En löydä Windows 10 käyttöjärjestelmästä kohtaa josta koko näyttö saisi käyttöön reunoihin asti? Nyt reunoissa on mustaa 1-2 cm ja kuva on pieni.
Led näytön koko noin 24" ja mustaa on tullut joka reunaan.
Näytön liittimet on HDMI ja varalla on VGA liitin nyt HDMI liittimessä.
Miten voi selvitää mikä näytönohjain on koneessani.
Meinaan vaan että tarvitsenko jonkun ajurin?
Yritin näytön alareunan napeista säätää näyttöä mutta mitään koon muuttumista ei tapahdu, siten että kuva koko olisi koko näytön 24" reunoilla asti?
Mikä vika on kun 24" näyttöön tuli mustat reunat
6
1146
Vastaukset
- Anonyymi
Oletan vian olevan windowsissa.
- Anonyymi
Näytön asetukset on nyrjähtäneet.
Katso asetuksista, mitä siellä on ja muuta niitä.
En enää käytä windowsia, joten en tiedä miten sen säädöt nykyään toimii, mutta ennen oli mahdollista muutta kuvan kokoa ja resoluutiota kahdella tavalla. Näytönohjaimesta, täi itse näytöstä.
Jos sinulla on sellainen FulHD näyttö, 1920x1080 pikseliä niin valitse se, silloin kuva täyttää ruudun.
Jos näyttö taas on 4K niin täyden reson käyttö tekee noin pienellä ruudulla teksteistä ja kuvakkeista epäkäytännöllisen pieniä, joten voi olla perusteltua käyttää pienempää resoa. 4K myös hidastaa konetta grfiikassa, jos muistia ja tehoa on vähä.
Myös itse näytössä on usein näppäimet, joilla kuvaa voi siirtää sivuttain, tai ylös/alas.
Samalla kuvaa voi laajentaa tai pienentää.- Anonyymi
Microsoft ryssi Windows-päivityksen: laitteelle ei voi kirjautua
Microsoft pyrkii kaikin keinoin saamaan käyttäjät rekisteröitymään Windowsiin Microsoft-tilin avulla. Jopa siinä määrin, että Windows 11:n Home- ja Pro-versioissa Microsoft-tili muuttuu pakolliseksi käyttäjätiliksi.
Siksi yhtiölle saattaakin olla hieman noloa se, että tuoreimman Windows 11 -päivityksen, tunnisteeltaan KB5016691, ongelmista kärsivät nimenomaisesti Microsoft-tiliä käyttävät käyttäjät. - Anonyymi
Näyttö on 1920x1080 ja sen kun olen valinnut niin ei se muuta näyttöä niin että musta alue poistuisi kaikilta reunoilta pois.
- Anonyymi
Oikean alakulman puhekupla -> Näytä toisessa -> Vain toinen näyttö
Tuo tehosi minulla.
Mulla HD- läppäri tekee tuon, kun on eri resoluutio kuin ulkoisessa näytössä (fullHD).- Anonyymi
Windows on hankala tapaus.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225494- 324810
- 282731
- 342354
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121601
- 231472
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251449