Savon oikorata älytön hanke.!

Anonyymi

Ei mitään järkeä alkaa rakentamaan rataa Heinolasta Mikkeliin. Miljardien hanke joka tuskin koskaan maksaisi itseään takaisin. Tunnin takiako kannattaa tuhlata veronmaksajien rahoja miljarditolkulla. Hohhoijjaa !

Nykyinen rata ja tieverkosto umpisurkeassa kunnossa. Eikö niiden kunto kiinnosta päättäjiä pätkääkään ??!!
https://www.ess.fi/paikalliset/4819418

32

1640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valtio puuhaaa nyt vielä järjettömämpää itärataa, joka vasta kalleudessaan ja turhuudessaan olisi aivan päätön hanke!

      Tämä Savonrata linjaus on jo kaavassa. En kyllä Heinolalaisena esittäisi yhtään vastalausetta tälle hankkeelle. Tämä voisi pysäyttää väestökadon, josta Heinola kärsii joka vuosi. Radanvarsi on elinvoimaa!

      • Anonyymi

        Päinvastoin rata tietäisi Heinolan kuihtumista entisestään. Porukka vaan pyyhältäisi junan kyydissä heinolan ohi jäämättä tänne. Sama ilmiö kuin moottoritien rakentamisen jälkeen.

        Ei kukaan järkevä Heinolalainen varsinkaan radan varressa asuvat kannata oikorataa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin rata tietäisi Heinolan kuihtumista entisestään. Porukka vaan pyyhältäisi junan kyydissä heinolan ohi jäämättä tänne. Sama ilmiö kuin moottoritien rakentamisen jälkeen.

        Ei kukaan järkevä Heinolalainen varsinkaan radan varressa asuvat kannata oikorataa !

        Rata välittömästi työn alle. Tuo työtä ja asukkaita. Suora ja nopea yhteys Helsinkiin esim. töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin rata tietäisi Heinolan kuihtumista entisestään. Porukka vaan pyyhältäisi junan kyydissä heinolan ohi jäämättä tänne. Sama ilmiö kuin moottoritien rakentamisen jälkeen.

        Ei kukaan järkevä Heinolalainen varsinkaan radan varressa asuvat kannata oikorataa !

        Eläkeläisille uusi lomaparatiisi Sysmässä, oikorata välittömästi työn alle ja koulutetut hyvätuloiset Heinolaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisille uusi lomaparatiisi Sysmässä, oikorata välittömästi työn alle ja koulutetut hyvätuloiset Heinolaan

        Jos tuo pähkähullu hanke joskus toteutuu täällä kirjoittelavat ovat jo eläkkeellä tai katselevat hölmöläisten touhua pilven reunalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rata välittömästi työn alle. Tuo työtä ja asukkaita. Suora ja nopea yhteys Helsinkiin esim. töihin.

        Tuo työtä virolaisille ja puolalaisille jos ihan tarkkoja ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo työtä virolaisille ja puolalaisille jos ihan tarkkoja ollaan.

        On sulla tarkka kaukonäkö, tai sitten ajelet muutenvaan parkeilla. Sitäpaitsi, ne rataväylät on Jyväskylään, sekä Mikkeliin suunniteltu ja karttaan piirretty, ajatsitten jo. Että sillee! Käännäppäs ne valot, nyt päälle,jos näkys kaukaa paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo työtä virolaisille ja puolalaisille jos ihan tarkkoja ollaan.

        Mitä sitten? Jos ei työt suomalaiselle kelpaa, ne menevät muille. Kyllä tuollaiset hankkeet työllistävät joka tapauksessa paljon suomalaisia, rakennettaessa ja jatkossa monin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Jos ei työt suomalaiselle kelpaa, ne menevät muille. Kyllä tuollaiset hankkeet työllistävät joka tapauksessa paljon suomalaisia, rakennettaessa ja jatkossa monin tavoin.

        Nimenomaan! Lahden oikoratatyömaa työllisti aikoinaan valtavan määrän paikallisia ja Suomalaisia ylipäänsä. Radan varren kunnat ja kaupungit ovat elinvoimaisempia. Heinola ei ainakaan taantuisi enempää. Tulee juna-asema, ja sinne palveluita. Matka-aika Helsinkiin menisi noin tuntiin, Lahdesta puhumattakaan. Saavutettavuus kesät ja talvet nousisi ihan eri sfääreihin. Ei tätä moni tunnu edes tajuavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Lahden oikoratatyömaa työllisti aikoinaan valtavan määrän paikallisia ja Suomalaisia ylipäänsä. Radan varren kunnat ja kaupungit ovat elinvoimaisempia. Heinola ei ainakaan taantuisi enempää. Tulee juna-asema, ja sinne palveluita. Matka-aika Helsinkiin menisi noin tuntiin, Lahdesta puhumattakaan. Saavutettavuus kesät ja talvet nousisi ihan eri sfääreihin. Ei tätä moni tunnu edes tajuavan.

        Kannatan Savonrataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Lahden oikoratatyömaa työllisti aikoinaan valtavan määrän paikallisia ja Suomalaisia ylipäänsä. Radan varren kunnat ja kaupungit ovat elinvoimaisempia. Heinola ei ainakaan taantuisi enempää. Tulee juna-asema, ja sinne palveluita. Matka-aika Helsinkiin menisi noin tuntiin, Lahdesta puhumattakaan. Saavutettavuus kesät ja talvet nousisi ihan eri sfääreihin. Ei tätä moni tunnu edes tajuavan.

        Aikoinaan. Se oli silloin. Nyt on nyt ja eri säädöt. Kaikki mitä Suomessa nykyisin rakennetaan, siis kaikki, rakennetaan virolaisten ja puolalaisten toimesta. Osa myös latviasta, liettuasta, venäjältäkin.
        Suomalaisia ei suuremmissa rakennuskohteissa ole koskaan kuin jokunen inssi ja rak.mestari, jotka surffailevat eri mestojen välillä. Tämä on todellisuutta, joten älä yritä keksiä ja myydä tätä samaa skeidaa suomalaisia työllistävästä vaikutuksesta. Jo tuon valheen läpi on nähty ajat sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan. Se oli silloin. Nyt on nyt ja eri säädöt. Kaikki mitä Suomessa nykyisin rakennetaan, siis kaikki, rakennetaan virolaisten ja puolalaisten toimesta. Osa myös latviasta, liettuasta, venäjältäkin.
        Suomalaisia ei suuremmissa rakennuskohteissa ole koskaan kuin jokunen inssi ja rak.mestari, jotka surffailevat eri mestojen välillä. Tämä on todellisuutta, joten älä yritä keksiä ja myydä tätä samaa skeidaa suomalaisia työllistävästä vaikutuksesta. Jo tuon valheen läpi on nähty ajat sitten.

        Oli sitten miten oli, mutta onko radan saaminen Heinolan kautta hanurista? Alkaako junttia ahdistaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli sitten miten oli, mutta onko radan saaminen Heinolan kautta hanurista? Alkaako junttia ahdistaa..

        Se olisi ihan täydellistä, jos junaliikenne saataisiin taas Heinolaan. Kaipa niitä toimivia rantoja tarvitaan mahdollisen sotatilankin varalta, että saadaan miestä rajalle. Oisko jenkit valittaneet että mehän ei missään hikisessä Onnibussissa aleta matkustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan. Se oli silloin. Nyt on nyt ja eri säädöt. Kaikki mitä Suomessa nykyisin rakennetaan, siis kaikki, rakennetaan virolaisten ja puolalaisten toimesta. Osa myös latviasta, liettuasta, venäjältäkin.
        Suomalaisia ei suuremmissa rakennuskohteissa ole koskaan kuin jokunen inssi ja rak.mestari, jotka surffailevat eri mestojen välillä. Tämä on todellisuutta, joten älä yritä keksiä ja myydä tätä samaa skeidaa suomalaisia työllistävästä vaikutuksesta. Jo tuon valheen läpi on nähty ajat sitten.

        Suomalaiset sosiaalipummit töihin. Sinäkin pääset.


    • Anonyymi

      Rata heinolaan on ok mutta jatkoyhteys mikkeliin on hankala toteuttaa. Nykyinen linjaus on vedetty suurinpiirtein viivottimella.

      Alle jää paljon asutusta ja arvokkaita luontokohteita heinolan kirkonkylässä. Aikooko ne ku-sipäät häätää asukkaat sieltä. ?

    • Anonyymi

      Mäntyharjulla jäisi golfkenttä radan alle, tämä ottaisi monelta heinolalaiset leivän pöydästä.

      • Anonyymi

        Tunneli Heinolasta Mikkeliin niin säästytään riidoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunneli Heinolasta Mikkeliin niin säästytään riidoilta.

        Helsinki pitäisi yhdistää Heinolaan!


      • Anonyymi

        Kyllä tämäkin kommentti osoittaa täydellistä ymmärtämättömyyttä ja pessimismiä. Heinolan houkuttavuus asuinpaikkana kasvaa, jos tämä Savon rata tulee. Ja kyllä, ne on tuplaraiteet. Eli rautatiesilta saa viereen toisen mokoman.


    • Anonyymi

      Harva taitaa ymmärtää että jo vanha rata Lahteenkin pitäisi käytännössä rakentaa uudelleen mahdollistamaan 200 km nopeudet. Rata pitää myös sähköistää. Siihen vielä toinen raide vierelle. Yksiraiteisella radalla kun ei tee oikein mitään.

    • Anonyymi

      Kannatan savon rataa koska näin Lahtikin pysyy elinvoimaisena. Itäradan toteutuessa liikenne siirtyy Porvoo / Kouvola suuntaan ja L jää tikun nokkaan. Heinolan elinvoimalle tuo tekisi myös hyvää.

    • Anonyymi

      Matka-aika lyhenee Kuopijoon mäntäessä, mutta kuin monelta? Ehkä tusinalta per junavuoro. Kuka maksaa?
      Aivan hullu hanke.

      • Anonyymi

        Lahtelaisena täytyy kyllä myöntää että Kuopio on isompi kuin Lahti. Ehkä enemmän kuin tusina.


    • Anonyymi

      Alkaisivat ennemmin rakentamaan tunneleita maan alle tulevaa suursotaa varten. Koska jotain isoja hankkeita on oltava, että ihmisille hommaa, niin miksi ei jotain oikeasti hyödyllistä?

    • Anonyymi

      Ei kannata uusien ratojen rakentaminen Suomessa. Takaisinmaksuaika satoja vuosia.
      https://www.itahame.fi/uutissuomalainen/5676077

      Kaikki rahat menee soteen, ja puolustusmenoihin. Heinolassa puksuttaa jatkossakin vain diisselikäyttöiset tavarajunat.

      • Anonyymi

        No tuon nyt tiesi jo aasikin. Ei ole valtiollamme varaa turhiin investointeihin, kuten itärata.


    • Anonyymi

      ei tule rataa!

      • Anonyymi

        Ei kannata uusien ratojen rakentaminen Suomessa. Takaisinmaksuaika satoja vuosia.


    • Anonyymi

      Valtio puuhaaa nyt vielä järjettömämpää itärataa, joka vasta kalleudessaan ja turhuudessaan olisi aivan päätön hanke!

      • Anonyymi

        ei tule savoon rataa!


    • Anonyymi

      Terveisiä sinne Kouvolaan!

      Hassua, että Suomen turhin kaupunki on pystynyt luomaan niin tukevat siteet päättäjiin, että kaikki risteysaseman asemaa heikentävät hankkeet torpataan, suurimpana HeLi, joka olisi ohjannut liikenteen rannikolle. Korian oikoradan pikapurkamisesta puhumattakaan. Yhtään Savonradan matkustajaa ei takuulla palvele pakollinen kulkusuunnan vaihto Kouvolan ykkösraiteella.

      Savon oikoradasta on oltu hipihiljaa vuosikaudet, se ohjaisi tavaravirtoja Vuosaareen ja Kouvolaan jäisi enää itäpuolen liikenne, transitokin hiipui koko ajan venäläisten rakennettua omat satamansa. Muistakaa sammuttaa valot kun viimeinen kouvolalainen lähtee.

    • Anonyymi

      ei tule rataa ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8992
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3331
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      42
      2718
    4. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2241
    5. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2200
    6. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    7. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1937
    8. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1773
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1649
    Aihe