Koiran hankinnan hinta ulkomailta?

Anonyymi

Kysyn niiltä, jotka ovat puhdasrotuisen koiran ulkomailta hankkineet.
Kuinka paljon kalliimpaa on koiran hankinta ulkomailta kuin kotimaasta? Kuinka paljon kustannuksia rotukoiran hankkiminen ulkomailta on teille tuonut? Mistä maasta koiran olette hankkineet, minä vuonna (tämä kysymys, koska hintataso lienee aikojen saatossa vaihdellut) ja minkä rotuisen koiran?
Itse en mikään ns. köyhimys ole, pärjään kyllä taloudellisesti koiran kanssa, mutta kumminkin kyselisin kokemuksia, koska olen ns. peruspalkkainen, eikä kokemusta ole koiran ostamisesta ulkomaiselta kasvattajalta.
Itseäni kiinnostaa erityisesti harvinaiset metsästyskoirarodut, kuten haldeninajokoira, griffon fauve de bretagne, saukkokoira, sininen picardienspanieli, amerikanvesispanieli ym. mihin vaihtoehtoon laajasta rotuvalikoimasta lopulta pääsenkin. Toki joitain näistä mainituista kasvatetaan Suomessakin, mutta niitä saattaa täällä joutua jonottamaan jopa vuosia.
Toivon rehellisiä vastauksia, kiitos jo etukäteen!

T: Tuoreella metsästysluvalla liikkeellä

8

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu mitä tarkoittaa hankinnalla. Jos kokonaishintaa ajattelee, niin jostain maasta/jotain rotuja voi saada selkeästikkin halvemmalla. Siten taas on maita, mistä hyvältä kasvattajalta tulee hyvinkin kalliimmaksi, myös itse ostohinta. Eli ei ihan yksiselitteistä tämä. Muut kulut riippuu siitä, saako tioda esim.ilman rabiesta. Jos joutuu sen antamaan, saa pennun myöhemmin ja kasvis voi ottaa kuluja pitämisestäkin. Matkakulut riippuu siitä, miten tuo. Ja esim.eri lentoyhtiöilläkin eri hintoja. Ihan pienet koirat voi tuoda ns.käsitavarana.
      Olen tuonut jokusen koiran. Eri tavoin. Ja eri maista. Hintoja ei ylipäätään siis voi heittää ihan lonkalta, ei ennen eikä nyt. Kun riippuu monesta tekijästä.

    • Anonyymi

      Jos saisin jotan lukuja, eikö tuoja siis osaa sanoa paljon tuominen maksoi, noin hintaa esim. Tuohan on aivan kuin sian säkissä ostoa, en nyt aivan euron tarkkuudella kysynytkään hintaa. Eikö vastaaja osaa kirjoittaa mistä maasta on koiran tuonut, enhän nyt ihan tarkkaa osoitetta kysynyt.
      T. Aloittaja

      • Anonyymi

        Kirjoitin jo, että asia riippuu monesta tekijästä. Kannattaa tutkia asioita.

        Molossi evk.


      • Anonyymi

        Miten helvetin tyhmä oikein olet? Kysele itse kasvattajilta sen sijaan, että odotat valmista kuin mikäkin prinsessa. Kun homma riippuu niin monesta asiasta, ettet sinä tee yhtään mitään muiden kokemuksilla. Se tosiaan riippuu rodusta, maasta, kuljetustavasta, koiran iästä jne. Joten jos minulla luovutusikäinen pentu Puolasta maksoi kuljetuksineen päivineen hieman vähemmän kuin saman rodun pelkkä pennun kauppahinta Suomesta, niin et todellakaan tee sillä tiedolla mitään. Jos olet niin tyhmä, ettei näin yksinkertainen asia uppoa tajuntaan, niin koiraa ei kannata ostaa ollenkaan, saati että sen ostaisi ulkomailta, kun tilanne monimutkistuu huomattavasti. Kenelläkään tarvitse helvetti olla aikaa ja halua alkaa edes noin hintoja luettelemaan jokaiselle mahdolliselle seikalle, josta eroa tulee, joten ota itse selvää juuri siitä rodusta, maasta ja kuljetustavasta kuin olit kaavaillut. Urpo.


      • "Jos saisin jotan lukuja"

        Ei kun en voi antaa lukuja, koska kuten kirjoitin, riippuu monesta tekijästä. Minulla on myös viimeisestä tuonnista sen verran aikaa, että pelkät matkakustannukset on varmasti niinpaljon muuttuneet, että parhaiten tiedot saa ihan ottamalla itse selvää, joko vertailemalla eri tapoja tuoda tai mikä sitten miellyttää. Itse koiran hinnathan saa ottamalla yhteyttä suoraan kasvattajiin tai jos on pentuvälittäjä, niin voi alustavasti kysellä.

        Ja sillä ei ole mitään merkitystä, mistä maasta olen tuonut tai maista, eikä kyse ole mistään "osoitejutuista", kun yhä edelleen ja enemmän merkkaa SE, miten koiran noutaa/lähetetään ym. Koiran kokokin, meneekö käsitavarana vai ruumassa, mahdolliset varo-ajat rokotusten puolesta ym.ym.
        Kyllä jo pelkästään omistani jos toisin, niin eroja olisi useissa sadoissa euroissa, jopa parhaimmillaan puhuisi tonnista, riippuen mistä toisi ja keneltä kasvattajalta. Ja olisiko kyseessä pikkurotu vai iso.


      • Anonyymi
        molossi kirjoitti:

        "Jos saisin jotan lukuja"

        Ei kun en voi antaa lukuja, koska kuten kirjoitin, riippuu monesta tekijästä. Minulla on myös viimeisestä tuonnista sen verran aikaa, että pelkät matkakustannukset on varmasti niinpaljon muuttuneet, että parhaiten tiedot saa ihan ottamalla itse selvää, joko vertailemalla eri tapoja tuoda tai mikä sitten miellyttää. Itse koiran hinnathan saa ottamalla yhteyttä suoraan kasvattajiin tai jos on pentuvälittäjä, niin voi alustavasti kysellä.

        Ja sillä ei ole mitään merkitystä, mistä maasta olen tuonut tai maista, eikä kyse ole mistään "osoitejutuista", kun yhä edelleen ja enemmän merkkaa SE, miten koiran noutaa/lähetetään ym. Koiran kokokin, meneekö käsitavarana vai ruumassa, mahdolliset varo-ajat rokotusten puolesta ym.ym.
        Kyllä jo pelkästään omistani jos toisin, niin eroja olisi useissa sadoissa euroissa, jopa parhaimmillaan puhuisi tonnista, riippuen mistä toisi ja keneltä kasvattajalta. Ja olisiko kyseessä pikkurotu vai iso.

        Miten helvetin tyhmä oikein olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten helvetin tyhmä oikein olet?

        Olet niin tyhmä, ettei näin yksinkertainen asia uppoa riippuu monesta tekijästä. Urpo.


    • Anonyymi

      Kymmeniä tuhansia kun resque-rakki tai muu tappajarakki hyökkää ihmisen kimppuun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe