PJ järjesti satoja turhia kokouksia - omaisuus takavarikkoon

Anonyymi-ap

Taloyhtiö syytti puheenjohtajaa satojen turhien kokousten järjestämisestä, kertoo tuore uutinen tänään. Turhia kokouksia siis voi olla, kuten minä olen tällä palstalla monta kertaa todennut, mutta palataan aiheeseen:

"Vuoden 2019 tilinpäätöksessä väärinkäytökset paljastuivat. Sittemmin selvisi, että hallituksen puheenjohtajalle oli maksettu kilometrikorvauksia, kokouspalkkioita ja muita kuluja lähes 96 000 euron edestä tarpeettomasti."

"Taloremontin aikana puheenjohtaja laskutti kokouspalkkion 669 kokouksesta, joista ei ollut pöytäkirjaa tai muistiota tehty. Eniten kokouksia oli 2019, jolloin hän nosti palkkiot 314 kokouksesta, taloyhtiön mukaan."

Aika munatonta hommaa isännäintitoimistoltakin, jos katselevat vierestä, kun puheenjohtaja rahastaa kalentrivuoden aikana kokouspalkkion 314 kokouksesta á 150 €. Kuka ne palkkiot maksoi puheenjohtajalle? Onko isännöintitoimsitolla aivan ääliöitä töissä? Eikö isännöitsijä sanonut mitään? Aivan uskomatonta! Miten menee isännöintitoimistolla läpi, että maksetaan PJ:lle 96 000 euroa turhia palkkioita.

Mitä tilintarkastaja sanoi asiaan? Tästähän olisi pitänyt jäädä heti kiinni! Koko porukka koijareita isännöitsijästä kirjanpitäjään ja tilintarkastajaan. Uskomatonta!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokouksiin osallistuneen isännöitsijän näkemys oli, että puheenjohtaja piti selvästi tarpeettomia kokouksia ja niiden ilmeisenä tarkoituksena oli vain kokouspalkkion saaminen.

      Miksi isännöitsijä ei tehnyt asialle mitään? Onko isännöitsijän roolissa vaikea tarttua puheenjohtajan väärinkäytöksiin? Kyllähän isännöitsijän valvoo puheenjohtajan hommia, ja kuuluukin valvoa. Kuka puheenjohtajan toimia valvoisi ja niihin reagoisi, jos se ei ole isännöitsijä?

      • Anonyymi

        "Kuka puheenjohtajan toimia valvoisi ja niihin reagoisi, jos se ei ole isännöitsijä"

        Hallitus ja kirjanpitäjät. Toki myös isännöitsijän olisi pitänyt puuttua asiaan, mutta kilahtihan niitä kokouspalkkioita is:n ja varmaan suoraan ja epäsuoraan monen muunkin massiin.

        Taloyhtiöissä usein ongelmana, ettei epäkohtiin haluta puuttua.

        Meillä oli joskus saman tyyppinen homma jossa eräs yksinyrittäjäosakas puoliväkisin tunki itsensä pienehkön hankkeen valvojaksi. Mulla alkoi pikkasen hälytyskellot soittaa kun tämä teputti alati työmaalla. Hallituksen jäsenenä pyysin kopiot kaikista hankkeen laskuista. Kävin ne läpi alan ammattilaisen kanssa jonka jälkeen ilmoitin tälle yrittäjälle, ettei valvontakulut voi kustantaa yhtä paljoa kuin itse remppa. Kerroin mitä maksamme ja sen miten edetään jos asia ei hänelle sovi. Hetken mutinan jälkeen homma sovittiin. Vedätysyritys ilm. kävi sen verran Herran luonnolle, että muutti kohta muualle.


    • Anonyymi

      oiva esimerkki miten velttoa epäpätevää laiskaa ja piittaamatonta hallitusta voi käyttää hyväksi. Ei ne tollot yleensä tarkista eivätkä valvo mitään. Hallitukseen mennään pakosta tai näyttämisen tarpeesta, Yli miljoonan kiinteistöomaisuutta hoitavat epäpätevät maallikot, joilla ei ole paitsi osaamista edes halua mihinkään perehtyä. Epäilen suuresti ettei issari ollut tietoinen koko petkutuksesta. Issari näitä laskuja hyväksyy päivittäin ellei hallitus vaatinut joistakin toimijoista erikoismenettelyä. Omassa yhtiössä on jo 8.isännöitsijä "hoitamasssa" lumeisännöintiä ja rahastusta hallituksen luvalla.

      • Anonyymi

        Sä nyt aina haukut hallituksia. Liekö ikinä itse yhteenkään edes päässyt?
        Taloyhtiön hallinnossa on monta muutkin toimijaa, joiden olisi pitänyt puuttua eli esim toiminnan/tilintarkastaja, kirjanpitäjä. Heillähän on asuntoyhtiölain mukaan oikeus ja velvollisuus kutsua ylimäääinen yhtiökokous koolle itsenäisesti.
        Taidetaan sieläkin vaan leimailla papereita ja juodaan kahvia tai muuta isänöitsijän kanssa?


    • Anonyymi

      Miksi ette taloyhtiöt ota vanhaa mallia takaisin, eli vanhanajan talonmies. Ei tarvitse pitkää matikkaa kun edut huomaa. Mutta ei teistä monikaan elä tässä päivässä ja osaa edes laskea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1849
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      190
      1507
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1421
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      168
      1386
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      990
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      933
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      921
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe