Radio nova

Anonyymi

Kyllä on sitten paskat juontajat Eerikäinen ja Kuukka. Noille pitäis antaa kenkää niin kanavaa vois jopa kuunnella.

30

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi Kuukka on ehkä huonoin kaikista juontajista, täysin väärällä alalla koko tyyppi.

    • Anonyymi

      Ohjelmat ihan kuuneltavia mutta musiikki jokapäivä 06-16 soi n. 20kpl samat kappaleet jokapäivä viikosta toiseen välissä saattaa olla 1-3 muuta biisiä tunnissa -->järkyin hero tullut jo liki 1000kertaa alle 3v:ssa

      Uusikaa se kela missä samat biisit päivästä toiseen!!!!!

    • Anonyymi

      Mä oon kanssa samaa mieltä Kuukasta ja Eerikäisestä.
      Molemmat ihan surkeita juontajina joita ei vaan pysty kuuntelee vaikka kuinka yrittäisi.

    • Anonyymi

      Kaikista kuuntelukelvottomin on Novan keskipäivä, tekee mieli heittää radio ikkunasta...

      • Anonyymi

        No mikset heitä. Turha kiusata itseään.


    • Anonyymi

      Minä pidän Kuukan hersyvästä naurusta. Aina rupee ihteenikin hymyillyttämään

    • Anonyymi

      Ikinä en ole novaa kuunnellut. Enkä ikipäivänä tule kuuntelemaankaan.
      Riittää kun joskus kaupassa joutuu pakkokuuntelemaan.

      • Anonyymi

        No olethan sinä sitä silloin kuunnellut. :D


    • Anonyymi

      Toi Kuukka on kyllä tosi huono juontaja, mitä sitä kieltämään.

    • Anonyymi

      Kyllä Backman ja Eerikäinen täysin kusipäitä ja omasta mielestä vielä viisaita täysin paskaa

      • Anonyymi

        Kyllä Nina Backmanin päivälähetys on niin ärsyttävä ,että.................. Tässä muutamia poimintoja viimeisen vuodenajalta. - Heti lähetyksen jälkeen menen saunaan, ai että se on niin ihanaa, minä niin rakastan saunomista(samaan aikaan kuuntelija tarpoo sukat ja kengät märkänä räntäpaskassa) Nyt minä lähden mökille ja sahaan polttopuita ja se on niin mahtavaa(kuuntelijalla edessä yötyö lauantaina). Lunta minä niin rakastan lunta ja talvea, lisää lunta, miksi jalkakäytäviä pitää hiekoittaa,potkukelkalla voisi hyvin liikkua Helsingin keskustassa? Voi,että varmasti kohta alkaa kevään ja kesän hehkutus??? 3
        2 vuotta riitti minulle vaihdoin YLE Suomeen ja kuuntelen asiaohjelmaa yhteiskunnallisia aiheita hyviä hittejä vuosien varrelta. Hyvä päätös en kadu ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Nina Backmanin päivälähetys on niin ärsyttävä ,että.................. Tässä muutamia poimintoja viimeisen vuodenajalta. - Heti lähetyksen jälkeen menen saunaan, ai että se on niin ihanaa, minä niin rakastan saunomista(samaan aikaan kuuntelija tarpoo sukat ja kengät märkänä räntäpaskassa) Nyt minä lähden mökille ja sahaan polttopuita ja se on niin mahtavaa(kuuntelijalla edessä yötyö lauantaina). Lunta minä niin rakastan lunta ja talvea, lisää lunta, miksi jalkakäytäviä pitää hiekoittaa,potkukelkalla voisi hyvin liikkua Helsingin keskustassa? Voi,että varmasti kohta alkaa kevään ja kesän hehkutus??? 3
        2 vuotta riitti minulle vaihdoin YLE Suomeen ja kuuntelen asiaohjelmaa yhteiskunnallisia aiheita hyviä hittejä vuosien varrelta. Hyvä päätös en kadu ollenkaan.

        Ja mikä parasta, ei yhtään ärsyttävää mainosta, jota Nova ja nämä muut kaupalliset kanavat tuuttaa joka välissä. Kirjoitusvirhe ei 32 vuotta vaan 2 vuotta sanomani piti edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä parasta, ei yhtään ärsyttävää mainosta, jota Nova ja nämä muut kaupalliset kanavat tuuttaa joka välissä. Kirjoitusvirhe ei 32 vuotta vaan 2 vuotta sanomani piti edellä.

        Olen jo vuosia kiinnittänyt huomion tähän Nina Backmanin ohjelma-ajan rakenteeseen ja miten hän oman osuutensa ohjelma-ajasta täyttää.Se perustuu ainostaan oman elämänsä aiheisiin. Mitä olen tehnyt tai mitä olen tekemässä. Kokoajan hän korostaa ,että kuuntelijat ehdottakaa aiheita..... Backmanin suosikki lausahdus on : MINÄ päätän mistä keskustellaan. Siihen se vapaamuotoinen keskustelu sitten päättyy. Aiheet ovat todella suppeat, lähinnä teini-ikäisten naisten ihmissuhde traamoja. Voi helvetti kidutusta 50 v. miehelle , vaihdan suosiolla kanavaa tai laidan radion kiinni.Se taitaa
        olla kaikkein paras vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Esko Eerikäinen on loistava juontaja, mutta Novan iltapäivää ei pysty kuuntelemaan kun Eskon parina on tämä Suvi Hartlin. Suvi lässyttää kuin yli-ikäinen teini bissis. Eskolle uusi pari juontajaksi niin hyvä tulee.

      • Anonyymi

        Esko on kovilla totta tosiaan , mutta pitää ymmärtää Suvia vanha pitkä suhde päättyi juuri ja heti aivan heti pärähti uusi rakkaus kehiin ja ilmeisesti jo yhteen muutettiin, Suvi muuttui ihan teini bimboksi, vaaleanpunaista elämää, kuvia yhteisestä onnesta netissä , ei voi käsittää mihin tämä maailmanmeno vielä vie. Esko ja Suvi, Nina Backman Bye bye...... minä tyttö vaihdoin kanavaa. Se on Harri Moisio ja Radio Rock joka saa sukat pyörimään jaloissa. Alkuiltapäivässä vaihdann taajuutta YLE Suomi ja ohjelma Paikka Auringossa. Rekan ohjaamossa nupit kaakkoon ja kuuntelen laadukkaasti laadittua musiikkiohjelmaa tosi monipuolista 1950-2024.
        Onneksi Suomessa on valinnan varaa.


    • Anonyymi

      Valitatte että Nova on paskaa, niin paskaa, mutta silti te sitä kuuntelette... 🧐

      • Anonyymi

        joskus joo vähä mut ehdottomast ilma ysärisoopaa, oon nääs ysärivihaaja!


      • Anonyymi

        Tälle mukamas hauskalle kommentoijalle tiedoksi. Novan ohjelmien juontajien taso lukuunottamatta perjantain Jussi Hallia liikenteessä on mennyt niin alas. Hirnuminen, itsensä kehuminen, saunajutut ja keskustelutaiheet joissa kuuntelijat päättävät(teinipissis) aiheet joista Nina Backman valitsee päivän aiheen (hän muistaa aina mainita kuka päättä)syövät fiksun kuuntelijan hermoja siihen malliin ,että minä ja varmasti moni muukin vaihdoin kanavan
        YLE radio Suomeen noin kuukausi sitten ja en ole päivääkään katunut. Asiallisia aiheita, asiantuntija haastatteluja , monipuolista musiikkia laidasta laitaan. Joten en kuuntele Novaa.
        Jos toimittajat/juontajat vaihtuvat , toki voin kokeilla. Nykymeno on pelkkää alamäkeä.


    • Anonyymi

      Rokotteelle hopi hopi niin niistä päästään olga ja jungner läks jo

    • Anonyymi

      En ole sitä koskaan kuunnellut.

      • Anonyymi

        Ja hyvä niin Radio Novan taso laskee tasaista tahtia kohti Nollaa. En ihmettele, kuten tässä yksi edellinen kirjoittaja mainitsi osuvasti : " Nina Backman lähtee lähetyksen jälkeen saunaan, wauw se on aivan ihanaa , kun kuuntelijat yrittävät edetä räntä paskassa eteenpäin ja miettivät ehdinkö ajoissa päiväkotiin hakemaan lapsen". Järjetön jatkuva itsekehu " minä teen sitä ja tätä ja se on aivan ihanaa" Se jos mikä syö toimittajan/juontajan uskottavuutta kun omakehu haisee siltä itseltänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvä niin Radio Novan taso laskee tasaista tahtia kohti Nollaa. En ihmettele, kuten tässä yksi edellinen kirjoittaja mainitsi osuvasti : " Nina Backman lähtee lähetyksen jälkeen saunaan, wauw se on aivan ihanaa , kun kuuntelijat yrittävät edetä räntä paskassa eteenpäin ja miettivät ehdinkö ajoissa päiväkotiin hakemaan lapsen". Järjetön jatkuva itsekehu " minä teen sitä ja tätä ja se on aivan ihanaa" Se jos mikä syö toimittajan/juontajan uskottavuutta kun omakehu haisee siltä itseltänsä.

        9.3 lauantai illan Putousohjelmassa tuli sketsi jossa Ushma oli kaupallisen radion juontaja ja se oli kuin suoraan Nina Backman showsta. Se oli tosi osuva ja kuvasi todella hyvin nykyistä kaupallisten radiokanavien tilaa, jossa kuuntelijat lähettivät viestejä ja mainoksia oli paljon.Itse toimitettua asiaa todella vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9.3 lauantai illan Putousohjelmassa tuli sketsi jossa Ushma oli kaupallisen radion juontaja ja se oli kuin suoraan Nina Backman showsta. Se oli tosi osuva ja kuvasi todella hyvin nykyistä kaupallisten radiokanavien tilaa, jossa kuuntelijat lähettivät viestejä ja mainoksia oli paljon.Itse toimitettua asiaa todella vähän.

        Minäkin osasin heti yhdistää tähän Backmaniin tämän Sketsin, mutta tätä tämä nykyinen kaupallinen radiotoiminta on heppoista höpöttelyä ja todella paljon mainoksia . Kiitos ei ennemmin pidän radion kiinni kuin kuuntelen p...a päivät pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin osasin heti yhdistää tähän Backmaniin tämän Sketsin, mutta tätä tämä nykyinen kaupallinen radiotoiminta on heppoista höpöttelyä ja todella paljon mainoksia . Kiitos ei ennemmin pidän radion kiinni kuin kuuntelen p...a päivät pitkät.

        Niin tätä nykymenoa on Novalla ja muillakin kanavilla. Ushma oli oikein uskottava"Novan" juontaja.
        Kun kuuntelijat valittavat sisällöstä ja jopa putous ohjelma tarttui aiheeseen, niin jotain on vialla kaupallisessa radiotoiminassa ja pahasti Tehkää nyt p...kele jotain asian eteen, jotta teidän kanavaa haluaisi vielä joku kuunnella? Vai haluatteko oikeasti ollenkaan? mennään vain Bauer median aallonharjalla vaikka kuulijoita on vain nimeksi? Monta kysymysmerkkiä onko vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tätä nykymenoa on Novalla ja muillakin kanavilla. Ushma oli oikein uskottava"Novan" juontaja.
        Kun kuuntelijat valittavat sisällöstä ja jopa putous ohjelma tarttui aiheeseen, niin jotain on vialla kaupallisessa radiotoiminassa ja pahasti Tehkää nyt p...kele jotain asian eteen, jotta teidän kanavaa haluaisi vielä joku kuunnella? Vai haluatteko oikeasti ollenkaan? mennään vain Bauer median aallonharjalla vaikka kuulijoita on vain nimeksi? Monta kysymysmerkkiä onko vastauksia.

        Sorry Nina Backman , mutta kyllä paska sataa suoraan sinun tuulilasiin kiitos MTV 3:n ja Putousohjelman . Bauermedia konsernilla ja MTV 3 pitäisi olla jokin löyhä"rakkaus suhde "
        kun uutisetkin tulevat MTV 3 :lta ja onkin uskomatonta ,että yrityksen tuottamassa viihdeohjelmassa selkeästi moititaan Nina Backmanin ohjelmaosiota( ei ole mitään epäselvyyttä mistä ohjelmasta on kyse) ja miten päivälähetystä tuotetaan .Tosiasia on se ,että Nina Backmanin olemus ärsyttää. Yli pirteä olemus ja oman elämän tapahtumien kertominen rasittaa kuuntelijoita suunnattomasti.Vastaavasti saman kanavan legenda Minna Kuukka ei kerro yksityiselämästä juurikaan yhtään mitään. Minna Kuukka on legenda , hyvä tyyppi joka eläke iässä päätyy samaan kastiin legendaaristen uutistoimittajien kanssa. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry Nina Backman , mutta kyllä paska sataa suoraan sinun tuulilasiin kiitos MTV 3:n ja Putousohjelman . Bauermedia konsernilla ja MTV 3 pitäisi olla jokin löyhä"rakkaus suhde "
        kun uutisetkin tulevat MTV 3 :lta ja onkin uskomatonta ,että yrityksen tuottamassa viihdeohjelmassa selkeästi moititaan Nina Backmanin ohjelmaosiota( ei ole mitään epäselvyyttä mistä ohjelmasta on kyse) ja miten päivälähetystä tuotetaan .Tosiasia on se ,että Nina Backmanin olemus ärsyttää. Yli pirteä olemus ja oman elämän tapahtumien kertominen rasittaa kuuntelijoita suunnattomasti.Vastaavasti saman kanavan legenda Minna Kuukka ei kerro yksityiselämästä juurikaan yhtään mitään. Minna Kuukka on legenda , hyvä tyyppi joka eläke iässä päätyy samaan kastiin legendaaristen uutistoimittajien kanssa. Hyvä niin.

        Niin näin tämän jutun eli viihde pläytyksen ja heti tuli mieleen Nina Backman. On todella valitettavaa ,että Nina Backman ei ymmärrä ,että hänen ohjelmaosiota tulisi toimittaa eritavalla kuuntelija ystavällisemmin. Enemmän vieraita lähetykseen. Enemmän aiheita yhteiskunnallisten asioiden hoitamiseen. Aiheita vaikka tulevaan kevääseen. Asiantuntijoiden haastatteluita miten saan tulevana kesänä pihani kukoistamaan. Se on todella vaikea aihe hänelle, vaikka hänen pitäisi ymmärtää koko kuuntelija ryhmää ja miellyttää kaikkia kerrostaloasujasta omakotiasujaan. Ei se kirveen heilutus puutalkoissa takaa sitä miten kukat kukkii pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näin tämän jutun eli viihde pläytyksen ja heti tuli mieleen Nina Backman. On todella valitettavaa ,että Nina Backman ei ymmärrä ,että hänen ohjelmaosiota tulisi toimittaa eritavalla kuuntelija ystavällisemmin. Enemmän vieraita lähetykseen. Enemmän aiheita yhteiskunnallisten asioiden hoitamiseen. Aiheita vaikka tulevaan kevääseen. Asiantuntijoiden haastatteluita miten saan tulevana kesänä pihani kukoistamaan. Se on todella vaikea aihe hänelle, vaikka hänen pitäisi ymmärtää koko kuuntelija ryhmää ja miellyttää kaikkia kerrostaloasujasta omakotiasujaan. Ei se kirveen heilutus puutalkoissa takaa sitä miten kukat kukkii pihalla.

        Todella hyviä kommentteja , mutta ikävä kyllä Radio Novan ohjelmajohtaja ei lue näitä ,jotta voisi ohjeistaa Nina Backmania toteuttamaan omaa ohjelmaansa laadukkaampaan suuntaan. Eli jatkossakin " minä päätän mistä puhutaan" ja lähdenkin tästä saunaan ,ihan kokeilen uutta jälleen kerran ja se on aivan ihanaa , sama peli jatkuu, mitä siitä jos kuuntelijat tippuvat pois kanavalta yksi kerrallaan, kun Backmanin palkkaa juoksee ja radioyhtiön päättäjät tämän kaiken siunaavat.Antaa mennä kun on alamäki, mahtavaa.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyviä kommentteja , mutta ikävä kyllä Radio Novan ohjelmajohtaja ei lue näitä ,jotta voisi ohjeistaa Nina Backmania toteuttamaan omaa ohjelmaansa laadukkaampaan suuntaan. Eli jatkossakin " minä päätän mistä puhutaan" ja lähdenkin tästä saunaan ,ihan kokeilen uutta jälleen kerran ja se on aivan ihanaa , sama peli jatkuu, mitä siitä jos kuuntelijat tippuvat pois kanavalta yksi kerrallaan, kun Backmanin palkkaa juoksee ja radioyhtiön päättäjät tämän kaiken siunaavat.Antaa mennä kun on alamäki, mahtavaa.......

        Oi ihan samaa mieltä kanssasi olen ja siksi lopetin kyseisen radio-ohjelman kuuntelun. Nina Backman on todella ärsyttävä radio toimittaja, Oma kehu haisee , Minä , minä olen kokoajan. Kuten on tässä jo edellä todettu joku edellinen kirjottaja kirjoitti siitä ,että se totaallinen pohjanoteraarius on jos toimittaja eli Nina Backman kertoo lähtevänsä lähetyksen jälkeen aivan uuteen saunaan kylpemään kaverin kanssa kun samalla todella väsynyt perheenäiti valmistautuu hakemaan taaperoa päiväkodista. Ei ohjelman toimittajan pidä tuoda itseänsä esille vaan valmistella jo edellisiltana uusia aiheita yleismailmalisesti koskien tuoreita uutisaiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi ihan samaa mieltä kanssasi olen ja siksi lopetin kyseisen radio-ohjelman kuuntelun. Nina Backman on todella ärsyttävä radio toimittaja, Oma kehu haisee , Minä , minä olen kokoajan. Kuten on tässä jo edellä todettu joku edellinen kirjottaja kirjoitti siitä ,että se totaallinen pohjanoteraarius on jos toimittaja eli Nina Backman kertoo lähtevänsä lähetyksen jälkeen aivan uuteen saunaan kylpemään kaverin kanssa kun samalla todella väsynyt perheenäiti valmistautuu hakemaan taaperoa päiväkodista. Ei ohjelman toimittajan pidä tuoda itseänsä esille vaan valmistella jo edellisiltana uusia aiheita yleismailmalisesti koskien tuoreita uutisaiheita.

        Minulla on vahva usko siihen ettei Nina Backman ole opiskellut Laajasalon Kristillisessä opistossa media-alaa jossa opinnoissa juuri korostetaan sitä ettei saa tuoda ohjelmien juontamisessa liian näkyvästi esille omia tekemisiä. Radio Novalla Minna Kuukka osaa tämän asian, hän itseasiassa kertoo todella vähän tekemistään, kuuntelija ei todellisuudessa tiedä hänestä juuri mitään.No hänellä on kaksoset jotka lähestyvät teini-ikää, mutta mitään muuta hän ei ole paljastanut radiossa omasta elämästä yhtään mitään. Täysin toinen ääripää on tämä Nina Backman ,joka hölöttää kaikki tekemiset tulevana viikonloppuna tai lähetysten jälkeen.
        Ei sellainen ole ohjelman tekemistä.Ohjelman sisältö ei voi olla Nina Backmanin elämän seuraamista.Sellaista kuuntelijat eivät halua. Tietysti Novan johtajat ovat tyytyväisiä , kun somettajat kehuvat kilvan Backmania, mutta se ei ole totuus. Radion kuuntelija ryhmä on 40-60 v ihmiset jotka eivät someta. Kehujat ovat 20-30 vuotiaat somettavat naiset.Niin menikö oikein kuuntelija tutkimukset??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vahva usko siihen ettei Nina Backman ole opiskellut Laajasalon Kristillisessä opistossa media-alaa jossa opinnoissa juuri korostetaan sitä ettei saa tuoda ohjelmien juontamisessa liian näkyvästi esille omia tekemisiä. Radio Novalla Minna Kuukka osaa tämän asian, hän itseasiassa kertoo todella vähän tekemistään, kuuntelija ei todellisuudessa tiedä hänestä juuri mitään.No hänellä on kaksoset jotka lähestyvät teini-ikää, mutta mitään muuta hän ei ole paljastanut radiossa omasta elämästä yhtään mitään. Täysin toinen ääripää on tämä Nina Backman ,joka hölöttää kaikki tekemiset tulevana viikonloppuna tai lähetysten jälkeen.
        Ei sellainen ole ohjelman tekemistä.Ohjelman sisältö ei voi olla Nina Backmanin elämän seuraamista.Sellaista kuuntelijat eivät halua. Tietysti Novan johtajat ovat tyytyväisiä , kun somettajat kehuvat kilvan Backmania, mutta se ei ole totuus. Radion kuuntelija ryhmä on 40-60 v ihmiset jotka eivät someta. Kehujat ovat 20-30 vuotiaat somettavat naiset.Niin menikö oikein kuuntelija tutkimukset??

        Olen täysin samaa mieltä,mutta ihmettelen sitä kun tämä Backmanin pariskunta juontaa viikonloppuisin aamu tv lähetystä niin Nina Backmanin olemus on täysin erilainen kuin arkena radiossa. Televisiossa hän on hyvin särmä kuten toimittajan kuulukin olla tyynen rauhallinen harkitseva , tosi hyvä ohjelman juontaja joka antaa tilaa hyvin vieraille. Onko kysymys ohjelman ilmapiiristä vai mistä , mutta Nina Backman on paljon parempi televisiossa kuin radiossa. Radiossa hänellä on ikävä kyllä paljon ominaisuuksia jotka ärsyttävät kuuntelijoita, en nyt lähde toistamaan hokemia joita hän toistaa kyllästymiseen asti. Onko radio ja tv toimittaminen todella näin eriasia???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe