Tuliaisvinkkejä Japaniin

matka

Olen lähdössä Japaniin. Minulla on siellä ystäväperhe johon kuuluu äiti, isä, 15 v ja 10 v pojat, ikäiseni tyttö eli 17 v. ja mummot 68 v ja 93 v. Haluaisin viedä tälle perheelle jotain tuliaisia Suomesta sillä majoitun heidän perheeseensä. Haluaisin tietenkin viedä heille jotain suomalaista... Olisiko teillä ideoita mitä voisin viedä?

4

2137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mik

Japanilaiseen kulttuuriin kuuluu ehdottomasti tuliaisten vieminen. Ainakin muutama vuosi sitten kaikki käsintehty tai sinne päin tuntui olevan arvossaan. Tyypillistä suomalaista voisi olla Aarikka, Iittala, Arabia yms. Japanilaiset pitävät myös kirjoista, joten joku Suomesta tai vaikka suomalaisesta luonnosta kertova valokuvakirja voisi olla hyvä. Suomessa julkaistaa todella upeita luontokuvakirjoja, joita ulkomailla arvostetaan paremmin kuin kotimaassa. Joulupukki on Japanissa kova sana ja vaikka Kunnaksen joulupukkikirja voisi purra 10-vuotiaaseen.

En tiedä, millaista budjettia ajattelit lahjoihin, mutta Japanissa usein arvostetaan montaa pientä lahjaa enemmän kuin kenties yhtä isoa. Eli harkitsisin myös, josko ostaisin jokaiselle jotain pientä.

• Matkaopas

Kun aikoinani työskentelin matkaoppaana, huomasin että japanilaiset ovat varsin hullaantuneita muumeihin. Vie siis vaikka muumimukit tai postimerkkivihko nuorisolle niin kyllä tykätään. Aikuisille veisin vaikka suomalaista musiikkia (Sibelius) yhden CD:llisen ja mukaan laittaisin kauniita valokuvia suomesta.

• hachidori

Sopoys on arvossaan Japanissa, joten Muumit tunnettuina todellakin toimivat. Kannattanee ottaa tuliaisten lisaksi jotain Suomesta kertovaa naytettavaksi ihmisille. Valokuvia, salmiakkia (maisteltavaksi ja koti-ikavaan), ehka kartta...

Tanoshindene!

• Laraski48

Hei!
        Huomasin että mainitsit, että olet ollut Japanissa matkaoppaana.
        Olen itse kiinnostunut matkaoppaaksi pääsemisestä Japaniin.
        Tosin on minulla vielä koulua jäljellä, mutta sen jälkeen.
        Kuinka vanha oppaan pitää olla? Kuulin että se olisi 23? Olen itse 18-vuotias.
        Mitä kaikkea matkaoppaalta vaaditaan?
        Ja jos opiskelen matkaoppaaksi, voinko valita maan missä toimin matkaoppaana vai valitaanko se minun puolestani?
        Jos se valitaan, pystynkö mitenkään vaikuttamaan siihen?
        Ja pystynkö työskentelemään siellä kesä- sekä talvikauden?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2502
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1802
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1467
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      267
      1465
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1292
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      392
      1255
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      343
      1232
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      368
      1208
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe