ja olet ajatellut, ettei kannata korjauttaa ?
Vetoketjun voi korjata jopa itse tai antaa suutarin korjauttaa.
Vetoketjua ei useimmiten tarvitse vaihtaa.
Katso video miten vetoketju korjataan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rikkinaisen-vetoketjun-saakin-korjattua-helposti-kotona-todella-yksinkertainen-niksi/8498390#gs.awv2lu
Oletko joutunut heittämään vaatteen pois, kun vetoketju on mennyt rikki
24
690
Vastaukset
- Anonyymi
Suutarille kiitos neuvosta 👍
- Anonyymi
Olen suorastaan välttänyt vetoketjullisia vaatteita, kun vetoketjun korjaaminen
voi tulla kalliimmaksi kuin itse vaate, joku pusakka esimerkiksi.
Kikka on hyvä tietää ! - Anonyymi
En ole, vaihdan uuden tilalle.
- Anonyymi
Loisto-ohje. Sain jo syysjakun vetskarin kondikseen.
- Anonyymi
En osaisi tuon videopätkän mukaan korjata vetskaria. Mutta sain idean. Vyölaukustani meni vetskari rikki, vien suutarille.
- Anonyymi
Olen muutaman juurikin samoin temppuilevan vetoketjun lukkopesän kiristänyt teräväkärkisillä pihdeillä toimivaksi, viimeksi lompakosta, mutta siitä tuli vähän jäykkä, taisin kiristää liikaa
- Anonyymi
Minulla on urheilupasakka, jonka rikki menneen vetskarin ompelin alaosasta kiinni. Olen vetänyt yli pään ja yläosa vetskarista kiinni. Täytyy kokeilla tuota lukon kiristystä.
Kiitos vinkistä! - Anonyymi
Huomenna haluan löytää tämän vinkin, alkaa korjausyritys, mahtaako olla
niin helppoa.... - Anonyymi
Tuon olen tiennyt jo vuosikymmeniä ja monta kertaa välttynytkin uuden ompelulta. Vielä onneksi pystyn itse koko vetoketjunkin vaihtamaan jos lukon kiristys ei auta.
- Anonyymi
Tämä lista on täynnä ääliöitä
vetoketjun korjausta ei osata
Kun Sonera teki kansalaisannin jossa voitti parissa vuodessa kymmeniä tuhansia euroja ei osallistuttu
kun matupaimentolaisia päästettiin mahaan ei vastustettu
roskia ja muoveja ei osata puristaa ilmattomaksi eli kuskit kuljettavat ääliöiden ilmaa
jne
ja loppuaika käytetään ampparikopiointiin ja päivittelyihin
- Anonyymi
Minun vaateen on ihan kierrätyskeskus ostettu halvalla.Nivelrikkoisilla sormilla ja käsilläni en enää ompele vetoketjut,en mutakaan ompelukoneellani. Lisäksi vetoketjut kalliita ja kyllä se suutarin tai opelijan käyttö maksaa.Minulla kun ei miestä,ei lesken eläkettä.Ei sosiaalli tukia. Ei edes koskaan perintörahoja.Naisen työeläke aina pienempi kuin miehen. Yksin asuessa kun kaikesta maksat itse vuokralla,löysää rahaa ei todella ole.
- Anonyymi
olet oikeassa. mutta lohduttaudu sillä, että Charles 3 kuolee nuorempana kuin äitinsä
pieni työeläke mutta pitempi leipä kuin miehillä
- Anonyymi
Ei onnistunut, mikä työkalu pitäisi olla ?
kysyy mummeli 78v. - Anonyymi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pihdit
Tässä linkki pihdeistä. Onnistuin korjaamaan vetskarin Luhdan lähes uudennäköiseen takkiin. Katsoin vielä videon tarkasti että näin mitä kohtaa puristaa pienemmäksi.- Anonyymi
Kiitos linkistä ! Kaikkiin vaatteisiin ei ole helppo uutta vetskaria ommella.
- Anonyymi
En sen takia,emäntä on taitava ompelija.
- Anonyymi
Housujen sepaluksesta meni vetskari. No ei se itteä haitannut mutta kun etuveitikka väliin kurkisteli sieltä niin oli pakko käydä ostamassa uudet housut..
- Anonyymi
Tuo ohje auttaa vain silloin kun vetoketju on ehjä, mutta kun vetoketjusta irtoaa "hammas", ei sitä enää pysty korjaamaan.
Osaan kyllä laittaa uuden vetoketjun, ei tuota minkäänlaista tuskaa.
Ainut haitta tahtoo olla laiskuus, siirrän hommaa mahdollisimman pitkään.
Mutta lähes aina olen kuitenkin saanut ketjun paikoilleen.- Anonyymi
Ostin ulkoilutakin 2008. Noin viisi vuotta sitten vetoketju rikkoutui mutta takki on käytössä yhä, alimpana on yksi nepparinappi jonka kiinnitän ja ylempänä on kaksi hakaneulaa kiinnikkeenä, näillä mennään.
- Anonyymi
Minulla ulkoilutakki jonka ostin 2005 ja vielä kuin uusi, en ole lihonut sopii hyvin, maksoi silloin 500e vaikka hinta silloin hirvitti, vetskarit kunnossa vieläkin.
- Anonyymi
Sain korjattua vyölaukun vetoketjun videon ohjeen mukaan. Se laukku on niin kaunis ja juuri oikean kokoinen kolmine lokeroineen, että tuskin olisin kaupasta yhtä hyvää löytänyt. En ikinä olisi itsestäni uskonut.
- Anonyymi
En , vaimoni on Midinetti :-*
Per-kel - Anonyymi
Mikään ei ole niin ärsyttävä, kuin takin vetoketju, joka on jymähtänyt ja et saa auki takkia, kun se on muuttunut sivutaskulliseksi anorakiksi. Grrrhh.
Beng
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706654
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283218- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271586- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401523- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471313