Oletko joutunut heittämään vaatteen pois, kun vetoketju on mennyt rikki

Anonyymi

24

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suutarille kiitos neuvosta 👍

• Anonyymi

Olen suorastaan välttänyt vetoketjullisia vaatteita, kun vetoketjun korjaaminen
      voi tulla kalliimmaksi kuin itse vaate, joku pusakka esimerkiksi.
      Kikka on hyvä tietää !

• Anonyymi

En ole, vaihdan uuden tilalle.

• Anonyymi

Loisto-ohje. Sain jo syysjakun vetskarin kondikseen.

• Anonyymi

En osaisi tuon videopätkän mukaan korjata vetskaria. Mutta sain idean. Vyölaukustani meni vetskari rikki, vien suutarille.

• Anonyymi

Olen muutaman juurikin samoin temppuilevan vetoketjun lukkopesän kiristänyt teräväkärkisillä pihdeillä toimivaksi, viimeksi lompakosta, mutta siitä tuli vähän jäykkä, taisin kiristää liikaa

• Anonyymi

Minulla on urheilupasakka, jonka rikki menneen vetskarin ompelin alaosasta kiinni. Olen vetänyt yli pään ja yläosa vetskarista kiinni. Täytyy kokeilla tuota lukon kiristystä.
      Kiitos vinkistä!

• Anonyymi

Huomenna haluan löytää tämän vinkin, alkaa korjausyritys, mahtaako olla
      niin helppoa....

• Anonyymi

Tuon olen tiennyt jo vuosikymmeniä ja monta kertaa välttynytkin uuden ompelulta. Vielä onneksi pystyn itse koko vetoketjunkin vaihtamaan jos lukon kiristys ei auta.

• Anonyymi

Tämä lista on täynnä ääliöitä
        vetoketjun korjausta ei osata
        Kun Sonera teki kansalaisannin jossa voitti parissa vuodessa kymmeniä tuhansia euroja ei osallistuttu
        kun matupaimentolaisia päästettiin mahaan ei vastustettu
        roskia ja muoveja ei osata puristaa ilmattomaksi eli kuskit kuljettavat ääliöiden ilmaa
        jne

ja loppuaika käytetään ampparikopiointiin ja päivittelyihin

• Anonyymi

Minun vaateen on ihan kierrätyskeskus ostettu halvalla.Nivelrikkoisilla sormilla ja käsilläni en enää ompele vetoketjut,en mutakaan ompelukoneellani. Lisäksi vetoketjut kalliita ja kyllä se suutarin tai opelijan käyttö maksaa.Minulla kun ei miestä,ei lesken eläkettä.Ei sosiaalli tukia. Ei edes koskaan perintörahoja.Naisen työeläke aina pienempi kuin miehen. Yksin asuessa kun kaikesta maksat itse vuokralla,löysää rahaa ei todella ole.

• Anonyymi

olet oikeassa. mutta lohduttaudu sillä, että Charles 3 kuolee nuorempana kuin äitinsä
        pieni työeläke mutta pitempi leipä kuin miehillä

• Anonyymi

Ei onnistunut, mikä työkalu pitäisi olla ?
      kysyy mummeli 78v.

• Anonyymi

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pihdit

Tässä linkki pihdeistä. Onnistuin korjaamaan vetskarin Luhdan lähes uudennäköiseen takkiin. Katsoin vielä videon tarkasti että näin mitä kohtaa puristaa pienemmäksi.

• Anonyymi

Kiitos linkistä ! Kaikkiin vaatteisiin ei ole helppo uutta vetskaria ommella.

• Anonyymi

En sen takia,emäntä on taitava ompelija.

• Anonyymi

Housujen sepaluksesta meni vetskari. No ei se itteä haitannut mutta kun etuveitikka väliin kurkisteli sieltä niin oli pakko käydä ostamassa uudet housut..

• Anonyymi

Tuo ohje auttaa vain silloin kun vetoketju on ehjä, mutta kun vetoketjusta irtoaa "hammas", ei sitä enää pysty korjaamaan.

• Osaan kyllä laittaa uuden vetoketjun, ei tuota minkäänlaista tuskaa.
      Ainut haitta tahtoo olla laiskuus, siirrän hommaa mahdollisimman pitkään.
      Mutta lähes aina olen kuitenkin saanut ketjun paikoilleen.

• Anonyymi

Ostin ulkoilutakin 2008. Noin viisi vuotta sitten vetoketju rikkoutui mutta takki on käytössä yhä, alimpana on yksi nepparinappi jonka kiinnitän ja ylempänä on kaksi hakaneulaa kiinnikkeenä, näillä mennään.

• Anonyymi

Minulla ulkoilutakki jonka ostin 2005 ja vielä kuin uusi, en ole lihonut sopii hyvin, maksoi silloin 500e vaikka hinta silloin hirvitti, vetskarit kunnossa vieläkin.

• Anonyymi

Sain korjattua vyölaukun vetoketjun videon ohjeen mukaan. Se laukku on niin kaunis ja juuri oikean kokoinen kolmine lokeroineen, että tuskin olisin kaupasta yhtä hyvää löytänyt. En ikinä olisi itsestäni uskonut.

• Anonyymi

En , vaimoni on Midinetti :-*

Per-kel

• Anonyymi

Mikään ei ole niin ärsyttävä, kuin takin vetoketju, joka on jymähtänyt ja et saa auki takkia, kun se on muuttunut sivutaskulliseksi anorakiksi. Grrrhh.
      Beng

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6654
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3218
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1586
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1523
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1313
    Aihe