Ai perkele alkaa näin Syksyisin.

Anonyymi

Ahdistaan muutamien tuttujen ja hieman lähempänä sukulaisen itsemurha.
On ollut korkealta hyppäämistä, junan alle jäämistä, itsensä polttamista.
Toiset päätyneet katkaisuun masennuksen, joku vakavan sairauden.
Eivät he takaisin tule jäljelle jää vain kysymyksiä??
Perästä tulen kuitenkin ehkä vasta vanhana sairasvuoteella kituen palat housuissa.
He lähtivät nopeasti uskon näin..kerran se vaan krpasee!

21

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joillakin ihmisillä on joka syksy synkkiä ajatuksia, johtuneeko siitä että kevättä pidetään uuden elämän alkuna, syksy taas saattaa tuntua luonno yms. kuolemalta?
      Sinulla on paljon raskaita kokemuksia lähipiiriin kuuluvien ihmisten kuolemista ja on ihan ymmärrettävää että syksy tuo nuo asiat mieleesi.
      Onko sinulla ketään jonka kanssa voisit näistä asioista puhua?
      Toivottavasti olosi helpottuu ja saat tukea, jokainen sitä joskus tarvitsee.
      Itse yritän suhtautua syksyyn siten, että saan itsekin rauhoittua, pyrin nukkumaan enemmän ja hidastan kaikin puolin tempoa elämässäni.
      Keväällä riehaannun aina!
      Itse koen että kun joku läheinen ihminen on kuollut, jää "tyhjä paikka" elämääni, vaikea sitä on täyttää.
      Voimia sinulle.

    • Anonyymi

      Itsensä polttaminen on varmasti todella kivuliasta ja kuulostaa järjettömältä vaihtoehdolta. Mielestäni vasta marraskuussa alkaa olemaan ankeaa ja maaliskuun alkupuolella elämä alkaa vihdoin voittamaan. Riippuu paljon siitäkin missä päin Suomea asuu. Se pimeys on kaikkein pahinta. Liukkauskin on nihkeää talvisin. Kylmyys ei ole loppujen lopuksi niin hirveää kestettävää. Jos otan joskus nirrini pois niin se tapahtuu talvella. - Sekopää sivusta.

      • Anonyymi

        Mä en kanssa ymmärrä että juuri Kevät on se aika jolloin itsemurhia tehdään yleisesti.
        Syksynä moni lähtee kans.


    • Anonyymi

      Älkää nyt tommosia puhuko. Normaalisoitte sitä jonkinlaisena ratkaisuna. Tämän sanoman hyväksyy juuri ne sun tutut ja sukulaiset haudan takaa.

      • Anonyymi

        No siksipä tästä yritän purkaa. Ehkä vaan väärissä paikoissa, väärään aikaan.
        Esim. Tällä paikkakunnalla on uutisoitu viimeisen 3v. Aikana ainakin 3 junan alle jäämistä, niitä on enemmän se on varma. Kaikkia ei syystä ja toisesta infosta uutisiin eikä edes viranomaistataholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksipä tästä yritän purkaa. Ehkä vaan väärissä paikoissa, väärään aikaan.
        Esim. Tällä paikkakunnalla on uutisoitu viimeisen 3v. Aikana ainakin 3 junan alle jäämistä, niitä on enemmän se on varma. Kaikkia ei syystä ja toisesta infosta uutisiin eikä edes viranomaistataholta.

        Pohjanmaan seutu? Siellähän oli niitä hengenvaarallisia junatasoristeyksiä mitkä sitten vuorattiin umpeen. Itsekin joskus ylitin niitä siellä autolla ja joka kerta ylitys tuntui hengenvaaralliselta. Vielä kun siinä yhdessä kohdassa on molemmin puolin jyrkkä ylämäki juuri ennen rataa niin siihen kun yhdistetään vielä liukas keli, lumisade ja huono näkyvyys niin homma on selvä. PAM!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjanmaan seutu? Siellähän oli niitä hengenvaarallisia junatasoristeyksiä mitkä sitten vuorattiin umpeen. Itsekin joskus ylitin niitä siellä autolla ja joka kerta ylitys tuntui hengenvaaralliselta. Vielä kun siinä yhdessä kohdassa on molemmin puolin jyrkkä ylämäki juuri ennen rataa niin siihen kun yhdistetään vielä liukas keli, lumisade ja huono näkyvyys niin homma on selvä. PAM!

        Etelämpänä. Täällä on NS. Hotspotteja joista tekoja kopioidaan.
        Radan varsia on sittemmin aidoitettu, mutta vain näennäisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelämpänä. Täällä on NS. Hotspotteja joista tekoja kopioidaan.
        Radan varsia on sittemmin aidoitettu, mutta vain näennäisesti.

        Hei, nyt mä keksin: Lähetäänkö "radalle" 😄?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksipä tästä yritän purkaa. Ehkä vaan väärissä paikoissa, väärään aikaan.
        Esim. Tällä paikkakunnalla on uutisoitu viimeisen 3v. Aikana ainakin 3 junan alle jäämistä, niitä on enemmän se on varma. Kaikkia ei syystä ja toisesta infosta uutisiin eikä edes viranomaistataholta.

        Media on niin pelkuri ettei uskalla kertoa niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, nyt mä keksin: Lähetäänkö "radalle" 😄?

        😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂

        Näytä mallia ensin


    • Anonyymi

      Ahdistaa jokapäivä. Itsekin suunnittelen aikaajoin kuinka sen tekisin. En jaksa ihmisten paskaa. Toivottavasti kuolisin pois vaikka niin ettei tarvitsisi ainakaan kärsiä yhtään enenpää.

      • Anonyymi

        Kun alkaa itsemurhia tuttavissa ilmenee se on varmaan vain ikääntymisen merkkejä. 😑
        Ensimmäinen lähisukulaisten poismeno oli edessä vasta noin parikymppisenä. Toinen n.30v.
        Toinen oli vanhuuteen toinen itsemurha.
        Näitä tulee varmasti lisää.......
        Sain kuitenkin elää siis melkein 20v. Kokematta yhtään läheistä poismenoa.
        Itsemurhien pyörittelemään jättää tosiaan paljon ????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun alkaa itsemurhia tuttavissa ilmenee se on varmaan vain ikääntymisen merkkejä. 😑
        Ensimmäinen lähisukulaisten poismeno oli edessä vasta noin parikymppisenä. Toinen n.30v.
        Toinen oli vanhuuteen toinen itsemurha.
        Näitä tulee varmasti lisää.......
        Sain kuitenkin elää siis melkein 20v. Kokematta yhtään läheistä poismenoa.
        Itsemurhien pyörittelemään jättää tosiaan paljon ????

        Neuro psygoloogille puhuminen ongelmista voi olla apuja itsetuhoisuuteen masennukseen helpottaa

        Elämän vastoinkäymisissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun alkaa itsemurhia tuttavissa ilmenee se on varmaan vain ikääntymisen merkkejä. 😑
        Ensimmäinen lähisukulaisten poismeno oli edessä vasta noin parikymppisenä. Toinen n.30v.
        Toinen oli vanhuuteen toinen itsemurha.
        Näitä tulee varmasti lisää.......
        Sain kuitenkin elää siis melkein 20v. Kokematta yhtään läheistä poismenoa.
        Itsemurhien pyörittelemään jättää tosiaan paljon ????

        Olen melko nuori enkä ikä-ihminen joka hautoo itsemurhaa.


    • Masennus johtuu aivojen välittäjä aineiden tasapainosta keskenään : seretoonin, dopamiinin, grammaanimohappon. Gaba vaikutuksessa

      Seretoonin on liian vähän mikä vaikuttaa masennukseen

      • Anonyymi

        Kaikilla on erilaiset aivot ja välittäjäainepitoisuudet.
        Masennuslääkkeitä piilee vaaraakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on erilaiset aivot ja välittäjäainepitoisuudet.
        Masennuslääkkeitä piilee vaaraakin.

        On lääkeissäkin huonot puolet mitä vaikkutaa aivosoluihin


    • Anonyymi

      Niistä voi kehitellä omat välinpitämättömyys aineensa.

    • Anonyymi

      Suomessa pitää tehdä kaikki itse, toista se on itänaapurista :(

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe