Älkää maksako

Anonyymi

liian aikaisin laskujanne ....ne peritään muutoin kahteenkertaan.....
mimmimum-..mi

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai. Eikö niissä ole viitenumero?
      Jos itse maksaa laskut eikä laita suoraveloitukseen saa maksaa milloin haluaa eräpäivään mennessä.

    • Anonyymi

      Minulle kävi niin. Vähän oli selityksen makua ...mutta olen tyytyväinen lopputulokseen SE lasku jonka maksoin ei ollut vielä päivittynyt heidä tietoihinsa.....
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Kiitos huolenpidosta. Minulla ei velkaa ei isoa rahapussia. Jokainen tietää naisen työ-eläke on pienempi kuin Miehen.Ei ole miestä, ei miehen rahoja tai lesken eläkettä.Ei perintörahoja. Siispä vaihdoin nordeasta S-pankiin.Veloituksetta maksavat Soramaksuna peruslaskuni: Kotivakutus, vuokra, puh./netti ja sähkö lasku ,jonka otan 1 kerta kuukausi kun sen Helen kerran saa. !Ei mitään ongelmia kun luotolla ei osta mitään ja velaksi ei syö.Hyvää vikonloppua Itä-Helsingistä

    • Itse maksan tällä koneella ja aina eräpäivänä. Silloin maksu varmasti näkyy vastaanottajalle, kun tarkistavat.
      Tästä on aikaa jo toistakymmentävuotta, kun edesmenyt sisareni oli sellainen, että aina maksoi kaiken heti.
      Kiinteistöveron maksulaput, kun tulevat jo keväällä. Silloin eräpäivä oli muistaakseni syyskuussa. Nykyään se on elokuussa.
      Sitten tuliki seuraavan vuoden alussa ilmoitus lisäkuluineen, ettette ole maksaneet k-veroa.
      No selvisihän se asia, mutta hankaluuttahan siitä tuli.
      Ennen tuli muuten 1-2 karhua firmoilta itseltään. Nykyään, jos joku lasku jää maksamatta, laittavat heti perintään.
      Kerrankin, kun yksi lasku oli pudonnut auton lattialle, (kotoa otan postin mukaan mökille) huomasin sen ja maksoin myöhässä.
      Kun seuraavan kerran kävin postia hakemassa olikin ko. laskusta perintätoimistin karhu.
      Vaikka olin laskun jo maksanut, piti silti maksaa 5 euroa perintätoimistolle , kun olivat karhun ehtineet lähettää.

      • Jos maksun vastaanottajalla on eri pankki kuin sinulla ja maksat eräpäivänä, niin se maksu menee vastaanottajalle myöhässä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jos maksun vastaanottajalla on eri pankki kuin sinulla ja maksat eräpäivänä, niin se maksu menee vastaanottajalle myöhässä.

        Eräpäivä tarkoittaa, että silloin maksettaessa viimeistään, maksu on ok.
        Eipä ole eräpäivänä maksetuista laskuista koskaan tullut mitään huomautusta.
        Ehkäpä pankit ovat ottaneet sen huomioon.


      • Eliaana kirjoitti:

        Eräpäivä tarkoittaa, että silloin maksettaessa viimeistään, maksu on ok.
        Eipä ole eräpäivänä maksetuista laskuista koskaan tullut mitään huomautusta.
        Ehkäpä pankit ovat ottaneet sen huomioon.

        Minun laskuissani lukee, että maksu on oltava heillä ("oss tillhanda") sinä ja sinä päivänä.

        Likkani maksoi aina vuokransa eräpäivänä.
        Sitten hänelle tuli huomautus, että hänen vuokransa on aina myöhässä. Likka veti todisteet esiin, että hänen tililtään se on otettu just eräpäivänä. Sanoivat, että koska heillä on eri pankki, niin se on maksettava pari päivää aikaisemmin, että ehtii eräpäiväksi heille.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jos maksun vastaanottajalla on eri pankki kuin sinulla ja maksat eräpäivänä, niin se maksu menee vastaanottajalle myöhässä.

        No eikö maksun vastaanottaja ite määrää sen eräpäivän, näkyy laskussa?
        Jos maksu on maksettu viimeistään silloin ei luulisi olevan nokan koputtamista pankista riippumatta.


      • Siili2 kirjoitti:

        No eikö maksun vastaanottaja ite määrää sen eräpäivän, näkyy laskussa?
        Jos maksu on maksettu viimeistään silloin ei luulisi olevan nokan koputtamista pankista riippumatta.

        Mutta kun vastaanottaja määrää, että maksun on oltava heillä siihen päivään mennessä, niin se on maksajan vastuulla maksaa vähän ennen sitä mainittua päivää, että maksu ehtii perille.

        Missä ne rahat roikkuu pankkien välillä, niin sehän on mysteeri. Jos on minun tililtäni pois, mutta vastaanottaja saa vasta parin päivän päästä, niin jossainhan niitten on oltava sen välillä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta kun vastaanottaja määrää, että maksun on oltava heillä siihen päivään mennessä, niin se on maksajan vastuulla maksaa vähän ennen sitä mainittua päivää, että maksu ehtii perille.

        Missä ne rahat roikkuu pankkien välillä, niin sehän on mysteeri. Jos on minun tililtäni pois, mutta vastaanottaja saa vasta parin päivän päästä, niin jossainhan niitten on oltava sen välillä.

        Meillä on kyllä niin jotta lasku pitää olla maksettuna laskussa olevana eräpäivänä ja se riittää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta kun vastaanottaja määrää, että maksun on oltava heillä siihen päivään mennessä, niin se on maksajan vastuulla maksaa vähän ennen sitä mainittua päivää, että maksu ehtii perille.

        Missä ne rahat roikkuu pankkien välillä, niin sehän on mysteeri. Jos on minun tililtäni pois, mutta vastaanottaja saa vasta parin päivän päästä, niin jossainhan niitten on oltava sen välillä.

        Kyllä Suomessa maksupäivä tarkoittaa sitä päivää jolloin se viimeistään pitää maksaa, ei sitä päivää jolloin se on maksunsaajan tilillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomessa maksupäivä tarkoittaa sitä päivää jolloin se viimeistään pitää maksaa, ei sitä päivää jolloin se on maksunsaajan tilillä.

        Näin on ja on aina ollut. Ainakin niinkauan, kun minä olen laskuja maksanut.


    • Anonyymi

      Kun laittaa koneella? Maksu lähtee vasta eräpäivänä.

      • Niin tekee, jos siihen laittaa maksupäivän.
        Muuten lähtee heti.


      • Kun verkkopankissa hyväksyy laskun eikä muuta eräpäivää, maksu lähtee eräpäivänä. Mutta jos muutat eräpäivää samalle päivälle jolloin hyväksyt, maksu lähtee heti.


      • Siili2 kirjoitti:

        Kun verkkopankissa hyväksyy laskun eikä muuta eräpäivää, maksu lähtee eräpäivänä. Mutta jos muutat eräpäivää samalle päivälle jolloin hyväksyt, maksu lähtee heti.

        Aha.
        Meillä on ainakin Nordean verkkopankissa just toisinpäin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Aha.
        Meillä on ainakin Nordean verkkopankissa just toisinpäin.

        Ok. Meillä lasku siirtyy hyväksyttyihin odottamaan eräpäivää,jolloin veloitetaan tililtä. Ja pankki ei ole Nordea.


    • Anonyymi

      Jopa on likallasi tarkka vuokraisäntä, onko yksityinen?

      • VärmdöBostäder.

        https://varmdobo.se/

        Sama kuin minullakin. No minulla menee automaattimaksuna ja luultavasti hänelläkin nyt, niin saavat omansa ajoissa tai muuten on oma mokansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe