CD:n ohjelman siirtäminen Android-laitteeseen

Anonyymi

Minulla on cd-levyllä auton korjausopas, WIN10ssä tietysti toimii, mutta miten saan sen ohjelman toimimaan myös android-tabletissa tai puhelimessa? Olen siirtänyt cd:n mediasisällön tablettiin kopioimalla ne sinne, ja olen siirtänyt myös imagen eli ISO-tiedostona. Miten saan ne nyt toimimaan tabletilla. Millä androidin ohjelmalla voin mountata ohjelman tablettiin, vai onko jokin virtual machine-ratkaisu olemassa...CD-levyllä on .dat tiedostoja, niiden konvertointi pdf-muotoon ei onnistunut..

13

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitenkään saa toimimaan

    • Anonyymi

      Et millään tavalla. Win10:n sovellukset eivät toimi Androidissa.

      • Anonyymi

        Android pohjautuu Linuxiin ja sopivalla emulaattorilla periaatteessa saattaisi toimia, tosin en tiedä toimiiko tuollaiset emulaattorit Android tableteissa/puhelimissa.

        Mutta suoraan Win10 ohjelma ei tosiaan toimi Linuxissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Android pohjautuu Linuxiin ja sopivalla emulaattorilla periaatteessa saattaisi toimia, tosin en tiedä toimiiko tuollaiset emulaattorit Android tableteissa/puhelimissa.

        Mutta suoraan Win10 ohjelma ei tosiaan toimi Linuxissa.

        Idiootti! Nykyisn ne on PDF formaatissa! Joskua 80 luvulla oli Macromedian lukijalla!
        PDF:t näkyy Paremmin linuxeilla kuin windowsilla.


    • Anonyymi

      > ... CD-levyllä on .dat tiedostoja ...

      .dat tarkoittaa yleisesti "data" ja se voi olla ihan missä tahansa formaatissa, mahdollisesti jopa kyseisen ohjelman omassa formaatissa jota ei ole dokumentoitu julkisesti ja jonka konvertointi mihinkään muotoon ei ole mahdollista.

    • Anonyymi

      Tietokoneelle tehdyt ohjelmat eivät yleensä toimi mobiililaitteissa. Voit etsiä saman tai vastaavan sovelluksen Android-versiota sovelluskaupasta.

    • Ilmeisesti kyseinen CD on jonkin ohjelmistotalon tekemä. Siellä on jokin pieni ohjelma, joka aukaisee ne oppaan sivut. Jos virtuaalitietokoneen käyttö ei Abdroid laitteella onnistu, on melkeempä ainoa keino kuvakaappaukset Windowsissa. Toki se on työlästä, jos oppaan sivuja on satoja. Mutta kunkin näkyvillä olevan sivun voisi kuvakaappauksella tallettaa jpg-muotoon, jolloin ne aukeaa normaalisti Android laitteillakin. Eli kun haluttu sivu on auki, paina näppäimistössä prtscr tai vastaavanlaista painiketta. Sitten voit käyttää haluamaasi kuvankäsittelyohjelmaa, kuten esimerkiksi Paint, ja sitten vain liität kuvan sinne. Voit vielä halutessasi rajata turhat asiat pois ja/tai tehdä muita merkintöjä. Sitten tallennat kuvan .jpg muotoon haluamallasi nimellä. Voit luoda kansion näille tallentamillesi kuville esimerkiksi -Auton korjausopas- nimellä, jolloin voit näppärästi kopioida koko kyseisen kansion kerralla Android-laitteelle. Sitten kun olet saanut kaikki sivut tallennettua kuvatiedostoiksi, kopioinut ne kansiossa Android-laitteelle, voit avata vaikka sivun 1 kuvatiedoston ja selata kansion kuvia pyyhkäisemällä näyttöä vasempaan tai oikeaan. Tämä toiminto toki vaihtelee sen mukaan, mitä kuvaohjelmaa käytät kuvien katseluun.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon neuvosta, ei yhtäkkiä tullut mieleeni tuo kuvankaappaus-metodi, työläshän se tietenkin on, mutta otan vaan osat jotka tarvitsen.
        Ja kyllä, siellä on Adobe SVG Viewer-ohjelma joka aukaisee ne.
        Yritin katsella noita virtuaalikoneita tablettiin, mutta en taida osata etsiä, onkos jotain ehdotuksia.. On siellä joku DriveDroid-ohjelma, joka ehken on sellainen mutten ole varma, ja pitäisi varmaan rootata tabletti jne...vaikeaksi menee..mut jos ei älli riitä niin raaka työnteko on toinen vaihtoehto eli kuvakaappauksia tekemään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvosta, ei yhtäkkiä tullut mieleeni tuo kuvankaappaus-metodi, työläshän se tietenkin on, mutta otan vaan osat jotka tarvitsen.
        Ja kyllä, siellä on Adobe SVG Viewer-ohjelma joka aukaisee ne.
        Yritin katsella noita virtuaalikoneita tablettiin, mutta en taida osata etsiä, onkos jotain ehdotuksia.. On siellä joku DriveDroid-ohjelma, joka ehken on sellainen mutten ole varma, ja pitäisi varmaan rootata tabletti jne...vaikeaksi menee..mut jos ei älli riitä niin raaka työnteko on toinen vaihtoehto eli kuvakaappauksia tekemään :)

        Ei sellaisia edes ole olemassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvosta, ei yhtäkkiä tullut mieleeni tuo kuvankaappaus-metodi, työläshän se tietenkin on, mutta otan vaan osat jotka tarvitsen.
        Ja kyllä, siellä on Adobe SVG Viewer-ohjelma joka aukaisee ne.
        Yritin katsella noita virtuaalikoneita tablettiin, mutta en taida osata etsiä, onkos jotain ehdotuksia.. On siellä joku DriveDroid-ohjelma, joka ehken on sellainen mutten ole varma, ja pitäisi varmaan rootata tabletti jne...vaikeaksi menee..mut jos ei älli riitä niin raaka työnteko on toinen vaihtoehto eli kuvakaappauksia tekemään :)

        Voit myös kirjoittaa Python-skriptin, joka ottaa kuvankaappaukset paljon nopeammin ja vähemmällä vaivalla kuin itse sen tekisit.


    • Anonyymi

      Jos CD:llä on jokin ohjelma niin et voi. mutta jos se on vaikka html, tai joku muu yleinen tiedosto, mikä luetaan jollakin ohjelmalla niin voit käyttää missä tahansa.
      Valiettavasti tuollaisten CD:iden tekijät on niin yksinkertaisia, että luulevat kaikilla olevan windows ja menettävät asiakkaita.
      Tuo CD.si tai taa kuitenkin olla melko vanha, koska nykyään kansa vieroksuu CD:tä, eikä koneissa enää ole lukijoita.
      CD on kuitenkin erinomainen postissa ja jotkin levyt kestää 1000 vuotta, jos ei niitä mekaaniseti riko.
      Minulla on vanhoja levyja, joissa lukee 200 vuoden käyttöikä.

    • Anonyymi

      Käytin toista ratkaisua, en ottanutkaan kuvakaappausta, vaan käytin videokaappausta. Käynnistin korjausoppaan ja vieritin sitä alaspäin ja haluttuihin kohtiin ja samalla otin videokuvaa näytöstä Xbox Game Bar-ohjelman avulla (jonka asensin Geforcen näytönohjaimen kanssa, muitakin vastaavia ohjelmia voi käyttää), tallentui MP4-muotoon ja sen tiedoston siirsin sitten tablettiin, jota sitten voin katsella autotallissa autoa korjatessani...kyllä lähtee!!!

      • Anonyymi

        Tuntemattoman auton korjausopas saattaisi löytyä myös netistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe