IS Viikonloppu 3.-4.9.2022

Kovis 2½ Teemu Pallonen.
Tähän säikeeseen yleiskeskustelua sekä apuvihjeitä. Toivon, että tähän säikeeseen ei tule ratkaisusanoja (niitä varten voi avata toisen säikeen).

57

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivon, että HP laittaa paljastuslistan tähän mahdollisimman nopeasti. Tapion ohjeidtukselle ja päsmäröinnille ei saa antaa periksi. Se luulee voivansa ohjeistaa kaikkia ristikkopalstoja. Jopa niitä, joista se on potkittu pois.

      • Muutkin kuin minä voisivat yrittää kirjoittaa suomea eikä siansaksaa. Toki tuli minullakin kommentiin 03.09.2022 10:29 yksi kirjoitusvirhe, vaikka luin tekstin lävitse useasti.


      • Jos antaa pääkuvasta tulevat sanat sekä parisenkymmentä muuta sanaa, ristikko muuttuu pehmikseksi. Silloin paljon mielekkäämpää olisi yksin ratkoa lehden pehmis.


    • Enpä taida täällä kommentoida kovisristikkoa mitenkään. Mielipiteeni löytyy täälötä:

      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-viikonloppu-3-24-9-2022/#post-25428

      Jos joku täällä haluaa mielipidettäni kommentoida, saatan vastata.

      Jos joku haluaa vinkkejä, voin niitä antaa täällä tai foorumissani.

      Jos joku haluaa paljastaa ratkaisusanoja tässä säikeessä eikä halua luoda uutta säiettä, minun kannaltani asialla ei ole merkitystä. Mutta tällöin vain vinkkejä haluavan ei kannata tätä foorumia käyttää.

      • Anonyymi

        Ohjeistusta ohjeistuksen perään. Mikä Pike Tapio oikein luulee olevansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohjeistusta ohjeistuksen perään. Mikä Pike Tapio oikein luulee olevansa?

        Totesin vain tosiasiat. Jos joku haluaa paljastella ratkaisusanoja tässä säikeessä, sellaisen ratkojan, joka ei paljastelua halua, ei kannata tätä säiettä käyttää.

        Vain vihnkkeä haluavalle on täällä kyllä olemassa säie.


    • Anonyymi

      Oli se vaan niin kiva kun pääsi heti tuoreeltaan vertaamaan omaa ratkaisua. Ja todeta ilokseni että samat on sanat 🤭

      • Kyllähän minunkin tulee useimmiten vertailtua omaa ratkontaani paljastuslistaan. Yleensä minulla on ollut samat sanat kuin listoissa, mutta ei aina. Paljastuslistoihin ei pidä sokeasti luottaa, sillä paljastuslistoissa on ollut välillä virheitä (ainakin kaksi kertaa listat ovat olleet virheellisiä). Joskus paljastuslista on paljastanut jonkun oman ratkontavirheen.

        Jos joku tällä kertaa hyödynsi keskeneräiseen ratkontaa paljastuslistaa, hän sai siitä kyllä nyt turhan paljon apua, kuten olen jo aiemmin todennut. Mutta oman kovisratkontansahan ratkoja tahallaan muutti pehmisratkonnaksi, jos sitä heti kättelyssä hyödynsi.

        Suuremmin jekkujakaan ristikko ei sisältänyt, joten ristikon olisi pitänyt pystyä ratkomaan ilman listaa, jos on edes vähänkin vaikeanpuoleisia ristikoita ratkonut. Kokemus keskivaikeista ristikoista riittää tämän ristikon selvittämiseen.

        Ei listat minua yleensä haittaa, mutta niiden spämmääminen toisiin säikeisiin tai foorumeihin on puhdasta ilkeämielistä terroria.


    • Anonyymi

      Tapio kyllä hyvin tietää, ei VOI olla tietämättä, mitä tapahtuu kun tällaisen ketjun aloittaa -> HP tulee ja kertoo ratkaisut. Näin käy Joka.Ikinen.Kerta.

      Eihän tähän ole mitään muuta selitystä kuin se, että Tapio HALUAA näitä paljastuksia tänne ja se oma puolikuollut blogi on vain peitetarina sille, että "kovikset pitää ratkoa ihan itse".

      Jos jollakulla on loogisempi selitys (jollain muulla kuin Tapsalla itsellään), niin kertokaa ihmeessä!

      • En voi paljastuksille mitään. Jos HP ei laita niitä aloittamaani säikeeseen, hän itse aloittaa säikeen ja laittaa paljastukset siihen. HP vain ei voi pysyä poissa aloittamistani säikeistä, vaikka pyysin aloittamaan uuden säikeen paljastuksille. Kun nyt vain pysyisi paljastustensa kanssa yhdessä säikeessä. HP:lle paljastukset ovat pakkomielle.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En voi paljastuksille mitään. Jos HP ei laita niitä aloittamaani säikeeseen, hän itse aloittaa säikeen ja laittaa paljastukset siihen. HP vain ei voi pysyä poissa aloittamistani säikeistä, vaikka pyysin aloittamaan uuden säikeen paljastuksille. Kun nyt vain pysyisi paljastustensa kanssa yhdessä säikeessä. HP:lle paljastukset ovat pakkomielle.

        Aiemmin HP loi aina oman säikeen paljastuksilleen, jos olin aloittanut säikeen, jossa paljastuksia ei kaivata.

        Nyt hän useimmiten terrorisoi aloittamiani IS-säikeitä. Tämän terrorin hän on ulottanut myös muihin ristikkofoorumeihin. Kaikkialka, missä hänen paljastuksiaan ei toivota, hän harrastaa terroria.

        Jos hän aina loisi paljasteluilleen oman säikeen eikä terrorisoisi muita säikeitä js muita foorumeita, tilanne olisi parempi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Aiemmin HP loi aina oman säikeen paljastuksilleen, jos olin aloittanut säikeen, jossa paljastuksia ei kaivata.

        Nyt hän useimmiten terrorisoi aloittamiani IS-säikeitä. Tämän terrorin hän on ulottanut myös muihin ristikkofoorumeihin. Kaikkialka, missä hänen paljastuksiaan ei toivota, hän harrastaa terroria.

        Jos hän aina loisi paljasteluilleen oman säikeen eikä terrorisoisi muita säikeitä js muita foorumeita, tilanne olisi parempi.

        Nyt sinä väität suoraan, että HP on Jokke!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä väität suoraan, että HP on Jokke!

        Niin tuli tehtyä, mutta minua on terrorisoitu paljastuslistoilla ainakin nimimerkeillä HP, Keijo ja Jokke. Sanarisin foorumissa terrorismia on nimimerkin Jokke ohella muistaakseni myös nimimerkillä Keijo terrorisoitu. On vahva oletus, että HP on kaiken takana.

        Kun tässä säikeessä kiitettiin paljastlulistasta, oli terroristin kiittämistä joka tapauksessa, sillä paljasteluille olisi voinut avata oman säikeen.


      • Anonyymi

        Onhan tuo syy kerrottu moneen kertaan. Tapiolle on tärkeintä rento keskustelu ja joukkoon kuulumisen tunne. Kuten sanot hän hyvin tietää mitä tapahtuu kun hän avaa viikonlopun IS-säikeen. Hän jopa tekee sen niin aikaisin kuin se vaan on mahdollista. Sitten voi taas rennosti paheksua HP:tä viikonlopun ja pari päivää alkavalla viikolla. Tämä toistuu viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Niin kova pakkomielle Tapiolla on. Toki HP ja muut tänne kirjoittelevat terroristit ruokkivat Tapion someaddiktiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo syy kerrottu moneen kertaan. Tapiolle on tärkeintä rento keskustelu ja joukkoon kuulumisen tunne. Kuten sanot hän hyvin tietää mitä tapahtuu kun hän avaa viikonlopun IS-säikeen. Hän jopa tekee sen niin aikaisin kuin se vaan on mahdollista. Sitten voi taas rennosti paheksua HP:tä viikonlopun ja pari päivää alkavalla viikolla. Tämä toistuu viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Niin kova pakkomielle Tapiolla on. Toki HP ja muut tänne kirjoittelevat terroristit ruokkivat Tapion someaddiktiota.

        Maailma on avara ja paha, mutta Huuhaalle terrorismi on täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo syy kerrottu moneen kertaan. Tapiolle on tärkeintä rento keskustelu ja joukkoon kuulumisen tunne. Kuten sanot hän hyvin tietää mitä tapahtuu kun hän avaa viikonlopun IS-säikeen. Hän jopa tekee sen niin aikaisin kuin se vaan on mahdollista. Sitten voi taas rennosti paheksua HP:tä viikonlopun ja pari päivää alkavalla viikolla. Tämä toistuu viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Niin kova pakkomielle Tapiolla on. Toki HP ja muut tänne kirjoittelevat terroristit ruokkivat Tapion someaddiktiota.

        Kuten kerroin aiemmin HP aina loi paljastelutarpeelleen oman säikeen. Hän olisi voinut jatkaa käytäntöään. En häntä tähän säikeeseen kutsunut terrorisoimaan tätä säiettä. Hän itse tuppautui tähän säikeeseen. Ehkä se, että pyysin pysymään poissa herätti hänessä lapsellisen uhman. HP on toiminut kuin uhmaikäinen pikkukakara.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuten kerroin aiemmin HP aina loi paljastelutarpeelleen oman säikeen. Hän olisi voinut jatkaa käytäntöään. En häntä tähän säikeeseen kutsunut terrorisoimaan tätä säiettä. Hän itse tuppautui tähän säikeeseen. Ehkä se, että pyysin pysymään poissa herätti hänessä lapsellisen uhman. HP on toiminut kuin uhmaikäinen pikkukakara.

        Vähän vaikuttaa siltä, että meni tunteisiin taas tämänkin viikon rento ristikko keskustelu.


    • Anonyymi

      Siellä Varsova lykkää väkisin ratkaisuksi sanaa "astin". Why eli missä meni vikaan?

      • Anonyymi

        Varsova on Puolassa= puolapuut. Puolapuun Puola on astin. Toivottavasti pääsit jyvälle näin sekavasta selostuksesta. Näin minä sen tulkitsin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varsova on Puolassa= puolapuut. Puolapuun Puola on astin. Toivottavasti pääsit jyvälle näin sekavasta selostuksesta. Näin minä sen tulkitsin.

        Jitensakin noin se menee. Kun on lainausmerkit, kyseessä on joko kyse murre-/slangi-ilmaisusta tai sanaleikistä, jossa vihje tulee ajatella ketjutettuna, kuten tässä:
        siellä Varsova = Puola/puola = astin. Vihjeestä siis tulee toinen vihje, joka toimii suorana vihjeenä ratkaisusanalle.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jitensakin noin se menee. Kun on lainausmerkit, kyseessä on joko kyse murre-/slangi-ilmaisusta tai sanaleikistä, jossa vihje tulee ajatella ketjutettuna, kuten tässä:
        siellä Varsova = Puola/puola = astin. Vihjeestä siis tulee toinen vihje, joka toimii suorana vihjeenä ratkaisusanalle.

        Pieni tarkennus. Lainausmerkit voivat viitata myös lempinimeen. Kyse on tavalla tai toisella epävirallinen nimi/nimitys. Tällaista tavanomaista lainausmerkkien käyttöä saattaa koviksissakin olla, mutta yleensä lainausmerkit vinkkaavat sanaleikistä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pieni tarkennus. Lainausmerkit voivat viitata myös lempinimeen. Kyse on tavalla tai toisella epävirallinen nimi/nimitys. Tällaista tavanomaista lainausmerkkien käyttöä saattaa koviksissakin olla, mutta yleensä lainausmerkit vinkkaavat sanaleikistä.

        Anonyymi selitti asian ja sen jälkeen Tapion piti vielä tulla pätemään kahden viestin verran. Joko uskotte Tapion someaddiktion rentoon keskusteluun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi selitti asian ja sen jälkeen Tapion piti vielä tulla pätemään kahden viestin verran. Joko uskotte Tapion someaddiktion rentoon keskusteluun?

        Halusin vähän syventää asiaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Halusin vähän syventää asiaa.

        Ei, halusit päteä ja käydä rentoa keskustelua ja päteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, halusit päteä ja käydä rentoa keskustelua ja päteä.

        Tapio halusi sanoa sen kuuluisan viimeisen sanan.


    • Anonyymi

      Mulle käyvät kaikki selitykset, mutta hiukan ihmettelen vihjettä silti. ”Siellä varsova”viittaa siis Puolaan (so far so good). Sen jälkeen pitäisi tajuta, että Puola muuttuu puolapuiksi, joiden yksi osa/puola muuttuu astimeksi.

      OK, onko jengin mielestä vastaavalla tavalla ”SIELLÄ VALETTA” -vihjeen ratkaisu ”haukka”. Kaverin puolesta kyselen.

      • Anonyymi

        Mutta kun puola = astin, niin ei tarvitse kierrellä ja kaarrella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun puola = astin, niin ei tarvitse kierrellä ja kaarrella.

        "Sen jälkeen pitäisi tajuta, että Puola muuttuu puolapuiksi,"
        Sen takia laitoin juuri oman selutyksen, että ei ajatuskulkuun puolapuita tarvita vaan kuten 04.09.2022 20:33 kommentoija toi esille, sanasta "puola" johdetaan suoraan "astin".

        En siis pitänyt 04.09.2022 15:27 selitystä täysin oikeana, mutta en halunnut esittää oikaisua vaan selitin omalla tavallani. Katsoin selitykseni ihan perustellusti tarpeelliseksi, joten saamani kritiikki ei ollut oikeutettua. Komm. 04.09.2022 20:33 joka tapauksessa oikaisi 04.09.2022 15:27 selitystä.

        Esittämäni ketjutus
        siellä Varsova = Puola/puola = astin
        on kuitenkin kyseessä, sillä vjhjeestä ei suoraan päästä sanaan "astin".

        En pidä vihjettä lajityypilleen hyvänä. Sanana "siellä" viittaa niin vahvasti tiettyyn paikkaan, että ratkaisusanan liittyminen ihan kokonaan muun tyyppiseen sanaan tuntuu epäluontevalta.

        Vähän se ongelma näkyy ensimmäisessä selityksessäkin, jossa jonkinmoista paikkaa haettiin.

        "Varsova on Puolassa= puolapuut. Puolapuun Puola on astin."

        Halusin myös yleisellä tavalla auttaa ymmärtämään lainausmerkkien käytön merkitystä. Koska vihje niin vahvasti viittasi paikkaan, minusta vihjeeseen ei sovi luontevasti ketjutettu ajatuskulku vaan tavanomainen lainausnerkkien käyttö. Minusta vihjeelle sopisi ratkaisusanaksi POLSKA, joka tarkoittaa sekä toista asiaa että Puolaa omalla kielellään ilmaistuna.


    • Toiseen kohtaan
      "OK, onko jengin mielestä vastaavalla tavalla ”SIELLÄ VALETTA” -vihjeen ratkaisu ”haukka”. Kaverin puolesta kyselen."

      Kyse ei ole vastaavalla tavalla ketjutettu ajatuskulku.

      "siellä Valetta" = Malta/malta = haukka. Sanasta "malta" ei voi johtaa sanaa "haukka", sillä sana "malta" on perusmuodossa ei muodossa Maltalla. Maltalla = haukka on toimiva ajatuskulku, mutta malta = haukka ei.

      Jotta ketjutus toimisi, pitäisi ajatella "siellä Valetta" = Maltalla/maltalla = haukka

      Mutta vaikka näin ajatellen ketjutus toimisi, kyse ei siltikään ole vastaavalla tavalla toimivasta ajatuskulusta. Sana "haukka" nimittäin assosioituu Maltaan ja Valettaan ja siten ajatusketjun löhtösanana toimivaan vihjeeseen. Ketjutetuissa vihjeissä ideana on, että ratkaisusana ei sisällöllisesti mitenkään liity ajatusketjun lähtösanana toimivaan vihjeeseen.

      Vastaavalka tavalla ketjutettu ajatuskulku olisi: "siellä Valetta" = Malta/malta = odota. Sana "odota" ei millään lailla liity vihjeen sisältöön.

      En tuotakaan ajatuskulkua pidä hyvänä sanan "siellä" vuoksi.

      • Muuten po. Valletta, ei Valetta. Eräs laatija teki tämänkaltaisen virheen: "MALTALLA" - PÖTY. Vihje toimisi, jos kaupunkin nimi olisi Valetta (Maltalla = Valetta = pöty), mutta kun ei ole,


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Muuten po. Valletta, ei Valetta. Eräs laatija teki tämänkaltaisen virheen: "MALTALLA" - PÖTY. Vihje toimisi, jos kaupunkin nimi olisi Valetta (Maltalla = Valetta = pöty), mutta kun ei ole,

        Ja sieltä aamunavauksena kolmen viestin verran pätemistä. Eikö tämä koskaan lopu? Miksi se kokee, että näitä itsestään selvyyksiä pitää toitottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sieltä aamunavauksena kolmen viestin verran pätemistä. Eikö tämä koskaan lopu? Miksi se kokee, että näitä itsestään selvyyksiä pitää toitottaa?

        No kun asia ei tuntunut aivan itsestään selvältä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No kun asia ei tuntunut aivan itsestään selvältä.

        Eiköhän se mennyt entistä enemmän mutkalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se mennyt entistä enemmän mutkalle.

        Kun joku kirjoitti "Mulle käyvät kaikki selitykset, mutta hiukan ihmettelen vihjettä silti."

        ja

        "OK, onko jengin mielestä vastaavalla tavalla ”SIELLÄ VALETTA” -vihjeen ratkaisu ”haukka”. Kaverin puolesta kyselen."

        Kyllä 04.09.2022 20:13 kirjoittaja selvennyksiä pyysi ja yritin niitä antaa niin hyvin kuin osasin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun joku kirjoitti "Mulle käyvät kaikki selitykset, mutta hiukan ihmettelen vihjettä silti."

        ja

        "OK, onko jengin mielestä vastaavalla tavalla ”SIELLÄ VALETTA” -vihjeen ratkaisu ”haukka”. Kaverin puolesta kyselen."

        Kyllä 04.09.2022 20:13 kirjoittaja selvennyksiä pyysi ja yritin niitä antaa niin hyvin kuin osasin.

        Miksi koet, että juuri sinun pitää antaa selityksiä kysymyksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koet, että juuri sinun pitää antaa selityksiä kysymyksiin?

        Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.

        Ihan rennon keskustelun ohessa niin onko muilla muuttunut päivämäärän merkintä hankalammaksi tulkita nopeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan rennon keskustelun ohessa niin onko muilla muuttunut päivämäärän merkintä hankalammaksi tulkita nopeasti?

        Kiitos paljastelusta😜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koet, että juuri sinun pitää antaa selityksiä kysymyksiin?

        Siksi, ettö minulla on IS:n ristikoista melko paljon kokemusta (lähemmäs 400 kpl ratkottua IS:n kovista) ja olen yrittänyt muuallakin selittää vihjeitä. Jollakulla on varmasti enemmänkin ratkottuja IS:n koviksia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siksi, ettö minulla on IS:n ristikoista melko paljon kokemusta (lähemmäs 400 kpl ratkottua IS:n kovista) ja olen yrittänyt muuallakin selittää vihjeitä. Jollakulla on varmasti enemmänkin ratkottuja IS:n koviksia.

        Se, että osaa (mukamas) ratkoa ei tarkoita sitä, että osaa selittää vihjeitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että osaa (mukamas) ratkoa ei tarkoita sitä, että osaa selittää vihjeitä.

        Olen minä selityksissä onnistunutkin. Aina ei onnistu parhaalla mahdollisella tavalla.

        Olennaista, mitä halusin sanoa on ajatuskulun ketjutus, joka noudattaa seuraavaa kaavaa:
        lähtövihje > välivihje > ratkaisusana.
        Kun lähtövihjeestä on saatu välivihje, pitää lähtövihje unohtaa ja pitää ajatella ratkaisusanaa välivihjeestä eteenpäin ikäänkuin lähtövihjettä ei koskaan olisi ollutkaan.

        Esimerkissäni
        "siellä Valetta" = Malta/malta = odota
        on virhe.
        Sana "odota" ei kelpaa ratkaisusanaksi, sillä se on verbin "odottaa" imperativi. Kokonaisuutena vurheellinen esimerkki kuitenkin selvitää sitä, että lähtövihjeellä ja ratkaisusanalla ei ole sisällöllistä liittymää toisiinsa.

        Mitä vaikeuteen tulee 5,9.2022 MaanantaiKESKIS vei minulla enemmän aikaa kuin käsitellyn viikon kovis. Minulle siis MaanantaiKESKIS oli 2½-tasoinen ristikko. Laatija tässäkin Teemu Pallonen. En nyt ala tämän yksittäistapauksen perusteella määrittämään, mihin vedän 2-tasoiseksi merkatun ristikon rajan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen minä selityksissä onnistunutkin. Aina ei onnistu parhaalla mahdollisella tavalla.

        Olennaista, mitä halusin sanoa on ajatuskulun ketjutus, joka noudattaa seuraavaa kaavaa:
        lähtövihje > välivihje > ratkaisusana.
        Kun lähtövihjeestä on saatu välivihje, pitää lähtövihje unohtaa ja pitää ajatella ratkaisusanaa välivihjeestä eteenpäin ikäänkuin lähtövihjettä ei koskaan olisi ollutkaan.

        Esimerkissäni
        "siellä Valetta" = Malta/malta = odota
        on virhe.
        Sana "odota" ei kelpaa ratkaisusanaksi, sillä se on verbin "odottaa" imperativi. Kokonaisuutena vurheellinen esimerkki kuitenkin selvitää sitä, että lähtövihjeellä ja ratkaisusanalla ei ole sisällöllistä liittymää toisiinsa.

        Mitä vaikeuteen tulee 5,9.2022 MaanantaiKESKIS vei minulla enemmän aikaa kuin käsitellyn viikon kovis. Minulle siis MaanantaiKESKIS oli 2½-tasoinen ristikko. Laatija tässäkin Teemu Pallonen. En nyt ala tämän yksittäistapauksen perusteella määrittämään, mihin vedän 2-tasoiseksi merkatun ristikon rajan.

        Tämä henkilöoletettu Tapio on kyllä ristikkopalstojen pahin trolli ikinä. Aivan eniten pahinta trollausta ja pätemistä koko ajan. Ei ihme, että sille kävi niin kuin kävi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä henkilöoletettu Tapio on kyllä ristikkopalstojen pahin trolli ikinä. Aivan eniten pahinta trollausta ja pätemistä koko ajan. Ei ihme, että sille kävi niin kuin kävi.

        Myönnän että halusin tunnustusta osaamisesta. Mutta halusin kyllä ihan vilpittömästi myös auttaa toisia ratkojia ymmärtämään vihjeitä, joissa on ketjutettu vihjeitys.

        Kun käsittelen asioita, käsittely menee välillä pitkäksi, koska haluan varmistua, että asia tulee ymmärretyksi. Kun asiassa oli selvästi epäsekvyyttä, minusta pitkä käsittely oli perusteltua.

        Ilkeämielisestä trollauksesta ei ole kyse.

        Myös muiden vihjetyyppien kohdalla olisi hyvä, jos niitä käsiteltäisiin perusteellisemmin, jotta rstkojst oppisivat niiden perusideat ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Myönnän että halusin tunnustusta osaamisesta. Mutta halusin kyllä ihan vilpittömästi myös auttaa toisia ratkojia ymmärtämään vihjeitä, joissa on ketjutettu vihjeitys.

        Kun käsittelen asioita, käsittely menee välillä pitkäksi, koska haluan varmistua, että asia tulee ymmärretyksi. Kun asiassa oli selvästi epäsekvyyttä, minusta pitkä käsittely oli perusteltua.

        Ilkeämielisestä trollauksesta ei ole kyse.

        Myös muiden vihjetyyppien kohdalla olisi hyvä, jos niitä käsiteltäisiin perusteellisemmin, jotta rstkojst oppisivat niiden perusideat ymmärtämään.

        Sinä jälleen oletat, että kukaan muu kuin sinä ei tajua vihjetyyppejä. Tämä on hardcore ristikkopalsta. Perusta sinä ristikkopalsta, johon haluat kaikki aloittelijat kyselemään itsestään selvyyksiä ja palvomaan sinua. Ai niin, sinähän perustit sellaisen… ja sinne ei tullut ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jälleen oletat, että kukaan muu kuin sinä ei tajua vihjetyyppejä. Tämä on hardcore ristikkopalsta. Perusta sinä ristikkopalsta, johon haluat kaikki aloittelijat kyselemään itsestään selvyyksiä ja palvomaan sinua. Ai niin, sinähän perustit sellaisen… ja sinne ei tullut ketään.

        "Sinä jälleen oletat, että kukaan muu kuin sinä ei tajua vihjetyyppejä"

        En tietenkäön oleta, mutta jollekulla on ilmiselvästi ongelmia tyypin kanssa. Jos vihjetyyppi on edes jollekulle ongelma, se on perusteltu syy vihjetyypin käsittelyyn.

        "Tämä on hardcore ristikkopalsta."

        Tämä on valetta. Niin ei voi väittää edes Sanarisin ylläpitämästä foorumista, vaikka siellä kirjoittaa eniten hard core -ratkojat.

        Täällä on monen tasoisia ratkojia, ei vain hard core -ratkojia. Jotkut ovat itse kertoneet olevansa sunnuntairatkojia, jotka haluavat hyödyntää valmiiksi annettuja ratkaisusanalistoja. Joka viikko niitä joku kysyy tai ainakin kiittää, että lista julkaistiin. Tällainen toiminta on hyvin kaukana hard core -ratkonnasta. Ei hard core -ratkoja halua, että vaikeusaste tippuu kolmosesta kakkoseksi tai 2½:sta pehmistasoon.

        Uskoisin, että hard core -ratkojat eivät tätä foorumia käytä ratkontansa apuna ollenkaan, sillä he eivät halua saada tietoonsa ratkaisusanoja. Ehkä ihan yleisestä mielenkiinnosta tätä foorumia joku hard core -ratkoja seuraa.

        Sitten on varmaan niitä, jotka ovat ääripäiden väliltä.

        Sivuiltani jotkut kysevät apuja, mutta enemmänkin nyt olisi aikaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Sinä jälleen oletat, että kukaan muu kuin sinä ei tajua vihjetyyppejä"

        En tietenkäön oleta, mutta jollekulla on ilmiselvästi ongelmia tyypin kanssa. Jos vihjetyyppi on edes jollekulle ongelma, se on perusteltu syy vihjetyypin käsittelyyn.

        "Tämä on hardcore ristikkopalsta."

        Tämä on valetta. Niin ei voi väittää edes Sanarisin ylläpitämästä foorumista, vaikka siellä kirjoittaa eniten hard core -ratkojat.

        Täällä on monen tasoisia ratkojia, ei vain hard core -ratkojia. Jotkut ovat itse kertoneet olevansa sunnuntairatkojia, jotka haluavat hyödyntää valmiiksi annettuja ratkaisusanalistoja. Joka viikko niitä joku kysyy tai ainakin kiittää, että lista julkaistiin. Tällainen toiminta on hyvin kaukana hard core -ratkonnasta. Ei hard core -ratkoja halua, että vaikeusaste tippuu kolmosesta kakkoseksi tai 2½:sta pehmistasoon.

        Uskoisin, että hard core -ratkojat eivät tätä foorumia käytä ratkontansa apuna ollenkaan, sillä he eivät halua saada tietoonsa ratkaisusanoja. Ehkä ihan yleisestä mielenkiinnosta tätä foorumia joku hard core -ratkoja seuraa.

        Sitten on varmaan niitä, jotka ovat ääripäiden väliltä.

        Sivuiltani jotkut kysevät apuja, mutta enemmänkin nyt olisi aikaa.

        "ja sinne ei tullut ketään."

        Tuokin in vale. 06.09.2022 08:21 kommentti sisäktäö kolme selvää valetta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "ja sinne ei tullut ketään."

        Tuokin in vale. 06.09.2022 08:21 kommentti sisäktäö kolme selvää valetta.

        Kaikki väitteesi ovat oletuksia. Miksi oletat ja kehität vaihtoehtoisen todellisuuden päässäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki väitteesi ovat oletuksia. Miksi oletat ja kehität vaihtoehtoisen todellisuuden päässäsi?

        Jos joku itse kertoo olevansa sunnuntairatkoja ja itse kertoo, että nappaa kesken ratkonnan sanoja HP:n listasta, kyse ei ole mistään oletuksesta. Kirjoittaja itse kirjoitti myös, ettei edes pyri olemaan huipputason ratkoja.

        Mutta millaisia muita ratkojia täällä on, se on kyllä oletusta.

        "Tämä on hardcore ristikkopalsta" oli jonkun oletus, joka ei missään nimessä pidä paikkaansa koska se on vastoin sitä, mitä joku on täällä kirjoittanut.

        "Sinä jälleen oletat, että kukaan muu kuin sinä ei tajua vihjetyyppejä" oli jonkun toisen oletus, joka ei pitänyt paikkaansa.

        Turhia oletuksia on muillakin. Pata kattilaa nyt soimaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki väitteesi ovat oletuksia. Miksi oletat ja kehität vaihtoehtoisen todellisuuden päässäsi?

        Jos nyt lopettaisit asioiden vääristelyn. En haluaisi asioiden tahallisen vääristelijän kommentteja enää nähdä. Ehkä olin tyhmä, kun vastasin vääristelijän valheisiin. Vääristelijä on trolli, koska hän pyrkii vääristelyillään saamaan ärtynyttä kommentointia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos joku itse kertoo olevansa sunnuntairatkoja ja itse kertoo, että nappaa kesken ratkonnan sanoja HP:n listasta, kyse ei ole mistään oletuksesta. Kirjoittaja itse kirjoitti myös, ettei edes pyri olemaan huipputason ratkoja.

        Mutta millaisia muita ratkojia täällä on, se on kyllä oletusta.

        "Tämä on hardcore ristikkopalsta" oli jonkun oletus, joka ei missään nimessä pidä paikkaansa koska se on vastoin sitä, mitä joku on täällä kirjoittanut.

        "Sinä jälleen oletat, että kukaan muu kuin sinä ei tajua vihjetyyppejä" oli jonkun toisen oletus, joka ei pitänyt paikkaansa.

        Turhia oletuksia on muillakin. Pata kattilaa nyt soimaa.

        Joku kirjoitti kyllä oikein. Tämä Tapio on kyllä Pikeäkin pahempi trolli ristikkopalstoilla. Omasta mielestään varmaan tosi hyvä tyyppi 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kirjoitti kyllä oikein. Tämä Tapio on kyllä Pikeäkin pahempi trolli ristikkopalstoilla. Omasta mielestään varmaan tosi hyvä tyyppi 😂

        Älä ruoki trollia. Tämä trolli vastaa kaikkiin - siis ihan kaikkiin viesteihin. Niin paha someaddiktio tällä trollilla on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ruoki trollia. Tämä trolli vastaa kaikkiin - siis ihan kaikkiin viesteihin. Niin paha someaddiktio tällä trollilla on.

        Tähän foorumiin kirjoittaa aika moni kiusantekomielessä. Kun ei ole kunnon moderointia, kiusantekokommentit jäävät. Sanarisin foorumissa ilkeilykommentteja poistetaan, mutta täällä harva kommentti lähtee ilkeilysyistä ja jos lähtee, isolla viiveellä.

        Minulla suurin ongelma ilkeilyihin on se, että jos ilkeilijä vääristekee asioita, tulee halu korjata, että ei jää väärä käsitys asioista. On varmaan kommentteja, jotka muutkin kokevat vääristelynä. Milloin tilanne vaatii reagointia, en osaa päätellä kunnolla, jolloin tulee tarpettomasti vastattua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tähän foorumiin kirjoittaa aika moni kiusantekomielessä. Kun ei ole kunnon moderointia, kiusantekokommentit jäävät. Sanarisin foorumissa ilkeilykommentteja poistetaan, mutta täällä harva kommentti lähtee ilkeilysyistä ja jos lähtee, isolla viiveellä.

        Minulla suurin ongelma ilkeilyihin on se, että jos ilkeilijä vääristekee asioita, tulee halu korjata, että ei jää väärä käsitys asioista. On varmaan kommentteja, jotka muutkin kokevat vääristelynä. Milloin tilanne vaatii reagointia, en osaa päätellä kunnolla, jolloin tulee tarpettomasti vastattua.

        Ja taas se vastasi. Katsotaanpa vastaako tähänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas se vastasi. Katsotaanpa vastaako tähänkin.

        Jos joku tietää Tapion foorumin osoitteen niin lähestykää häntä ja vinkatkaa siitä että lopettaneen ja suositun KIRPPU -lehden tilalle kaivataan uutta TAPSANKIRPPU -lehteä. Tapio olisi juuri oikea henkilö julkaisemaan muutaman kerran vuodessa lehden missä lapsille ja lapsenmielisille olisi niin vaikeita koviksia etteivät takuulla ehdi muuta pahaa tekemään kuin miettimään tehtäviin ratkaisuja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe