Pyykkikone; päältä- vai sivustatäytettävä - kumpi parempi?

Anonyymi

Minulla on ollut aina vain päältä täytettäviä pyykkikoneita ja nyt miettinyt, että sivusta täytettävä voisi olla kivempi siinä mielessä, että sen päällinen olisi tavallaan ylimääräinen säilytystila pienessä kylppärissä.

Kysymys siis kuuluu, että onko koneiden kestävyydessä ja toiminnassa eroa siinä, onko luukku päällä vai sivussa?

Entäpä Indesit koneet - onko ne enää hyviä? Viimeisin kone oli juurikin Indesit ja palveli sellaiset 10 -vuotta ilman ongelmia, kunnes otti lopputilin.

8

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kymmenessä vuodessa hajoavat pesukoneet ovat huonoja. Oma Westinghouse-merkkiseni kesti 21 vuotta, ja silloinkin vain poistoveden letku halkesi haperoiduttuaan.

Ystäväni Bosch kesti 34 vuotta. Homma Asko tai Miele.

Koneen kestävyys ei riipu siitä, miten se täytetään. Yleisissä pesuloissa on yksinomaan sivusta täytettäviä koneita.

• Anonyymi

Päältä täytettävä olisi ainakin huomattavasti paljon helpompi tehdä mekaanisesti kestävämmäksi

• Anonyymi

Minä en ole nähnyt yhtäkään sivusta täytettävää konetta. Foto olis kiva väitteen tueksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole nähnyt yhtäkään sivusta täytettävää konetta. Foto olis kiva väitteen tueksi.

Hehhee. Sivu se on etusivukin.

• Anonyymi

Päältätäytettävä on tuettu ja laakeroitu rummun molemmin puolin, mutta mites edestätäytettävät, ei kai? Oma mielikuva että edestätäytettävät on yleensä isokokoisempia ja nähtävästi painavampiakin, jos luukku/ tiiviste vuotaa niin vuotaa lattialle. Toki etuna on ehkä helpompi lastaus ja varsinkin tyhjennys jos pyykkikoria käyttää, mutta eipä tuo nyt tuskaa ole päältätäytettävässäkään.
      No voi olla että tuosta paistoi että minulla on päältätäytettävä.

• Anonyymi

Painavia edestätäytettävät ovat, koska yksipuolinen laakerointi vaatii voimakkaan vastapainon. Voi niitä, joilla on hissitön kerrostalo tai rivarissa pyykkikone yläkerrassa ja joutuu muuttamaan.

• Anonyymi

Aikoinaan sivusta avattavat "ikkunakoneet" alkoi vuotaa tiivisteiden kuluessa.
      Päältä ladattava on umpinainen amme ja voi vuotaa vain laakereista.
      Ei niissä muuten pitäisi kestävyyseroa olla.

Meillä on nyt päältä ladattava, kun se mahtui paremmin pieneen tilaan.
      Aiemmin oli sivusta täytettävä, mutta käytettävä tilakin oli leveämpi.

• Anonyymi

Sivusta täytettävä on parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      309
      1847
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      47
      1589
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1291
    4. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1141
    5. Mitä kirjainta haluaisit rakastella?

Ehdottomasti?
      Ikävä
      143
      1128
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1071
    7. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1047
    8. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      973
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      942
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      155
      899
    Aihe