Mitä rikollisten päässä liikkuu? Vaikka pääsisit käsiksi jonkun toisen pankkitiliin, kuten S-Pankin tapauksessa kävi, luuletko tosiaan, ettekö jäisi tempusta kiinni? Ihan oikeasti?
"Poliisi tutkii toukokuussa 2022 alkanutta petossarjaa, jossa asianomistajien S-Pankin tileiltä on tehty oikeudettomia tilisiirtoja. Poliisin mukaan tilisiirrot ovat onnistuneet pankin tietojärjestelmässä ollutta haavoittuvuutta hyväksi käyttäen.
Poliisi on vanginnut tässä vaiheessa tutkintaa kaksi epäiltyä, joiden lisäksi muutamia muita on ollut kiinniotettuna ja pidätettynä. Rikosnimikkeitä ovat ainakin törkeä maksuvälinepetos, törkeä rahanpesu sekä tietomurto."
Rikoksesta on nyt vangittuna 16-vuotias poika ja 23-vuotias mies. Poliisi epäilee, että vangittuna oleva kaksikko vei S-Pankin asiakkaiden tileiltä yhteensä 940 000 euroa.
Luuleeko joku tosiaan, että et jää kiinni, kun varastat ihmisten tileiltä miljoona euroa? Kuinka tyhmä pitää varkaan olla?
S-Pankin tilien väärinkäyttö - S-Pankin tietomurto 2022
Anonyymi-ap
1
199
Vastaukset
- Anonyymi
"Yhdessä tapauksessa henkilön tililtä vietiin yli 400 000 euroa."
Kuka pitää pankkitilillään tuollaista saldoa? Yli 400 000 euroa! Minun tililläni on noin 130 euroa, koska tänään oli palkkapäivä. Huomenna saldoni on jo pienempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317806
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455360- 594832
- 763527
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322001- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441717Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1441714- 381672