Ulosotossa ei ole mitään järkeä

Anonyymi

Lainasumma pysyy vuodesta toiseen samana lisäksi velkasaldoon lisätään Euroopan keskuspankin viitekorko 7,00 %.
Mitä kärkeä tässä on? Ensin lyhennetään montaa eri lainaa vuosikaudet, eikä saldo silti lyhene ollenkaan.
Ei kai se lyhene, kun siihen tulee kunnon korot päälle. Kuka tämän järjettömän systeemin on kehittänyt?
Kaikki korot ulosottoon liittyvistä veloista tulisi poistaa ja ulosoton tulisi maksaa vain yhtä velkaa pois kerrallaan, sitten velkasaldo lyhenisi per vuosi. Muuten koko homma on ihan toivotonta.

35

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luottokortissa on vielä isompi korko, ja se lisätään pääomaan joka kuukausi.

      • Anonyymi

        Ulosottoon joutunut on jo muutenkin heikoilla, jotain järkeä tähän touhuun. Kenen etu on se, ettei velkoja saada maksettua järjettömän koron vuoksi? Kuka tästä hyötyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosottoon joutunut on jo muutenkin heikoilla, jotain järkeä tähän touhuun. Kenen etu on se, ettei velkoja saada maksettua järjettömän koron vuoksi? Kuka tästä hyötyy?

        Jos velallinen ei pysty maksamaan koko velkaa korkojen takia, niin on samantekevää sekä velkojalle että velalliselle, maksaako velallinen korkoa vai pääomaa. Korosta on hyötyä velkojalle vain, jos velallinen pystyy maksamaan sekä koron että pääoman. Sen vuoksi sinun on turha hermoilla: maksat vain sen minkä pystyt, ja velkojalle on se ja sama kumpaanko ryhmään saatu raha kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosottoon joutunut on jo muutenkin heikoilla, jotain järkeä tähän touhuun. Kenen etu on se, ettei velkoja saada maksettua järjettömän koron vuoksi? Kuka tästä hyötyy?

        Minäkin voisin ottaa tällaista velkaa, jossa ei ole korkoa lainkaan. Kuka tarjoaisi?


    • Anonyymi

      Lainasumma pysyy vuodesta toiseen samana lisäksi velkasaldoon lisätään Euroopan keskuspankin viitekorko 7,00 %.
      Tuohan tekee jo 10% kenen mielestä tämä on reilua ja oikein? Vain kusipään mielestä.

      • Anonyymi

        Mikä 10% ?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viivästyskorko on vain 7 prosenttia, ei 10.

        Lähde: https://www.suomenpankki.fi/fi/media-ja-julkaisut/tiedotteet/2022/korkolain-mukainen-viitekorko-ja-viivastyskorot-1.7.31.12.2022/

        Ulosoton viivästyskorko menee muuten velkojalle eikä valtiolle, ja se on yleensä aina alempi kuin kulutusluoton ja luottokortin korko.

        No mutta onhan 7% korko ihan kohtuuton jo muutenkin huonossa asemassa olevalle, mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
        0% korkohan näille veloille pitäisi olla että ne saadaan joskus maksettua. Vai parempiko se on että niitä ei makseta ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta onhan 7% korko ihan kohtuuton jo muutenkin huonossa asemassa olevalle, mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
        0% korkohan näille veloille pitäisi olla että ne saadaan joskus maksettua. Vai parempiko se on että niitä ei makseta ollenkaan?

        Maksat sen minkä pystyt, mutta viivästyskorko on lakisääteinen. Ulosottoperusteiset velat vanhenevat 15 vuodessa. Jos et siihen mennessä kykene maksamaan velkaa kaikkine viivästyskorkoineeen, niin on sinulle ja velkojalle herttaisen yhdentekevää onko vanhentunut velka pääomaa vai viivästyskorkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta onhan 7% korko ihan kohtuuton jo muutenkin huonossa asemassa olevalle, mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
        0% korkohan näille veloille pitäisi olla että ne saadaan joskus maksettua. Vai parempiko se on että niitä ei makseta ollenkaan?

        "No mutta onhan 7% korko ihan kohtuuton jo muutenkin huonossa asemassa olevalle, mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
        0% korkohan näille veloille pitäisi olla että ne saadaan joskus maksettua. Vai parempiko se on että niitä ei makseta ollenkaan?"

        Mikäli ulosotossa oleville veloille olisi nollakorko, niin kukaan ei esimerkiksi maksaisi asuntolainojaan, koska kororoton ulosotto olisi halvempi vaihtoehto kuin korolliset lyhennykset pankille. Miten yhteiskunta sellaisessa tilanteessa toimisi?

        Lisäksi on aivan turha vinkua viivästyskoroista, jokainen velallinen kun on sitä ihan omaa syytään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No mutta onhan 7% korko ihan kohtuuton jo muutenkin huonossa asemassa olevalle, mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
        0% korkohan näille veloille pitäisi olla että ne saadaan joskus maksettua. Vai parempiko se on että niitä ei makseta ollenkaan?"

        Mikäli ulosotossa oleville veloille olisi nollakorko, niin kukaan ei esimerkiksi maksaisi asuntolainojaan, koska kororoton ulosotto olisi halvempi vaihtoehto kuin korolliset lyhennykset pankille. Miten yhteiskunta sellaisessa tilanteessa toimisi?

        Lisäksi on aivan turha vinkua viivästyskoroista, jokainen velallinen kun on sitä ihan omaa syytään!

        Aloittaja tässä, mut kun en tajua rahasta juuri mitään. Vippiä vipin päälle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä, mut kun en tajua rahasta juuri mitään. Vippiä vipin päälle !

        No ei varmasti ole aloittajan kommentti.
        On täällä pellejä kommentoimassa.


    • Anonyymi

      Ulosottokulut maksimoidaan ja vouti saa palkkansa.Jos on monta pienehköä velkaa,jaetaan ulosmitattu summa niille ja hups velka ei lyhene kaikki katoaa ulosottokuluihin.

    • Anonyymi

      Noo kaikki on niin suhteellista itse sain yhtenä osakkaana perinnön yhteydessä yrityksen 13 vuotiaana ja minulle määrättiin sossu holhoojaksi ja edunvalvojaksi no muut osakkaat hakivat yksityisen edunvalvojan minulle johon sossu suostui joten heidän vastuunsa loppui siihen joten kun täytin 18v ja koko firma meni konkurssiin sain sellaiset summat ulosottoon ettei edes elämäni pituus riittäisi sen maksamiseen .

      Sossu pesi kätensä asiasta ja toivotti hyvää jatkoa mikä tuntuu omituiselta että sossu oli tehnyt heti ensimmisen ratkaisevan epäonnistumisen päätöksessään minun hohoojana päättäessään holhoojana luovuttaa holhous muille tahoille .

      minulla meni 25 vuotta siten että minusta tuli harmaan talouden täydellinen ammattilainen rahasta ei ikinä ollut pulaa sen vain piti olla käteistä ikinä ei saanut vouti ulosmitattua minulta penniäkään velat vanhenivat ja hävisivät aikaa myöten jolloin sitten katsoin aiheelliseksi mennä kyseleen ulosotosta tilannettani sen kuultuani maksoin loput pois käteisellä .

      Nyt noin 15v myöhemmin minulla on yritys talo ja omaisuutta tyllistän vanhojen harmaiden metkujeni mukaan nykyisiä kohtalontovereitani enkä tunne sääliä valtion veroja ja maksuja kohtaan sitten tippaakaan itse vatio minusta tällaisen spesialistin näissä asioissa opetti ja suorastaan pakotti.

      Te lapset jotka saatte valtiosta holhoojan perinnölle tai muulle älkää jumalauta päästäkö sitä siirtämään vastuuta asioidenne hoidosta itseltänne pois sillä sen lisäksi että se luikkii vastuustaan se ryöstää sinua niin kauan kuin pystyy valtio on pahimman luokan sika ja peto lapsiakin kohtaan jos sille antaa siihen mahdollisuuden.

      • Anonyymi

        Miten yrityksen konkurssi aiheutti sinulle henkilökohtaisten varojen ulosoton?


      • Anonyymi

        "Noo kaikki on niin suhteellista itse sain yhtenä osakkaana perinnön yhteydessä yrityksen 13 vuotiaana ja minulle määrättiin sossu holhoojaksi ja edunvalvojaksi no muut osakkaat hakivat yksityisen edunvalvojan minulle johon sossu suostui joten heidän vastuunsa loppui siihen joten kun täytin 18v ja koko firma meni konkurssiin sain sellaiset summat ulosottoon ettei edes elämäni pituus riittäisi sen maksamiseen .

        Sossu pesi kätensä asiasta ja toivotti hyvää jatkoa mikä tuntuu omituiselta että sossu oli tehnyt heti ensimmisen ratkaisevan epäonnistumisen päätöksessään minun hohoojana päättäessään holhoojana luovuttaa holhous muille tahoille .

        minulla meni 25 vuotta siten että minusta tuli harmaan talouden täydellinen ammattilainen rahasta ei ikinä ollut pulaa sen vain piti olla käteistä ikinä ei saanut vouti ulosmitattua minulta penniäkään velat vanhenivat ja hävisivät aikaa myöten jolloin sitten katsoin aiheelliseksi mennä kyseleen ulosotosta tilannettani sen kuultuani maksoin loput pois käteisellä .

        Nyt noin 15v myöhemmin minulla on yritys talo ja omaisuutta tyllistän vanhojen harmaiden metkujeni mukaan nykyisiä kohtalontovereitani enkä tunne sääliä valtion veroja ja maksuja kohtaan sitten tippaakaan itse vatio minusta tällaisen spesialistin näissä asioissa opetti ja suorastaan pakotti.

        Te lapset jotka saatte valtiosta holhoojan perinnölle tai muulle älkää jumalauta päästäkö sitä siirtämään vastuuta asioidenne hoidosta itseltänne pois sillä sen lisäksi että se luikkii vastuustaan se ryöstää sinua niin kauan kuin pystyy valtio on pahimman luokan sika ja peto lapsiakin kohtaan jos sille antaa siihen mahdollisuuden."

        Sossua ei koskaan ole määrätty kenenkään edunvalvojaksi, joten älä kirjoita puhadsta paskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Noo kaikki on niin suhteellista itse sain yhtenä osakkaana perinnön yhteydessä yrityksen 13 vuotiaana ja minulle määrättiin sossu holhoojaksi ja edunvalvojaksi no muut osakkaat hakivat yksityisen edunvalvojan minulle johon sossu suostui joten heidän vastuunsa loppui siihen joten kun täytin 18v ja koko firma meni konkurssiin sain sellaiset summat ulosottoon ettei edes elämäni pituus riittäisi sen maksamiseen .

        Sossu pesi kätensä asiasta ja toivotti hyvää jatkoa mikä tuntuu omituiselta että sossu oli tehnyt heti ensimmisen ratkaisevan epäonnistumisen päätöksessään minun hohoojana päättäessään holhoojana luovuttaa holhous muille tahoille .

        minulla meni 25 vuotta siten että minusta tuli harmaan talouden täydellinen ammattilainen rahasta ei ikinä ollut pulaa sen vain piti olla käteistä ikinä ei saanut vouti ulosmitattua minulta penniäkään velat vanhenivat ja hävisivät aikaa myöten jolloin sitten katsoin aiheelliseksi mennä kyseleen ulosotosta tilannettani sen kuultuani maksoin loput pois käteisellä .

        Nyt noin 15v myöhemmin minulla on yritys talo ja omaisuutta tyllistän vanhojen harmaiden metkujeni mukaan nykyisiä kohtalontovereitani enkä tunne sääliä valtion veroja ja maksuja kohtaan sitten tippaakaan itse vatio minusta tällaisen spesialistin näissä asioissa opetti ja suorastaan pakotti.

        Te lapset jotka saatte valtiosta holhoojan perinnölle tai muulle älkää jumalauta päästäkö sitä siirtämään vastuuta asioidenne hoidosta itseltänne pois sillä sen lisäksi että se luikkii vastuustaan se ryöstää sinua niin kauan kuin pystyy valtio on pahimman luokan sika ja peto lapsiakin kohtaan jos sille antaa siihen mahdollisuuden."

        Sossua ei koskaan ole määrätty kenenkään edunvalvojaksi, joten älä kirjoita puhadsta paskaa!

        Vieläkään ei selvinnyt miten sinulle syntyi jättivelat firman mennessä konkurssiin. Tuskin omaisuuttasi tuossa perinnönjaossa firman vakuudeksi meni, vai mistä se sinun henkilökohtainen velkasi oikein syntyi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkään ei selvinnyt miten sinulle syntyi jättivelat firman mennessä konkurssiin. Tuskin omaisuuttasi tuossa perinnönjaossa firman vakuudeksi meni, vai mistä se sinun henkilökohtainen velkasi oikein syntyi?

        "Vieläkään ei selvinnyt miten sinulle syntyi jättivelat firman mennessä konkurssiin. Tuskin omaisuuttasi tuossa perinnönjaossa firman vakuudeksi meni, vai mistä se sinun henkilökohtainen velkasi oikein syntyi?"


        Ky yhtiö jossa osakkaana oleva vastaa yhtiön veloista .


    • Anonyymi

      No, ajattelitko mitään kun otit velkaa? Luuletko, että velan antanut maksaa ne korkosi? Älä ota velkaa jos et voi maksaa takaisin.

    • Anonyymi

      No varmaan sillä koitetaan saada ihminen miettimään, että miksi elää vain velaksi.

    • Anonyymi

      Ulosottokuluja pitäisi päin vastoin kasvattaa. Muistaakseni ulosottokulut eivät tällä hetkellä riitä läheskään kattamaan ulosoton kustannuksia.

      Ulosottoa ja perintätoimistoja vastaan voi taistella erittäin helposti: Kun maksaa laskunsa ajoissa, ei niitä peritä tai ulosoteta. Kannattaa yrittää, menisi perintätoimistotkin nurin. Eikö olisi hienoa?

    • Anonyymi

      Ulosoton korko perintäyhtiöille on kohtuuton. Samaan aikaan asuntolainan ottajan korkoprossa on ollut nollan huiteluissa. Vähätuloinen ei saa pankkien lainoja, ei apua mistään kun rahat loppuu, siksi ulosottoon on mennyt yli 500 000 suomalaisen laskuja. Ensin on maksettu pitkään kulutusluottolyhennystä isoa korkoa ja sitten kun ei enää näitä kykene (tyhjästä on paha nyhjäistä), alatkin maksaa tuplasti taas lainojasi uo:n kautta.

      Ulosoton koroprosentin pitää olla yleisen pankkikoron alainen. Silloin pääomalaina lyhenee ja kannustus työntekoon säilyy. Nuoret ylivelkaantuneet voivat pelata sitä vanhenemiskaavaa 15 vuotta, mutta syö se miestä kun mitään ei saa eikä näköalat ole positiivisia esimerkiksi perheelle. Vanhat eivät edes ehdi maksaa velkaansa, koska vuodet eivät riitä.
      Itse maksoin 1980-luvulla asuntolainaa 18 prossan korolla. Tuli se maksettua, mutta oli se aivan järkkyä. Pankki lihoi ja asuntovelallinen kuihtui.

      • Anonyymi

        Kannattaisi kuunnella rikkaampien neuvoja. Kaiken A ja O on säästäväisyys, ahkeruus, kurinalaisuus ruokavalinnoissa ja pidättyvyys päihteidenkäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi kuunnella rikkaampien neuvoja. Kaiken A ja O on säästäväisyys, ahkeruus, kurinalaisuus ruokavalinnoissa ja pidättyvyys päihteidenkäytössä.

        Mikähän kommentti tämä taas on?
        Jos minulle asioit, olen ihan rikas ihminen. Ja varmasti rikkaampi kuin sinä länkyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi kuunnella rikkaampien neuvoja. Kaiken A ja O on säästäväisyys, ahkeruus, kurinalaisuus ruokavalinnoissa ja pidättyvyys päihteidenkäytössä.

        Jaa. Kuinkahan moni taas on syntynyt kultalusikka suussa ja saanut kaiken paljon helpommalla. Että kurinalaisuus. Joo.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      1991
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1542
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      248
      924
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe