Häirikön saanti ulos asunnosta.

Anonyymi

Naapuri riehuu jatkuvasti asunnossaan. Viikko sitten piti soittaa poliisille,kun alkoi hirveä riehuminen keskellä yötä. Soitin isännöitsijälle. Isännöitsijä vain vähätteli asiaa. Äsken oli taas hirveä meteli. Eihän tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin poismuutto. Yksi asuntohakemus on vireillä. Toinen hakemuslomake odottaa täyttämistä.

33

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa muuttaa pois tosiaan. Minäkin muutin vähän aikaa sitten. Isännöitsijä juuri vähätteli asioita ja isännöitsijä piti minua kotirauhan häiritsijänä, kun soitin häirikön ovikelloa aamuyöllä. Häirikkö oli ilmoittanut isännöitsijälle, että häiritsen hänen yörauhaansa siten.

    • Anonyymi

      Toivon että saat pian asunnon 👍🏼👍🏼👍🏼
      Ei nuo häiriköt asetu. Jos isännöitsijä on noin tyhmä niin uutta asuntoa alle. Aina jossain on se paikka missä on hyvä olla.

    • Anonyymi

      Soita häiriöistä aina poliisille ja kirjaa ylös tapahtuma joka kerta ja välitä ilmoitukset isännöitsijälle. Vaadi häirikölle huomautus ja myöhemmin häätö. Homma kestää valitettavasti ainakin vuoden. Jos isännöitsijä ei ryhdy toimiin, niin vaadi talon hallitus ottamaan asiaan kantaa. Häiriköihin ei pidä alistua.

      Helpoiten hommahoitusi vetämällä häirikkö kunnolla pataa ja ilmoittamalla, että on kuukausi aikaa muuttaa pois tai homma toistuu. Valitettavasti näin ei saa tehdä...

      • Anonyymi

        Mä olisin myös tuon jälkimmäisen kannalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olisin myös tuon jälkimmäisen kannalla.

        Kerrostalossa kessuttelijoillekin tehoaisi varmasti tuo sama edellä mainittu. Haisunäätää menisi jatkossa pihalle käryttelemään tuon jälkeen hyvin mielellään.
        Kessuttelijat kuuluvat samaan sarjaan metelijöitsijöiden ja päihdeongelmaisten kanssa. Kukaan näistä edellämainituista ei usko kerrasta eikä kahdesta, vaan vaativat kovempaa otetta, sakkoja, asunnon haltuunottoa, vuokrasopimuksen irtisanomista, mikään muu ei tehoa.


      • Anonyymi

        Ikävä kyllä ei saa olen jo kolme kertaa tuolle yläkerran naapurille joutunut huutamaan ja kerran soitin poliisille ymmärsi tässä kotinurkilla jättää rauhaan kun isännöitsijä kävi asiasta hänen kanssaan keskustelemassa tai isännöitsijän edustaja si alkoahdisteleen kaupungilla niin kävin sosiaali toimeen ilmoittamassa että hänet pitäisi mahdollisesti saada jonkinlaiseen mielentila tutkimukseen että hän mahtaa olla itsetuhoinen kun silloi kun poliisille soitin kun tuli kukkakeppi pullisteleen nii huusin hänelle et jos mun sut tarvii hakata ni mä tapan sut kerroin kaiken myös poliisille mitä hänelle huusin jot ny varten vaan koska mahdollisesti pääsee mielentilansa arvointiin harvemmin tosin on ny päiväs aikaan kotonaan kun on tuo ulkoovi kahdeksaan tai yhdeksään asti suunnilleen avoinna en tiedä mitäkö tällä yrittää mahdollisesti vältellä


    • Anonyymi

      Minä en tosiaan tiedä, miten pitää toimia, jos haluaa häirikön ulos asunnosta. Olen ollut yhteydessä elämäni aikana noin 5 isännöitsijän kanssa ja kaikilla on heillä omat toimintatavat. Nyt oli edellisessä asunnossa sellainen isännöitsijä, joka ei häirikölle ollenkaan soittanut käsittääkseni ja kysellyt asioista. Hän luottaa siis asukkaiden sähköpostiviesteihin ja tekee niiden perusteella päätöksensä. Eihän siis sähköpostiviesti edes ole mikään virallinen häiriöilmoitus ollenkaan. Isännöitsijänhän pitäisi myös sovitella riitatilanteissa, mutta kyseinen isännöitsijä ei näytä ollenkaan olevan siihen halukas.

    • Anonyymi

      Suomessa häirintään ei ole juurikaan laillisia keinoja puuttua. Banaanivaltiossa poliisi voi käydä vaikka joka yö paikalla toteamassa häiriön eikä siitä seuraa mitään.

      • Anonyymi

        Ei näköjään !. Mutta minä olen vasta vähän aikaa sitten muuttanut tähän taloon. Tämä on melko uusi talo ja asuminen tässä ei ole kovin edullista ja siis asunnon hankkimiseenkin on kohtuu suuri kustannus. Miten tässä tuollainen nuori häirikköjuippi voi sitten asua, joka ei ilmeisesti käy ollenkaan työssä, eikä opiskelekaan mitään. Pitää kysyä nyt asiasta muilta asukkailta, ilmeisesti on talossa kuitenkin työssä käyvää porukkaa melko paljon.


      • Anonyymi

        Minunkin ovella poliisi on yöllä käynyt tänä vuonna. Sanoivat, että olen fiksu kaveri. Joku naapureista oli soittanut poliisit paikalle aiheuttamani melun takia. Sanoin omat näkemykset poliisille ja poliisi sanoi, että olen kyllä väärässäkin näkemyksissäni. Siinä oli nais- ja miespoliisi, jotka hymyilivät minulle ystävällisesti ja siis sanoivat, että uskovat minun olevan fiksu kaveri..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin ovella poliisi on yöllä käynyt tänä vuonna. Sanoivat, että olen fiksu kaveri. Joku naapureista oli soittanut poliisit paikalle aiheuttamani melun takia. Sanoin omat näkemykset poliisille ja poliisi sanoi, että olen kyllä väärässäkin näkemyksissäni. Siinä oli nais- ja miespoliisi, jotka hymyilivät minulle ystävällisesti ja siis sanoivat, että uskovat minun olevan fiksu kaveri..

        Eli olit väärässä näkemyksissäsi joita et sitten tarkemmin availut, että mitä ne näkemykset olivat ja
        Että olet poliisien mielestä fiksu kaveri, jokin tässä yhtälössä ei nyt oikein natsaa. Olla fiksu kaveri ja silti aiheuttanut meluamalla häiriöitä jopa siinä määrin että on kutsuttu poliisi.
        Ja että näkemyksissä eroavaisuuksia.

        Mitkä olivatkaan omat näkemyksesi meluamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olit väärässä näkemyksissäsi joita et sitten tarkemmin availut, että mitä ne näkemykset olivat ja
        Että olet poliisien mielestä fiksu kaveri, jokin tässä yhtälössä ei nyt oikein natsaa. Olla fiksu kaveri ja silti aiheuttanut meluamalla häiriöitä jopa siinä määrin että on kutsuttu poliisi.
        Ja että näkemyksissä eroavaisuuksia.

        Mitkä olivatkaan omat näkemyksesi meluamisesta?

        Sanoin poliiseille, että olin lukenut verkosta sellaista tietoa, että jos naapurista kuuluu yöllä meteliä, niin voi sitten laittaa itse omaa musiikkia päälle, joka peittää sen naapurin metelin. Poliisit sanoivat, että asia ei kyllä ole niin. Minähän muutin siis siitä asunnosta pois ja nämä tapahtumat olivat reilu kuukausi sitten tapahtuneet. Sanoin poliisille, että olen tosiaan muuttamassa jo pois ja tässä vähän kuuntelen radiota, minullahan oli siinä sitä muuttopakkaamista yöaikaankin. Poliisit olivat hyvin ymmärtäväisiä,. ottivat tilanteen vähän niin kuin huumorilla tai ymmärsivät minun tilannetta siinä. Siinähän oli monikin soittanut kai siitä minun radion kuuntelusta, mutta kukaan ei ollut minun ovikelloa soittanut ja pyytänyt hiljentämään radiota. Siinä kai ne jotkut olivat tosiaan hätänumeroon soittaneet ja sanoneet, että eivät uskalla minuun ottaa yhteyttä, koska pitävät minua arvaamattomana ja jopa aggressiivisena. Poliisi ymmärsi tilanteen huvittavan puolen ja siitä olen tosiaan hyvin tyytyväinen. Siis poliisin tietojen mukaan en ole aggressiivinen. Siinä talossa asuu kyllä sellaista porukkaa, että voivat pelätä minua, kun olen isokokoinen ja melko vahva kuitenkin, tosin penkistä en nosta nyt kuin jonkun 100 kg. Mutta siinä talossa se on kuitenkin sekin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin poliiseille, että olin lukenut verkosta sellaista tietoa, että jos naapurista kuuluu yöllä meteliä, niin voi sitten laittaa itse omaa musiikkia päälle, joka peittää sen naapurin metelin. Poliisit sanoivat, että asia ei kyllä ole niin. Minähän muutin siis siitä asunnosta pois ja nämä tapahtumat olivat reilu kuukausi sitten tapahtuneet. Sanoin poliisille, että olen tosiaan muuttamassa jo pois ja tässä vähän kuuntelen radiota, minullahan oli siinä sitä muuttopakkaamista yöaikaankin. Poliisit olivat hyvin ymmärtäväisiä,. ottivat tilanteen vähän niin kuin huumorilla tai ymmärsivät minun tilannetta siinä. Siinähän oli monikin soittanut kai siitä minun radion kuuntelusta, mutta kukaan ei ollut minun ovikelloa soittanut ja pyytänyt hiljentämään radiota. Siinä kai ne jotkut olivat tosiaan hätänumeroon soittaneet ja sanoneet, että eivät uskalla minuun ottaa yhteyttä, koska pitävät minua arvaamattomana ja jopa aggressiivisena. Poliisi ymmärsi tilanteen huvittavan puolen ja siitä olen tosiaan hyvin tyytyväinen. Siis poliisin tietojen mukaan en ole aggressiivinen. Siinä talossa asuu kyllä sellaista porukkaa, että voivat pelätä minua, kun olen isokokoinen ja melko vahva kuitenkin, tosin penkistä en nosta nyt kuin jonkun 100 kg. Mutta siinä talossa se on kuitenkin sekin paljon.

        Niin mutta kun pitäs ymmärtää pitää yöllä desibelit matalammalla ja muutenkin se äänentoisto sellasena muutoinkin, ettei se haittaa naapuria. Millä ihmeen 500W kotiteatterijärjestelmällä sinä siellä soittelet. :-) Näitäkin on. Oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun pitäs ymmärtää pitää yöllä desibelit matalammalla ja muutenkin se äänentoisto sellasena muutoinkin, ettei se haittaa naapuria. Millä ihmeen 500W kotiteatterijärjestelmällä sinä siellä soittelet. :-) Näitäkin on. Oikeasti.

        Minä luovutin sen asunnon avaimet reilu viikko sitten pois. Ne naapurit siellä tiesivät, että olin muuttamassa jo, kun soittivat poliisin paikalle. En tiedä, mitä halusivat sillä soitolla minulle osoittaa. On siinä joitain työssä käyviäkin siinä talossa. Mutta polisin mukaan soittajia olisi ollut tosiaan useita ja hätäkeskukseen olisivat asiaa selitelleet. Poliisipartio ei siis olisi ollut halukas heti ollenkaan tulemaan sinne. Minä kuuntelin siis radiota JVC:n kannettavalla stereolaitteella ja siinä oli vielä sinä yönä hyvin paljon puheohjelmaa sillä kanavalla, jota kuuntelin. Mutta soittoja oli ollut jo aikaisempinakin öinä ja polisi oli suhtautunut aluksi asiaan välinpitämättömäksi. Minun yökuuntelu kaikkiaan ei ollut kestänyt kuin noin viikon verran.


      • Anonyymi

        Haminassa yksi naapuri sai häädön kun poliisi kävi kuukauden aikana kolme vai neljä kertaa kyseiselle naapurille asiasta huomauttamassa en tiedä tosin kuka siitä häiriöstä poliisille soitti se oli nuoripoika jonka kaverit pääasiassa hänelle sen häädön aiheuttivat luotti liikaa kavereihinsa


    • Anonyymi

      MItä selität? Soiti poliisille, ja sitten soitit isällesi?

    • Anonyymi

      Jos naapurisi aiheuttaa häiriötä pähkähullussa Suomessa ainoa tapa "hoitaa" ongelma on joko oman käden oikeudella tai muuttamalla muualle.

      Jos omistat asuntosi ja lähdet ajamaan asiaa eteenpäin ns. "virallisia" kanavia pitkin ainoa asia mitä saat tällä aikaan on omaisuutesi arvon nollaaminen. Kukaan ei tule tekemään ongelmalle tasan tarkkaan mitään ja ainoa asia mihin voit itse vaikuttaa laillisin keinoin on se missä asut.

      Ainoa poikkeus tästä on se jos hyökkääjä käyttää suoraa väkivaltaa, jolloin apua saa poliisilta. Muussa tapauksessa olet omillasi.

    • Anonyymi

      Jos vuokraliaine aihetaa häriötä teille.Aiheutta myös muillekin. Paperille päivämärt ja kellon ajat. Oma nimesi ja 2 mun eri asukaan nimi paerin .Laitatte myös ajan milloin polisi kävi.Isänöitsijä saa tiedon sitten aihe suoraan polisilta on fakta. Asiat alkaa rulla. 1 henkilön nimi paperissa on nolla.Tarvitaan aina itsenne lisäksi 2 muta valittajaa ja he eri huoneistoissa asuvia.Paperiin vaan nimet.

    • Anonyymi

      Rivitalon asunnon jouduinkin myymään pilkkahintaan. Häirikkönaapuri metelöi myös silloin, kun välittäjä kävi arvioimassa asunnon hintaa. Välittäjä kyseli, mitä meteliä tuo oikein on ja hän epäili, että tippui lumia katolta. Mutta asia ei ollut niin, vaan naapuri tarkoituksella häiritsi, kun näki, että välittäjä tulee minun asuntoon. Näitä erilaisia häiriköitä on tosiaan joka talossa, nytkin täällä ASO-talossa on sellaista meteliä, että se on erittäin kovana useita tunteja päivässä ja välillä yölläkin. Paljon on sitä, että ei tehdä mitään häirikön suhteen, voidaan kyllä laittaa nimettömiä lappuja naapurin postilaatikkoon tai liimata oveen, mutta ei näistä huumepäissä tai humalassa oleva aggressiivinen henkilö välitä mitään. Nämä purkavat sitä aggressiotaan metelöimällä ja on heillä tietysti monenlaiset päihteet ja lääkeaineetkin, jotta eivät aivan ihmisiin kävisi käsiksi. Mutta voivat vanhusta vaikka potkaista rappukäytävässä niin, että vanhus vierii portaat alas.

      • Anonyymi

        Puhuuko täs itse häirikkö?


      • Anonyymi

        Olen keskustelun aloittaja.Eräs tuttu varoitti juuri tuota samaa asiaa. Jos naapuri riehuu,ei pidä poistua asunnosta, turvallisuussyistä. Voi lentää pää edellä portaat alas. Asuntoon ei häirikkö pääse.


    • Anonyymi

      On minua syytetty myös häiriköinnistä. Mutta minä siis yritin saada kuria juoppoporukalle, mutta siitähän ei mitään tule. Taloyhtiön hallitus on välinpitämätön tällaisiin, koska hallituksen jäsenillekin maistuu oluet ja tupakat. Jotain huumeviljelmääkin talossa oli, eikä poliisikaan vielä siihen ole puuttunut. Minä muutin siis ko. talosta jo kokonaan pois. Poliisin kanssa keskustelin ja he sanoivat, etten uudessa asunnossa saisi ainakaan kostaa mitään häiriköintejä, vaikka mitä kuuluisi naapurista. Eikä saisi soittaa enää ollenkaan hätänumeroonkaan. Poliisin kanssa minulla tulee automaattisesti hankaluuksia, siitä laitoin poliisille kyllä sähköpostipalautteen, että yritän todella nyt vältellä poliiseja, koska poliisi ei ymmärrä minun vakaumusasioitakaan millään lailla, siis uskonnollisen vakaumuksen suhteen. Nivalassakin minut poliisi pidätti vuonna 1989 syyttäen minua ilkivallasta, vaikka mitään en ollut tehnyt, vastustelin hieman poliisia ja jouduin jopa olemaan yön putkassakin. Poliisi väitti, että olisin särkenyt pullon huvialueen pihamaalla asfalttiin, poliisi ei nähnyt tapausta edes ja pidätti minut väkivaltaa käyttäen.

    • Anonyymi

      Olen keskustelun aloittaja. Yksi asia isännöitsijältä kyllä onnistui. Vuokraa korotettiin jo toisen kerran tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Näin se nykyäänkin rahat kelpaa, mutta muuten ollaan niiiiin voimattomia antamaan varoitus metelöitsijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se nykyäänkin rahat kelpaa, mutta muuten ollaan niiiiin voimattomia antamaan varoitus metelöitsijöille.

        Ainoa keino myös ehkä sanoa ettei maksa vuokraa ennenkuin metelöinti saadaan kuriin.


    • Anonyymi

      Kerran.pari soitat vielä poliisille niin saat naapurille häädön jokaiselle kuitenkin kuuluu yö rauha silloi pitää osata hiljentää toimiaan ainakin sillai siedettävästi ettei mahdottomasti turhaa meteliä aiheuta jotkut meistä kun käy töissäkin

    • Anonyymi

      Olet kusessa . Taloyhtiön hallituksen olisi suotavaa asua häirikön naapurina .

    • Anonyymi

      Häirikköjä on kai vaikea saada ulos asunnoista. Näitä on jo niin paljon, on täällä ketjuista ollut hyviä kommentteja näistä asioista. On nimenomaan sitä nykyään, että kerääntyy johonkin asuntoon sitä porukkaa, joka sitten metelöi lähes taukoamatta. Voi olla, että yksi porukan jäsen käy lähikaupasta hakemassa juomia toisten jatkaessa kovaa metelöintiään. Nuoria nämä metelöitsijät usein ovatkin ja heillä on kuntoa tuohon häiriöhommaan vielä aika hyvin. Mutta ei se olekaan viina enää millä kovimmat metelöitsijät pitävät yllä tuota hommaansa. On sekakäyttöä ja lääkeaineitakin varsinaisista piristeistä puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Kun taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä ja poliisit ovat käytännössä munattomia näiden kulliperseiden kanssa, voisi joku ihan ulkopuolinen taho puuttua tähän opittuun avuttomuuteen mitä taloyhtiöissä esiintyy niin tupakkaterroristien kuon älämölöporukankin suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä ja poliisit ovat käytännössä munattomia näiden kulliperseiden kanssa, voisi joku ihan ulkopuolinen taho puuttua tähän opittuun avuttomuuteen mitä taloyhtiöissä esiintyy niin tupakkaterroristien kuon älämölöporukankin suhteen.

        Kommentti osoittaa konkreettisesti sen, mitä tapahtuu kun vierailee liian usein suolisuomi24- sivustolla lukemassa ja kommentoimassa. Jossain vaiheessa retkahtaa näinkin alatyylisiin ilmauksiin ja kannanottoihin. Pyydän anteeksi.😫😖😳😳🫢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä ja poliisit ovat käytännössä munattomia näiden kulliperseiden kanssa, voisi joku ihan ulkopuolinen taho puuttua tähän opittuun avuttomuuteen mitä taloyhtiöissä esiintyy niin tupakkaterroristien kuon älämölöporukankin suhteen.

        Tässäkin talossa se älämölyporukka on. En tiedä vielä tarkalleen, ketä siihen kuuluu, koska olen asunut tässä vasta jonkin aikaa. Ovat uhannet lyödä minua turpaan, syytä en vaan tiedä, mistä ovat sen saaneet päähänsä. Huutoa on kuulunut sieltä asunnosta, on vihaisia nuoria miehiä siellä. Toivovat minun kuolemaakin, sitä on tänä aamuna aika paljon kuulunut sieltä, hokevat ns. mantroina niitä asioita, eivät varmasti selvinpäin ole.


    • Anonyymi

      Paras muuttaa pois, häiriköille pitäisi rakentaa omat asuinalueet kokonaan. Normaalia, että kukaan ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Häiriköille on jo rakennettu omat asuinalueet, joita kutsutaan vuokrakasarmeiksi.

        Valitettavasti omistustaloihinkin sjoitetaan vuokraloisia älämölöä pitämään ja paikkoja sotkemaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe