Mihin suuntaisit 2-3 viikon lomalle jos lomamatka ei maksaisi mitään ?

Anonyymi

Eläkeläisellä on "loma" aina, mutta jos annettaisiin ajatuksen lentää,
minne haluaisit mennä ? Mitä haluaisit nähdä ja kokea ?
Akkainlehdessä on 9 kappaletta "ei-koskaan-enää" kohdetta,
pelkkää rahanhaaskausta ja kaikki pielessä muutenkin, mitä mieltä olet niistä,
oletko käynyt jossain niistä ?
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009064324.html

63

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä Vietnamiin tai Uuteen Seelantiin.
      Dubain suosio on minulle ollut arvoitus.
      Turkin kokemukset Istanbulissa riittävät.
      Risteilyn yhteydessä pysähdyimme jollakin saarella.
      Balia oli tarkoitus käyttää lähtöpaikkana pallon vapaamuotoiselle kiertelylle.
      Kokemuksemme jenkeistä rajoittuvat Maineen.
      Monte Carlossa olemme muutaman kerran käyneet päiväseltään.
      Tällä hetkellä on vaikea ajatella mihin haluaisin.
      Yhteisiä matkoja vaimoni kanssa on kertynyt kaikkiaan yhteen laskettuna noin 18 kuukautta. 4 maanosaa, 52 valtiota jos pienetkin kuten Andorra, Monaco, San Marino ja Vatikaani lasketaan.

      • Anonyymi

        Ihanaa, Vietnamissa saattaa nähdä sinistä taivasta jos sattuu olemaan vähäsaasteinen päivä. Rahaa kannattaa varata, siis käteistä kun kaikessa toimii lahjonta.


    • Anonyymi

      Ei Turkkiin Arabimaihin
      Jos menee USAhan ei kannatta mennä Miamiin kuubalaisten joukkoon

      Barcelona on arvosteltu aivan väärin
      välttäkää Barrio Chinoa joka on slummi

      Barcelona kuuluu rikkaaseen Espanjaan ja on erittäin sopiva matkailupaikka

      • Anonyymi

        95 % barcelonalaisista inhoaa turistimassoja, menepä sitten sinne lauman sekaan..


    • Anonyymi

      Miksi lähtisin reissuun, jokainen kertoo ' muka lähtee reissuun ' sitten kun tulloovat poes sanovat ' vielä mukavampi on kotia palata reissultansa ' ni minkä takia sitä sit lähtöö mukavasta kodista, lähtöökö sen takia jos siellä jossain suattas olla vielä mukampoo ja aena pettyy.

      https://www.youtube.com/watch?v=9cKFcSxHo-8

      pe

    • Uusi Seelanti, Australia, siellä varsinkin Tasmania.

      • Mihin en lähtisi.
        Ei mihinkään liian kuumaan. Brasilia ei muutenkaan miellyttänyt, päiväntasajan paikkeilla oli päivisin niin kuuma että ilmastoitu huone oli ainoa paikka missä voi olla. Tötkin olivat kuumia, ihmettelin miten voivat nukkua siellä kun näin peltihökkeleitä ilman ilmastointia.


      • liekko kirjoitti:

        Mihin en lähtisi.
        Ei mihinkään liian kuumaan. Brasilia ei muutenkaan miellyttänyt, päiväntasajan paikkeilla oli päivisin niin kuuma että ilmastoitu huone oli ainoa paikka missä voi olla. Tötkin olivat kuumia, ihmettelin miten voivat nukkua siellä kun näin peltihökkeleitä ilman ilmastointia.

        Siis yötkin olivat kuumia.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Mihin en lähtisi.
        Ei mihinkään liian kuumaan. Brasilia ei muutenkaan miellyttänyt, päiväntasajan paikkeilla oli päivisin niin kuuma että ilmastoitu huone oli ainoa paikka missä voi olla. Tötkin olivat kuumia, ihmettelin miten voivat nukkua siellä kun näin peltihökkeleitä ilman ilmastointia.

        Sinun pitää ottaa ne teille asumaan vihreät on sitä mieltä
        Slummi Paratiisi Sao Paolossa
        https://urbanage-api.lsecities.net/database/api/medias/202/mobile_page


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää ottaa ne teille asumaan vihreät on sitä mieltä
        Slummi Paratiisi Sao Paolossa
        https://urbanage-api.lsecities.net/database/api/medias/202/mobile_page

        Ei ne kaikki meille sovi :D
        Vai on paratiisi, sinne vain vihreät kasaamaan jätteistä hökkelitä.
        Minäkin meinasin saada halvauksen Brasiliassa kun säikähdin hotellihoneeseen tullutta Gekkoa. Se oli ryömimässä tyynylleni, Se varmaan säikähti yhtä paljon kun minä kiljuntaani.
        Saati noissa hökkeleissä, siellä on monenlaisia myrkkykäärmeitä ym..


    • Ihan mielellään lomailisin jatkossakin tässä vain kotinurkilla.
      Jos joku toinen maksaisi kaikki kustannukset 2-3 viikon ajalta, niin kiittelen.

    • Anonyymi

      En tiedä.

      Ei oikein ole matkustushaluja, mukavuudenhaluja kyllä. Ongelma pitkälti nimenomaan tuo matkustaminen sinällään ois hauska kokea joitain paikkoja. Kun siis siirtymä menosi star trek- tyylisesti materiaalin siirtona ja ois heti perillä, vaikkapa ravintolassa tilaamassa ruokaa umbabumbassa.

      Sellanen reppureissaaminen kiinnostais ehkä myös, mutta meitsi jo liian rähjänen ja siis mukaviidenhaluinen, ei se onnistuis käytännössä mitenkään. Sen aika ois ollut muutamia kymmeniä vuosia sitten.

      Eli käytännössä vois käydä jossain tsadin keskustassa syömässä, taksilla. Siihen ois kyllä itelläkin varaa ei ilmaiset lounaatkaan siis kiinnosta. Mitään kaukokaipuuta ei ole, eikä sen kummemmin turismi kiinnosta. Muttq noin kulinaarisesti ajatellen, ruoka kyllä aina kiinnostaa.

      Nojoo, jos ois kuntoa enenpi, vois snadi avaruusmatka kyllä olla ok.

      =DW=

    • Anonyymi

      VENÄJÄLLLE. Pietari jossa olen käynyt 1970 ja -80 luvulla. Novgorod jossa kävin 1970 luvun alussa. Kävin myös Mustan meren rannalla Sotsissa ja Jaltalla. Noina aikoina suomalaiset kävivät sankoin joukoin Venäjällä ja kaiken ikäisiä. Kun NL hajoaminen alkoi matkailu siinne jäi. Sotsin olympialaiset muuttivat maisemaa kuvista nähtynä. Sen ajan tunnelma jäi mieleen ja oli turvallista turisti alueilla. Pietarissa on hyvin kauniita koristeellisia vanhoja rakennuksia. Minulla ei ole kiinnostusta lähteä kauas eikä Länsi Euroopan isoihin kaupunkeihin. Ne on nähty tv. Kaukokohteiden rantalomat ovat tylsiä. Viimeisimmat matkat tein Etelä Espanjaan syyskaudella jolloin ei ollut rantalomalaisia. Kun käy kerran jossain Kreikan saarella ne on samanlaisia. Rahaa olisi voinut säästää. En pidä matkustamista kovin tavoiteltavana harrastuksena. v. 2001 jälkeen 20 vuodessa asiat ja olot muuttuneet huonoiksi koko ajan. EU on saatanasta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uusi-Guinea olisi oikeasti kiinnostava.
        "Uuden Guinean metsästäjä-keräilijöiden elämäntapa on sukellus ihmiskunnan menneisyyteen, mutta se voi olla myös ikkuna tulevaisuuteen. Teollistuneen maailman kannattaisi ottaa oppia heimojen kestävästä elämäntavasta 🌿
        Jokin luonnon tai ihmisen aiheuttama katastrofi saattaa johtaa tilanteeseen, jossa selviytyminen voi taas olla kiinni taidoista kerätä ravinto ja lääkkeet luonnosta 🌿

        Uudessa Guineassa puhutut yli 800 eri kieltä tarjoavat kielitieteilijöille ehtymättömän tutkimusalueen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi-Guinea olisi oikeasti kiinnostava.
        "Uuden Guinean metsästäjä-keräilijöiden elämäntapa on sukellus ihmiskunnan menneisyyteen, mutta se voi olla myös ikkuna tulevaisuuteen. Teollistuneen maailman kannattaisi ottaa oppia heimojen kestävästä elämäntavasta 🌿
        Jokin luonnon tai ihmisen aiheuttama katastrofi saattaa johtaa tilanteeseen, jossa selviytyminen voi taas olla kiinni taidoista kerätä ravinto ja lääkkeet luonnosta 🌿

        Uudessa Guineassa puhutut yli 800 eri kieltä tarjoavat kielitieteilijöille ehtymättömän tutkimusalueen."

        Putinin Venäjällä voi asua keräily kansojen keskuudessa kaikki viedään ja juodaan jos jotain jonnekin jättää ja lääkkeitä ei ole vaan käärme salvaa kerätään luonnostaan


    • Anonyymi

      Timbuktun katukeittiössä murkinoimassa, ja huitsin Nevadan mäkkärissä.

      • Anonyymi

        Tämä on oma suosikkini vanhastaan myös, Tim Buktu on hyvä kokki asuu Murkina Fasossa


    • Anonyymi

      Lappi olisi kerran elämässä kiva nähdä.

    • Anonyymi

      Uuteen-Seelantiin jos ei olisi niin turkasen pitkä matka. Pitkiä lentomatkoja en enää viitsi tehdä, joten suuntaisin pohjoiseen Norjaan , Lofooteille tai Huippuvuorille.

      • Anonyymi

        Siellä on kovasti vapaamuurareita kuten australiassakin ja hautaustoimi bisnes on kokonaan masonien yrityksiä. Miksiköhän? Elisabeth ja muu sen väki hoidettin vapaamuurarit sairaalssa ja hoitajallakin oikein heidän asu päällä tunnukset näkyjen vyösolki mm. Tutkikaa itse mitä löydä5te liittyen muutareihin. Ne kun sekaantuu politiikkaan ja bisneksiin kaikkialla ja sitten on se niiden salalattu puoli joka aika moni jo tajuaa mitä ne oikeasti ovat.


    • Anonyymi

      Ouagadougou Burkina Fasossa on aina kiehtonut mieltäni ja samoin Badab e Surt Iranissa

      Euroopan suurkaupunkeihin ei todellakaan kannata mennä, niissä vain oppii historiaa ja ymmärtää. Sen sijaan Venäjällä on mielenkiintoisia ihmisiä ja paikkoja myös joista ei ota mitään selvää, suosittelen

    • Ilman muuta Australiaan.
      Olen kuunnellut viime aikoina kirjoja Australiasta,
      nytkin on menossa Holly RinglandinAlice Hartin kadonnet kukat.

      Sillä samalla reissulla voisi piipahtaa myös Uudessa-Seelannissa,
      kun kerran toiselle puolelle maapalloa tulee mentyä.

    • Anonyymi

      Harpin kiinnittäisin käpykyläni kohdalle ja harpin säde olisi 3 t 15 min lentosäteellä.
      En tiedä osuisiko kohde Huippuvuorille vai Roomaan. Islantiin voisi matkustaa.
      Mutta joop, keväällä voisi laulaa:"Taas saavun jälleen Rohomaan, on siellä hurmaavaa, laululaulu siellä aina helkkää, yö ja päivä ....
      Beng

    • Anonyymi

      Afrikan mantereella en ole vielä käynyt, joten sinne johonkin maahan, jossa ei olisi eksoottisia tauteja tai sotaa.

    • Anonyymi

      18 vuotiaasta työstä lähtien unelmani on päästä etelä-amerkka Valparaisio Chille.Anteeksi jos satama kaupunki nimi väärin kirjoitettu. ( luki häiriökin)Kieli taidottomus.Veljeni merimies,jo kuollut. Seilasi ruotsin lipun alla laivalla kyseisen kaupunkiin ja joka vuosi vietti 3kk loma siellä.Kertoi maasta sydämestään kyseinen kaupunki. Kun ei vielläkään lähes 70 vuotiaana ei ole miestä,ei miehen apu talous.Niin työeläkkeeni ei riitä kuin elämiseen ei lomiin,loma matkat. Unelmoida saa kuitenkin aina.Matti vainajan nuorin sisko yhdeksästä sisarus sarjastamme. Joista jo 6 kuolleita.

    • Anonyymi

      Pohjois-Atlantin rannan pikkukaupunkeihin Irlannin Kerryn kreivikuntaan.

    • Anonyymi

      En yksin uskalla lähteä ulkomaille tässä iässä enää eli kotinurkat riittää.

      • Anonyymi

        .... nyt oli kysymys matkustamisesta (mielikuvituksessa) jos kaikki olisi mahdollista.
        Paikkoja, jotka olisi halunnut kokea on niin paljon, ettei osaa valita.
        Jonkun paikan valitsisin missä on kaunis ja rehevä luonto ja kirkkaat vedet
        ja sopiva lämpötila. Mikä sellainen olisi ?
        Näyttääkö viisari Australiaan suuntaan vai Norjan vuonoille ?


    • Anonyymi

      alotukseen ,,,

      Jonnekki KOTIMAAN tasokkaaseen kylpylään menisin mielelläni täyshoitoon lepämään virkistymään, mahdollisinen hoitoineen,,,

    • Anonyymi

      Unelmat unohtaen lähden huomenna vaimoni häätämänä yksin kahdeksi viikoksi Espanjaan lepäämään.
      Onnun aamuisin ulko-ovemme edessä rannan kävelykadulla johonkin penkkiin katselemaan merelle seuraten aamuauringon nousua.
      Takakuppilaan maitokahville jonka kanssa tuhti annos brandyä.
      Iltapäivälehtien lueskelua tabletilta.
      Velttoja, verkkaisia arkiaskareita.
      Lueskelua jossakin rantakuppilassa oluen kera.
      En viitsi tehdä ruokaa enkä edes keittää kahvia.
      Ulko-oven kahden puolen on rivi kuppiloita kuten myös takakadulla.
      24h auki oleva kauppa talomme takakulmassa.
      Monipuolinen marketti ale 200 metrin päässä ja suureen puotiin parisataa metriä enemmän.
      Laiskaa kävelyä aallonmurtajalla. Kauppahallissa norkoilua, Hedelmiä, etikkatössyröitä, ehkä tuoretta tonnikalaa hyvin ohuina siivuina.
      Tv:sta valitut ohjelmat.
      Ristikoiden täyttelyä.
      Kevyttä viinien maistelua.
      Oluttakin kuluu koska lämmöt näyttävät olevan 26 - 28 astetta ja merikin on melkein samaa tasoa.
      Ulko-ovelta on vesirajaan noin 20 metriä. Heti sukellussyvyys, kolmet ruostumattomat tikkaat mereen.

      Jos heittäydyn oikein hurjaksi niin saatan maalata toisen makuuhuoneen yhden seinän.

      • Anonyymi

        Tuolla matkalla ei ainakaan liikaa koe ulkomaan eksotiikkaa, pikkasen säälittävää, mutta juuri noinhan hyvin monet tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla matkalla ei ainakaan liikaa koe ulkomaan eksotiikkaa, pikkasen säälittävää, mutta juuri noinhan hyvin monet tekevät.

        Niinkö ajattelet ano 22:10 ? Eri ihmiset haluavat erilaisia asioita ulkomaan
        matkoiltaantai oleskeluiltaan. Kuka enemmän eksotiikkaa tai kuka normaalimpaa
        omatoimista elämää "kansan parissa".
        Minä kallistun ano 21:54 suuntaan. "Lorvailu" voi olla ihan mukavaa.
        Olen viettänyt monia lomia ja pitempiä aikoja eläkkeellä ollessani
        vuokraamalla asunnon sieltä missä minua on kiinnostanut olla ja kuljeskella
        omin nokkineni.
        Kaupassa olen käynyt kotitarpeiksi, mutta ruokaillut yleensä terassiravintoloissa.
        En ole paikalleni jäänyt, olen kierrellyt leppoisaan tahtiin laajasti,
        koska olen "utelias" ja jos joku toinen paikka on kiinnostanut retkilläni
        enemmänkin, olen saattanut vuokrata sieltäkin yöksi pariksi huoneen ja viipyä kauemmin, vapaana kuin taivaan lintu.
        Minun makuuni kaikkein mukavinta ja kiinnostavinta on elää "paikallisesti" ja tavata
        paikallisia ihmisiä, oppii tietämään maastakin jotain.
        Maan ei tarvitse välttämättä olla "eksoottinen".
        Kuten sanottu, jokaisella on omat mieltymyksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla matkalla ei ainakaan liikaa koe ulkomaan eksotiikkaa, pikkasen säälittävää, mutta juuri noinhan hyvin monet tekevät.

        Tuollaiset lomat jossain rannan tuntumassa ryypäten on minulle kauhistus.
        Todella säälittävää, että ihmiset tuhlaavat elämänsä moiseen.
        Laiska lasselle se sopii kun voi jättää aivot kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö ajattelet ano 22:10 ? Eri ihmiset haluavat erilaisia asioita ulkomaan
        matkoiltaantai oleskeluiltaan. Kuka enemmän eksotiikkaa tai kuka normaalimpaa
        omatoimista elämää "kansan parissa".
        Minä kallistun ano 21:54 suuntaan. "Lorvailu" voi olla ihan mukavaa.
        Olen viettänyt monia lomia ja pitempiä aikoja eläkkeellä ollessani
        vuokraamalla asunnon sieltä missä minua on kiinnostanut olla ja kuljeskella
        omin nokkineni.
        Kaupassa olen käynyt kotitarpeiksi, mutta ruokaillut yleensä terassiravintoloissa.
        En ole paikalleni jäänyt, olen kierrellyt leppoisaan tahtiin laajasti,
        koska olen "utelias" ja jos joku toinen paikka on kiinnostanut retkilläni
        enemmänkin, olen saattanut vuokrata sieltäkin yöksi pariksi huoneen ja viipyä kauemmin, vapaana kuin taivaan lintu.
        Minun makuuni kaikkein mukavinta ja kiinnostavinta on elää "paikallisesti" ja tavata
        paikallisia ihmisiä, oppii tietämään maastakin jotain.
        Maan ei tarvitse välttämättä olla "eksoottinen".
        Kuten sanottu, jokaisella on omat mieltymyksensä.

        Onko siellä matkalla tullissa vielä jotain virusrajoituksia tarkastavatko jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset lomat jossain rannan tuntumassa ryypäten on minulle kauhistus.
        Todella säälittävää, että ihmiset tuhlaavat elämänsä moiseen.
        Laiska lasselle se sopii kun voi jättää aivot kotiin.

        Lasse on toiminut osittaisena omaishoitajana muutaman vuoden ajan. Hoitamisen aste on vaihdellut hoitojen ja tankkausten mukaan.
        Tämä irtiotto oli vaimoni ehdotus. Poissaoloni ajaksi tulee tyttäremme etätöihin vaimoni kaveriksi.

        Lasse on tuulettanut aivojaan vaimon kanssa yhteisillä matkoilla 4:ssä maanosassa, 52:ssa valtiossa, yhteen laskettuna noin 18 kuukauden verran.
        Kaukomatkat olivat järjestettyjä kiertomatkoja ( 5kpl ) ja lämpimien merien AI-risteilyjä ( 6kpl ) joita jatkoimme usein lisäviikoilla.
        Suurin osa kuitenkin omatoimisia liikkumisia ja sekä paikkoihin, että ihmisiin tutustumista aina perheystävyyksien syntyyn saakka. Eniten Unkarissa ja Itävallassa.

        Suomalainen käsitys "ryyppämisestä" ei vastaa käyttäytymistäni.
        Rannan tuntuma? Se "tuntuma" on vesiraja joka on noin 20 metrin päässä ulko-ovestamme. En kaipaa sen läheisempää tuntumaa.

        Yhteenveto. Kokemustaustaani vasten tuo alkava kaksiviikkoinen on rentoutumista.
        Ensimmäinen kerta yksin tuntuu oudolle.

        Loppuhenkonen. Kuvaamiani kauhistuksia on vaimoni sietänyt tässä mainitsemassani paikassa jo 1986 alkaen. Ei ole edes ilmeillään protestoinut. Periaatteeni on aina ollut, ettei vaimoni tarvitse huolehtia ruokahuollosta koskaan matkoilla eikä Espanjan asunnollamme eikä myöskään kotona viimeisten 22:n vuoden aikana.
        Ei ole johtunut esteisyydestä vaan siitä, että minä olen siinä parempi ja haluan huolehtia.
        Siivouksessa olen vahvempi ja inhoan vähemmän.

        Arvostan empatiaasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö ajattelet ano 22:10 ? Eri ihmiset haluavat erilaisia asioita ulkomaan
        matkoiltaantai oleskeluiltaan. Kuka enemmän eksotiikkaa tai kuka normaalimpaa
        omatoimista elämää "kansan parissa".
        Minä kallistun ano 21:54 suuntaan. "Lorvailu" voi olla ihan mukavaa.
        Olen viettänyt monia lomia ja pitempiä aikoja eläkkeellä ollessani
        vuokraamalla asunnon sieltä missä minua on kiinnostanut olla ja kuljeskella
        omin nokkineni.
        Kaupassa olen käynyt kotitarpeiksi, mutta ruokaillut yleensä terassiravintoloissa.
        En ole paikalleni jäänyt, olen kierrellyt leppoisaan tahtiin laajasti,
        koska olen "utelias" ja jos joku toinen paikka on kiinnostanut retkilläni
        enemmänkin, olen saattanut vuokrata sieltäkin yöksi pariksi huoneen ja viipyä kauemmin, vapaana kuin taivaan lintu.
        Minun makuuni kaikkein mukavinta ja kiinnostavinta on elää "paikallisesti" ja tavata
        paikallisia ihmisiä, oppii tietämään maastakin jotain.
        Maan ei tarvitse välttämättä olla "eksoottinen".
        Kuten sanottu, jokaisella on omat mieltymyksensä.

        Lasse on aikalailla samoilla latusilla. Tarkoitukseni on nyt elää laiskaa, arkista elämää. Asunnolla en viitsi edes keittää kahvia.
        Asunnolla närkin ilmakuivattua kinkkua, juustoja, sinisimpukoita, etikkatössyröitä, hedelmiä, tuoretta tonnikalaa ohuina siivuina, joitakin makeita pikkuleivonnaisia yms.

        Aiempina vuosina ajelimme Andorran ja Gibralttarin välillä sekä rannikkoa pitkin, että sisämaassa. Hoidin "aivot narikassa" ajamiset ja asunnollamme ruokahuollon. Elimme tavallista arkea käyden vaihteen vuoksi lähikaupungeissa.
        Rannalla löhääminen on jäänyt taakse jo useita vuosia sitten. Käyn edustan rannassa uimassa mutta suihkuttelen asunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset lomat jossain rannan tuntumassa ryypäten on minulle kauhistus.
        Todella säälittävää, että ihmiset tuhlaavat elämänsä moiseen.
        Laiska lasselle se sopii kun voi jättää aivot kotiin.

        "Kevyttä viinin maistelua" ei ole ryyppäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kevyttä viinin maistelua" ei ole ryyppäämistä.

        Entä jos maistellaan viiniä raskaasti?


    • Anonyymi

      Lappiin ihan päälaelle.
      Siili

    • Anonyymi

      Suomessa meren rahalle asumaan joksikin aikaa joko täysihoidossa ja katsellen paikkoja ja käveleen.
      Itäisen Euroopan ja Venäjän kultturipaikat katetraalit ja vanhat upeat talot jotka ovat kauan sitten rakennettu. Rakennusala on pahasti taantunut kten ihmiset tekemään satanistia laatikkoja mustia kuutioita Suomessa. Mauttomia uusi taide museot saisi tuhota. Pahuus on tehnyt paha jälkeä 1950 60 luvun jälkee meillä ei ole kunnon taloja tehty enää ja kaikki muukin rumaa ja huonoa laatua tarkoituksella. Välistä vetäjiä on. Mihin antaa veromme? Ketkä vieneet varallisuutemme?

    • Anonyymi

      Unkariin voisi lähteä,pustalle ratsastamaan ja jokilaivalle.

    • Anonyymi

      Minä ainakin lähden etelään. Noin 1300 km etelämmäksi. Sieltä on jo ostettuna kaksio saunalla ja parvekkeella. Ja sielä on edullista suhteessa tulevaan eläkkeeseeni. Eläköidyttyäni kolmen vuoden päästä muutan sinne pysyvästi. Kaksio sijaitsee Porvoon kaupungin kevätkummun kaupunginosassa joukahaisentiellä.
      Täällä Honningsvåg Finnmark jäämeri.

    • 2-3 viikkoa liian pitkä aika. Viikko max kotimaan matkailua riittää. Tästä 400-600 km alaspäin. Porvoon nähtävyydet jäi viimeksi kesken päivän reissu ja vetyä satoi koko päivän . Rauma ja Pori ja siellä suunnalla. Ehkä myös Helsinki muutaman päivän.

      • Anonyymi

        Teikäläinen provo ei pärjää Raumalla kelivakeuksien takia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläinen provo ei pärjää Raumalla kelivakeuksien takia

        Ai on nonko sielläniin huonot kelit? Provo? Minä kuule pärjään ihan missä vaan mutta jos voi valita mieluiten kaunis aurinkoinen päivä😁


      • Anonyymi

        Porvoo on liian lähellä Helsinkiä, Poriin ja Raumalle voisi mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Porvoo on liian lähellä Helsinkiä, Poriin ja Raumalle voisi mennä.

        Helsingissäkin voisin ehkä kesän aikana piipahtaa ja vaikkapa Hyvinkäälläkin


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen kai niin tasainen ettei tule mitään mieleen mihin haluaisin lomalla mennä? Kun työelämässäkään ei lomille pässyt.Putui sen perintöraha kuin miehen kukkaro apuna elämään.Niin ei turhia haaveile.Ihan tytyväinen ole siis missä asunkin vuokralla.Oloa ulkoilua alue kuin meren ranta itä Helsinki.Viellä rannalle jaksan kävellä,plus 70v.

      • Anonyymi

        Etkö juuri sinä kertonut että Montevideo olisi nähtävä kun sinulla on oli siellä
        sukulaisia tytär tms pitkän aikaa

        Nähdä MontevidEo

        paino on sitten EEEEELLLÄ


    • Anonyymi

      Ajattelin poiketa Raumalla, josta jatkan lakeuksille.
      Rauma jäänyt käymättä , muissa ranikkokaupungeissa kyllä.

    • Anonyymi

      Jonnekin mökille, missä olisi sauna ja ranta ja ruokatarvikkeet valmiina odottamassa asukkiaan.

    • Anonyymi

      Jonnekin viileään, pohjoisnavalle.

    • Anonyymi

      Hotelli Cämppiin, täysihoitoon.

    • Anonyymi

      Helteestä en nauti yhtään ! Reissaisin joko Islantiin tai Fär-saarille, molemmissa lämpötila noin 11-13 °c. Ai että, riittäisi energiaa muuhunkin kuin varjossa oleiluun ja veden litkimiseen 🥵.

    • Anonyymi

      Kyllä ne pitkät matkat tässä iässä on matkustettu. Ellei olisi koronaa ja/tai Ukrainan sotaa, venäjän syrjäkulmilla olisi ollut mukava uudelleen poiketa, Teletskojen rantamilla ja sellaista, mutta sekin meni ohi.
      Kue on edes kerran matkustellut esim. Etelänapamantereelle, ei ehkä niin enää kaipaa eds ns. etelänmatkoja. Tosin itse en ole niitä harrastanut koskaan mutta isommalle osalle suomalaisista ne tuntuvat olevan henki ja elämä.

    • Anonyymi

      En ainakaan mihinkään sellaiseen paikkaan, johon pitää matkustaa tuntikaupalla ja jonka paluumatka vesittää koko mahdollisesti ihanan reissun.

      Olen Suomifani ja pidän Suomea kauniina maana ja jos olisi pakko valita, niin valitsisin jonkun suomalaisen kohteen kuten Ahvenanmaan tai sitten menisin kauas Pohjois-Suomeen, Kainuukin voisi kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Ahvenanmaa on ihan niin Ruotsia että ei tosikaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      167
      2074
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      345
      1637
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1162
    4. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1013
    5. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      70
      972
    6. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      69
      839
    7. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      790
    8. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      735
    9. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

      Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      52
      710
    10. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      20
      684
    Aihe