjä autokaupoissa. Kun olin tekemässä kauppoja hybridi-Tojotastani, niin kerroin automyyjälle ostavani käytetyn auton siksi, että olen jo niin vanha. Luottomyyjä yritti rohkaista minua kertomalla, että edellisellä viikolla hän oli myynyt käteisellä uuden hybridi-Toyotan miehelle, jolla oli ikää peräti 93 vuotta. Autokauppiaat eivät katso asiakkaan ikää, vaan maksukyky kiinnostaa heitä paljon enemmän.

        "Eivät vanhat ihmiset ole ollenkaan hyljeksittyjä autokaupoissa. Kun olin tekemässä kauppoja hybridi-Tojotastani, niin kerroin automyyjälle ostavani käytetyn auton siksi, että olen jo niin vanha. Luottomyyjä yritti rohkaista minua kertomalla, että edellisellä viikolla hän oli myynyt käteisellä uuden hybridi-Toyotan miehelle, jolla oli ikää peräti 93 vuotta. Autokauppiaat eivät katso asiakkaan ikää, vaan maksukyky kiinnostaa heitä paljon enemmän."

        Olet kyllä niin skutsissa taas. Ei ole eka kerta.
        Et osaa kyllä yhtään yhdistää pisteitä toisiinsa millään järkevällä tavalla.
        Ehkä se on sun elmäntehtäväsi. Konsta Pykkäsen epämääräisestä yhdeistelystä tuli sininisä ajatuksia. Sulta tulee vain höpinää.


    • Anonyymi

      En ymmärtänyt kirjoitusta ollenkaan mutta en kyllä pidä rikkaana ihmistä jonka auton rekisteriotteessa omistajan kohdalla on rahoitusyhtiö. Osamaksukauppa on köyhiä varten.

    • Anonyymi

      Kaikki syntymäpäiville osallistuneet henkilöt siis ajelivat nyt varmatoimisilla Toyotoilla, mutta oli juhlakansalla muutakin yhteistä. Kaikki tilaisuuteen osallistuneet henkilöt olivat iältään yli 75-vuotiaita. Vanhetessaan ihmiset tuppaavat viisastumaan, jolloin autonvalinta osuu paremmin kohdalleen.

      Ainoastaan yksi kisavieras oli ajanut koko ikänsä Tojotalla, mutta kaikilla muilla oli kokemusta muistakin merkeistä. Useimmat olivat aiemmin tuskailleet Fordien, Volkkareiden, Ooppeleiden ja vanhojen taksi-Mersujen kanssa, mutta iän ja viisauden lisääntyessä kaikki olivat lopulta valinneet varmatoimisen Toyotan käyttöautokseen. Tämä onkin viisasta, sillä maaseudulla korjaamoita ei ole jokaisessa kylässä. Periferiassa auton hyvä käyttövarmuus on kaikkein tärkein ominaisuus.

      • Anonyymi

        Ja Toyota Yaris oli se ainoa auto joka jouduttiin tuomaan viime talvena TM:n talvitesteistä pois hinausauton lavalla kun elektroniikka sanoi kaputt.
        Ei kai koskaan aikaisemmin ole mitään muuta autoa jouduttu tuomaan hinurilla etelään.
        Mitä varmatoimisuutta tuo on.

        Ja kun vielä kyseessä ei ole yksilövika vaan TM:llä oli/on kaksi Yarista testattavana ja niissä molemmissa oli sama vika. Selkeä tyyppivika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Toyota Yaris oli se ainoa auto joka jouduttiin tuomaan viime talvena TM:n talvitesteistä pois hinausauton lavalla kun elektroniikka sanoi kaputt.
        Ei kai koskaan aikaisemmin ole mitään muuta autoa jouduttu tuomaan hinurilla etelään.
        Mitä varmatoimisuutta tuo on.

        Ja kun vielä kyseessä ei ole yksilövika vaan TM:llä oli/on kaksi Yarista testattavana ja niissä molemmissa oli sama vika. Selkeä tyyppivika.

        Vähän kuin VWn jakopääongelmat TSI-koneissa tai edelleen vaivaavat DSG ongelmat.

        yaris sai talvitestissä 8.0 pistettä ja C-mersun plugari 8.1 pistettä. Kokonaisuutena yhtä hyvät talviautot ja varmana hintakin siksi aika sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kuin VWn jakopääongelmat TSI-koneissa tai edelleen vaivaavat DSG ongelmat.

        yaris sai talvitestissä 8.0 pistettä ja C-mersun plugari 8.1 pistettä. Kokonaisuutena yhtä hyvät talviautot ja varmana hintakin siksi aika sama.

        Yaris on auto joka ei päässyt omin avuin etelään TM:n talvitesteistä elekrtoniikkavian vuoksi. Kai ainoana autona koskaan.
        TM kahdessa testi-Yariksessa on molemmissa sama elektroniikkavika joka tulee esiin pakkasella.
        Se ei selittelemällä muutu miksikään. On irvokasta puhua Toyotasta käyttövarmana autona kun dokumentoitu todellisuus on tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris on auto joka ei päässyt omin avuin etelään TM:n talvitesteistä elekrtoniikkavian vuoksi. Kai ainoana autona koskaan.
        TM kahdessa testi-Yariksessa on molemmissa sama elektroniikkavika joka tulee esiin pakkasella.
        Se ei selittelemällä muutu miksikään. On irvokasta puhua Toyotasta käyttövarmana autona kun dokumentoitu todellisuus on tämä.

        Jahas, yksittäistapauksen esiinvetäjä iski jälleen!!!😂🤣😁😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, yksittäistapauksen esiinvetäjä iski jälleen!!!😂🤣😁😂🤣

        TM:llä on testissä kaksi Yarista ja molemmissa sama vika. Pitää olla täysin pälli jos ei ymmärrä tuosta että kyseessä ei ole yksittäistapaus.

        Järki on tietysti tojotistille täysin vieras käsite. Usko edellä mennään ja totuuden kieltäminen on peruskauraa.
        Te itsekin tiedätte että kyseessä on isompi laatu-ongelma mutta yritätte pitää väkisin kulisseja yllä täällä. Ei käy kateeksi teidän rooli. Paasaatte roolinne vankina postauksia jotka sekä kirjoittaja että lukija tietävät potaskaksi.
        Teillä olisi ollut loistava ura Neukkulassa tai DDRssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, yksittäistapauksen esiinvetäjä iski jälleen!!!😂🤣😁😂🤣

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Yksittäistapaus, my ass.


    • Anonyymi

      Talvi ei ole Toyotan helpointa aikaa muutenkaan.

      ToyotanhHybridien käynnistysongelmat ovat niin iso riesa että ne tunnetaan kuluttaja-asiamiestä myöden.

      Tuo Toyotien käyttövarmuus on vain vanhojen pappojen vaalima myytti jota yritetään väkisin pitää hengissä postaamalla nettiin tällaisia "omakohtaisia kokemuksia" jotka ovat joko täysin sepitteellisiä tai valikovan seniilin mielen tuotoksia.
      Järkevät ihmiset muodostavat käsityksensä faktojen perusteella. Luotan paljon enemmän kuluttaja-siamiehen kokemuksiin Toyotan talvenkestävyydestä kuin anonyymeihin nettiostauksiin. Jos on vähänkin järkeä päässä niin asia on hyvin selvä.

      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

      • Anonyymi

        Miten tuo yksittäistapaus nyt liittyy Toyotaan? Harmillisesti tuo yksi Corolla on varmaankin mashantuojan toimesta korjattu vai onko sulla parempaa tietoa? Luulen ettei, tuhansia Corolla-malleja on myyty tänäkin vuonna ja vikoja nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo yksittäistapaus nyt liittyy Toyotaan? Harmillisesti tuo yksi Corolla on varmaankin mashantuojan toimesta korjattu vai onko sulla parempaa tietoa? Luulen ettei, tuhansia Corolla-malleja on myyty tänäkin vuonna ja vikoja nolla.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        "Harmillisesti tuo yksi Corolla on varmaankin mashantuojan toimesta korjattu vai onko sulla parempaa tietoa?"

        Tuo Corolla oli käynyt jo neljä kertaa pajalla ilman että ongelma olisi pystytty korjaamaan. Ja tämä ei ole mitenkään yksi ja ainoa tapaus koska:
        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Ei tämä pakkasgate selittelemällä parane. Tojon pitäisi käyttää laadukkaampia komponentteja jotka aivät kyykkää kylmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        "Harmillisesti tuo yksi Corolla on varmaankin mashantuojan toimesta korjattu vai onko sulla parempaa tietoa?"

        Tuo Corolla oli käynyt jo neljä kertaa pajalla ilman että ongelma olisi pystytty korjaamaan. Ja tämä ei ole mitenkään yksi ja ainoa tapaus koska:
        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Ei tämä pakkasgate selittelemällä parane. Tojon pitäisi käyttää laadukkaampia komponentteja jotka aivät kyykkää kylmässä.

        Kyseessä on siis yksi Corolla jossa on harmillinen vika, toivottavasti asia on saatu jo kuntoon. Tuhansissa muissa Toyotissa ei ole mitään vikaa eikä totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on siis yksi Corolla jossa on harmillinen vika, toivottavasti asia on saatu jo kuntoon. Tuhansissa muissa Toyotissa ei ole mitään vikaa eikä totta?

        "Tuhansissa muissa Toyotissa ei ole mitään vikaa eikä totta?"

        Varmasti totta että suuressa Corolla-kannassa on suuri määrä yksilöitä joissa ei ole vikaa.

        Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä että kyseessä ei ole vain yksi Corolla jossa on ongelmia vaan suuressa määrässä Toyotia on niin paljon ongelmia että niistä on valitettu kuluttaja-asiamiehelle saakka. Kynnys tehdä valitus on suuri joten Tojolla on huollon puolella ja tietysti itse autossa jotain tosi pahasti pielessä jos iso määrä tapauksia menee kuluttaja-asiamiehelle saakka.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Jos autoon tulee vika ja maahantuoja hoitaa sen niin kaikki ovat tyytyväisiä. Kuluttaja-asiamiehelle ongelma menee vasta siinä vaiheessa kun auto on paksa ja samoin korjaus on mennyt viduiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuhansissa muissa Toyotissa ei ole mitään vikaa eikä totta?"

        Varmasti totta että suuressa Corolla-kannassa on suuri määrä yksilöitä joissa ei ole vikaa.

        Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä että kyseessä ei ole vain yksi Corolla jossa on ongelmia vaan suuressa määrässä Toyotia on niin paljon ongelmia että niistä on valitettu kuluttaja-asiamiehelle saakka. Kynnys tehdä valitus on suuri joten Tojolla on huollon puolella ja tietysti itse autossa jotain tosi pahasti pielessä jos iso määrä tapauksia menee kuluttaja-asiamiehelle saakka.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Jos autoon tulee vika ja maahantuoja hoitaa sen niin kaikki ovat tyytyväisiä. Kuluttaja-asiamiehelle ongelma menee vasta siinä vaiheessa kun auto on paksa ja samoin korjaus on mennyt viduiksi.

        Kyllä tätä yhdessä Corollassa esiintynytta relevikaa jaksetaan jauhaa vuositolkulla. Koko viime talven tästä asiasta väännettiin kättä ihan erillisessä ketjussa, mutta kukaan ei oikeasti tiennyt sitä, mikä siinä releessä oli oikein vikana.

        Osallistuin itsekin tähän keskusteluun ja esitin keskustelijoille moneen kertaan saman kysymksen releen viasta. Kysyin monesti, tietääkö kukaan sitä, onko vika releen vetokelassa eli rele ei vedä vai onko vika kärjissä eli kärjet eivät yhdistä. Jos tämän asian joku olisi viitsinyt selvittää, niin korjaus onnistuisi parissa minuutissa. Ketään asia ei kiinnosta, vaan on paljon mukavampaa vaahdota siitä, että hybridi-Toyota ei käynnisty pakasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tätä yhdessä Corollassa esiintynytta relevikaa jaksetaan jauhaa vuositolkulla. Koko viime talven tästä asiasta väännettiin kättä ihan erillisessä ketjussa, mutta kukaan ei oikeasti tiennyt sitä, mikä siinä releessä oli oikein vikana.

        Osallistuin itsekin tähän keskusteluun ja esitin keskustelijoille moneen kertaan saman kysymksen releen viasta. Kysyin monesti, tietääkö kukaan sitä, onko vika releen vetokelassa eli rele ei vedä vai onko vika kärjissä eli kärjet eivät yhdistä. Jos tämän asian joku olisi viitsinyt selvittää, niin korjaus onnistuisi parissa minuutissa. Ketään asia ei kiinnosta, vaan on paljon mukavampaa vaahdota siitä, että hybridi-Toyota ei käynnisty pakasessa.

        "Kyllä tätä yhdessä Corollassa esiintynytta relevikaa jaksetaan jauhaa vuositolkulla."

        Jaahas. Itsensäkusettaja taas vauhdissa.
        Kyllä tuolla tavalla saa rakennettua omaan haperoon mieleen mielikuvan tojosta käyttövarmana autona kun jättä tosiasiat kokonaan huomiotta ja korvaa ne omilla harhoilla.
        Silloin saa rakennettua omaan päähänsä valheellisen tojotaivaan.

        Meille täsd todellisuudessa rläville on selvää että kyseessä on tyyppivika jota puidaan kuluttaja-asiamihen kautta usein. Yksittistapaus ri synnytä suurta joukkoa valituksia virkamiehelle.

        Ei ihme etä tämän papan jutut ovst pehmoisen pään höpinää. Ne ovat lähtöisin itse todellisuudesta irroitetuilla ajatuksilla rakennetusta tojotaivaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä tätä yhdessä Corollassa esiintynytta relevikaa jaksetaan jauhaa vuositolkulla."

        Jaahas. Itsensäkusettaja taas vauhdissa.
        Kyllä tuolla tavalla saa rakennettua omaan haperoon mieleen mielikuvan tojosta käyttövarmana autona kun jättä tosiasiat kokonaan huomiotta ja korvaa ne omilla harhoilla.
        Silloin saa rakennettua omaan päähänsä valheellisen tojotaivaan.

        Meille täsd todellisuudessa rläville on selvää että kyseessä on tyyppivika jota puidaan kuluttaja-asiamihen kautta usein. Yksittistapaus ri synnytä suurta joukkoa valituksia virkamiehelle.

        Ei ihme etä tämän papan jutut ovst pehmoisen pään höpinää. Ne ovat lähtöisin itse todellisuudesta irroitetuilla ajatuksilla rakennetusta tojotaivaasta.

        " Ei ihme etä tämän papan jutut ovst pehmoisen pään höpinää. Ne ovat lähtöisin itse todellisuudesta irroitetuilla ajatuksilla rakennetusta tojotaivaasta. "

        ********

        Kovasti yritit herjata minua, mutta eipä näytä sinullakaan olevan tietoa siitä, onko releen vetokelassa vikaa vai eivätkö releenkärjet tee kontaktia. Tästähän oli nyt kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei ihme etä tämän papan jutut ovst pehmoisen pään höpinää. Ne ovat lähtöisin itse todellisuudesta irroitetuilla ajatuksilla rakennetusta tojotaivaasta. "

        ********

        Kovasti yritit herjata minua, mutta eipä näytä sinullakaan olevan tietoa siitä, onko releen vetokelassa vikaa vai eivätkö releenkärjet tee kontaktia. Tästähän oli nyt kysymys.

        Se on aivan sama millaisia kärkihommia Tojoon on asennettu kun ne eivät toimi. Käyttäisivät komponentteja jotka eivät kyykkää kylmässä. Niin muutkin tekevät.

        Se mistä tässä oikeasti on kysymys on että tojota ei ole käyttövarma auto. Tämä perustuu sille että tojon talviongelmat ovat kuluttaja-asiamiestä myöden tiedossa ja asiaa vahvistaa vielä TM:n testikokemukset viime talvelta. Kaksi yarista testissä ja molemmissa sama vika joka tulee esiin kylmällä.

        Yhteinen nimittäjä on toyotan elektroniikka ja pakkaset. Se tuntuu olevan täysin toimimaton yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei ihme etä tämän papan jutut ovst pehmoisen pään höpinää. Ne ovat lähtöisin itse todellisuudesta irroitetuilla ajatuksilla rakennetusta tojotaivaasta. "

        ********

        Kovasti yritit herjata minua, mutta eipä näytä sinullakaan olevan tietoa siitä, onko releen vetokelassa vikaa vai eivätkö releenkärjet tee kontaktia. Tästähän oli nyt kysymys.

        "onko releen vetokelassa vikaa vai eivätkö releenkärjet tee kontaktia. "

        Byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujan höpötystä.
        Luuletko että kukaan menee näin kömpelöön vaihdetaanpa-puheenaihetta-vedätykseen?
        Nolo yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "onko releen vetokelassa vikaa vai eivätkö releenkärjet tee kontaktia. "

        Byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujan höpötystä.
        Luuletko että kukaan menee näin kömpelöön vaihdetaanpa-puheenaihetta-vedätykseen?
        Nolo yritys.

        " Byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujan höpötystä.
        Luuletko että kukaan menee näin kömpelöön vaihdetaanpa-puheenaihetta-vedätykseen?
        Nolo yritys. "

        ************

        En minä ole vaihtanut puheenaihetta. Pysyn sitkeästi aiheessa ja haluaisin edelleen tiedon siitä, onko releen vetokela rikki vai johtuuko väitetty käynnistyshäiriö siitä, että releenkärjet eivät tee kontaktia. Onko tämä tosiaan liian vaikea kysymys Toyotan herjaajille?

        Puheesi byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujasta edustaa jo sekopäisyyden huippua. Byrokratiaportaassa olevat päällikkötason miehet eivät edes tiedä, mikä komponentti rele oikein on, joten he eivät taatusti kysele mitään releessä mahdollisesti olevista vioistakaan. Ruohonjuuritasolla työskentelevät pätevät asentajat pystyvät antamaan kysymykseeni heti oikean vastauksen. Vaikuttaa siis siltä, että hybridi-Toyotan käynnistysongelmat pakkasella taitavat olla vain keksitty juttu, koska kukaan herjaajista ei tiedä tai ei halua kertoa käynnistysreleen vian laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujan höpötystä.
        Luuletko että kukaan menee näin kömpelöön vaihdetaanpa-puheenaihetta-vedätykseen?
        Nolo yritys. "

        ************

        En minä ole vaihtanut puheenaihetta. Pysyn sitkeästi aiheessa ja haluaisin edelleen tiedon siitä, onko releen vetokela rikki vai johtuuko väitetty käynnistyshäiriö siitä, että releenkärjet eivät tee kontaktia. Onko tämä tosiaan liian vaikea kysymys Toyotan herjaajille?

        Puheesi byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujasta edustaa jo sekopäisyyden huippua. Byrokratiaportaassa olevat päällikkötason miehet eivät edes tiedä, mikä komponentti rele oikein on, joten he eivät taatusti kysele mitään releessä mahdollisesti olevista vioistakaan. Ruohonjuuritasolla työskentelevät pätevät asentajat pystyvät antamaan kysymykseeni heti oikean vastauksen. Vaikuttaa siis siltä, että hybridi-Toyotan käynnistysongelmat pakkasella taitavat olla vain keksitty juttu, koska kukaan herjaajista ei tiedä tai ei halua kertoa käynnistysreleen vian laatua.

        Taas näitä pakoputken paukkulaakeri-juttuja.
        Pelkkää puutaheinää.


        Tämä on ainoa asia joka on kirjoitettu omalla nimellä ja ammattipohjalta:
        Hinausauton lavalla TM:n talvitesteistä etelään sulamaan kun elektroniikka petti ja jatkuva riesa kuluttaja-asiamiehelle kun tojot eivät lähde talvella käyntiin.

        TM ja Kaleva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujan höpötystä.
        Luuletko että kukaan menee näin kömpelöön vaihdetaanpa-puheenaihetta-vedätykseen?
        Nolo yritys. "

        ************

        En minä ole vaihtanut puheenaihetta. Pysyn sitkeästi aiheessa ja haluaisin edelleen tiedon siitä, onko releen vetokela rikki vai johtuuko väitetty käynnistyshäiriö siitä, että releenkärjet eivät tee kontaktia. Onko tämä tosiaan liian vaikea kysymys Toyotan herjaajille?

        Puheesi byrokratia-osaston lillukanvarsiin sotkeutujasta edustaa jo sekopäisyyden huippua. Byrokratiaportaassa olevat päällikkötason miehet eivät edes tiedä, mikä komponentti rele oikein on, joten he eivät taatusti kysele mitään releessä mahdollisesti olevista vioistakaan. Ruohonjuuritasolla työskentelevät pätevät asentajat pystyvät antamaan kysymykseeni heti oikean vastauksen. Vaikuttaa siis siltä, että hybridi-Toyotan käynnistysongelmat pakkasella taitavat olla vain keksitty juttu, koska kukaan herjaajista ei tiedä tai ei halua kertoa käynnistysreleen vian laatua.

        Ei ole vielä ollut pakkasia. Kaikki Toyotat siis toimivat vielä hyvin.


    • Anonyymi

      8 velatonta Toyotaa ja 8 kiihkeää tojoottia.

    • Anonyymi

      Hyvin näyttää pelaavan vuoden talviauto pakkasissa.

      • Anonyymi

        Hinausauton lavalla TM:n talvitesteistä etelään sulamaan kun elektroniikka pett ja jatkuva riesa kuluttaja-asiamiehelle kun tojot eivät lähde talvella käyntiin. Tämäkö on hyvää pelaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinausauton lavalla TM:n talvitesteistä etelään sulamaan kun elektroniikka pett ja jatkuva riesa kuluttaja-asiamiehelle kun tojot eivät lähde talvella käyntiin. Tämäkö on hyvää pelaamista?

        Normaalia Toyotalla nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalia Toyotalla nykyään.

        Se yksi Yaris jonka maahantuoja hoiti kuntoon.

        Myynnistä näkee kuka tekee parhaimmat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se yksi Yaris jonka maahantuoja hoiti kuntoon.

        Myynnistä näkee kuka tekee parhaimmat autot.

        Maksalaatikko on eniten myyty eines mutta ei varmaan kenenkään mielestä paras ruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksalaatikko on eniten myyty eines mutta ei varmaan kenenkään mielestä paras ruoka.

        Maksalaatikon edelle menee ainakin skodan omistajilla kaalipata.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe