MITEN teillä riidellään?

sinitiainen

Ja riidelläänkö yleensä koskaan? Tai kinastellaan, riitely on ehkä liian voimakaskin sana... Miten kumppani suhtautuu, onko mököttäjä vai huutosakkilainen. Miten yleensä kiistat ratkeavat? Ja tietenkin- mitkä asiat riitelevät parisuhteessa kenelläkin...

11

716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeroliini

Ihan turhaa kuluttaa siihen aikaa,vaimoni on kuitenkin loppujen lopuksi aina oikeassa,no ainakin useimmiten

• maron

lentelevät, onneksi suutun harvoin ja mies ei välitä suuttumisistani - on se aika rauhallinen tyyppi, joskus kyllä mököttää, ja sitä minä taas en voi sietää. Mielummin kunnon riita kun mikään mykkäkoulu:))

• sinitiainen

Nmittäin tuossa mökötysasiassa! MInun mielestäni myös pitää kerralla saada juttu selväksi, eikä monen päivän piinaa...Meillä miehellä on tapana olla jurottaa hiljaa...ja sekös se osaakin suututtaa entistä enemmän...Ja silloin astuu mukaan se vaara, että menee parempiakin perintöastioita seassa mukana. Nuorempana meni enemmän, mutta nykyään muistan ensin vilkaista, mikä lautanen on vuorossa opetella lentämään. Arabiat ei vielä oikein hyvin osaa lentää...halpahallin astiat on luotu lentoon....ilman finnairiakin...hih!!!

• maron
        sinitiainen kirjoitti:

Nmittäin tuossa mökötysasiassa! MInun mielestäni myös pitää kerralla saada juttu selväksi, eikä monen päivän piinaa...Meillä miehellä on tapana olla jurottaa hiljaa...ja sekös se osaakin suututtaa entistä enemmän...Ja silloin astuu mukaan se vaara, että menee parempiakin perintöastioita seassa mukana. Nuorempana meni enemmän, mutta nykyään muistan ensin vilkaista, mikä lautanen on vuorossa opetella lentämään. Arabiat ei vielä oikein hyvin osaa lentää...halpahallin astiat on luotu lentoon....ilman finnairiakin...hih!!!

aina välillä täydennän varastoa halpa-hallien valikoimalla:)) Nuermpana rikoin kyllä paljon enemmän minäkin - tuleekohan sitä vanhemmiten sen verran pihiksi ettei raski rikkoa tavaroita - muoviastiat olis ihan hyviä:) Kerran maalla ollessamme heitin ukkoa laskiämpärillä ja kyllä se lujaa karkuun juoksi:))) Naurattaa vieläkin tuo raju nuoruus:))))))))

• sinitiainen
        maron kirjoitti:

aina välillä täydennän varastoa halpa-hallien valikoimalla:)) Nuermpana rikoin kyllä paljon enemmän minäkin - tuleekohan sitä vanhemmiten sen verran pihiksi ettei raski rikkoa tavaroita - muoviastiat olis ihan hyviä:) Kerran maalla ollessamme heitin ukkoa laskiämpärillä ja kyllä se lujaa karkuun juoksi:))) Naurattaa vieläkin tuo raju nuoruus:))))))))

Olisi aika paljon juttua asiasta, mutta harmi kun työt kutsuu...tunnin päästä pitää olla vääntämässä iltavuoroa, pääsee sitten nauttimaan tilipäivästäkin joskus taas!!! Jospa nyt sitten heittelenkin jalkaa toisen eteen, että pääsen töihin...ja mieskään kun ei ole kotona nyt...
        Aurinkoista päivää!!!

• PVC

Kannattaa hankia muovi astiat niin säästää pitkässä juoksussa

• n52

huushollissa on helppo riidellä sillä täällä on demokraattinen systeemi.Yksi ääni ylitse muiden.
      Tälläkin hetkellä olen yksin....=)

• yopollo

Sen jälkeen kun muutin exästä erilleen ei tässä taloudessa ole tarvinnut ääntä korottaa.

Aiemmassa elämässä eukko huusi kuin hyeena ja jos ei mielestään saanut huomiota kävi käsiksi. En kaipaa.

• sinkku55

riidellä kun olen ihan itseni kanssa...jos ei yksikseen riitele.

• Vanhempieni kodissa sain kyllikseni seurata dramaattisia ja äänekkäitä riitoja.

Päätin, ettei omassa kodissani sellaisia harrasteta. Päätökseni on pitänyt joskus valitettavankin hyvin, koska olen huomannut että välillä pitäisi osata paremmin pitää puoliansa. Yleensä "juoksen karkuun" eli poistun hetkeksi paikalta tai lähden kävely-, hiihto- tai pyörälenkille, jonka kuluessa asiat asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin. (Lähtiessäni ilmoitan myös minne lähden ja koska aion palata.)
      Jos lenkiltä palattua tuntuu vielä olevan aihetta, keskustelemme asiat selviksi.

Joskus nuoruudessa mieheni ryhtyi mököttämään; se yleensä päättyi siihen, että purimme asiat kirjoittamalla toisillemme kirjeen. Viimeisen kirjeen kirjoittamisen jälkeen uhkasin, että seuraavalla kerralla hän ei saakaan kirjettä minulta vaan asianajajaltani.
      Mököttäminen on mielestäni todella pirullinen vaihtoehto riitelylle.

Yhden ainoan kerran mieheni vihaisena kohotti uhkaavasti kättään ikäänkuin lyödäkseen. Minä yllätin itsenikin huomatessani yhtäkkiä seisovani naapurin oven takana. Olin juossut heti sinne karkuun ja soittanut ovikelloa. En oikein itsekään tiennyt, mitä olisin sanonut kun naapurin isäntä tuli ovelle. Mieheni tuli perässäni pihalle vielä hämmentyneempänä ja kutsui minua kotiin. Yhdessä sitten nauroimme tapahtuneelle ja omalle primitiivireaktiolleni.
      Luultavasti hirveintä mitä voisin kuvitella, olisi väkivallan uhan kokeminen omassa kodissa.

Pieni riitely ja varsinkin sen jälkeinen sovinto voisivat sen sijaan olla ihan mukaviakin asioita.
      Toivottavasti saan vielä tilaisuuden opetella ja oppia.;))

• TR.maalariN

*Matkalta kotia kohden, nainen soitti pojille. Kyseli jääkaapin sisällöstä ja päätti lykätä ostoksilla käynnin seuraavalle päivälle. ’Aina minä jotain aamiaiseksi keksin, hän tuumi, iltapalaksi muunnan ne kuivettuneet paahtoleivät köyhiksi ritareiksi ja pakastimessa on mansikoita. Pyykinpesuaine on loppu, jos joku kriittisen tärkeä paita on pesemättä, pyöräilköön vanhempi itse lähikauppaan hakemaan pesuainetta. Täytyy vain muistaa kysyä, että tilanne ei ole edessä yhdeltätoista illalla, kuten tavallisesti.’

Auton kääntyessä pihaan, olivat pojat ovella vastassa. Nainen oli siitä mielissään. ’Odottivat kattia, hän ajatteli, se on hyvä asia. Kun nyt vain malttaisivat antaa kissan asettua taloksi jokseenkin rauhassa.’

’Autatteko minua purkamaan tämän muuttokuorman’, nainen huuteli veljeksille ja jatkoi samaan syssyyn: ’Ei, perkele valkoisilla tennissukilla pihalle, vaan kengät jalkaan, ja heti!’

Välillä pojat olivat raivostuttavia idiootteja. Mullilauman päättömyydellä kohelsivat, kisailun, orivarsojen isottelun kaapatessa mielen kokonaisvaltaisesti. Naisen raivostuessa, silmät hämmästyksestä ymmyrkäisenä, he sitten ihmettelivät, äitikullan alkukantaisia reaktioita.

Muutaman minuutin kukkotappelu eteisen tuulikaapissa siitä, kumpi ensimmäisenä mihinkin kenkään tarttui ja sen jälkeen raivoisaa verbaalista välienselvittelyä pihanurmella. Kunnes kumpainenkin kääntyi äidin puoleen valmiina valittamaan, että veli oli kohdellut kaltoin.

Tuollaiset kiistat päättyivät yleensä siihen, että adrenaliiniannos ehti erittyä naisenkin vereen,
      saaden hänet huutamaan ja sättimään poikia, kielenkäytön riistäytyessä vittuperkeleeksi niin, että pojat lopulta unohtivat keskinäisen kiistansa ja loukkaantuivat, muka verisesti, äitinsä kohtuuttomasta käytöksestä.

Tänään, edes kahden hengen hunnilauma ei kyennyt naisen hyväntuulisuutta riistämään ja hän vain katseli poikiensa kohellusta ja odotti. Pojatkin olivat tavallista herkempinä. Ehtivät vasta avata suunsa valittaakseen, kun jo sen sulkivat ja nielaisivat kähinänsä. Pienempi vain hiljakseen jurputti, juuri niin hiljaa, että naisen ei sitä tarvinnut kuulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe