Graffittien teko

Anonyymi

Elikkä siis olen nyt 23- vuotias ja olen itse joskus 11-15V jonnena maalaillut graffiteja ja tehnyt tägejä.

Se alko siitä, että löysin mun kavereiden kaa joskus 11- vuotiaana jostain moottoritien sillan alta mustan repun ja sit katottiin sinne sisälle ja huomattiin, että se on spraypulloja täynnä. Otin yhen ja testasin sitä siihen seinään. Siitä tuli väriä ja se oli melkein täysi. Sitten myös mun kaverit otti pullot ja alettiin vaan jotain maalailee siihen sillan betoniseinään. Oli jo aika pimeää, niin autotkaan ei nähneet meitä kunnolla.

Sitten kun oltiin maalailtu jaettiin pullot ja muistaakseni jokainen sai jotain seitsemän pulloa, jotka vietiin kotiin säästöön. Taas seuraavana iltana mentiin jonnekkin sillan alle maalailee ja taidettiin jonku varastohallin seinäänkin joku graffiti tehdä.

Maalailtiin melkein joka ilta ja sit joskus kiipeiltiin joidenkin aitojen yli jonnekkin alueille, missä sitten maalailtiin. Yksi mieleenpainuvimmista jutuista oli se, kun mentiin jonnekkin varaston seinään maalaamaan ja sitten sattumalta joku takaovi olikin unohtunut joltain auki, niin päästiin myös sinne sisään maalailee. :D Sitte kun olin vielä vanhempi sain yhen mun kaverin isoveljeltä, jolla oli joku oma spraymaalikauppa, niin se myi niitä meille tosi halvalla, joten maalailtiin siitä eteenpäin melkein joka ilta.

Ja aina piti olla tussi mukana taskussa, millä sitten me tehtiin tuolla kun dösillä ja metroilla liikuttiin niin tägejä niiden istuimiin ja selkänojiin.

Sit ku olin jotain 15v niin päätin lopettaa, koska tajusin ettei se ollut laillista eikä kivaa muita kohtaan. Niinpä en ole maalaillun enään seitsemään vuoteen, joten taidotkin jo vähän mennyt. Tosin edelleen kaapin ylähyllyn perällä pari täyttä spraypulloa, jotka jäänyt siltä lapsuudenajalta. :D

0

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
        Ikävä
        123
        2538
      2. 135
        1945
      3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
        Ikävä
        63
        1276
      4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
        Maailman menoa
        115
        1271
      5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
        Ikävä
        77
        1131
      6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
        Ikävä
        35
        1122
      7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
        Seinäjoki
        27
        1113
      8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
        Ikävä
        45
        1079
      9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
        Ikävä
        83
        1029
      10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
        Ikävä
        60
        992
      Aihe