Graffittien teko

Anonyymi

Elikkä siis olen nyt 23- vuotias ja olen itse joskus 11-15V jonnena maalaillut graffiteja ja tehnyt tägejä.

Se alko siitä, että löysin mun kavereiden kaa joskus 11- vuotiaana jostain moottoritien sillan alta mustan repun ja sit katottiin sinne sisälle ja huomattiin, että se on spraypulloja täynnä. Otin yhen ja testasin sitä siihen seinään. Siitä tuli väriä ja se oli melkein täysi. Sitten myös mun kaverit otti pullot ja alettiin vaan jotain maalailee siihen sillan betoniseinään. Oli jo aika pimeää, niin autotkaan ei nähneet meitä kunnolla.

Sitten kun oltiin maalailtu jaettiin pullot ja muistaakseni jokainen sai jotain seitsemän pulloa, jotka vietiin kotiin säästöön. Taas seuraavana iltana mentiin jonnekkin sillan alle maalailee ja taidettiin jonku varastohallin seinäänkin joku graffiti tehdä.

Maalailtiin melkein joka ilta ja sit joskus kiipeiltiin joidenkin aitojen yli jonnekkin alueille, missä sitten maalailtiin. Yksi mieleenpainuvimmista jutuista oli se, kun mentiin jonnekkin varaston seinään maalaamaan ja sitten sattumalta joku takaovi olikin unohtunut joltain auki, niin päästiin myös sinne sisään maalailee. :D Sitte kun olin vielä vanhempi sain yhen mun kaverin isoveljeltä, jolla oli joku oma spraymaalikauppa, niin se myi niitä meille tosi halvalla, joten maalailtiin siitä eteenpäin melkein joka ilta.

Ja aina piti olla tussi mukana taskussa, millä sitten me tehtiin tuolla kun dösillä ja metroilla liikuttiin niin tägejä niiden istuimiin ja selkänojiin.

Sit ku olin jotain 15v niin päätin lopettaa, koska tajusin ettei se ollut laillista eikä kivaa muita kohtaan. Niinpä en ole maalaillun enään seitsemään vuoteen, joten taidotkin jo vähän mennyt. Tosin edelleen kaapin ylähyllyn perällä pari täyttä spraypulloa, jotka jäänyt siltä lapsuudenajalta. :D

0

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
        Helsinki
        138
        4890
      2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
        Ikävä
        41
        3263
      3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
        Ikävä
        242
        3039
      4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
        Suomussalmi
        44
        2608
      5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
        Ikävä
        36
        1794
      6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
        Ikävä
        27
        1585
      7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
        Ikävä
        41
        1546
      8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
        Ikävä
        16
        1447
      9. Eiii...

Etkä! 😘
        Ikävä
        23