Taulukon uusien rivien kopioiminen toiselle välilehdelle

Anonyymi

Hep,
Minulla on Taul1 välilehdellä taulukko jossa vaikkapa 20 riviä. Kopioin 10 ensimmäistä uudelle Taul2 välilehdelle, eli valitsen Taul1'stä alueen ja liitän Taul2 välilehdelle "kopioi --> liitä linkkinä" komennolla ja se onnistuu. Nyt kun Taul1 soluja muokataan, tiedot päivittyvät automaattisesti Taul2'een. Hienoa.

Ongelma on että jos Taul1 lisätään uusi rivi esim. rivi 2 ja 3 väliin, uusi rivi ei päivitykään automaattisesti Taul2'een. Eli miten saan Taul2 kopiomaan ja päivittämään automaattisesti myös uusien rivien luomisen tai poistamisen?

7

990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävisikö tämä? Tällainen kaava soluun A1 ja kopioit sitä alueelle, jolle haluat kopion alkuperäsestä.
      =IF(OFFSET(Sheet1!$A$1;ROW()-1;COLUMN()-1)="";"";OFFSET(Sheet1!$A$1;ROW()-1;COLUMN()-1))

• Anonyymi

Miksi et osaa kirjoitta?

• Anonyymi

Kiitos nopeasta vastauksesta. Saan kuitenkin virheilmon, #NIMI?

• Anonyymi

• Anonyymi

Epäilen että alkuperäinen IF kaava on oikein mutta kun tässä on sotkettu keskenään Microsoft 365 ja Google Sheet niin on syntynyt syntaksiongelma. Kiitos kuitenkin avusta.

• Anonyymi

Olisiko vika siinä, että sinulla sivun nimi on Taul1, kun esimerkissä se on Sheet1.

• Anonyymi

MS on aina ongelmaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      223
      4468
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3379
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1945
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      6
      1663
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1227
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1189
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      97
      913
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      757
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63