Kirjoitin noin vuosi sitten tälle palstalle aloittamastani projektista. Tarkoituksesnani olisi siis tehdä gargoyle patsas, mallina käytän seuraavaa: http://www.goddesscircle.com/windstone/gargoyle/962HyenaGargoyle.jpg
Teen tuosta ensin tietokoneelle 3D -mallin jota on sitten hyvä käyttää referenssinä itse patsaan työstövaiheessa.
En silti vieläkään ole päättänyt mistä materiaalista tuon veisetelisin. Puuta olen ajatellut, mutta ongelmana on että pitäisi saada jostain tarpeeksi tiheää puuta iso pala (ajattelin kuitenkin patsaasta semmoista 30 cm korkuista). Puustahan tuo olisi aika työläs tehdä, mutta eipä ole kiire mihinkään tämän kanssa..
Kuulin myös, että kipsi styroxin päälle valettuna voisi toimia. Olisiko kenelläkään vinkkejä moiseen hommaan? En ole paljoakaan kipsin kanssa pelannut..
Gargoyle -patsasprojekti
3
1711
Vastaukset
- löytyy
Ilmeisesti sisätiloihin tuota patsasta muovailet, kun kipsiäkin materiaaliksi ajattelet. Kipsiä vähäsen kalliimpi, mutta huomattavasti helpompi vaihtoehto on esim. tiimarista saatava muotoilumassa. Kyseisen tuotteen virallista nimeä en nyt tähän hätään saa päähäni, mutta kyseessä oleva materiaali toimii muovailuvahan ja paksun kipsimassan tavoin. Oltuaan riittävän kauan kosketuksissa ilman kanssa massa kovettuu ja näyttää aivan kipsiltä. Massan suurin etu kipsiin on helppo muokattavuus ja siisteys.
Massan "oikea" nimi ei tosiaan muistunut mieleen, mutta kyllä varmaan askartelukaupoissa sinut osaavat oikean tuotteen pariin johtaa.- muste
Tulee aika myöhään lisäystä, mutta ehkä näitä joku vieras joskus lukee..
"Kipsiä vähäsen kalliimpi, mutta huomattavasti helpompi vaihtoehto on esim. tiimarista saatava muotoilumassa. Kyseisen tuotteen virallista nimeä en nyt tähän hätään saa päähäni"
Tarkoitat varmaan das -massaa. Dasista voi muovailla melkein mitä tahansa, ja muovailun jälkeen se vain jätetään kuivumaan. Jos työ on iso, saattaa vaatia parikin vuorokautta kunnolla kuivuakseen, mutta sen jälkeen siitä tulee hyvin kova ja muotoja voi viimeistellä sileämmäksi ym. hiekkapaperilla tai viilalla.
Dasia saa mm. Sinooperista ja Akateemisesta kirjakaupasta. Tiimarissa muistaakseni myydään samantapaista korviketta, Jovia. Jovi -massa ei ole aivan yhtä hyvää. Suomalaisessa kirjakaupassa taas useimmiten Dasin sijaan on hyllyissä Darwi -massaa, joka on Jovia parempaa ja kutakuinkin Dasin tasoista ominaisuuksiltaan.
Das/Darwi maksaa n. 5e/kg.
- jassus
Exporttaa modeli IGESiin ja avaa CAMiin. Työstökeskus hoitaa loput:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529