Parisieluni...

gaborone

Liittyykö tää asia muuten yleensäkään hindulaisuuteen? Muistelisin, että oon joskus lukenut parisieluista hindulaisuudesta kertovasta kirjasta...

Eli voisiko HÄN olla parisieluni:
Me molemmat ollaan skitsofreenikkoja, vampyyreja, ihmissusia.. Toisin sanoen molempien päässä kuuluu ulkopuolisia ääniä. Kumpikin tahtoisi juoda verta kun sellaista näkee (omaa verta olen juonutkin). Ja kumpikin tahtoisi ruveta ulvomaan yöllä...
Hän on kiinnostunut mystisistä, maagisista, uskonnollisista jutuista ihan kuten mäkin.
Hänen uskonto on eklektikko, enkä vielä ihan tiedä mitä siihen sisältyy (kun siihenhän voi sisältyy mitä vaan). Me molemmat kuitenkin pidetään luontoa pyhänä.
Hän pukeutuu mustiin ja on tollainen "synkkis" joten siinä meidän ainoa huomattava ero. Hän on siis gootti (tosin ei ehkä aivan..) ja mä hippi...
Hän on kasvissyöjä kuten mäkin, tosin syö mereneläviä ja sellaista KOSKA vanhemmat pakottaa, itse tahtois olla täysin kasvissyöjä... Sekin samaa siis..
Kun juttelen hänen kanssaan, me vaan nauretaan kaiken aikaa ja vähän väliä sanotaan "Toihan kuulostaa ihan multa"..
Hän on tyttö kuten mäkin ja samanikäinen kuin mä...

Eli miten on, parisieluni vai ei?

Hare Krishna!

5

2131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisnava

      Varoituksen sana: parisielua ei koskaan löydä niin helposti kuin silloin, kun etsimällä etsii. ;) Minulla on esim. ystävä, joka vuosia piti jokaista ihastustaan parisielunaan, kunnes taas törmäsi seuraavaan..

      Odota ja katso, ehkäpä puolen vuoden päästä voit rehellisemmin sanoa, onko tuo henkilö parisielusi. Tai vielä paremmin vuosien päästä, kun olet voinut nähdä hänen vaikutuksensa sinuun kokonaisvaltaisemmin.

      Parisielu ja sukulaissielu eivät ole sama asia. Sukulaissielu on joku, jonka kanssa on paljon yhteistä ja hyvä olla. Heitä on maailmassa jokaiselle paljon.

      Parisielu on (ainakin minun kokemusteni mukaan) luonteensa puolesta aivan kuin oma identtinen kaksosesi, peili, johon katsominen on pelottava, vaikkakin kiehtova kokemus. Joiltain osin peili näyttää menneisyytesi, joiltain osin tulevaisuutesi, ja aivan varmasti tämä peili näyttää kaikki "läskisi" ja "finnisi"!

      Peili on todellakin armoton huonojen puoliesi suhteen. Se, mikä parisielussa ärsyttää tai mistä tunnette olevanne palavimmin eri mieltä, onkin itse asiassa negatiivista samanlaisuutta. Olosuhteitten johdosta olette esim. voineet muodostaa samasta asiasta voimakkaat ERI mielipiteet - ja yhtäkkiä heikottaa, yhtäkkiä ymmärrät, että olisit aivan samaa mieltä kuin tuo toinen jos vain olisit saanut varttua samanlaisessa mukavassa seurassa kuin hän. Tai jos et Herran armosta olisi kokenut jotakin epämiellyttävää mutta opettavaista vuonna yksi ja kaksi.

      Toisaalta parisielun katselu myös parantaa itsetuntoasi, kun tajuat että kaikki hänen rakastettavat piirteensä ovat sinussakin, tai vaihtoehtoisesti sinussa on täysi potentiaali saada Krishnan armosta nuo piirteet itsellesi kun kerran olet niin samanluontoinen.

      Ehkäpä mikään ei opeta niin paljon kuin peili nimeltä parisielu - jos sitä uskaltaa katsella, kun välillä tekisi mieli juosta pakoon!

      Ja vielä yksi tuntomerkki lienee se, ettei parisielu ilmesty elämään turhan takia. Viimeistään sitten kun on enemmän ajallista perspektiiviä pystyy näkemään, miksi Krishna pakotti sinut katsomaan peiliin juuri silloin.

      • gaborone

        En mä mitään etsinyt! Mä vain löysin!

        Ainakin voin sanoa, että meillä on samanlaiset viat.. Mutta on meissä jotain eroa (vähän..), se voi sitten johtua siitä että olemme vain sukulaissieluja tai erilaisesta kasvuympäristöstä, en tiedä...

        Toisaalta ehkä meissä on samat hyvätkin puolet..

        Mua ei pelota katsoa "peiliin" (jos häntä pitäis peiliksi kutsua).. En mä ole koskaan pelännyt tietää totuutta. Vaikka totuus olisi kuinka karmaiseva tahansa, ei se ole niin pelottavaa kuin valheet..

        Koska hän on sellainen musta goottityttö, niin voiko se olla ratkaiseva ero meidän välillä? Muuten tunnen hänet niin samanlaiseksi.. Me jos sovittiin (tai en oo ihan varma sovittiinko, mutta jotain sinne päin) että me mennään sitten samaan mielisairaalaan, jos joudutaan sellaseen, skitsoja kun ollaan :D siitä mustuudesta vielä sen verran, että jos mulle sopis musta, enkä ois lukenut niin paljon mustan värin psyykkisistä haitoista, oisin mäkin jossain vaiheessa saattanut alkaa pukeutua mustaan (nimittäin kuunnellessani Nightwishia tai Evanecensea..) ja siitä ei ole takaisinpaluuta, joten sille tielle olisin jäänyt (hänelle on saattanut käydä juuri näin)..

        "aivan varmasti tämä peili näyttää kaikki "läskisi" ja "finnisi"!"
        Ei pelkoa, mulla ei ole läskiä :) Painoindeksi 16, nimittäin... Finnejä kylläkin, mutta en minä niitä pelkää.. No joo.. Mitä sä oikeesti tolla tarkoitit? Jäi hiukkasen epäselväksi..

        Muuten kun kerroin hänestä bestikselleni, bestikseni sano vähän väliä "Ihan ku sä", vaikka en itse olisi niitä ominaisuuksia itsekseni osannut tunnistaa...

        Ja kun kerroin HÄNelle omia huonoja ominaisuuksia (ja hän mulle omiaan) niin molemmat tunnisti itsensä toisen jutuista...

        Voi tietysti olla että hän on vaan sukulaissielu, mutta sitten hän on aivan erityisen läheinen sukulainen :) En ole koskaan tavannut ketään lähellekään yhtä samanlaista kuin mä...

        Kaikki sanoo meitä kumpaakin hulluksi, oudoksi, sua-ei-voi-ymmärtää -tyypiksi jne.. *pyörittelee silmiään* Niin kai me ollaankin, mutta kaikeksi onneksi ymmärretään toisiamme :) Ja kumpikin meistä vieläpä pitää siitä, että ei tiedä maailmasta kuin yhden henkilön jonka kanssa ei ole yksinäinen (koska me molemmat ollaan yksinäisiä vaikka ihailijoiden piirittäminä - tosin niitä ei kovin paljoo ole kummallakaan)...

        Jos hän ei ole mun parisielu, niin.. Sitten en välitä (siis siitä ettei hän ole). Sitten kuvittelen hänen olevan. Tai no.. joo.. olen tyhmä.. tiedän...

        Hän muuten on hiukkasen pelottava vampyyri ja ihmissusi juttujensa vuoksi, enkä koskaan aiemmin ole tajunnut olevani samanlainen..

        Kieltääkö hindulaisuus muuten veren juomisen (jos se on omaa, eikä sillä muita rääkkää)? Koska se ON hyvää ja mä olen hullu.

        Kuuluuko parisielujen näyttääkin samanlaisilta? Koska siinä tapauksessa emme voi olla mitään parisieluja...

        Tuntuiko susta sen parisielusi seurassa että voit avautua sille tosi hyvin? Musta tuntuu kerta sen henkilön seurassa juuri siltä.. Tavallisesti mä kyllä vuodatan ties mitä juttuja kaikille, mutta en mitään sellasta mikä liittyy vähänkin tunteisiin tms...

        Hänet tapasin netissä ja kun ensimmäistä kertaa hänelle soitin, puhuimme kaks tuntia (aloitettiin yöllä kahdeltatoista) ja heti kun oltiin puhelu aloitettu tuntui kuin olisin aina hänet tuntenut..

        Lisäksi hänellä on sama juttu kuin mulla tässäkin: Hän hihittää kuollakseen omille jutuilleen *pyörittelee silmiään*

        Sori tuli vähän pitkä pätkä.. :D

        Hare Krishna!


      • Vaisnava
        gaborone kirjoitti:

        En mä mitään etsinyt! Mä vain löysin!

        Ainakin voin sanoa, että meillä on samanlaiset viat.. Mutta on meissä jotain eroa (vähän..), se voi sitten johtua siitä että olemme vain sukulaissieluja tai erilaisesta kasvuympäristöstä, en tiedä...

        Toisaalta ehkä meissä on samat hyvätkin puolet..

        Mua ei pelota katsoa "peiliin" (jos häntä pitäis peiliksi kutsua).. En mä ole koskaan pelännyt tietää totuutta. Vaikka totuus olisi kuinka karmaiseva tahansa, ei se ole niin pelottavaa kuin valheet..

        Koska hän on sellainen musta goottityttö, niin voiko se olla ratkaiseva ero meidän välillä? Muuten tunnen hänet niin samanlaiseksi.. Me jos sovittiin (tai en oo ihan varma sovittiinko, mutta jotain sinne päin) että me mennään sitten samaan mielisairaalaan, jos joudutaan sellaseen, skitsoja kun ollaan :D siitä mustuudesta vielä sen verran, että jos mulle sopis musta, enkä ois lukenut niin paljon mustan värin psyykkisistä haitoista, oisin mäkin jossain vaiheessa saattanut alkaa pukeutua mustaan (nimittäin kuunnellessani Nightwishia tai Evanecensea..) ja siitä ei ole takaisinpaluuta, joten sille tielle olisin jäänyt (hänelle on saattanut käydä juuri näin)..

        "aivan varmasti tämä peili näyttää kaikki "läskisi" ja "finnisi"!"
        Ei pelkoa, mulla ei ole läskiä :) Painoindeksi 16, nimittäin... Finnejä kylläkin, mutta en minä niitä pelkää.. No joo.. Mitä sä oikeesti tolla tarkoitit? Jäi hiukkasen epäselväksi..

        Muuten kun kerroin hänestä bestikselleni, bestikseni sano vähän väliä "Ihan ku sä", vaikka en itse olisi niitä ominaisuuksia itsekseni osannut tunnistaa...

        Ja kun kerroin HÄNelle omia huonoja ominaisuuksia (ja hän mulle omiaan) niin molemmat tunnisti itsensä toisen jutuista...

        Voi tietysti olla että hän on vaan sukulaissielu, mutta sitten hän on aivan erityisen läheinen sukulainen :) En ole koskaan tavannut ketään lähellekään yhtä samanlaista kuin mä...

        Kaikki sanoo meitä kumpaakin hulluksi, oudoksi, sua-ei-voi-ymmärtää -tyypiksi jne.. *pyörittelee silmiään* Niin kai me ollaankin, mutta kaikeksi onneksi ymmärretään toisiamme :) Ja kumpikin meistä vieläpä pitää siitä, että ei tiedä maailmasta kuin yhden henkilön jonka kanssa ei ole yksinäinen (koska me molemmat ollaan yksinäisiä vaikka ihailijoiden piirittäminä - tosin niitä ei kovin paljoo ole kummallakaan)...

        Jos hän ei ole mun parisielu, niin.. Sitten en välitä (siis siitä ettei hän ole). Sitten kuvittelen hänen olevan. Tai no.. joo.. olen tyhmä.. tiedän...

        Hän muuten on hiukkasen pelottava vampyyri ja ihmissusi juttujensa vuoksi, enkä koskaan aiemmin ole tajunnut olevani samanlainen..

        Kieltääkö hindulaisuus muuten veren juomisen (jos se on omaa, eikä sillä muita rääkkää)? Koska se ON hyvää ja mä olen hullu.

        Kuuluuko parisielujen näyttääkin samanlaisilta? Koska siinä tapauksessa emme voi olla mitään parisieluja...

        Tuntuiko susta sen parisielusi seurassa että voit avautua sille tosi hyvin? Musta tuntuu kerta sen henkilön seurassa juuri siltä.. Tavallisesti mä kyllä vuodatan ties mitä juttuja kaikille, mutta en mitään sellasta mikä liittyy vähänkin tunteisiin tms...

        Hänet tapasin netissä ja kun ensimmäistä kertaa hänelle soitin, puhuimme kaks tuntia (aloitettiin yöllä kahdeltatoista) ja heti kun oltiin puhelu aloitettu tuntui kuin olisin aina hänet tuntenut..

        Lisäksi hänellä on sama juttu kuin mulla tässäkin: Hän hihittää kuollakseen omille jutuilleen *pyörittelee silmiään*

        Sori tuli vähän pitkä pätkä.. :D

        Hare Krishna!

        Finneillä ja läskeillä tarkoitin kuvainnollisesti henkisiä huonoja puoliamme. Parisieluun katsoessaan näkee nuo huonot puolensa niin selvästi että silmiin sattuu.


      • gaborone
        Vaisnava kirjoitti:

        Finneillä ja läskeillä tarkoitin kuvainnollisesti henkisiä huonoja puoliamme. Parisieluun katsoessaan näkee nuo huonot puolensa niin selvästi että silmiin sattuu.

        Entäs jos ei tavallisestikaan ole yrittänyt huijata itselleen että niitä huonoja ominaisuuksia ei olisi?

        Ja jos ei pelkää totuutta?

        Ja entäs sellaiset henkilöt jotka luulee olevansa tosi huonoja henkilöitä ja huomaakin sitten olevansa paljon parempia (itse en kyllä kuulu tähän kategoriaan)? Nehän yllättyy iloisesti.


      • gaborone
        Vaisnava kirjoitti:

        Finneillä ja läskeillä tarkoitin kuvainnollisesti henkisiä huonoja puoliamme. Parisieluun katsoessaan näkee nuo huonot puolensa niin selvästi että silmiin sattuu.

        Huomasin hänestä hyvin epäminunlaisia piirteitä: Hän on tosi äidillinen (mikä on eeeeeeeeeeeeeeeriiiiiiiiiiiittäääääääääiiiiiiiiiiiiiiiin kaukana musta), osoittaa tunteensa huomattavasti helpommin kuin mä, takertuu läheisiinsä kynsin hampain...

        Se siitä..

        Hare Radha!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe