Olen lähdössä Japaniin. Minulla on siellä ystäväperhe johon kuuluu äiti, isä, 15 v ja 10 v pojat, ikäiseni tyttö eli 17 v. ja mummot 68 v ja 93 v. Haluaisin viedä tälle perheelle jotain tuliaisia Suomesta sillä majoitun heidän perheeseensä. Haluaisin tietenkin viedä heille jotain suomalaista... Olisiko teillä ideoita mitä voisin viedä?
Tuliaisvinkkejä Japaniin
4
2157
Vastaukset
- mik
Japanilaiseen kulttuuriin kuuluu ehdottomasti tuliaisten vieminen. Ainakin muutama vuosi sitten kaikki käsintehty tai sinne päin tuntui olevan arvossaan. Tyypillistä suomalaista voisi olla Aarikka, Iittala, Arabia yms. Japanilaiset pitävät myös kirjoista, joten joku Suomesta tai vaikka suomalaisesta luonnosta kertova valokuvakirja voisi olla hyvä. Suomessa julkaistaa todella upeita luontokuvakirjoja, joita ulkomailla arvostetaan paremmin kuin kotimaassa. Joulupukki on Japanissa kova sana ja vaikka Kunnaksen joulupukkikirja voisi purra 10-vuotiaaseen.
En tiedä, millaista budjettia ajattelit lahjoihin, mutta Japanissa usein arvostetaan montaa pientä lahjaa enemmän kuin kenties yhtä isoa. Eli harkitsisin myös, josko ostaisin jokaiselle jotain pientä. - Matkaopas
Kun aikoinani työskentelin matkaoppaana, huomasin että japanilaiset ovat varsin hullaantuneita muumeihin. Vie siis vaikka muumimukit tai postimerkkivihko nuorisolle niin kyllä tykätään. Aikuisille veisin vaikka suomalaista musiikkia (Sibelius) yhden CD:llisen ja mukaan laittaisin kauniita valokuvia suomesta.
- hachidori
Sopoys on arvossaan Japanissa, joten Muumit tunnettuina todellakin toimivat. Kannattanee ottaa tuliaisten lisaksi jotain Suomesta kertovaa naytettavaksi ihmisille. Valokuvia, salmiakkia (maisteltavaksi ja koti-ikavaan), ehka kartta...
Tanoshindene! - Laraski48
Hei!
Huomasin että mainitsit, että olet ollut Japanissa matkaoppaana.
Olen itse kiinnostunut matkaoppaaksi pääsemisestä Japaniin.
Tosin on minulla vielä koulua jäljellä, mutta sen jälkeen.
Kuinka vanha oppaan pitää olla? Kuulin että se olisi 23? Olen itse 18-vuotias.
Mitä kaikkea matkaoppaalta vaaditaan?
Ja jos opiskelen matkaoppaaksi, voinko valita maan missä toimin matkaoppaana vai valitaanko se minun puolestani?
Jos se valitaan, pystynkö mitenkään vaikuttamaan siihen?
Ja pystynkö työskentelemään siellä kesä- sekä talvikauden?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211825
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991618Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511185Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?461062Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29949Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47866Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38787