Tuliaisvinkkejä Japaniin

matka

Olen lähdössä Japaniin. Minulla on siellä ystäväperhe johon kuuluu äiti, isä, 15 v ja 10 v pojat, ikäiseni tyttö eli 17 v. ja mummot 68 v ja 93 v. Haluaisin viedä tälle perheelle jotain tuliaisia Suomesta sillä majoitun heidän perheeseensä. Haluaisin tietenkin viedä heille jotain suomalaista... Olisiko teillä ideoita mitä voisin viedä?

4

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mik

      Japanilaiseen kulttuuriin kuuluu ehdottomasti tuliaisten vieminen. Ainakin muutama vuosi sitten kaikki käsintehty tai sinne päin tuntui olevan arvossaan. Tyypillistä suomalaista voisi olla Aarikka, Iittala, Arabia yms. Japanilaiset pitävät myös kirjoista, joten joku Suomesta tai vaikka suomalaisesta luonnosta kertova valokuvakirja voisi olla hyvä. Suomessa julkaistaa todella upeita luontokuvakirjoja, joita ulkomailla arvostetaan paremmin kuin kotimaassa. Joulupukki on Japanissa kova sana ja vaikka Kunnaksen joulupukkikirja voisi purra 10-vuotiaaseen.

      En tiedä, millaista budjettia ajattelit lahjoihin, mutta Japanissa usein arvostetaan montaa pientä lahjaa enemmän kuin kenties yhtä isoa. Eli harkitsisin myös, josko ostaisin jokaiselle jotain pientä.

    • Matkaopas

      Kun aikoinani työskentelin matkaoppaana, huomasin että japanilaiset ovat varsin hullaantuneita muumeihin. Vie siis vaikka muumimukit tai postimerkkivihko nuorisolle niin kyllä tykätään. Aikuisille veisin vaikka suomalaista musiikkia (Sibelius) yhden CD:llisen ja mukaan laittaisin kauniita valokuvia suomesta.

      • hachidori

        Sopoys on arvossaan Japanissa, joten Muumit tunnettuina todellakin toimivat. Kannattanee ottaa tuliaisten lisaksi jotain Suomesta kertovaa naytettavaksi ihmisille. Valokuvia, salmiakkia (maisteltavaksi ja koti-ikavaan), ehka kartta...

        Tanoshindene!


      • Laraski48

        Hei!
        Huomasin että mainitsit, että olet ollut Japanissa matkaoppaana.
        Olen itse kiinnostunut matkaoppaaksi pääsemisestä Japaniin.
        Tosin on minulla vielä koulua jäljellä, mutta sen jälkeen.
        Kuinka vanha oppaan pitää olla? Kuulin että se olisi 23? Olen itse 18-vuotias.
        Mitä kaikkea matkaoppaalta vaaditaan?
        Ja jos opiskelen matkaoppaaksi, voinko valita maan missä toimin matkaoppaana vai valitaanko se minun puolestani?
        Jos se valitaan, pystynkö mitenkään vaikuttamaan siihen?
        Ja pystynkö työskentelemään siellä kesä- sekä talvikauden?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe