Minolta Z20/Z3/Z5

ajk

Eli joku näistä olisi tarkoitus ostaa. Kertokaa kokemuksia ja mistä ostitte. Tarkoitus olisi tilata saksasta. ja minkä itse ottaisitte noista.
Hinnat PIXXASS oli 205€-347€ tietenkin toimituskulut. Mutta ainakin PIXXASSissä on ollut halvimmat mitä olen vertaillut.

9

4169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettaja

      ..joskin itse kävi hakemassa Z5:n Herttoniemestä autollani ja sain kameran HETI mukaan. Hintaa oli tuolloin 419€. Loistava valinta. Z10:ä saa jo alle 200 euron, jos vain jostakin onnistuu bongaamaan. Tiedän paikan armahan.... Tosin sitä sinä et näköjään halunnut.

      • ajk

        Niin ja kertakayttö kameroita saa parilla eurolla, jos vain onnistuu bongaamaan jostakin. Z10 on vanhempi malli kuin Z20, joten on varmaan halvempi. Z5 on saksassa 339€(tiedän paikan armahan ja halvemman) ja olit maksanut 419€. Kuten varmaan viisaana opettajana(ehkä)satut tietämään niin saksasta tilataan siksi, että tuotteen saa halvemmalla. Ja minäpä lähden ajamaan autollani 600km sinne hel..tin herttoniemeen, että saan sen kameran HETI. No nyt viisaana kuitenkin ajattelet, että voi sen postittaa. Niin voi, mutta hinta eroa tulee silti 100€. No sinua varmaan vituttaa kun saan sen halvemmalla kuin sinä. Ja kysyin kokemuksia niistä kameroista, en hintoja HERTTONIEMESTÄ!!!


    • MattiS

      Vaikkei Z1 olekaan listassasi, niin kerron siitä, eikös nämä ole samaa sarjaa? Mielestäni Z1 on ollut hyvä laite tietyiltä ominaisuuksiltaan (lisäsalaman mahdollisuus, pitkä zoom, hyvät säätömahdollisuudet, hyvä akkujen kesto) lukuunottamatta yhtä muttaa: etsimen ja näytön välillä kuvan heijastava peilimekanismi on kamerassani jumiutunut jo viisi kertaa niin pitkäksi aikaa, että on ollut pakko viedä huoltoon. Ensin lähettivät Saksaan, sitten Eiri hoiti huollon Suomessa ja nyt huolto on Ruotsissa.
      Siis selvitä miten saat kameran tarvittaessa huoltoon. Muuten kamera on mielestäni ok.

      • jumiukko

        Z20:n etsin/lcd-näytön vaihto jumittaa myös silloin tällöin. Olen jo ollut viemässä sitä huoltoon takuun piikkiin, mutta sitten se taas lähteekin toimimaan. Koittas nyt päättää, toimiiko vai ei! Harmillinen ominaisuus, erityisesti tuo ämpylöinti.

        Muilta osin kamera ihan ok. Valovoimaa voisi olla ehkä aukon verran enemmän (f=3,20). 8 x zoomilla ei vielä kuvanvakaajaa juurikaan kaipaa ja kamera on tosi edullinen ominaisuuksiinsa nähden.


    • jarion

      joo osta z3 itekin tilasin juuri sen kun sitä saa halvalla nytten. z3 pesi digikuva lehdessä panasonic lumix fz-20 mennen tullen.
      siinä on todella hyvät ominaisuudet hintaan nähden ja osta samalla gigan muisti ja mieluummin mahdollisimman nopea muisti.
      ei kannata pistää rahaa z5 kun se on ominaisuuksiltaan lähes sama. onhan siinä miljoona pixeliä enemmän mutta sillä ei ole käytännön merkitystä lainkaan.

      • mlk

        Missä numerossa Z3:sta oli kirjoitusta?


      • jarion
        mlk kirjoitti:

        Missä numerossa Z3:sta oli kirjoitusta?

        tuosa on testi fz-20 ja vertailuna toimi z3 ja coolpix 8800.
        fz-20 arvosana on 8,4
        coolpix 8.5
        z3 9.0
        en tiä missä numerossa on z3 testi.


      • Kuva
        mlk kirjoitti:

        Missä numerossa Z3:sta oli kirjoitusta?

        Digikuva 6/2005 on maininta tuosta arvostelusta, sai 9 -pistettä kymmenestä, Digikuva lehdessä nro. 1/2004


    • digiukko

      Ostin Z5:n helmikuun lopulla ja olen toistaiseksi ollut erittäin tyytyväinen. Olen senverran hätäinen, että en etsinyt halvinta vaihtoehtoa vaan lähinnä nopeinta toimittajaa ( TopShot.fi toimitusaika kaksi päivää). Varsinkin 12x Zoomi on loistava. Tarkentaa melko hämärässäkin. Videokuvakin näyttää tv:ssä ihan kohtuullisen hyvältä. Paras kuvausaika on nyt alkamassa ja kokemuksia kertyy lisää. Z5:llä ottamiani kuvia löytyy osoitteesta www.pekka.k-netti.nu jos kiinnostaa. Vaikeahan se on toisen ottamista kuvista päätellä kameran hyvyyttä tai huonoutta, kun ei tiedä olosuhteista missä kuvat on otettu. Paras olisi kun pääsisi itse kokeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe