Kuulin, että esimerkiksi lentolippujen varaaminen tulisi halvemaksi vpn-yhteyden kautta, eli vpn:n avulla voisi säästää selvää rahaa. Onko muita rahanarvoisia juttuja, miksi VPN kannattaisi hankkia? Itselläni on MacBook Pro (16-inch, 2019). Käyttis Big Sur. Mikä VPN sopisi parhaiten. NordVPN on kehuttu, koska heillä on tupla vpn. Kokemuksia? Ehdotuksia?
Kannattaako VPN?
29
1038
Vastaukset
- Anonyymi
Lentäminen saastuttaa.
- Anonyymi
Heh! Että ihan vitsillä täräytit heti alkuunsa! Voi mahoton, sinä oletkin kuule hauska tapaus. Ala stand up koomikoksi, olet niin lahjakas! Mulla meni ihan ohi ensin, ajattelin että vakava asia, mutta sitten tajusin että sehän oli sellaista älykästä sarkasmi ironia huumoria :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh! Että ihan vitsillä täräytit heti alkuunsa! Voi mahoton, sinä oletkin kuule hauska tapaus. Ala stand up koomikoksi, olet niin lahjakas! Mulla meni ihan ohi ensin, ajattelin että vakava asia, mutta sitten tajusin että sehän oli sellaista älykästä sarkasmi ironia huumoria :)
Säälittävää että luulet sitä vitsiksi. Kyllä se ihan totta on.
- Anonyymi
VPN on täyttä turhuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VPN on täyttä turhuutta.
Joo ei se suojaa mitään!
- Anonyymi
Miksi ihmeessä VPN:llä saisi halvempia lentolippuja?
Oletko kenties ymmärtänyt väärin sen mainoksen, että VPN:llä säästää lentolippujen hinnan, kun ei tarvitse matkustaa Atlantin yli nähdäkseen jenkkien Netflixiä?- Anonyymi
Lentoyhtiöillä on eri hinta riippuen mistä matka varataan. Jos esimerkiksi varaan matkan Qantasilta Helsingistä Melbourneen, varausohjelma muuttaa hinnan automaattisesti punnista euroiksi (Qantasille edullisella kurssilla). Jos sen sijaan ostan lipun ikäänkuin Englannista, voin maksaa punnilla. Myös eri maiden hintataso ja näin ollen hinnoittelu on erilaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentoyhtiöillä on eri hinta riippuen mistä matka varataan. Jos esimerkiksi varaan matkan Qantasilta Helsingistä Melbourneen, varausohjelma muuttaa hinnan automaattisesti punnista euroiksi (Qantasille edullisella kurssilla). Jos sen sijaan ostan lipun ikäänkuin Englannista, voin maksaa punnilla. Myös eri maiden hintataso ja näin ollen hinnoittelu on erilaista.
Lisäksi olen kuullut että jos käyt katsomassa jotain matkaa ja tulet myöhemmin sitten ostamaan sen, niin hinta on noussut kun nettisivu muistaa sinut ja että olet kiinnostunut tuosta.
Tosin tuon estämiseen ei tarvita VPN:ää, riittää esim. että poistaa keksit (cookies) koneelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi olen kuullut että jos käyt katsomassa jotain matkaa ja tulet myöhemmin sitten ostamaan sen, niin hinta on noussut kun nettisivu muistaa sinut ja että olet kiinnostunut tuosta.
Tosin tuon estämiseen ei tarvita VPN:ää, riittää esim. että poistaa keksit (cookies) koneelta.Ei muuten riitä.
- Anonyymi
Poistoon se Pappawindoosa , se on hanurista!
- Anonyymi
Windows saastuu hetkessä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows saastuu hetkessä!
VPN ei suojaa mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin tuon estämiseen ei tarvita VPN:ää, riittää esim. että poistaa keksit (cookies) koneelta.Tuo on täysin totta ja kokemusta on!
Taannoin ennen koronaa siis olimme vuosittain erilaisilla kokoonpanoilla käyneet kanarilla tuossa marraskuun puolivälissä silloin kun hätäisimmät jo vaihtaa nastarenkaita !
Ja nyt oli minun vuoro hoitaa ja siis keksiä joku hotelli ja kohde ylipäätään
,,olin sellannut ko. paikan matkatoimiston sivulta useamman kerran ja sitten päätetttin että me kokoonnumme kaikki 6 henkeä ja teemme päätökset ja varaukset samalla kertaa
,,,,niin kyseinen matkapaketti oli minun läppäriltä varattuna 150 euroa kalliimpi kuin muilla jotka eivät ko, matkapaketin tietoja eivät olleet klikanneet!
- Anonyymi
Ei kannata. On aivan turhake
- Anonyymi
VPN vaan hidastaa nettiä.
- Anonyymi
Windows on paha haitake!
- Anonyymi
Maakohtaiset alennuskampanjat voi hyödyntää vpn kautta paremmin?
- Anonyymi
Älä nyt satuja kerro!
- Anonyymi
Poistin sen windowsin!
- Anonyymi
No, jos haluaa esim. steam:ia pelata koulusta saaduilla läppäreillä - voi huomata tämän olevan mahdotonta, koska järjestelmänvalvoja on estänyt portin. vpn:ää tarvitaan tähänkin, mutta on vain osa ratkaisua - enkä taida kertoakaan loppuja. Opiskelkaa!
- Anonyymi
Tässä vinkit, kuinka vpn auttaa hankkimaan halvemmat lentoliput: https://www.vpnmentor.com/blog/how-to-get-cheap-flights-and-save-money/
- Anonyymi
Älä satuja kirjoittele!
- Anonyymi
Pellen satuja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä satuja kirjoittele!
Poistahan nyt se windows kuitenkin ensin!
- Anonyymi
Pitää paikkansa, että maa-IP vaikuttaa siihen millaisia hintatarjouksia eteensä saa, joskin tulisi tietää missä maassa ne kiintoisammat hinnat on saatavilla.
Samoin se, miten uusi saman sivun haku voi antaa kalliimman hinnan, sekä se miten eri sivustoto seuraavat hakuja ristiin ja hinnoittelevat sen mukaan.
Mutta VPN:n suhteen yksi oleellinen asia on sen tietoturva ja se mitä infoa se kerää, taltioi, seuraa ja luovuttaa kolmansille osapuolille.
Ruotsalainen Mullvad on saanut melko paljon kiitosta siellä täällä. Ilmeisesti edelleen 5e / kk kolmelle laitteelle ja ilman sitoumusta (?).
*
"100 VPN Logging Policies Debunked"
Sekä alaotsikko: "All 100 VPNs And What Logs Are Kept":
- https://thebestvpn.com/118-vpns-logging-policy/ - Anonyymi
Noiden lippuhintojen ymv. lisäksi VPN tarjoaa tietoturvaa esimerkiksi jukisissa Wifi-verkossa surfatessaan, vaikkapa matkoilla hotelleissa, joskin joskus kuulema hotellien langaton verkko ei ehkä toimi VPN:n takaa (?).
- Anonyymi
Amerikan Netflix näkyy. Ohjelmatarjonta laajenee huomattavasti.
- Anonyymi
Winkura on paha haitake!
- Anonyymi
VPN yleensä hidastaa netin ihan tolkuttomasti eikä se mitään suojaa!
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232