Huolestuttavaa

Anonyymi

Kyllä oli surullista lukea päivän Hesarista Porvoon alaikäisten tilanteesta liittyen huumeiden kaupusteluun.
Toivottavasti saavat apua ajoissa.

26

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yrtti ei ole huume
      hyvä että lapset oppivat kapitalismin lainalaisuudet ja kaupankäynnin

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.
        Tuo yrtin pitäminen jonain huumeena on varsin vakavaa tyhjäpäisyyttä osoittavaa omatekoista moralisointia tyhjästä.
        Tuo ongelma olisi sillä ratkaistu, että tuo yrtin hallussapito ja sen vaikka sätkänä polttaminen rinnastettaisiin esim. tupakanpolttoon, joista tosin tupakanpoltto aiheuttaa enemmän terveyshaittoja.
        Tuo yrtin käytön turha kriminalisointi aiheuttaa vaan turhia ongelmia yksilölle ja koko yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Tuo yrtin pitäminen jonain huumeena on varsin vakavaa tyhjäpäisyyttä osoittavaa omatekoista moralisointia tyhjästä.
        Tuo ongelma olisi sillä ratkaistu, että tuo yrtin hallussapito ja sen vaikka sätkänä polttaminen rinnastettaisiin esim. tupakanpolttoon, joista tosin tupakanpoltto aiheuttaa enemmän terveyshaittoja.
        Tuo yrtin käytön turha kriminalisointi aiheuttaa vaan turhia ongelmia yksilölle ja koko yhteiskunnalle.

        Sivistyneet ihmiset eivät polta tupakkaa. Katsokaas ympärillenne … vähiin on käynyt. Kiitos valistukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistyneet ihmiset eivät polta tupakkaa. Katsokaas ympärillenne … vähiin on käynyt. Kiitos valistukselle.

        Näin on, vaikka sivistyksellä ei olekaan asian kanssa mitään tekemistä.
        Tuo yrtin pössyttely on monissa "sivistysmaissa" vapautettu sille turhasta langetetusta pannasta.


    • Anonyymi

      Kun poliisi ilmoituksessaan kirjoittaa huumeiden myynnistä ja käytöstä, niin silloin on huumeista kyse. Myös lääkkeitä on ilmeisesti myyty päihtymys tarkoituksessa. Kyse on alaikäisistä lapsista vaarallisissa hommissa johon hyvin pian voi liittyä vaikka mitä, sillä taustaltahan löytyy aina mistään piittaamattomia aikuisia ja muuta rikollisuutta.
      Yrteillä mainostaminen tässä foorumissa on typerää. Ei ihme, että lapset ja nuoret voivat huonosti kun aikuiset eivät välitä heistä. Kuka haluaa lasten päätyvän rikollisten maailmaan?

      • Anonyymi

        Siksi yrtti onkin laillistetteva, että loppuu rikollisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi yrtti onkin laillistetteva, että loppuu rikollisuus

        Kylläpä on kattava kommentti.
        ” Siksi yrtti onkin laillistettava, että loppuu rikollisuus”
        Rikollisuus sinänsä ei lopu koskaan, sen tietää jo tyhmemmätkin. Yrtti? Yrtit ovat laillisia mausteita ja sen tietävät lapsetkin; persiljaa, tilliä jne.
        Turha se on höpöttelijöiden peitenimillä vähätellä huumaavista keskushermostoon vaikuttavista aineista kirjoitellessa.
        Porvoossa on tällä hetkellä paha ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on kattava kommentti.
        ” Siksi yrtti onkin laillistettava, että loppuu rikollisuus”
        Rikollisuus sinänsä ei lopu koskaan, sen tietää jo tyhmemmätkin. Yrtti? Yrtit ovat laillisia mausteita ja sen tietävät lapsetkin; persiljaa, tilliä jne.
        Turha se on höpöttelijöiden peitenimillä vähätellä huumaavista keskushermostoon vaikuttavista aineista kirjoitellessa.
        Porvoossa on tällä hetkellä paha ongelma.

        Pössyttely tuhoaa ihmisen aivotoiminnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on kattava kommentti.
        ” Siksi yrtti onkin laillistettava, että loppuu rikollisuus”
        Rikollisuus sinänsä ei lopu koskaan, sen tietää jo tyhmemmätkin. Yrtti? Yrtit ovat laillisia mausteita ja sen tietävät lapsetkin; persiljaa, tilliä jne.
        Turha se on höpöttelijöiden peitenimillä vähätellä huumaavista keskushermostoon vaikuttavista aineista kirjoitellessa.
        Porvoossa on tällä hetkellä paha ongelma.

        Taidat hyötyä rikollisuudesta kun suosit yritin pitämistä laittomana, oletko Aarnion tynnyrijengiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat hyötyä rikollisuudesta kun suosit yritin pitämistä laittomana, oletko Aarnion tynnyrijengiä?

        Sinä joka suosit laittomuutta sen varjolla, että rikollisuus loppuisi taidat olla Aarnion ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä joka suosit laittomuutta sen varjolla, että rikollisuus loppuisi taidat olla Aarnion ystävä.

        Laillistamista siis.


      • Anonyymi

        Poliisihan kirjoittaa huumeista sen takia kun niiden on pakko näin tehdä, johtuen lainsäätäjien jämähtäneisyydestä varsin kauas menneen vuosisadan takaisiin varsin ahdaskatseiseen maailman katsomukseen.
        Siksipä onkin aiheellista kysyä, että miksi moinen harmiton pössyttely halutaan, kaikista muista haittavaikutuksistaan huolimatta pitää kriminalisoitavana. Kun vaihtoehtona on yrtin polton jokaisen itse harkittavaksi, jolla toimenpiteellä kaikki nyt asian ympärille kietoutuvat ongelmat poistuisi kerta heitolla.
        Juurin sen tähdenhän olisi varsin oikein vapauttaa yrtin poltto jokamiesoikeudeksi ettei lapset tai kukaan muukaan tämän takia joutuisi rikolliseen maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on kattava kommentti.
        ” Siksi yrtti onkin laillistettava, että loppuu rikollisuus”
        Rikollisuus sinänsä ei lopu koskaan, sen tietää jo tyhmemmätkin. Yrtti? Yrtit ovat laillisia mausteita ja sen tietävät lapsetkin; persiljaa, tilliä jne.
        Turha se on höpöttelijöiden peitenimillä vähätellä huumaavista keskushermostoon vaikuttavista aineista kirjoitellessa.
        Porvoossa on tällä hetkellä paha ongelma.

        Vaikka luetun ymmärtämisen puutteesta varsin vakavasti kärsitkin, niin silti ja siitä huolimatta yrtin polttelun poistaminen kiellettyjen toimien listalta poistaisi rikollisuuden kokonaan siltä osin kun se nykyisin kohdistuu tämän harmittoman aineen polttoon.
        Eihän tämä yrtin polttelu vaikuta keskushermostoon senkään vertaa kuin tupakan poltto, jolla on toki muitakin haittavaikutuksia käyttäjänsä terveyteen, joten eikö olisi, jos terveyttä ajatellaan, paljon mielekkäämpää keskittyä tupakan polton haittojen tiedottamiseen kuin jonkin harmittoman yrtin polton perusteettomaan kriminalisointiin.
        Yrtin polttelu ja kauppa on nykyisin Porvoossa huomattavasti vähäisempi todellinen ongelma kuin kadulle sylkeminen.
        Näin "paha " se kukkahattutätien tai setien kuvittelema ongelma todellisuudessa on.


    • Anonyymi

      Ulkomailta tulvii myyjiä kuljettaa vielä turistien matkalaukussa niitä.

      • Anonyymi

        Myyjjä matkalaukussa? Reissuryssiä?


    • Anonyymi

      Kouluihin valistusta vanhemmille ja opettajille työajan jälkeen. Mitä pikemmin heti syksyn alussa.
      Poliisit ja katutyön vapaaehtoiset kertomaan kaupungin tilanteesta. Missä? Miksi? Miten? Ja kuinka voi auttaa asiassa jos mahdollista.
      Pidätetyista yhdellä oli ”astalo”. Onko katuväkivalta lisääntynyt aluilla missä nuoret liikkuvat?

      • Anonyymi

        Juuri näin kunhan kaikkien valistajien taholta kerrotaan käytetyn aineen olevan huomattavasti harmittomampaa kuin vaikkapa tupakan polton.
        Tuo "astalo" on varsin hyvä ja oikeutettu itsepuolustus väline valkoihoiselle nykyisessä luvattomasti maahan tunkeutuneiden ryöstäjien, raiskaajien ja terroristien aiheuttaman todellisen uhan takia.


    • Anonyymi

      No jauhojengiläisiä ottavat pääministeristä mallia

      • Anonyymi

        Kyllä, Tanssiva Porvoo, tunnettu jo Aleksanterin ajoilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Tanssiva Porvoo, tunnettu jo Aleksanterin ajoilta

        Tannsia ja iloita pitääkin, mutta seuransa voi valita.


    • Anonyymi

      tuliko tämä jollekkin yllätyksenä tai uutena asiana? Sama meininki ollut aina ja tulee olemaan. Jos valistus on samaa tasoa kun 70-luvulla niin parempi kun ei valista nuoria ollenkaan.

      • Anonyymi

        Jo ensimmäisestä piikistä kannabistsa tulee elinikäinen koukku!


    • Anonyymi

      Porvoon kunnallinen varhaiskasvatus on surkealla tasolla. Sieltä se surkeus alkaa.

    • Anonyymi

      Ei tämä mitään uutta ole. 2000-luvun alussa oli myös Porvoossa suurimmalta osalta alaikäisistä koostuva jengi, joka sekä kaupitteli huumeita että käytti itse. Jengin mukana liikkui tiiviisti myös suomenruotsalainen henkilö, joka tänä päivänä työskentelee missäpä muualla kuin Porvoon poliisissa. Tämä henkilö ei osallistunut kaupusteluun, mutta todistetusti käytti kyllä näiden kanssa aineita.

      • Anonyymi

        Ei kai nyt poliisissa voisi olla mitään entisiä nuorisorikollisia. Eihän poliisi oo koskaan mitään rikoksia tehny, syyttäjät ja oikeuslaitokset vaan keksiny myös kaikki poliisijohtajien huumebisnekset ym. lukuisat rikokset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai nyt poliisissa voisi olla mitään entisiä nuorisorikollisia. Eihän poliisi oo koskaan mitään rikoksia tehny, syyttäjät ja oikeuslaitokset vaan keksiny myös kaikki poliisijohtajien huumebisnekset ym. lukuisat rikokset

        Porvoon poliisista tuskin löytyy montaa jotka ei olis joskus rikoksia tehny. Siksi tulee välillä Granholmeja kostoreissulle...hyvä niin...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      819
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      738
    5. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      502
    Aihe