Miten jaatte jos miehen lapset saavat

Anonyymi

ivovanhemmilta rahaa synttäreiksi tai muuten vaan? Jaatteko ne uuden perheen lasten kanssa tasan ettei tule kateutta ja pahaa mieltä?
Miehenlapset saavat rikkailta isovanhemmilta aina valtavasti tavaroita ja rahaa, synttäreiksi aina 500 e jokainen, ja jouluna tulee uusia tavaroita ja vaatteita ja sitä rahaa.
Minun lapset ei ole riikkaasta suvusta ja eivät saa samnalaista lahjavuorta ja rahaa kuin miehen lapset. Reilua olisi jakaa kaikki muiden kesken, vaikkei ne kersat asu täällä, niin ihan hyvin voisi rahat laittaa 8 osaan, kaikille riittäisi. Mies ei ole sitämieltä mutta minä olen. Kumpi päättää?

29

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerran miehen lapset eivät asu luonanne, ei kannata kertoa lapsillesi mitä kaikkea he ovat saaneet isovanhemmiltaan. Mielestäni olisi väärin jakaa lahjoja jotka ovat jo joillekkin toisille tarkoitettu.
      Jäi epäselväksi onko miehesi vai exänsä rikkaista vanhemmista kyse.
      Jos miehesi, hän vois hyvin vihjaista että voisivat laittaa joulumieltä laajemmallekkin kerran on mitä jakaa..
      Käy jouluna lastesi kanssa joulukirkossa ja joulukonsertissa sekä haudoilla. Leivo pipareita ja torttuja, lue satuja (jos ovat pieniä), ulkoile eli anna aikaasi ja ole läsnä. Elä laita heidän edelleen edes ketään miestä. Tässä maallisessa maailmassa on onneksi muutakin hyvää olemassa kuin mammona vaikka kieltämättä elämä olisi helpompaa, mukavampaa ja huolettomampaa jos olisi elintaso samaa luokkaa kuin rikkailla isovanhemmilla joista kerroit. (En milloinkaan ole kuullut noin anteliaista tyypeistä.)

    • Anonyymi

      Voi lässy, sulla ei ole miestä eikä miehen lapsia, keskittyisit nyt vaan hoitamaan sitä mielenterveyttäsi , älä vaivaa päätäsi tuolaisilla asioilla, ja muista lääkkeesi.

    • Anonyymi

      Ei niitä toisten lasten lahjoja mitenkään tarvitse jakaa.sitä se on kun on uusi perhe,
      Asiat eivät ole niin yksinkertaisia , ei kai sellaista voi vaatiakkaan .
      mummut ja papat ostavat omille lastenlapsilleen sen mitä haluavat , joten miksi heidän pitäisi kellekään muille alaata jakelemaan , menee jo liian pitkälle että toisten rahat muka pitäisi jakaa jotenkin. Kukin ostelee omilleen kykynsä mukaan

    • Anonyymi

      Ei ole sinun asiasi lähteä mitään jakamista vaatimaan. Jos haluat tasapainottaa tilannetta niin panostatte miehesi kanssa lahjoissa rahallisesti hieman enemmän niille lapsille jotka eivät saa lahjavyöryä isovanhemmiltaan.

      • Anonyymi

        Ja mitä sillä sitten voitetaan, jos äitikin on sillä tasolla että pitää välttää kateutta sillä perusteella että yritetään jakaa toiseen lasten lahjoja ja rahoja , joilla ei ole mitään tekemistä sinun köyhempänä elämääsi ja lapsiesi elämään, sillä näillä lapsillakin oma koti ja ovat vieraita ihmisiä sinun lapsillesi
        Selitä pennuille niin kun asia on, että sinulla ei ole samoja ekonomisia mahdollisuuksia kuten tämän miehen suvulla .
        Joten jos lapsille selitetään asiat kuten ne ovat siis ettei siivellä eletä , ja opetetaan ettei kateus ole mikään hyvä ominaisuus ihmisellä se on kitkettävä pois ajoissa lasten mielestä,


    • Anonyymi

      Kaikkihan ne sutturat vie konstilla millä hyvänsä. Jopa lasten käsistä vievät rahat.
      Rikkaita mieheiähän ne sutturat ettiikin, ja sitten kun läytää, rikkovat sen perheen, ryhtyvät työttömiksi ja kiskovat lapsensa asumaan sinne, ja meis maksaa. Sitten vievät miehen rahat, omisuuden ja lasten rahat. Heh... tulihan se sieltä.

      • Anonyymi

        Kuka lie lässy, mielikuvitusolento varmaan, mutta sen sanon että sutturat vievät miehen, omaisuuden lasten rahat ja siirtyy seruraavaan. Ei vaan voi käsitttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka lie lässy, mielikuvitusolento varmaan, mutta sen sanon että sutturat vievät miehen, omaisuuden lasten rahat ja siirtyy seruraavaan. Ei vaan voi käsitttää

        Sinä olet se ”Lässy” joka päivä täällä valitat jostain sutturoista , mitä lienevät, mielikuvitusolentoja, olet ite se suttura joka putsasi ukkonsa putipuhtaaksi eron jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet se ”Lässy” joka päivä täällä valitat jostain sutturoista , mitä lienevät, mielikuvitusolentoja, olet ite se suttura joka putsasi ukkonsa putipuhtaaksi eron jälkeen.

        Varmaan on elämän kova koululainen kun ei muuta sanaa osaa kun suttura.


    • Anonyymi

      Luotan pelionneen ja hyvin on mennyt. Pokeria pelataan ja mulla on aina ässä hihassa. Eivät sitten millään opi pelaamaan.

    • Anonyymi

      Kyllä rahat jaetaan kakaroiden kesken, kukaane i saa saada enempää kuin toinen. Jos miehen suku antaa laspille 500 e e jaetaan kaikkien lasten kesken tai annetaan uudelle äidille. Lapset ei tarvi rahaa, ruokaa on päydässä ja se riittää.

      Miehen lapset ei ole yhtään parempia kuin muutkaanl apset, ja naisen lapset olisivat huonompia jos ei saisi osuutta rahoista. Pitää pitää huoli että erossa uusi äiti ja lapset saavat pu.let kaieksta omaisuudesta, mös lasten omaisuudesta. kaikki tasan.

      • Anonyymi

        Itse olen mummo , ja annan rahaa ainoastaan omille lapsenlapsilleni , joten ihan hullu ajatus että nekin rahat pitäisi jakaa jonkun muiden ihmisten lasten kanssa .
        Joten kaikenlaisia kummallisia ehdotuksia näkee.
        Vieraat lapset saavat rahansa omiltaan .


      • Anonyymi

        Miehen suku antaa rahaa ainoastaan omilleen , tahdoit miten vaan .
        Lasten arvoa ei lasketa rahassa ,tässäkin tapauksessa vaikuttaa että kateus toisten hyvään rahallisen tilanteeseen on valtava.
        Joten mummot ja papat eivät ole mitenkään velvollisia makselemaan tämän naisen lapsille yhtään mitään
        Omille annetaan sydämestä ja kai tämän naisen oma suku antaa hänen lapsilleen sen minkä kykenevät . Siis miehen uusi nainen ei voi vaatia mitenkään että miehen lasten rahat jaettaisiin vieraiden lasten kanssa .


      • Anonyymi

        Olet hoidon tarpeessa.


      • Anonyymi

        Miehen lasten paremmuus ei ole kysymyksessä vaan ainoastaan se että kun isovanhemmat antavat tavaroita ja rahaa niin antavat niitä omilleen , ei siis sen uuden vaimon lapsille, sillä niillähän on omat mummut ja papat kanssa.
        Joten ihan hullu ajatuskin , mennä omimaan vieraitten lasten rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen mummo , ja annan rahaa ainoastaan omille lapsenlapsilleni , joten ihan hullu ajatus että nekin rahat pitäisi jakaa jonkun muiden ihmisten lasten kanssa .
        Joten kaikenlaisia kummallisia ehdotuksia näkee.
        Vieraat lapset saavat rahansa omiltaan .

        No et sinä varmaan tiedäkkään, mutta uussuttura aivan varmasti nappaa rahat ja jakaa omilleen. Sulle ei vaan kerrota, sinä maksat sutturankin lasten kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et sinä varmaan tiedäkkään, mutta uussuttura aivan varmasti nappaa rahat ja jakaa omilleen. Sulle ei vaan kerrota, sinä maksat sutturankin lasten kulut.

        Puhut varmaan itsestäsi ,kun noin hyvin tiedät, olet vienyt ensin exäsi rahat ja nyt kun olet jonkun surkean munattoman äijän saanut ,niin putsaat senkin lapsineen putipuhtaaksi, senkin suttura.


    • Anonyymi

      Kun olette solmineet uusliiton ja lapsia on entisistä liitoista.
      On kohtuutonta ajatella, että isovanhempien pitäisi samalla tavoin muistaa toisen entisen liiton lapsia, varsinkaan jos eivät juurikaan tunne ja tapaa heistä koskaan.
      Omat lapsenlapsenne pitää olla ne ensisijaiset muistettavat ja voi jatakin pientä antaa toisen lapsille jos viettävät esim joulua perheessä.
      He saavat omilta isovanhemmiltaan lahjansa ja tietenkin omilta vanhemmiltaan.

      Lisäksi eri perheissä ollut ollut oman tapansa lahjoista.

      On kokemusta, siitä että uuden puolison vanhemmat ovat todella rikkaita. Heillä ei ole ollut lahjanantamiset ennenkään kovin kummoisia.
      Jos olet nähnyt Englannin hovin jäsenet antavat toisilleen joulunakin vain pilalahjoja.

      Tämä on asia, jota jokaisen eronneen pitää ajatella järkevästi, tiedän miten järkyttävä asia on isovanhemmille, kun heille ilmoitetaan, että täytyy ostaa lahjoja perheen ulkopuolisille ja lisäksi kiristetään, että lapset eivät voi tavata isovanhempi, koska kiukuttelevat kun palaavat.

      Tottakai lapset kiukuttelevat, sillä heitähän heitetään paikasta toiseen, sen mukaan miten se aikuiselle monesti uuspuolisolle sopii, ei se isovanhemmista johdu vaan teistä.

      Jos saisin laittaisin kaikki teidät eronneet tuohon samaan, eli heittelisin sinne tänne , vaatisin ja uhkaisilisin jatkuvasti. Niin teette lapsillenne liian usein.

      Kun ajattelee, että pieniä lapsiaan tämä etävanhempi näkee pari kertaa kuukaudessa ja senkin ajan monesti vielä niin, että lasten kanssa on jokin muu henkilö, vaikkapa isovanhempi. Ei saa välillä soittaa, koska tämä isä tai äiti häiriintyy. Ei koskaan ole mukana läksyjen teossa ja kuljettamassa harrastuksiin, ei halua osallistua lapsen elämään eikä osallistua kuluihin, joita ovat muutkin kuin laskettu elatusapu.

      Aika moni isovanhempi taitaa olla jo apuna näissä asioissa.

      Se on niin erossa tapahtuu niin paljon, tavallaan lapset menettävät molemmat vanhemmat, kun alkaa se uuden etsintä tai hänen kanssaan jatkuva biletys ja elämä ilman lapsia. Varsin pieniäkin lapsia jätetään yksin kotiin

      Jos kuulisitte lastenne vähäiset puheet, sillä eiväthän he saa puhua, mutta se ensimmäinen on jatkuva ikävä niin äitiä kuin isää itkien. Kun joutuisitte kohtaamaan tuon itse ja kuulemaan kuinka paljon se sattuukaan.
      Entä kun lapsi soittaa ja ette vastaa hänelle, onko pää täynnä viinaa vai mitä. Lapsenne kärsivät.

      Itse voin kuvitella sitä tuskaa, kun lapsi ei edes ymmärrä mitä voisi tehdä asian parantamiseksi,. Se tuska lapsen sisällä on sanomaton.

      Lapsenne kasvavat nuoriksi, uskotte että eivät enää tarvitse . Näin ei todellakaan ole. Ihan vasta muutama päivä sitten nuori sanoi, että vanhemmilla ei koskaan ei ole aikaa seurata harrastusta ja kyse oli yli 15 vuotiaasta,

      Teitä kaivataan vanhemmat, olette lapsillenne ainoat vanhemmat.
      Uuspuolisot eivät juuri lapsistanne piittaa, ei suvustanne. Yksi pää on useimmiten tärkeä. Eivät he maksa kulujanne ja lastenne kuluja.

      On turha ajatella että uusliitto hoitaa rahapulan ja lapsien hoidon. Tarvitaan paljon sopeutumista ja keskusteluja, että lähtee toimimaan. Pelkällä viihteellä perheet ei toimi.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään uusioperheitä, ne on kierrätettyjä akkoja jotka sellasta kuvittelee. Perheenrikkojia kaikki. Mitäs rikovat kun kärsivät itse siitä kun kukaa ei tykkää moista sontaa. Hyvähän se on rikkoa kun ei ole mitään menetettävää, ei perhettä, ei ole koskaan ollut miestä, ei omaa kotia ei mitään, sitten pitää iskeä mise jolla on kaikki ja viedä se lapsten luota pois. Isä hylkää ja sitten aletaan haukkumaan koko miehen perhe ja suku.. sillälailla sutturat toimii. Vie esin miehen sitten hänen talon omaisuuden ja rahat.


    • Anonyymi

      Kateutta ei tule jos lapsi on kasvatettu oikein, normaalisti syy kateuden on , että lapsen vanhemmat eivät ole selvittäneet lapsilleen että kateus on sellainen asia jonka kanssa eläminen on hankalaa, niin että hyväksymällä oma tilanteensa sellaisena kun se on , ei aiheuta mitenkään kateutta m eikä tahtoa saada joltain samaa mitä mitä muilla ihmisillä on. Kukin edellytyksensä mukaisesti

    • Anonyymi

      Olikohan aloittajalla perjantaipullosta jo puolet juotu, vaikuttaa olevan nousuhumalassa mahtavine ideoineen.

      • Anonyymi

        Sillä on joka päivä oma pullonsa.


    • Anonyymi

      Kyllä sen miehen suvun antamat lahjat ei kuulu millään tavalla omille lapsille. Jos olisi tarkoitettu jaettavaksi varmaan jokaiselle annettaisiin. Tuskin sinäkään tykkäisit ajatuksesta että sinun lahkojasi amettaisiin jakamaan porukalla. Paska säkä mutta näin se vaan on.

    • Anonyymi

      KAUHEETA, KENEN LAPSET VIETTÄÄ JOULUA SUTTUROIDEN SEASSA??? lasten ei kuulu viettää yhätään joulua erossa äidistään eikä muutenkaan, Jos isä hylkää niin ei ole oiekutettu lasten elmään enää olenkaan. Jos suttura vie lapsilta isän niin miskis itä raatoa pitäisi nähdä???? ihan hirvee ajatus.

      Kunnon isä ei tuo sutturoita lasten kotiin eikä pakota lapsia ja eksää sitä sutturaa näkemään. Sellainen mies ei isä nimepä ansaitse eikä lapsiaan.

      • Anonyymi

        KAUHEETA, KENEN LAPSET VIETTÄÄ JOULUA HÄNTÄHEIKKIEN SEASSA??? lasten ei kuulu viettää yhätään joulua erossa isästään eikä muutenkaan, Jos äiti hylkää niin ei ole oikeutettu lasten elämään enää olenkaan. Jos häntäheikki vie lapsilta äidin niin miksi sitä akkaa pitäisi nähdä???? ihan hirvee ajatus.

        Kunnon äiti ei tuo häntähessujaan lasten kotiin eikä pakota lapsia ja eksää sitä häntistä näkemään. Sellainen nainen ei äiti nimeä ansaitse eikä lapsiaan.


    • Anonyymi

      MIEHEN LAPSET JAKAVAT RAHAT TOISTEN KANSSA, MUTTA NAIKKOSEN LAPSET SAAVAT ITSE PITÄÄ. Jotain rajaa jakamiseen. Äidin kuuluu maksaa miehen lasten elämä ja asiat.

      On kumma kun ei miehen lapset antaisi omaa huonetta toisten käyttöön ,ei leluja, ei vaatteita... itsekkäitä ja rahatkin pitäisi itse.

      Pitää sopeutua muiden elämään. Naisen lapset taas voi pitää omansa eikä jakaa niitä, kuno vat tulleet perheeseen niin heidän omaisuus on vain heille.

      T. äitipuoli 4 kk olleena. Itsekkäitä miehen kakaroita on.

    • Anonyymi

      Itse olet valinnut elämäsi miehen. Sinun täyty sen miehen kanssa keskutella asiasta.ei meidän.Emme elä elämäsi meidän ja teidän lapset.Tai sinun ja minun lapset.Itse lähdit tuohon sopaan kanna vastuusi myös.Miltäsi sinusta tuntuu jos saat kallin lahjan?? Siskosi tai ystäväsi vaati sitä sinulta kun ei itse sannut lahjaa? Annatko? Et anna on saletti!

      • Anonyymi

        Minä olen mummo ja annan omille lastenlapsilleni synttäri rahat ja joulurahaa sitten saa vieraiden lasten mummot annella omilleen.
        En itse tykkäsi että olis oikein jos minun lapsenlapset joutuisivat jakamaan vieraitten lasten kanssa sitä mitä heille säästelen lahjoiksi .kuinka sellaista voi edes ajatellakaan. Ei kai mummot ja papat ole mitään pankkeja toisten lapsille.
        Yhdelle bonus lapselle annan aina jotain kuitenkin. Jos opettaa lapset olemaan kateellisia joillekin mitkä eivät edes asu isänsä luona niin on jo kova vaatimus sinulta . Yritä ymmärtää hieman miltä isovanhemmista tuntuu ensinnäkin kun poika eroaa ja tulee etävanhemmaksi .
        Joten kukin omillensa, ja mitään velvollisuutta ei vierailla ihmisillä ole sinuun nähden .
        Sinun lapsesi saavat asua sinun lastesi kanssa , sitä eivät hänen omansa tee, joten ole tyytyväinen siihen mitä sinulla on , äläkä haamua toisten kovalla työllä ansaittuja rahoja


    • Anonyymi

      Anteeksi kuinka? Lahjanantajan päätös. Jos isovanhemmat antavat lapsenlapsilleen, niin se on sitten noin. Eiköpä sitä voi avata lahjansaajille tilin, jos sellaista ei vielä ole?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe