mirtazapin vakavat haittavaikutukset?

Anonyymi

Aluksi, tiedän, ettei tämä ole lääkäripalsta ja ehkä hyvä niin, mutta asiaan.
On tullut syötyä mirtazapiinia jotain about 7 vuotta, aluksi unettomuuteen ja mielialan parantamiseksi, kun muut lääkkeet aiheuttivat ikäviä haittavaikutuksia, mm impotenssia.. jne. Annnos alussa oli 15-30 mg iltaisin ja useita vuosia vaikutti hyvältä, erektio palasi ja nukutti, mielialan kanssa tuli toimeen.. Kolmisen vuotta sitten oli vaikeuksia työ- ja siviili elämässä, jolloin alkoikäynnit mm mielenterveys yksikössä erittäin voimakkaiden ahdistus- ja panniikioireiden takia. silloin eräs kokeneempi psykiatrinen sairaan hoitaja tarttui tuohon mirtazapiiniin ja jotenkin jäi vaikutelma ettei olisi välttämättä hyvä lääke. No vajaa vuosi kului ja jouduin sairaslomalle jonka jälkee, 50% työajalle jonka jälkeen 100% sairaslomalle voimakkaan ahdistuksen ja fyysisten oireiden takia. noihin aikoihin myös annostusta suurennettiin 45mg / vrk.

Mutta niihin oireisiin jotka voimistuneet viimeisten vuosien aikana:
-Sydämmen tykytykset, lepopulssi 100 luokkaa useina päivinä viikossa
-Voimistuneet paniikki ja ahdistustuntemukset,jotka pitkäkestoisia
- voimakasta painontunnetta ylärinnassa(pois suljettu sydän jutut)
-vapinaa ja lihasheikkoutta
-hikoilua ja palelua samaan aikaan varsinkin öisin
-herkistyminen kofeiinille, ennen ei ollut
-pahoinvointi ja yökkäily, vaikkei oksennusta tulekkaan
-aloitekyvyttömyys, mitään aikaansaamattomuus, ennen varsinainen sähköjänis!
- pätkittäinen uni, heräilyä useita kertoja joka yö

Niin tässä jotain, varmaan jotain unohtuikin. Tykytyksiin määrätty beetasalpaajaa, jota joskus otan, ei suurta vaikutusta,siksi en käytä kuin ääeimmäisissä tapauksissa.
Vuosi sitten diapam 5mg, tarvittaessa ei mitään vaikutusta ahdistukseen ja panikointiin. tiedän tuo annos aika pieni, mutttei oiken ominpäin viitsi kauhean paljon annosta suurentaakaan, joskus ottanut sen 10 mg, sekään ei helpota oloa.
Siispä tässä viimeaikoina miettinyt oliskohan tuo mirta jotenkin syyllinen tähän kuitenkin?
Asiallisia kokemuksia kommentteja saa laittaa ja sellaisista kiitos jo etukäteen !

19

2059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sain myöskin mittazapiinia unettomuuteen kaksi vuotta sitten ja samalla alkoivat muutkin oireet tulla mukaan ,joten samat mietteet minullakin lääkkeestä mutta unettomuuteen kyllä auttavat
      Sammalla kun jos saa kovan masennuksen kaikkine tyypillisten oireiden kanssa joita mainitsit niin ehkä voisi ajatella lääkkeen muutosta johonkin toiseen
      Vaikka useilla SSRI lääkkeillä on sama koostumus . Joten jos vaikka sais itsestänsä irti sen verran että alittais lääkärille, mutta kun sekään ei oikein
      Yksi ystäväni vaihtoi mirtazapinin paroxetiin ja sanoi että olo tuli paljon paremmaksi parin viikon sisällä . Mutta nämäkin asiat ovat yksilöllisiä , niin että se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle .

    • Anonyymi

      Eihän niitä lääkkeitä saa mennä itse annostelemaan jotkut lääkkeet eivät toimi edes niin että tehoaa paremmin joka suuremmilla annoksilla

      Sinun kirjoituksestasi päätellen kärsit keskitason masennusta,
      auttaisikohan jos sinulle laitettaisiin aamuin illoin buspiron tabletti mukaan muiden lääkkeiden kanssa joka lieventää olotilaa. . Ota yhteyttä lääkäriin ja kerro hänelle miten voit, sillä kertomasi mukaan oireesta pitäisi ottaa vakavasti .ei kenenkään tarvitse voida niin huonosti maassa jossa on terveyden huolto . Tsemppiä

    • Anonyymi

      Kyllä, lääkkeesi voi olla syypää. Luota intuitioosi ja kuuntele kehoasi, ja lue haittavaikutuslista. Itse sain yhdistelmässä Mirta Escitalopram sydämentykytyksiä liikkuessa. Kyseinen lääke aiheutti minulle sydämentykytyksiä kun yritin myöhemmin sitä yksinään pelkästään sekä lisäsi ahdistusta miksi en enää uudelleen sitä alkanut käyttää.

      Jos syöt sinulle tarpeettoman isoa annosta, sen vaikutukset onkin voineet muuttua haitallisemmiksi ja sivuhaitat pahentua. Apatian lisääntyminen ainakin SSRI lääkkeissä on ihan todellinen ilmiö, googlaa vaikka "SSRI induced apathy syndrome". Myös tunnetason leikkautuminen, "emotional numbing" on mahdollista esim SSRI-lääkkeissä. En tiedä miten pätee Mirtaan mutta samankaltaisuuksiakin voi löytyä vaikka erojakin löytyy. Itselleni puhkesi ahdistusta vieroitusvaiheessa Escitalopramista Mirtasta millaista ei ollut ennen Esciä/Mirtaa.

      Yksi vaihtoehto mikä on olemassa, on kokeilla annoksen pienennystä uudelleen joka voi pienentää haittavaikutuksia myös. Olen aikanaan itse joskus käyttänyt yli-isoa Escitalopramannosta ja annoksen asteittainen järkevä pudottaminen toi helpotusta sivuoireisiin ja oikeasti piristi. Mielialani ja vointini oli parelpi pienellä annoksella. Lääkkeen aiheuttama päiväväsymys ja tunnetason leikkautuminen oli raskas isommalla annoksella.

      En lähtisi tuohon päälle pinoamaan lääkkeitä sinun kohdallasi jos olisin sinä jos tämä lääke on pahentanut oloasi. Se on polyfarmasiakoktailien tie se jossa hankala kohta sanoa mikä johtuu mistäkin, ja voidaan määrätä lääkkeitä lääkkeiden haittoihin.

      Itse suosittelen asioiden simppelinä pitoa, koska se on turvallisinta, tee toki miltä tuntuu. Noin pitkän käyttöajan jälkeen varoisin lääkkeiden pikavaihteluita ja jos joskus päädyt lääkevaihtoon, ja ottaisin ensin aikaa rauhalliselle asteittaiselle Mirtapurulle. Niinkuin joku suositti jotain paroksetiinia. Muuten saatat saada aloitus ja lopetusoireet päällekäin. Siinä tiellä on riskinsäkin. Kehosi on mukautunut Mirtaan vuosien saatossa eikä se ole sama asia kuin alkaisi lääkkeettömänä kokeilemaan uutta lääkettä vaan lääkkeet tekee aina muutoksia kehossa käytön aikana. Lääkärit toki määräilee kaikenlaista ja varmaan lääkepurkujenkin aikana mutta mitä siellä aivoissa /hermostossa käytännössä tapahtuu kun ensin purkaa ja samaan aikaan lisää..

      Jos sinua ahdistaa, satsaisin tasaisena verensokeria pitävään mahdollisimman vähän prosessoituun kunnon ruokaan.
      Ja tosiaan kofeiini(mitä löytyy monesta paikkaa) ja muut stimulantit voi joillakin ahdistusherkillä lisätä sitä. Alkoholi kanssa. Minulla kofeiini pahentaa ahdistusta, minkä tekee myös esimerkiksi isot määrät sokeria kerralla. Herkistyin itse kofeiinille masislääkepurun aikana. Välttelen myös etenkin keinotekoisia lisäaineita ruoassa, esim aspartaami sekä natriumglutamaatti. Tyyneyden tunnetta lisää hyvien suolistobakteerien tukeminen minulla (probiootit, prebiootit ruoassa) ja tasapainoinen ruokavalio ja säännöllinen syöminen. Ja olen ollut aika ahdistunut aikanaan.

      Samaten parasympaattisen hermoston ja vagushermon aktivointi, relaus, kävely, stressin purku ylipäätään auttaa kehoani ja hermostoani ettei se mene ylikierroksille. Sekin voi laukaista ahdistusta ja saada tunteen kuin sydän hyppisi rinnassa.

      Voidaan myös pohtia asiaa että kestääkö psyykenlääkkeiden myönteiset vaikutukset vuosia samanlaisina. Olemassa on ilmiö "SSRI poop out" tai "antidepressant taxphylasis" (google) en ole varma kirjoitinko tämän oikein. Vai voiko lääkkeen teho asteittain heikentyä jopa heikentäen lopputulemaa hoidossa. Ikävää siinä on että tehotonkin lääke voi olla joskus haastava purkaa, koska potentiaaliset viekkarit.

      Itse olen nykyisellään lääkkeettömällä tiellä ja on tullut rämmittyä oma lääkepolku loppuun. Tsemppiä elämääsi mitä ikinä lääkitystesi kanssa päätät tehdä.

      T. Yli 10 v pillereitä

      • Anonyymi

        Niin joku mainitsikin että tosiaan se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Olen myös lukenut ikäviä tarinoita lääkevaihdoksista ja niiden toteuttamistavasta jossa lennossa vaihdellaan lääkkeitä.


    • Anonyymi

      Kiitos, tähän mennessä tosi asiallisia kommentteja ! Olen jo tehnyt päätöksen vähentää annosta, en lopettaa kerralla, en myöskään ssri lääkkeitä enää kokeile kun niistä juurikin haittavaikutukset, jota aiheuttivat lisää ongelmia.. tämän tietävät hoitaneeni tahot, eivätkä niitä enää tuputa.. Elämän tilanteeni sallii valvottuja öitä, kai se joskus sitten uni tulee kun tarpeeksi valvoo..
      Joku mainitsi juuri tuon ,että lääkkeen vaikutus häviää, siis tulee joku toleranssi ja tätä olen jo epäillyt pitkään omalla kohdalla, eikä annnoksen suurennus (lääkärin toimesta) ainakaan parantanut unta ym. sen sijaan nuo ihme oireet pikkuhiljaa tulivat yhä voimistuen.. Ja juu diaknoosi on keskivaikea masennus/ahdistuneisuushäiriö.
      Toki osa oireistani voi selittyä myös tällä taudinkuvalla, mutta faktaa on, että hermosto kokoajan ylikierroksilla ja taistele-pakene reaktio 24/7 päällä.. Herkkänä ihmisenä kärsinyt jo 20 v stessistä ja ekat lääkekoeilut olivat jo n.15v sitten juurikin noilla mieliala-lääkkeillä, eikä hyvää seurannut.

      Lopuksi vielä, tutkinut asiaa monelta kantilta, mutta eräs päätelmäni viittaa GABA- nimiseen aivojen aineeseen ja sen ongelmiin.. tätä ammatti-ihmisille puhunut, mutta kukaa ei tunnu tietävän tai haluavan tietää tästä... muttta tällä mennään, toivottavasti joskus helpottaa !

      • Anonyymi

        Kun sulla on noin paljon fyysisiä oireita niin yksi vaihtoehto on psykofyysinen fysioterapia. Siellä opettelet rauhoittamaan hermostoasi ja voi auttaa myös unettomuuteen. Jos kiinnostuit, kysypä psykiatrilta sen mahdollisuudesta, sieltä tarvii lähetteen. Psykofyysisessä fysioterapiassa tehdään kehollisia harjoitteita, rentoutusta,meditointia, esim.joogaa, hierontaa jne. Se voi auttaa jos päällä on pitkittynyt flight or fight ja auttaa rauhoittamaan ylikierroksilla käyvän hermoston.

        Joo, ei se niin mene että enemmän lääkettä, parempi uni. Minä itse henk koht olen kokenut uneni parantuneen mitä vähemmän lääkkeitä. Yksi kirja mistä olen saanut apua on Matthew Walkerin Why we sleep. (Löytyy myös suomeksi). Hyvä kirja uniongelmaiselle. Tärkeää on saada rauhoitettua ylikierroksilla käyvä hermosto.

        Omalla kohdalla tarkka päivärytmi, kävelyt säännöllisesti, relaushetket, terveellinen ruoka ym oli apuna ylikierroksilla käyvän hermoston kanssa. Plus terapia.

        Se voi olla fiksu idea kokeilla laskea lääkettä mutta tee se rauhallisesti ja varovaisesti ja konsultoi lääkäriä eka. Oma kokemus oli että isompi annos toimi hetken aikaa kunnes tilanne romahti jopa huonompaan. Olin paljon apaattisempi ja aloitekyky romahti.

        Kannattaa kokeilla diettiä joka tukee gaban tuotantoa. Jotkut ruoka-aineet voi auttaa tässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sulla on noin paljon fyysisiä oireita niin yksi vaihtoehto on psykofyysinen fysioterapia. Siellä opettelet rauhoittamaan hermostoasi ja voi auttaa myös unettomuuteen. Jos kiinnostuit, kysypä psykiatrilta sen mahdollisuudesta, sieltä tarvii lähetteen. Psykofyysisessä fysioterapiassa tehdään kehollisia harjoitteita, rentoutusta,meditointia, esim.joogaa, hierontaa jne. Se voi auttaa jos päällä on pitkittynyt flight or fight ja auttaa rauhoittamaan ylikierroksilla käyvän hermoston.

        Joo, ei se niin mene että enemmän lääkettä, parempi uni. Minä itse henk koht olen kokenut uneni parantuneen mitä vähemmän lääkkeitä. Yksi kirja mistä olen saanut apua on Matthew Walkerin Why we sleep. (Löytyy myös suomeksi). Hyvä kirja uniongelmaiselle. Tärkeää on saada rauhoitettua ylikierroksilla käyvä hermosto.

        Omalla kohdalla tarkka päivärytmi, kävelyt säännöllisesti, relaushetket, terveellinen ruoka ym oli apuna ylikierroksilla käyvän hermoston kanssa. Plus terapia.

        Se voi olla fiksu idea kokeilla laskea lääkettä mutta tee se rauhallisesti ja varovaisesti ja konsultoi lääkäriä eka. Oma kokemus oli että isompi annos toimi hetken aikaa kunnes tilanne romahti jopa huonompaan. Olin paljon apaattisempi ja aloitekyky romahti.

        Kannattaa kokeilla diettiä joka tukee gaban tuotantoa. Jotkut ruoka-aineet voi auttaa tässä.

        Joissain hiirikokeissa lactobacillus rhamnosus maitohappobakteeri on lisännyt GABA tasoja keskushermostossa. Käytän itse kyseistä kantaa sisältäviä maitohappobakteereja säännöllisesti. Fermentoiduissa ruoissa kuten hapankaalessa on hyödyllisiä vaikutuksia gabaa ajatellen eli nostavat gabatasoja. On myös paljon muita ruokia mitkä nostaa gabaa mitä kannatta suosia( foods that increase gaba hakusanalla löytyy). Myös tietyntyyppinen liikunta voi nostaa gabaa, kuten myös meditoiminen. Jooga on hyvä hermostoa rauhoittava liikuntamuoto, Youtubesta löytyy esim sanalla "restorative yoga" tai "(gentle) yoga for beginners". Sieltä löytyy myös meditaatiota. Samaten kevyt palauttava kävely rauhoittaa hermostoa. Säännöllinen hermoston rauhoittaminen eri tavoin kannattaa ja voi hiljalleen saada hermoston rauhoittumaan. Itselläni on ollut ongelmia hermostollisen ylivireyden kanssa lääkepurkujen seurauksena. Uskoisin että lääkkeet voi myös sotkea hermoston balanssia nykyisen kokemukseni myötä. Minulle seurasi unettomuutta lääkevieroituksesta myös.

        Jos hermosto on ylikierroksilla, raskas liikunta voi laittaa hermoston enemmän kierroksille. Ideana on aina aktivoida parasympaattista hermostoa joka on lepohermosto. Autonominen tahdosta riippumaton hermosto koostuu näin kärjistettynä " kaasusta ja jarrusta". Sympaattisesta ja parasympaattisesta hermostosta. Pahimmillaan krooninen stressi pitää kokoajan kaasua liikaa päällä, sympaattinen hermosto on dominoiva ja hermosto jää ylikierroksille krooniseen flight or fight tilaan. Toipuminen lähtee siitä kun hermosto saadaan balanssitilaan, parasympaattinen hermosto aktivoitumaan, autonomisen hermoston osat toiminaan synkassa, uni kuntoon ja palautuminen toimimaan.

        On myös lisäravinteita millä nostaa gabaa mutta pitää myös huomioida että lisäravinteissaä voi olla jonkinasteisia yhteisvaikutuksia lääkeaineiden kanssa ja ainakin itse olen kokenut ylivireyden taltutuksen mahdolliseksi ilman mitään suurempia lisäainearsenaaleja. Magnesium (magnesium oil)on itselläni aika rauhoittava, suihkin sitä jaloille ja se imeytyy ihon läpi. Joskus yöllä jos herää vähän kierroksilla se on auttanut.


    • Anonyymi

      Tuon aivot sumentavan lääkkeen käyttö on mahdollista lähinnä osastohoidossa oleville. Kuitenkin Mirta on ollut lääkärikunnan suuri suosikki, ainakin unettomuuteen, viimeiset 10 kymmenen vuotta. Sitä tuputetaan ja mainostetaan, vaikka potilas kertoisi kuinka vakavista haitoista.

      Olisi mielenkiintoista tietää, mikä aiheutti valtavan mirtazapiinin-kampanjan reilu vuosikymmen sitten. Onnistuiko lääketehdas lahjomaan oikeat tahot vai sujuiko lobbauskampanja täydellisesti? Kuitenkin meni useita vuosia, jolloin unettomuutta valittaville ei tarjottu mitään muuta. Tabujen piti sopia etenkin vuorotyöunettomuudesta kärsiville. Ihan niin ei ollut.

      Kun sanoi tohtorille, ettei pysty käyttämään mirtazapiinia, todettiin asennevammaiseksi, joka on vailla jotain muuta, tiettyä kolmiolääkettä.

      • Anonyymi

        Oma kokemukseni Mirtasta oli että se aiheutti aamutokkuraa ja päiväväsymystä. Kun toisen kerran sitä kokeilin ihmettelin miten olen joskus sitä kyennyt käyttämään. Kuin aivot olisi olleet "jäässä ja sumussa" pitkälle aamuun. Minulla oli todella hankala herätä aamuisin. Kokeilu meni mönkään, tuntui kuin koko yön olisi pumppu hakannut ja olisin nukahdellut ja heräillyt levottomana.

        Suosikiksi Mirta on varmaan noussut siksi että sen ei nähdä aiheuttavan riippuvuutta eikä se leikkaa syvän unen jaksoja. Unettomuudessa Mirtaa käytetään tosi pieniä annoksia vrt.masennuksen hoito.

        Me ketkä olemme vuosikausien masennuslääkepilleristejä saatamme kyllä olla hiukan eri mieltä väitteestä että voidaan vain yksioikoisesti todeta että masennuslääkkeet ei aiheuta riippuvuutta. Joo. Mutta ne voi olla hankala lopettaa! Ne voi myös aiheuttaa ikäviä pirullisia viekkareita. En tiedä tässä mielessä mitä eroa edes esim bentsoihin on. Ja totta mooses voi mennä masennuslääkkeistä tehokin, mutta viekkarit voi silti joutua lusimaan hyödyttömästä lääkkeestä.


    • Anonyymi

      Mulle ei aikoinaan sopinut yhdistelmä Mirtazapin Venlafaxin, olivat tosin silloin eri nimillä myynnissä.

      Puoli vuotta kestäneen käytön aikana oli jatkuavsti flunssa, keuhko-oireilua, huonoa yleisvointia, jne.
      Se puoli vuotta kun oli mennyt, tuli outo kohtaus, kuume nousi, iho meni punaiseksi.
      Nopeasti päivystykseen, jossa loppujen lopuksi kuume oli yli 41 astetta, ja sitten lähtikin jo taju.

      Aiheuttajana oli ilmeisesti joku agranulosytoosi, harvinainen haittavaikutus.
      Meni kai jotkut verisolusysteemit sekaisin.

      • Anonyymi

        Aika mielenkiintoista. Itse sairastelin hurjasti flunssia mirta esci yhdistelmällä. Ei ihan tosin noin rajuja oireita. Toki myös muuten elämäni oli hektisempää. Päästyäni irti, loppui flunssat eikä ole vuosiin ollut. Olen lukenut jälkikäteen myös siitä että masennuslääkkeillä voi olla vaikutuksia suolistobakteereihin. Siis negatiivisiakin sellaisia. Kaikkea sitä onkin tullut syötyä.


      • Anonyymi

        Mulla myös Mirtazapin-Venlafaxin yhdistelmä. Venlafaxin sopinut tosi hyvin,jännitys oireet (sos.fobia) helpottanut tosi hienosti, ei sitä voi sanoin kuvata miltä tuntuu olla töissä ja osallistua kahvituksiin jne. ! Mutta tämä Mirtazapin-en oikeastaan tiedä miksi tätä lääkettä näköjään monet lääkärit määräävät..kun itselle se ei pelkästään tuo unta ja tuossa jo kirjoitinkin että painajaiset ovat yleisiä. Ketopinor on ainut lääke jonka kanssa olen saanut rauhallisen unen ilman aamutokkuraisuutta (mitä monet sanovat heillä olleen) ja töihin mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla myös Mirtazapin-Venlafaxin yhdistelmä. Venlafaxin sopinut tosi hyvin,jännitys oireet (sos.fobia) helpottanut tosi hienosti, ei sitä voi sanoin kuvata miltä tuntuu olla töissä ja osallistua kahvituksiin jne. ! Mutta tämä Mirtazapin-en oikeastaan tiedä miksi tätä lääkettä näköjään monet lääkärit määräävät..kun itselle se ei pelkästään tuo unta ja tuossa jo kirjoitinkin että painajaiset ovat yleisiä. Ketopinor on ainut lääke jonka kanssa olen saanut rauhallisen unen ilman aamutokkuraisuutta (mitä monet sanovat heillä olleen) ja töihin mennyt.

        Siis Ketipinor


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla myös Mirtazapin-Venlafaxin yhdistelmä. Venlafaxin sopinut tosi hyvin,jännitys oireet (sos.fobia) helpottanut tosi hienosti, ei sitä voi sanoin kuvata miltä tuntuu olla töissä ja osallistua kahvituksiin jne. ! Mutta tämä Mirtazapin-en oikeastaan tiedä miksi tätä lääkettä näköjään monet lääkärit määräävät..kun itselle se ei pelkästään tuo unta ja tuossa jo kirjoitinkin että painajaiset ovat yleisiä. Ketopinor on ainut lääke jonka kanssa olen saanut rauhallisen unen ilman aamutokkuraisuutta (mitä monet sanovat heillä olleen) ja töihin mennyt.

        Lääke maailmassa mirtazapinia sanotaan paroxetinin pikkusiskoksi , siis vähemmän sivuvaikutuksia ja myös miedompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääke maailmassa mirtazapinia sanotaan paroxetinin pikkusiskoksi , siis vähemmän sivuvaikutuksia ja myös miedompia.

        Eikö Mirta ole enemmänkin Venlafaksinin kuin SSRI:n tyylinen lääke?


    • Anonyymi

      Ei oo lääkkeistä ollut juurikaan apua vastaaviin oireisiin jotka mulla radikalisoitui fyysisiksi kun alkoi fysiikka pettämään mukana kun koitti vaan suoriutua kaikesta eli stressit yms. pääsivät liian pitkälle , vuosien ja kymmenien lääkäreiden ja lääkekokeilujen jälkeen luovuin kun ei apua mistään tuntunut saavan ja tein radikaalisen muutoksen , työt lopetin kuten kaikki kissanristiäiset yms. mitkä itselle luoneet aina paineita jo etukäteenkin , siis elän loppoisemmin kuin voisi kuvitellakkaan joku voisi pitää jopa erakoitumisena mutta henkiset paineet vähentyneet ja vuosien jälkeen fysiikkakin voi jo paremmin , itse en usko enään lääkkeisiin omalla kohdallani enkä niillä aio enään itseäni myrkyttää kun ei apuakaan juuri saa kuin lyhytkestoisesti ,vaan elämäntapa muutokseen , kaikki yksilöllistä .

    • Anonyymi

      Sain mirtzua pienellä annostuksella unettomuuteen, ei se paljoa auttanut, veti vähän omituiseksi olon, syötätti vaan hitosti, parhaimmillaan ei ees pöydästä ehtinyt pois lähteä kun uusi nälkä painoi jo päälle, vaikka maha oli täynnä.

    • Anonyymi

      Käyttänyt Mirtazapiinia jo vuosia. Toleranssi kai kasvanut mutta pelkästään tämä lääke ei tuo unta. Mutta sen tiedän että kun tätä lääkettä on ottanut: Unet ovat levottomia, painajaisiakin.

      • Anonyymi

        Sekin on erinlaista joka ihmisellä miten reagoi lääkkeisiin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe