Treenaatteko paljon paramitoja? Otatteko yhdeksi päiväksi yhden tavoitteeksi ylläpitää, vaiko oletteko ottaneet jo pitemmäksi ajaksi haasteeksi, ehkä useampiakin?
Buddhalaisuuden paramitat
4
1324
Vastaukset
- Anonyymi
Ne 10 "paramitaa" ovat hyveitä. Ihanteita joita jokaisen buddhalaisen kuuluisi pyrkiä toteuttamaan elämässään. Hyveet tuovat onnea, joka on paljon pysyvämpää ja tyydyttävämpää kuin pelkät nopeasti ohimenevät ja usein kalliiksi tulevat aistinautinnot.
Toisaalta, mitä lähemmäs ihminen kehittyy valaistumista, sitä enemmän nuo 10 paramitaa toteutuvat hänen toiminnassaan, ilman että hän "itse" yrittää tai edes ajattelee niitä, tai on edes kuullut niistä.- Anonyymi
Valaistumiseen ei tarvii muuta kuin että homman hiffaa. Kossua voi edelleen heittää huiviin aina jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Miksi "Mikä on paramitta" viestini on poistettu.
Otin selvää siitä kun kuuntelin erään dharmapuheen. - Anonyymi
Sitä, kun asustellaan näin pohjoisilla asteilla, ei niin helposti ole omaa opettajaa saatavilla. Joutuu itse ottamaan selvää. Lukemalla on tullut itselle montakin "ahaa!" elämystä buddhalaisuudesta. Toisaalta, muistaakseni jossain myös taidettiin sanoa, että liiallinen lueskelu voi myös olla hidaste henkisellä polulla. Niin tai näin, joillekin se on motivoivampaa tietää tarkemmin asioita, miksi ja mitä.
Itse en niin aktiivisesti ajattele paramitoja. Luin kuitenkin, että jotkut munkit harjoittavat niitä tarkoituksella. Maallikkomunkit vähemmän, lyhyempiä aikoja, varsinaiset luostareissa olevat enemmän ja pidempiä aikoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971503- 2091448
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59970Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K50747Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49735Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉53682The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut4673En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40666Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.34660