Kertokaa mitä vaihdevuodet tarkoittaa

Anonyymi

Minä, mies, olen nyt ihan pihalla.

Olen ollut avoliitossa 1,5 vuotta. Seksiä ja koskettelua oli paljon, sitten alkoi rakkaalla kuumat aallot ja monia muita vaivoja. Luulee myös lihoneensa ja häpeää vatsaansa.

En kyllä huomaa lihomista ja ainakin minun silmissäni hän on kaunis.

Seksi ei häntä nyt kiinnosta ja sen jotenkin käsitän että vaihdevuodet voi sen aiheuttaa.

Sitä en ymmärrä ettei hän halua minun enää halaavan ja silittävän häntä aamuisin, kun ennen tykkäsi kovasti. Päivisinkään ei enää oma-aloitteisesti halaa mutta kestää sentään sen että minä halaan.

Onko teillä jollain tullut vaihdevuosien mukana jonkinlainen inho myös ei seksuaalista koskettelua kohtaan vai onkohan tapahtunut jotain muuta mitä minä tyhmä mies en vaan tajua?

4

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nainen ei enää välitä sinusta.

    • Anonyymi

      Vaihdevuosissa alkaa naishormonit, estrogeeni, vähentyä, joka saa naisessa aikaan kaikenlaista muutosta.

      Vaihdevuodet vaikuttavat usein myös mielialaan, saattaa tulla jonkinasteista masennustakin, ja silloin voi olla hyvinkin mahdollista, ettei juuri sillä hetkellä välitä esim. hellyydestä.

      Koska hormoneissa tapahtuu muutosta, vaikuttaa se fyysiseen olemukseen myös.
      Nainen saattaa olla aika " hukassa " tuntemuksineen ja ajatuksineen. On outo tilanne, kun kehossa alkaa tapahtua muutosta. Sitä itsekin ihmettelee, mitä tässä tapahtuu. Ns. tunnemyrsky.

      Järkevintä olisi, jos pystyisitte asiasta puhumaan tämän puolisosi kanssa.
      Voisitte keskustella, mikä on muuttunut, mitä on tapahtunut, ja mitä asialle voisi tehdä.
      Tuskin se kuitenkaan siitä johtuu, ettei toinen muka enää välittäisi.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta.
        Puhuminen olisi minunkin mielestä hyvä, mutta meillä on niin päin että mä puhun ja hän ei ole koskaan halunnut puhua mistään vaikeaksi kokemistaan asioista.


    • Anonyymi

      Estrogeenin puutos aiheuttaa pysyvää haluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Hormonihoito auttaa paljon, monia auttaa jo apteekista ilman reseptiä saatava paikallishoito (Vagifem yms.), jossa on ihan vähän hormonia. Se ei aiheuta mitään syöpävaaraa, ehkäisee kyllä kaikkia tulehduksia ja kuivumista. Sitä suositellaan käyttämään koko loppuikä. Voin suositella, seksikin kiinnostaa taas. Toinen juttu on vaihdevuosien aiheuttama masennus tai ahdistus. Silloin voi olla ihan kyvytön seksiin ja orgasmiin. Lähde vaimosi kanssa hyvälle vaihdevuosiin erikoistuneelle lääkärille ja pohtikaa yhdessä apuja tähän. Ihan jo onnellisen yhteiselämän vuoksi. Vaihdevuodet voivat aiheuttaa joillekin todella suurta kärsimystä. Siihen voi saada apua gynekolokilta, ei kannata kärsiä ja pilata parisuhdetta ja terveyttä. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe