Suomen 118 huijaus

Anonyymi

Onko täällä muita, joita tuo yritys on huijannut? Mulle tuli puhelu seuraavana päivänä yrityksen perustamisesta. Nainen esitteli yrityksen Suomen yritysrekisterinä ja alkoi kysellä yritykseni perustietoja ja toimialaa. Kuulosti täysin viranomaispuhelulta. Sitten yhtäkkiä sanoikin, että sopimus on voimassa 12kk ja maksaa 185 euroa. Puhelun jälkeen tuli sitten sähköpostiini lasku Suomen 118:lta ja toinen huijarifirma soitti tarjoten palvelua, joka auttaa pääsemään irti sopimuksesta Suomen 118 kanssa. Silloin aloin selvittää juttua ja laitoin reklamaation, jossa sanoin tekeväni rikosilmoituksen ja riitauttavani sopimuksen. Sieltä vastattiin, että sopimusta ei voi purkaa ja lasku pitää maksaa reklamaatiosta huolimatta. Rikosilmoituksen teen heti, kun ehdin, mutta mietin, onko joku saanut sopimuksen purettua tuon yrityksen kanssa? Onko rikosilmoituksesta tai riitauttamisesta ollut apua?

73

9538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      miten tämä päätty loppujen lopuksi?

    • Anonyymi

      Tismalleen sama homma. Olen kysellyt asiasta muilta tuntemiltani yrittäjiltä niin heillä ollut vastaavia kokemuksia ja kamppailuja kyseisen tai vastaavien firmojen kanssa.

    • Anonyymi

      Mulla myös sama homma. Tosin luotan siihen että puhelun alusta muistelen aika varmaksi että ko asiakaspalvelija sanoi että puhelu nauhoitetaan, ja selkeästi kieltäydyin palvelusta puhelussa.
      Silti jännittää miten käy.
      Kiinnostaisi kuulla, miten asia on edennyt muilla keillä aihe tullut vireille jo aiemmin.

    • Anonyymi

      Ovat taas yrittämässä. Viime vuonna tuli laskun ja rekalmoitiin heti.
      Totesivat että on nauhoitettu suullinen tilaus, mutta tietysti eivät anna sitä, koska ei ole sellainen. Järjestin jopa turvallinen tapa toimittaa sitä meille, mutta tietysti ei onnistu heille.
      Nyt, melkein vuoden jälkeen tuli taas muistutus että pakko maksaa tai menee perintään. Sellaista ei ole siis laillista periä ja sellainen perintätoimisto joka ottaa riidan alla olevaa periminen vastaan pitää heti ilmoittaa Alueviranomaisille

      • Anonyymi

        Kannattaa Aina sopia vain vuosi kerrallaan, mikäli on tarvetta ostaa jonkin puhelinmyynti firman kautta ilmoitus. Muitakin vaihtoehtoja on nykyään. Ja tämä Suomela. 118 on epärehellinen yritys. Samoin on ollut Fullmarketingissa pelkkää epärehellistä toimintaa. Tähän on saatava pienyrittäjille pätevä ratkaisu., millä voidaan purkaa tehty kauppa. Huomautusaika on n 7 vrk, sen ajan puitteissa pitää olla oikeus saada purkaa kauppa. Suomen 118 ei kelpuuta kaupan purkua. Heillä on pelkkä pakkomyynti ja 10 € /tekstiviestilasku huomautus kulut nousee. Kannattaa varoa Suomen 118 tarjoamia palveluja.


    • Anonyymi

      Olisi hienoa jos kaikki kenelle tämä on tapahtunut kirjoittaisi tänne, ja muihin paikkoihin, että saadaan tätä nostettu kunnolla Suomen118 vastaan. Tällaisia yrityksiä pitää saada pois kokonaan

      • Anonyymi

        Tämmöisissa tapauksissa mitä ei ole tilannut, pitää tehdä rikos ilmoitus, niitä ei muuten saa pois. Minulle on käynyt samoin. On iheellistä ettei tälläisiä yrityksiä voida rankaista tuntuvilla sakoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöisissa tapauksissa mitä ei ole tilannut, pitää tehdä rikos ilmoitus, niitä ei muuten saa pois. Minulle on käynyt samoin. On iheellistä ettei tälläisiä yrityksiä voida rankaista tuntuvilla sakoilla!

        Tätä minäkin ihmettelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöisissa tapauksissa mitä ei ole tilannut, pitää tehdä rikos ilmoitus, niitä ei muuten saa pois. Minulle on käynyt samoin. On iheellistä ettei tälläisiä yrityksiä voida rankaista tuntuvilla sakoilla!

        Joo ,mutta kuka on tällaisen huijausfirman omistaja kun saa jatkaa. Aikoinaan oli yksi firma joka kasetti tuhansia pienyrittäjiltä.


    • Anonyymi

      Hei, Juuri kun perusti yritykseni Suomen118 soitettiin minulle, silloin nainen joka soitti tuntemattomasta puhelin numerosta, eikä hän sanonut hänen nimi, hän esitteli kun hän työskentelee viranomaisessa toimistossa, hän sanoi että hän haluaa päivittää tietojani rekisteriin, vastasin kysymykseen, hän puhui kustannuksista, silloin en ymmärtänyt miksi, kaski päivää sitten sain laskun 293€, he sanoi että pakko maksaa, tein rikosilomoitus, siitten otin yhteyttä tietosuojavaltuun toimiston kanssa, asia vielä etenee ja tänään sain vielä varoitus Suomen118 jos en maksa laskun menee oikeudelliseen perintään ja lasku tuplaa, pyysin puhelun nauhoite kopioita, mutta en ole saanut vaikka pyysin sitä monta kertaa. En voi vielä tajoa että Suomessa näyn tapahtuu.

      • Anonyymi

        Jos maksat olet hyväsynyt heidän huijauksen. Minulle tuli tekstiviesti ja kertoi lähettäneen laskun spostiin. No eivät he tiedä sitä ja yritykseni nimi oli väärä. Helppoa rahaa ihmisiltä ja miksi kukaan ei puutu tällaiseen. En maksa kun en ole ollut puhelimessa .Näistä laittomista uhkauksista voi tehdä rikosilmoituksen.


    • Anonyymi

      Sain toissapäivänä laskun ja sopimuksen joka tehty 04.03.2024! Olen muuttanut ulkomaille kaksi vuotta sitten enkä tehnyt mitään sopimusta kenenkään kanssa mutta ihmettelen miten lasku voi tulla sieltä Supmen118? Tein rikosilmoitus!

    • Anonyymi

      Soiti minulle yli parivuotta sitten, sanoin hänelle en maksa mitään koska en ole tilannut aina soittaa mutta minä en puhu mitään estän numeron vaan!. Huomioi joskus kun soita Suomen kaupparekisterin nimellä aloittaa. Mutta älkää uskokaa.

    • Anonyymi

      Sama juttu, tuli viestinä summa ja viivytys seuraus.yhteensä 305,00 euroo.Ei vastaa puhelimeen,eikä löydy sähköpostista laskua.Nyt uhkaavat perinnällä ja luottotieto merkinnällä.onkohan tässä kohtaa nsyytä maksaa?

      • Anonyymi

        Täällä painitaan saman ongelman kanssa. Erehdyimme viime vuonna tilaamaan Suomi118 palvelun vuodeksi ja maksoimme sen. Nyt sieltä on soiteltu ja kysytty jatkosta. Mieheni on kieltäytynyt, mutta silti tuli lasku. Ilmoitin meilitse, että lasku pitää perua, koska se on aiheeton. Asiakaspalvelu ei ole vastannut puheluihin, mutta meiliin aluksi vastaili että lasku on aiheellinen. Kysyin perusteluja, mutta vastasivat vain, että riittää jos maksamme puolet ja sitten sopimus purkautuu. Jatkoin perusteluiden kyselyä ja nyt asiakaspalvelu ei enää vastaa lainkaan. Sen sijaan miehelle tulee tekstareina maksuhuomautuksia ja perinnällä uhkailua. Mietimme myös, että onko huijarifirma Suomi 118 :lle pakko maksaa vaikka ei ole tilannut mitään? Onko heillä joku keino saada yrirys perintään vaikka ei olla tilattu mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä painitaan saman ongelman kanssa. Erehdyimme viime vuonna tilaamaan Suomi118 palvelun vuodeksi ja maksoimme sen. Nyt sieltä on soiteltu ja kysytty jatkosta. Mieheni on kieltäytynyt, mutta silti tuli lasku. Ilmoitin meilitse, että lasku pitää perua, koska se on aiheeton. Asiakaspalvelu ei ole vastannut puheluihin, mutta meiliin aluksi vastaili että lasku on aiheellinen. Kysyin perusteluja, mutta vastasivat vain, että riittää jos maksamme puolet ja sitten sopimus purkautuu. Jatkoin perusteluiden kyselyä ja nyt asiakaspalvelu ei enää vastaa lainkaan. Sen sijaan miehelle tulee tekstareina maksuhuomautuksia ja perinnällä uhkailua. Mietimme myös, että onko huijarifirma Suomi 118 :lle pakko maksaa vaikka ei ole tilannut mitään? Onko heillä joku keino saada yrirys perintään vaikka ei olla tilattu mitään?

        Huh, kyllä huijareille on vipinää kaiken aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä painitaan saman ongelman kanssa. Erehdyimme viime vuonna tilaamaan Suomi118 palvelun vuodeksi ja maksoimme sen. Nyt sieltä on soiteltu ja kysytty jatkosta. Mieheni on kieltäytynyt, mutta silti tuli lasku. Ilmoitin meilitse, että lasku pitää perua, koska se on aiheeton. Asiakaspalvelu ei ole vastannut puheluihin, mutta meiliin aluksi vastaili että lasku on aiheellinen. Kysyin perusteluja, mutta vastasivat vain, että riittää jos maksamme puolet ja sitten sopimus purkautuu. Jatkoin perusteluiden kyselyä ja nyt asiakaspalvelu ei enää vastaa lainkaan. Sen sijaan miehelle tulee tekstareina maksuhuomautuksia ja perinnällä uhkailua. Mietimme myös, että onko huijarifirma Suomi 118 :lle pakko maksaa vaikka ei ole tilannut mitään? Onko heillä joku keino saada yrirys perintään vaikka ei olla tilattu mitään?

        Älkää hyvät ihmiset lähettäkö rikolluisille rahaa! Tehkää rikosilmoitus. Eipä sekään näytä auttavan. Mieheni paini noiden kanssa omassa yrityksessään. En enää edes muista, miten pääsimme niistä eroon, muistan vain sen, että Suomi 118 on kirosana.


    • Anonyymi

      Tietääkö joku mitä perintäfirmaa Suomen 118 käyttää? Haluaisin olla sinne suoraan yhteydessä, koska Suomen 118 asiakaspalvelu ei vastaa puheluihin ja meilikyselyihin. Lähettää vain laskuja palvelusta, jota en ole tilannut.

    • Anonyymi

      Täällä myös uhri jolle lähetetään jatkuvasti tektiviestimuistutuksia maksamattomasta laskusta, huijausta! Miten Suomessa voi toimia edelleen tämmönen huijariyritys

      • Anonyymi

        Täällä sama homma ,eivät enää vastaa reklamaatioihin ja uhkaavat ties millä.Jos porukalla ruvettais ajamaan asiaa niin kaadetaan tämä firma laittomuuksista.


    • Anonyymi

      Nyt ne yrittää maksattaa Kreikan pankkiin.Onko joku maksanut?

      • Anonyymi

        Juuri tuli spostiin lasku ja Kreikasta jutteli,en tiedä mitä lasku koskee. En kuitenkaan sekaannu maksuhommiin. Eli varokaaa,varokaa jopa oikeita laskuja. On tämä netti yksi piru kun pitää pelätä ,aina. Oikeustoimilla pelotti voi ja voivoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuli spostiin lasku ja Kreikasta jutteli,en tiedä mitä lasku koskee. En kuitenkaan sekaannu maksuhommiin. Eli varokaaa,varokaa jopa oikeita laskuja. On tämä netti yksi piru kun pitää pelätä ,aina. Oikeustoimilla pelotti voi ja voivoi.

        Taistelu käynnissä 118 palvelun kanssa. Saan jatkuvasti maksumuistutuksia, sekä uhkailuja perinnästä. Olen ilmeisesti sortunut hyväksymään tämän huijarifirman palvelun. Olen valmis maksamaan tuon laskun, jonka valitettavasti olen hyväksynyt. Olen rekraloimut nyt kolmesti heille. Olen irtisanonut kaiken yhteistyön 118 palvelun kanssa. Mitään vastauksia en ole saanut. Ainakaan minun verkkopankkini ei hyväksy ulkomaanmaksua, ellei ole vastaanottavan pankin nimeä, sekä osoitetietoja. Onko tuttua?


    • Anonyymi

      Valitettavasti on tapahtunut minullekin. Ensimäinen lasku olen maksanut silloin 14.04 kun minä pelkäsin että se tule vain enemmän ja enemmän joka muistutus viestistä. Palvelu pitäisi jatkuu 13.04.2025 koska on vuoden tilaus. Mutta viime syyskuussa tuli uusi lasku?? Se lukee Jatko tilaus vaikka en tehnyt mitä tilausta. Heti minä laitoin s.postin heille että se on aiheeton lasku ja palvelu mitä olen maksanut on edelleen voimassa ensi vuonna asti. Suomen118 vastaus oli se on jatkotilaus vaikka ei ollut. Vastasin, että mina tein rikosilmoitus poliisille. Heti tuli s.posti että voitte maksa 50% koska se on jo laskutettu. Heidän pankki tili on kyllä Kreikkalainen pankissa mikä on yllätys. Mä sanoin en maksa mitään. Ja on jo rikos ilmoitettu poliisille. Joka viikko tule viestiä pitää maksaa ja lisää 10€ joka muistutusta. En maksa mitään. Toivottavasti poliisi tee jotain.

      • Anonyymi

        Mun yrittäjäsukulainen ei saa maksettua laskua Kreikkaan, koska pankki ei suostu välittämään sinne maksua edes tiskiltään käsin. Maksumuistutuslaskuhelvetti alkanut, vaikka pankki ei suostunut välittämään maksua.

        Voisiko jokin lehti selvitellä tilannetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun yrittäjäsukulainen ei saa maksettua laskua Kreikkaan, koska pankki ei suostu välittämään sinne maksua edes tiskiltään käsin. Maksumuistutuslaskuhelvetti alkanut, vaikka pankki ei suostunut välittämään maksua.

        Voisiko jokin lehti selvitellä tilannetta?

        Tämän yrittäjäsukulaistani ahdistavan yrityksen nimenä on siis Netinfo pakkoperinnällä uhkaavissa tekstiviesteissä, joissa on maksutiedot. Paperilaskua ei ole edes tullut. Miten voivat uhkailla perinnällä ja maksuhäiriömerkinnällä, vaikka pankki ei suostu siirtämään rahaa heidän Kreikan tililleen? Kenen vika, jos pankki estää maksuliikenteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän yrittäjäsukulaistani ahdistavan yrityksen nimenä on siis Netinfo pakkoperinnällä uhkaavissa tekstiviesteissä, joissa on maksutiedot. Paperilaskua ei ole edes tullut. Miten voivat uhkailla perinnällä ja maksuhäiriömerkinnällä, vaikka pankki ei suostu siirtämään rahaa heidän Kreikan tililleen? Kenen vika, jos pankki estää maksuliikenteen?

        Korjaan, että yrittäjäsukulaiseni saikin tänään maksettua laskun suomalaisestakin pankista käsin. Kai se sitten sillä on hoidossa se homma. Olikohan sitten sanonut vahingossa väärän tilinumeron tai viitenumeron pankkien kassoilla, kun ei läpi ollut mennyt vai mitä lie sitten? Tekstiviestilasku ei mikään helppo luettava pikku näytöltä.


      • Anonyymi

        Poliisilla ei ole aikaa. He ovat jahtaamassa ulkoilevia kotikissoja. Tai lakkoilemassa.


    • Anonyymi

      Minua myös huijannut tämä Suomen 118. Väittää, että olen vuonna 2007 tehnyt jatkuvan sopimuksen. En tosiaankaan tee ikinä jatkuvaa sopimusta. Otin selvää yrityksestä. Eivät ole kaupparekisterissä eikä myöskään ennakonperintärekisterissä. Yrityksellä verovelkaa yli 10 000 euroa ja omaehtoiset verot maksamatta. Minua uhkailtu perinnällä ja oikeustoimilla.. Ei tällaisella yrityksellä ole oikeutta perintään. Liekö edes oikeutta yritystoimintaan enään.

    • Anonyymi

      Kun etsii tietoja Y- tunnuksella netistä, tulee yrityksen nimeksi Suomen Avainsanat Oy. Tämä firma käyttää lukuisia apunimiä toimiessaan. Esimerkiksi Suomen 118, net info, turisti info, Suomen yrityshakemisto ja lukuisia muitakin nimiä.

      • Anonyymi

        Suomen Avainsanat tuli Netinfon taustalta esiin. Maksamalla ei päässyt eroon. Tainnut tulla ainakin kolmesti jo aiheeton lasku.


      • Anonyymi

        Netinfo sielläkin. Melkoinen maanvaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netinfo sielläkin. Melkoinen maanvaiva.

        Netinfo oli lähettänyt 6.6.2018 julkaistun Lääkärilehden artikkelin mukaan perusteettomia laskuja. Kyllä on yrityksellä ollut huono maine pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netinfo oli lähettänyt 6.6.2018 julkaistun Lääkärilehden artikkelin mukaan perusteettomia laskuja. Kyllä on yrityksellä ollut huono maine pitkään.

        Netinfo vaatii maksamaan jo maksettua laskua uudelleen. Kuitin toimittaminen ei auta.


    • Anonyymi

      Tuli 118 lasku olen lopettanut yritystoiminnan ja irti sanonut ennen sitä sopimuksen.
      Lasku vuodelta 2010-2011
      Nyt uhkasivat oikeus toimin jos en maksa.
      Puhelimeen eivät vastaa eikö viesteihin.
      Eivät pysty mistään perimään koska kaikki on ilmoitettu Velkajärjestelyyn joka on nyt voimassa.
      Varokaa tätä yritystä jos soittavat laita äkkiä luuri kiinni.

    • Anonyymi

      7kk jälkeen kun maksu suoritettu niin tulee perintätoimisto uhkauksella jos laskua ei makseta niin viemme perintää saatavan.

      Poliisin olisi jo aika puuttua sitkeästi asiaan.

      • Anonyymi

        Tiedotusvälineet tehokkain keino! Poliisi puuttuu, kun tiedotusvälineet nostavat ilmiön taas esiin.


    • Anonyymi

      Kerronpa tässä oman tapaukseni. 23.2.2025 minulle tuli suomen118:sta sähköposti, missä perittiin mukamas 25.1.2021 päivättyä laskua. Jos maksua ei suoritettaisi heti ja maksusta lähetettäisi kuittia sähköpostiin saman päivän aikana, asia siirrettäisiin kuulemma oikeudelliseen perintään.
      Vastasien että lasku on perusteeton ja kiistän perintälaskun. Pian tuli vastaus, että he jatkavat laskun perimistä oikeusteitse.
      Viikonloppuna aloin tarkastamaan sähköposteja, ja yllätyksekseni löysin heille lähettämäni kuitit maksetusta laskusta jota he olivat perineet jo vuosia sitten. Maksu oli myöhässä koska "sopimus" oli tuolloin syntynyt "automaattisesti", eikä sitä voinut enää perua, kun he pian sopimuskauden jälkeen soittivat ja tarkistivat tietoja "uutta sopimuskautta" varten. Totesin tuolloin että mitään sopimusta en tule ikinä enää tekemään suomen118 kanssa.
      Tuon silloisen perintälaskun olin vielä epähuomiossa maksanut toiseenkin kertaan, siitäkin löytyi pankin tosite. Nyt he sitten perisivät sitä samaa laskua vielä kolmanteenkin kertaan. En luonnollisestikaan sitä maksa, ja ilmoitin heille tekeväni heistä rikosilmoituksen, jos he vielä esittävät perintävaatimuksia asian tiimoilta.
      Pyysin heitä myöskin palauttamaan kahteen kertaan maksamani laskun, tuskin palauttavat.
      Rikosilmoitukseen olisi kyllä aihetta joka tapauksessa.

      Yrittäjä Varsinais-Suomesta

      • Anonyymi

        Sulla varmaan väärä päivämäärä tuossa? 🤔 23.2.2025...


      • Anonyymi

        Täällä täysin samanlainen tapaus, peritään laskua toiseen kertaan ja jos lisävaatimuksia tulee niin teen rikosilmoituksen enkä mitään niille maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä täysin samanlainen tapaus, peritään laskua toiseen kertaan ja jos lisävaatimuksia tulee niin teen rikosilmoituksen enkä mitään niille maksa.

        Rikosilmoitusta ainakin itse harkitsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitusta ainakin itse harkitsen.

        Eivät lopeta saman laskun valelaskutusyrittämistä edes kuitteja sinne toimittamalla. Tämä toiminta pitää saada taas lehtiin.


    • Anonyymi

      Onko kenellekään tullut perintälaskuja perintätoimistolta, heidän laskuistaan? Mietin vain, että uhkailevatko vain oikeustoimilla, jos laskuja ei makseta.

    • Anonyymi

      Kyllä lasku tuli tänään. Vuosi sitten olin vähällä maksaa. Sitten yritin soittaa palvelunumeroon. Se ei ollut käytössä. Laitoin kirjeen laskussa olevaan osoitteeseen, se tuli avaamattomana takaisin. En maksanut. Muutama "karhu#tuli, mut siihen se jäi. Enkä maksa nytkään.

    • Anonyymi

      Miten nykypäivänä voidaan pakottaa maksamaan tyhjästä vaikkei ole tilannut mitää?? Puhelimella joku soittelee ja kalastelee osoitteita ja lasku perää,,,olet hyväksynyt laskun? Hohhoija miksi näitä Suomi sallii.

    • Anonyymi

      Kun me aloitimme firman 2019.muutama kuukausi netinfo soitti. Saimme lasku sen jälkeen. Lähetimme sähköpostia heille. Ei olis ikinä pitännyt koska se käytettiin todisteeksi. Tuli muutama muistutuksia ja joulukuussa 2023 Saimme Brangilta laskun ja sitten oli pakko maksaa. Syksyllä 2021 suomen 118 soitti ja kyseli jos meidän firma tiedot ovat edelleen samat ei ollut puhetta mistään muusta. Saimme muistutuksia laskun 14.2. 2025 sähköpostilla summa oli 159.eilen tuli postilla laskun suomen 118 kautta net collectionilta joka oli lähetetty 14.2.2025 kans ja summa oli yhtäkkiä 272e. Luki kirjeessä että he vievät asian oikeuteen jos emme maksaa viimeistään 28.2.2025. Onko joku teistä sama kokemus ja mitä pitäis tehdä tässä tilanteessa?Lähetimme sähköpostia heille ja pyysimme heidät lähettää nauhoitus puhelusta joka todistaa että emme ole tehnyt sopimusta.

      • Anonyymi

        Hei! Reklamoi net collection! Älä maksa kerro niille lasku riitainen! Pyytä tosite!


    • Anonyymi

      Mikään laillisesti Suomessa toimiva perintäfirma ei voi jatkaa laskun perintää, joka on riitautettu (eli ilmoitettu että lasku on aiheeton) ja jos tällaista tapahtuu, on siitä ilmoitettava AVIin (en muista nyt minkä alueen vastasi perintätoimistojen valvomisesta). Ja tuon huijarifirman oikeudellisellä perinnällä uhkailulla voi pyyhkiä persettä, se vaatii käräjäoikeuden ratkaisun eikä kusettajafirmat tuollaiseen lähde koska niillä on esitettävä perusteet velalle. Samaa yrittivät minullekin ja lopulta luovuttivat. Älkää maksako, ei siitä mitään seuraamuksia tule.

    • Anonyymi

      Minulla sama kokemus, vuosi sitten puhelun jälkeen pamahti lasku sähköpostiin. Riitautin sen heti ja peruin kaikki tilaukseni mitä heidän mielestään meillä oli voimassa. Silti tuli maksumuistutuksia. N. Kahden kuukauden jälkeen muistutukset loppuivat, kunnes tänään noin vuosi myöhemmin sähköpostiin tuli sama lasku ja ilmoitus, että lasku on siirretty perintään. Ilmoitin että lasku on riitautettu, johon he vastasivat että perintätoimisto jatkaa asian käsittelyä. Riitautettua laskua ei ilmeisesti kuitenkaan saa periä, joten jään seuraamaan mitä tapahtuu seuraavaksi. Sama työntekijä, joka soittti minulle Suomen 118:lta soitti noin puoli vuotta myöhemmin Suomen yritysrekisteri -nimisestä yrityksestä ja yritti samaa kusetusta uudestaan, eli saman yrityksen aputoiminimiä molemmat.

    • Anonyymi

      Minulle kerrottiin, että näissä huijausjutuissa toimitaan ketjutetusti. Jos maksat laskun yhteen firmaan (emofirma), se voi siirtää sopimuksen toiseen firmaan jne. ilman että edes tiedät mihin firmoihin sopimus menee. Jossakin kohtaa (ensimmäisessä) sopimuksessa on manittuna, että "sitoudut antamaan luvan siirtää sopimus edelleen toiselle yritykselle" ja tämä jatkuu kuin lonkerot tai solun jakautuminen. Tämä kuulemma laillista Suomessa(?) Mutta missä kohtaa olette nähneet oikeasti tämän sopimuksen?

      • Anonyymi

        Tällainen on siis tilanne. Puhelinkeskustelussa kun suostutaan näihin ehtoihin, ei ole mahdollisuutta perua sopimusta (Suomen laki B to B tilanteessa, mikä on käytännössä muutenkin kestämätön laki). Et siis voi millaan tavalla varmustua kaikista ehdoista tässä vaiheessa suostumalla sopimukseen (ei pitäisi olla niin, että puhelimessa suostutaan johonkin, ja sen JÄLKEEN ehdoissa lukee laajemmin sopimuksen OLEELLISIA seikkoja / lisäyksiä). Juridisesti mahdoton mennä läpi, jos käräjöimään mennään. Kaikki ei vaan uskalla tätä tehdä eikä ole resursseja. Tältä pohjalta kaikki nämä "yritysluettelo"firmat ovat huijareita, hyvin kuitenkin lukeneet kotiläksynsä.


    • Anonyymi

      Netinfo laskuttaa yhä uudestaan jo kuukausia sitten maksettua laskua. Netinfo taustafirmoineen kaipaa taas mediajulkisuutta.

    • Anonyymi

      Yritystä perustettaessa, yrityksen julkinen puhelinnumero henkilölle, jolla ei ole nimenkirjoitusoikeutta.

      Silloin sopimuksia ei voi tehdä puhelimitse ja yritys on suojassa näiltä rikollisilta.

    • Anonyymi

      Pyytäkää puhelutallennetta aina, jos sopimuksen synnystä tai laskun perusteesta muuten on epäselvyyttä. Jos eivät puhelutallennetta luovuta, ilmoittakaa siitä tietosuojavaltuutetulle, joka voi jopa gdpr-sakottaa ankarasti luettelofirmaa.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000009846233.html

    • Anonyymi

      Tätä toimintaa ei olisi jos kukaan ei maksaisi aiheettomia laskuja eikä tilaisi ikinä luettelomainoksia netin syövereihin.

    • Anonyymi

      Helppo kommentoida anonyyminä.
      Nämä eivät seuraa mitään normaalia tapoja ja puhelinsoiton jälkeen vaikka et tilaa mitään lähettävät laskun.
      Emme ole maksaneet mutta nyt tuli taas muistutuksia ja perintää.
      Käynnistetäänkö vihdoinkin kampanjaa Suomen118 ja Net Collection vastaan?
      Täysi vauhti päälle ja kaikki keinot, eli ilmoitetaan jokaiseen suuntaan laittomasta toiminnasta, sekä some että viranomaisille.
      Selvitetään taustahenkilöt ja heitä vastaan kaikenlaiset some-kampanjat.

    • Anonyymi

      I’m also a young company. In 2023, I received a phone call — a woman was speaking Finnish (at that time, my Finnish wasn’t very good). A few days later, I received an invoice at my home address for a service from 118. I didn’t pay anything for a year because I realized I had fallen for some kind of scam. During that year, I kept getting calls, but I ignored them.

      Today, on 15.05.25, I received an invoice from a company called Net Collection Oy for €365 for a service I never used.

      Can you advise me on what to do and how to handle this?

    • Anonyymi

      moi .juu lasku tulee eikä koskaan tehty sopimusta

    • Anonyymi

      Laskua tulee Net Collection oy:stä, vaikka riitauttanut asian jo vuonna 2019 Suomen Yritysrekisterin kanssa

      • Anonyymi

        Mulle lähetetty 2021 suomen rekisterin Oy lasku, lain mukan lasku on vanhentunut 3 vuoden kuluttua, reklamoi net collection, lasku vanha!


    • Anonyymi

      Täällä sama….asia riitautettu jo 2 vuotta sitten ja eilen tuli Net collection ”yritykseltä” lasku. Velka kuulemma myyty heille. Net collection ei ole aluehallintoviraston perintäreksiterissä tietenkään kun on samanlainen höpöhöpö firma. Ei ole mitään aikomusta maksaa laskua. Rikosilmoituksen puolestani teen….

    • Anonyymi

      Itselläni yritys vuodesta 23 ja saivat myytyä palvelun suomen 118. Jonka jälkeen heti hoksasin, että ilmaa myyvät. Otin yhteyttä vtk. Jotka hoitivat estot jokaiseen paikkaan. Hetken tuli puheluita, jotka käskettiin estää. 6kk ei kuulunut mitään. Sitten aktivoituivat ja välissä tuli pari 20e korotettua laskua. [Ei pidä maksaa laskua] joten et mihinkää sitoudu. Ovat kovia uhkailemaan.
      Nyt olen tehnyt lopetuksen firmalleni silti laskuja tulee net collection kautta. OLI MYÖS korkoa tullut 40e ja uusi lasku 2vk sisällä. Enhän ollut antanut suostumusta myydä tätä asiaa toiselle osa puolelle. Kovasti uhoavat. Eivät ole kuulemma saaneet ketään!
      Vtk= verkkoturvakeskus. Myös sain puhelu tallenteen. Pituus 4min ja todellisuuden puhelun kesto oli n.15min ja tämä muokattu ...

    • Anonyymi

      Vaatikaa puhelunauhoitteet. Teillä on niihin oikeus.

      Tehkää poliisille rikosilmoitus, jos on rikollinen huijaus tai sen yritys.

      • Anonyymi

        NetInfo se kehtaa. Roskapostilaatikostani löysin vikan aiheettoman laskutusyrityksensä. Siellä pysyköön.


    • Anonyymi

      Olen auttanut useita yrittäjiä eroon näistä nettihakemistoista ja annan tässä muutaman hyvän ohjeen. KUkaan auttamani yrittäjä ei ole joutunut mitään näille maksamaan. Neuvoni toimii hyvin mm. Netinfon, Suomen Yritysrekisterin, Suomen 118 sekä Scanrian eri puhelinluetteloiden kanssa.

      Jos olet mennyt erehdyksessä puhelimessa tekemään tilauksen (luullut viralliseksi tahoksi ja puhelun liittyvän kaupparekisterin tietoihin tai uskonut ettei yrityksesi tiedot noille maksamatta muutoin löydy netistä), toimi näin:

      Reklamoi laskuttajalle sähköpostitse, kerro kokeneesi tulleesi huijatuksi/harhautetuksi puhelun aikana ja kiellä reklamaatiossa laskun perintään siirto ja kaikki lisäkulun aiheuttaminen laskulle ja vaadi tarkistukseen koko myyntipuhelun nauhoite.

      Jos nuo siirtää lasku perintätoimistoon, kuten samojen hakemistojen omistamalle Net Collection Oy. Sinne vain tiedoksi aiempi sama reklamaatiosähköposti ja ilmoitus ettette maksa riitaista laskua.

      Nämä kaikki aina vastaa että lasku on aiheellinen ja se pitää maksaa tai muutoin etenee oikeudelliseen perintään tai haasteeseen muka sinä ja sinä päivänä. Kyse on painostuksesta ja valehtelusta. Ei etene. Samoin ei tule maksuhäiriömerkintää.

      Yksi sähköposti siis riittää aina sille joka laskun laittaa eikä sähköpostia tarvitse toistaa jos sama taho muistuttaa moneen kertaan samasta laskusta. Nuo koittaa väsyttää ihmisiä ja tiedän yrittäjien saaneen maksumuistutuksia ja uhkauksia kuusikin vuotta laskun päivämäärän jälkeen! Toistan on heiltä normaalia palata samaan laskuun vuosien päästä ja ne vaan ohitetaan ellei laskua ole siirretty uudelle firmalle jolle joudutte kerran toistamaan reklamaation.

      Luottohäiriömerkintää ei tule siitä että lasku on muka riidattomana siirretty esimerkiksi Net Collection Oy perintään.

      Tärkeää on ettei noille maksa (vaikka olisi erehtynyt puhelimessa myöntymään maksuun), reklamoi kerran sähköpostitse ja sitten vain antaa asian olla vaikka painostus tulee jatkumaan vuosia. Maksamalla sieltä vasta alkaakin uutta palvelua tulla tyrkylle ja saman palvelun seuraavan vuoden laskuja. Pahimmillaan laskuttavat ilman soittamista seuraavastakin vuodesta, jos erehdyt kerran maksamaan heille.

      Jos on energiaa niin ilmoitus tietosuojavaltuutetulle netin kautta siitä ettei saa nauhaa myyntipuhelusta tarkistettavaksi ja jos kokee heidän sähköpostinsa tai tekstiviestintä uhkaaviksi tutkintapyyntö netin kautta poliisille aiheena kiristys/uhkailu ja mahdollinen petoksen yritys. Tutkintapyyntöön mukaan todisteeksi näiden uhkausviestit ja valehtelu päivämääristä jolloin asia muka etenee käräjäoikeuteen. Lasku tilasta ei lain mukaan saa valehdella.

      Alla esimerkki miten tietosuojavaltuutettu sitten toimii:

      https://tietosuoja.fi/-/hallinto-oikeus-piti-voimassa-suomen-yritysrekisterille-maaratyn-seuraamusmaksun-tietosuojarikkomuksista

      Jaksakaa tehdä ilmoituksia niin ehkä jonain vuonna nuo joutuvat lopettamaan toimintansa. Nyt keräävät yhdessä muutaman miljoonan aivan tyhjästä rahaa vuosittain. Nuo eivät optimoi yrityksen näkyvyyksiä eikä tietoja etsitä heidän kotisivunsa kautta vaikka he niin valehtelevat. Maksu menee siis täysin hukkaan.

      • Anonyymi

        Tosi huojentava kommentti. Olen jo 2021 asti tapellut noiden kanssa ja nyt laittoi taas muka jonkin perintäfirman kautta kirjeen. Aiemmin mainittiinkin, että Net-Collection Oy ei ole edes oikea perintäfirma, koska sitä ei ole Avin rekisterissä.

        En tiedä miten tällaisilla firmoilla on laillista toimia.


    • Anonyymi

      Yrityksen tilinumerossa edessä GR mikä viittaa Kreikkaan. Onko muuttanut päämajansa Kreikkaan Suomesta?

    • Anonyymi

      Nille ei voi laitta reklamaatio, kun ei löyttänut sähköposti, voitko ohjatta mihin sä laittoi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voisiko jokin telkkariohjelma tai lehti käsitellä aihetta. Ihan kamala ongelma tämäkin ilmiö tässä maassa.

    • Anonyymi

      Onko ketään joka hoitaa tuon virman huijauksia??

      • Anonyymi

        Voit hoitaa asian itse. Tässäkin keskusteluketjussa annetaan selkeä ohje.

        Huomaa huijarit eivät koskaan vastaa sähköpostiisi, että voisit jättää laskun maksamatta:

        Sen verran tulee itse ymmärtää että jättää näille maksamatta. Näille ei joudu mitään maksamaan eikä he tee haasteita käräjäoikeuteen.

        Lain mukaan oikeudellista perintää ei saa aloittaa perustellusti riitautetulle laskulle. Perinnän keskeyttämiseksi riittää että asiakas kokee laskun jollakin perusteella riitaisaksi eli tulleensa esimerkiksi harhautetuksi myyntipuhelun aikana.

        T: Lakimies


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2995
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1570
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      979
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe