Lakkovaroitus kotihoitoon (Helsingissä) ja hakukielto. Meneekö liian pitkälle ?

Anonyymi

19

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voiko olla totta, että vanhukset jätettäisiin kolmeksi vuorokaudeksi heitteille ?
      Vai miten tämä pitäisi ymmärtää ?

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ja Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattijärjestö Tehy ovat antaneet Helsingin kaupungin eteläistä kotihoitoyksikköä koskevan lakkovaroituksen, järjestöt tiedottavat.

Varoitus käsittää seuraavat lähipalvelualueet: Lauttasaari 1, Lauttasaari 2, Töölö 2, Töölö 3, Töölö 4, Viiskulma 3, Viiskulma 4, Vironniemi 1, Vironniemi 2 ja resurssipooli.

Varoitus on annettu ajalle 6. syyskuuta 2022 kello 00.01 – 9. syyskuuta 2022 kello 23.59.

• Anonyymi

Kai heidät voi jättää kolmeksi päiväksi heitteille, jos kerran koko maan turvallisuudelle voi tehdä samoin 2 päivän ajaksi.

• Anonyymi

Menee liian pitkälle - tämäkin. Kotihoidon piiriin pääsee jos ei omin avuin pärjää. Kotihoidon piirissä on monisairaita vanhuksia, joilla voi lisäksi olla eriasteisia muistisairauksia.

• Anonyymi

Paavola ja Rytkönen haastettava vastuuseen jos jotain tapahtuu.. Aivan käsittämätöntä jos oman ahneuden nimissä potilaita saa jopa tappaa.

• Anonyymi

Ei ole kiristyksellä rajaa.. jostain roti kiristykseen,eikä liksakorotusta!

• Anonyymi

Ei voi uskoa todeksi tuollaista uhkausta, koska ruokailu ja lääkitys on kotihoitajan vastuulla.

On niitäkin, joilla on vaikeaa päästä sängystä ylös (vessaankaan)
      tai eivät osaa piikittää insuliinia eivätkä ole hajulla mitä kello on,
      onko yö vai päivä ja 2-3 kertaa vuorokaudessa pitäisi ottaa lääkkeensä
      ajallaan (sydän- ym. lääkkeet)

Kaikki, jotka ovat päässeet kotihoidon piiriin tarvitsevat kotihoitajaa
      ehdottomasti.

• Anonyymi

Mykistävää. Kiristystä ja nyt vanhukset uhrina. Ei heru yhtään sympatioita enää hoitajien
        lakoille.

• Anonyymi

Jos näin kävisi, jokaisen vanhuksen omaisen kannattaisi vanhuksen puolesta nostaa kanne hoitajia vastaan.

• Anonyymi

Tajuavatko edes kaikkien vanhusten omaiset tilanteen, jos eivät asu Helsingissä ?
        Kotihoito ei asioista hanakasti ilmoittele. Ei se ilmoittele juuri koskaan mitään.
        Minulle mm. soitettiin kahdelta yöltä (!!!) sairaalasta,
        että omaisenne pääsisi nyt pois täältä, voitteko tulla häntä kotiin viemään.
        Olin että mitä häh ?! Kun ei minulle oltu edes ilmoitettu, että hänet oli aamulla
        ambulanssilla sairaalaan lähetetty kotihoidon toimesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tajuavatko edes kaikkien vanhusten omaiset tilanteen, jos eivät asu Helsingissä ?
        Kotihoito ei asioista hanakasti ilmoittele. Ei se ilmoittele juuri koskaan mitään.
        Minulle mm. soitettiin kahdelta yöltä (!!!) sairaalasta,
        että omaisenne pääsisi nyt pois täältä, voitteko tulla häntä kotiin viemään.
        Olin että mitä häh ?! Kun ei minulle oltu edes ilmoitettu, että hänet oli aamulla
        ambulanssilla sairaalaan lähetetty kotihoidon toimesta.

Kotihoidon olettaisi ilman muuta ilmoittavan, jos omainen sairaalaankin joutuu, mutta
        ei kotihoito informoi mistään, vaikka pyytäisi erikseen, se on oma kokemuksenikin.

• Anonyymi

Mitenkä muistisairas tajuaisi ottaa lääkkeensä ? Ja ajallaan.
      Jos ne ovat hänen saatavillaan, hän voi syödä kaikki kolmen
      päivän lääkkeet yhteen syssyyn.
      Vaikka ne olisi annosjakelupusseissa, joissa on on päivämäärä,
      se ei sano välttämättä mitään muistisairaalle,

• Anonyymi

Mennäänkö auttamaan lakon ajaksi Helsinkiin, ne jotka asuvat lähellä tai itse kaupungissa. Ja tietenkin ne jotka kuntonsa puolesta jaksavat. Onkohan mahdollista. Minne voisi ottaa yhteyttä ja kysyä asiaa. Palkkaa ei voi ottaa kun on palkkauskielto lakon aikana. Normaalijärjellä pystyy antamaan pussitetut lääkkeet. Ruoatkin onnistuu, pesut ja kääntelemiset kai pahimpia. Noustaanko barrikaadeille.

• Anonyymi

Menkäähän auttamaan. Ottakaa vakuutus itsellenne ja hoidettavalle jos sattuu joku vahinko.

Jos on mahdollista tehdä vapaaehtoistyötä vanhustenhoidossa niin työsarkaa kyllä riittää etenkin tulevaisuudessa.
        Siili

• Anonyymi

Minä pahaa pelkään, että kovasti sopimuksen tekoa jarruttaen ei kovin hyvästi käy hoitajille.
      Olisipa koronan ollessa päällä, korvattu heti punnerrus. Se olisi ollut oikein.
      Ei kuntien kukkarot hirveästi veny.
      Beng

• Anonyymi

Koronahoitajat saivat extraa.

• Anonyymi

Tehyn omien sivujen mukaan keskip. 3300e kk ammattikoulu pohjalta. Mukamas palkka kuopassa. Rytkösestä tulee valheita valheen perään.

• Anonyymi

Miten kotihoitoon pääsyn kriteereitä on kiristetty ja kotihoidon tehtäväkuvia supistettu? Miten entistä huonokuntoisempia vanhuksia ns. hoidetaan kotiin, heitäkin, joilla ei ole ketään omaisia puolustamassa oikeuksia ja jotka oikeasti kuuluisivat tehostetun palveluasumisen piiriin. Hoitopaikkoja suljetaan koska ei ole hoitajia. niin sairaaloissa kuin hoivillakin. Joukkoirtisanoutumiset ovat totta ilman lakkojakin.
      Siili

• Anonyymi

En ole tietoinen olisiko kotihoidon saamista kiristetty tai tehtäväkuvaa supistettu.
        Jokaiselle suunnitellaan tarpeenmukainen kotihoito, mutta Kokoomuksen vuosientakaisia
        toimia saamme "kiittää", että laitoishoivaa ajettiin alas, kunnallisia laitoksia
        suljettiin ja vanhuksia alettiin laittaa yksityisille hoitoon, sille joka edullisimmin hoiti.
        Siitä alkoi vanhuksien hoivakriisi. Sen ajoi läpi Kokoomus/Risikko, joka oli silloin
        "terveysministeri".

• Anonyymi

Ahneudella ja kiristyksellä enää mitään rajaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe