Sähkölaitteiden turvallisuus?

Anonyymi

On monta kertaa varoitettu, että esim. ei pidä ladata puhelimia öisin. Entäs, kun olen hankkinut kissalleni juoma-automaatin, joka toimii sähköllä. Uskallanko jättää sen virran päälle, kun lähden itse kotoa? Pystyyhän kissa juomaan siitä vaikka virta ei olisikaan päällä, mutta silloin vesi ei virtaa ylhäältä alas. Voiko tällaisten laitteiden kautta tapahtua vahinkoja? Tarkoitan vahinkoja sen sähkön takia. Kissa on jo melko iäkäs eikä harrasta vauhtilajeja. En ole nähnyt tästä aiheesta juttua, niin kysynpä täältä.

https://www.zooplus.fi/feedback/shop/kissat/kupit/vesiautomaatit/1006271

18

269

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitähän vaaraa mahdat tarkoittaa, ei normaalisti sähköjä katkaista jos käydään jossain.

• Anonyymi

Tarkoitin tietysti sitä, että voinko jättää juoma-automaatin töpselin pistorasiaan, jos lähden itse pois kotoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin tietysti sitä, että voinko jättää juoma-automaatin töpselin pistorasiaan, jos lähden itse pois kotoa?

Se riippuu ihan vainoharhaisuutesi tasosta.
        Jos nypit kaikki töpselit irti, jääkaapista ja pakastimesta lähtien, niin kyllä silloin pitää juomakupin töpselikin irrottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sähköt pitää öisin katkaista. Sähköasentajatkin tekee yövuoronsa pimeässä. Sama pätee sähköautojen lataamiseen. Pimeyden puuhia nuo ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se riippuu ihan vainoharhaisuutesi tasosta.
        Jos nypit kaikki töpselit irti, jääkaapista ja pakastimesta lähtien, niin kyllä silloin pitää juomakupin töpselikin irrottaa.

Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sähköt pitää öisin katkaista. Sähköasentajatkin tekee yövuoronsa pimeässä. Sama pätee sähköautojen lataamiseen. Pimeyden puuhia nuo ovat.

Pitänee ilmoittaa veroviranomaiselle sähköasentajista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.

Koska etenkin halvat laturit menevät oikosulkuun ja aiheuttavat tulipaloja. Seuraava kysymys on, että miksi pitää mitään käytössä, joka voi syttyä tuleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska etenkin halvat laturit menevät oikosulkuun ja aiheuttavat tulipaloja. Seuraava kysymys on, että miksi pitää mitään käytössä, joka voi syttyä tuleen?

Sinähän voitkin itse vastata tuohon seuraavaan kysymykseesi. :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niissä halvoissa latureissa on valoanturi. Valaistuksen perusteella tai pikemminkin sen puuttumisen perusteella ne syttyvät tuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on nimenomaan akuista, ne voivat syttyä ladattaessa tuleen.
        Onko se kissan juoma-automaatti ladattava?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on nimenomaan akuista, ne voivat syttyä ladattaessa tuleen.
        Onko se kissan juoma-automaatti ladattava?

Ei ole ladattava. Ihan vaan töpseli seinään laitetaan kun halutaan virta laittaa päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän voitkin itse vastata tuohon seuraavaan kysymykseesi. :P

Kai se vastaus on sitten, että porukka on niin tyhmää, että ostaa jonkun laturin Kiinasta parilla eurolla ja luulee sen olevan jollain tapaa laadukas tai käyttökelpoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai se vastaus on sitten, että porukka on niin tyhmää, että ostaa jonkun laturin Kiinasta parilla eurolla ja luulee sen olevan jollain tapaa laadukas tai käyttökelpoinen.

Ja jotkut on niin tyhmiä ja luulee että sama laite kotimaasta kalliilla ostettuna on laadukas ja turvallinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jotkut on niin tyhmiä ja luulee että sama laite kotimaasta kalliilla ostettuna on laadukas ja turvallinen.

"Sama laite". Noin voi luulla, jos ei ymmärrä muuta kuin miltä jokin näyttää.

• Anonyymi kirjoitti:

Siksi, että jotkut haluavat antaa kaikenlaisia ohjeita. Periaatteessa puhelimen akku voi syttyä palamaan, mutta kyllä minä ainakin joka yö lataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akut ei uskalla syttyä palamaan jos joku tuijottaa. Niillekin pitää antaa oma rauha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ladattava. Ihan vaan töpseli seinään laitetaan kun halutaan virta laittaa päälle.

Ei se sitten ole mitenkään tavallisia sähkölaitteita vaarallisempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se sitten ole mitenkään tavallisia sähkölaitteita vaarallisempi.

Mikä on tavallinen sähkölaite?
        Kissankuivaukseen käytetty mikroaaltouuni ehkä? Voiko sellaista käyttää yöllä? Kissat kun ovat yöeläimiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 126
      1474
    2. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      107
      1414
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      149
      1355
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      246
      1228
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1096
    6. Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?

Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925
      Työttömyys
      19
      1076
    7. 73
      1065
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      84
      931
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      43
      776
    10. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      66
      744
    11. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      676
    12. Suolahden ostokeskus

Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.
      Äänekoski
      48
      662
    13. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      102
      642
    14. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      42
      640
    15. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      36
      615
    16. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      608
    17. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      569
    18. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      569
    19. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      568
    20. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      99
      566
    Aihe