Onko jollain edessä talvihäät ja millaiset? Olisi mukava kuulla ajankohtaa ja ajatuksia siitä miksi juuri talvihäät eikä kesäisiä juhlia!
TALVIHÄÄT
10
3277
Vastaukset
- pepelaine
Jos häät on talvella,niin on paljon helpompaa varata kirkko,juhlapaikka ja orkesteri.Orkestereitten
hinnat on myös halvempia,kuin kesällä.- Talvimorsian
Juu.. Olemme tosiaan puntaroineet eri vuodenaikoja ja tuo talvi tuntuu ihan hyvältä ajankohdalta. Tietenkin on kylmä jne. Kevät olisi seuraava vaihtoehto. Kesällä (kesä, heinä) ei oikein tunnut hyvältä, jotenkin ruuhkaisen tuntuista aikaa... Talvihäistä huolimatta ajattelin pukea hihattoman puvun käsineiden kera :) No, katsotaan, pääasia että pääsemme naimisiin!
Vielä jos jollain on kertomuksia talvihäistä, vinkkejä jne. otetaan vastaan! - Roosa
Talvimorsian kirjoitti:
Juu.. Olemme tosiaan puntaroineet eri vuodenaikoja ja tuo talvi tuntuu ihan hyvältä ajankohdalta. Tietenkin on kylmä jne. Kevät olisi seuraava vaihtoehto. Kesällä (kesä, heinä) ei oikein tunnut hyvältä, jotenkin ruuhkaisen tuntuista aikaa... Talvihäistä huolimatta ajattelin pukea hihattoman puvun käsineiden kera :) No, katsotaan, pääasia että pääsemme naimisiin!
Vielä jos jollain on kertomuksia talvihäistä, vinkkejä jne. otetaan vastaan!Mitä päivää olette ajatelleet?
- candle
Meillä oli talvihäät viime joulukuussa. Minulle on aina ollut täysin selvää, että haluaisin talvella naimisiin, on jotenkin tunnelmallisempaa, kun on kynttilöitä ja ulkotulia ja hämärä talvi-ilta. Sitä paitsi kesällä on usein muutenkin niin paljon juhlia.
- syitä
Talvihäät haaveissa:
Talvella on kaunista (kesälläkin kyllä) ja tunnelmallista, rakastan kynttilän valoa. Paljon kynttilöitä, ulkotulia yms.
Täydellistä olisi, jos olisi hieman pakkasta ja paljon lunta. Mutta aina voi sattua, että tuleekin vettä tai räntää tai pakkasta on kauheasti. Häämatkalle (kauas) voisi lähteä heti (muutenkin haluan matkustella ulkomaille mieluummin talvella). Ei tarvitse niin paljon aiemmin varata juhlapaikkoja yms. kuin kesällä. Talvihäät on hieman erikoisemmat ja itse en ole koskaan ollut talvihäissä (tosin ne on yleistymässä). Ja itse olen ajatellut yllätyshäitä ja häitä moni ei odottele talvella.
Huonona puolena ehkä se kylmyys. Vieraat tarvitse enemmän vaatetta ja ulkona ei viitsi olla kovin kauan. Mutta muita en keksi.- marrasmorisan
Meillä on häät marraskuussa. Hieman jännittää talvihäiden järjestämiset, kun on vain kokemusta kesähäistä, mutta eiköhän niistä ihan hyvät tule.
Itse olin ajatellut pitkähihallista mekkoa. Tosin ei ne hihat varmaan paljoakaan lämmitä, mutta onneksi ulkona ei tarvitse olla pitkiä aikoja.
Häämatkalle voidaan sitten lähteä melkein heti häiden jälkeen. Meidänkin mielestä on mukavampi matkustella talvella, varsinkin jos matkustaa jonnekin lämpimään. Suomen kesä kun on niin lyhyt ja kaunis.
Mutta kukin omalla tavallaan.
Olisi mukava kuulla lisää kuulumisia talvihäiden järjestäljiltä.
Missä vaiheessa teidän muiden järjestelyt on?
Me ollaan varattu kirkko ja juhlapaikka. - Hiutale
marrasmorisan kirjoitti:
Meillä on häät marraskuussa. Hieman jännittää talvihäiden järjestämiset, kun on vain kokemusta kesähäistä, mutta eiköhän niistä ihan hyvät tule.
Itse olin ajatellut pitkähihallista mekkoa. Tosin ei ne hihat varmaan paljoakaan lämmitä, mutta onneksi ulkona ei tarvitse olla pitkiä aikoja.
Häämatkalle voidaan sitten lähteä melkein heti häiden jälkeen. Meidänkin mielestä on mukavampi matkustella talvella, varsinkin jos matkustaa jonnekin lämpimään. Suomen kesä kun on niin lyhyt ja kaunis.
Me ollaan varattu kirkko ja juhlapaikka.Kiitoksia kommenteistanne! Vaihdoin nimimerkkiäni, taisi olla aikaisemmin talvimorsian.. Joo, nuo talvihäät myös itseäni innostaa juuri siksi että ulkotulet ja kynttilät ovat aivan omaa luokkaansa talven hämärässä. Serkkuni meni aikoinaan naimisiin uudenvuoden aattona ja täytyy sanoa että olivat oikein mukavat häät! Tuntuu ettei ihmisillä muutenkaan ole niin kauheasti suunnitelmia uutenavuotena, joten siinäpä olisi valmiit juhlat. Viime uudetvuodet ovat olleet melko tiukkapakkasia, joten voisi olla aika mukavan talvista. Minun onnellani sataa vettä kuin esterin pee... No, pääasia on kai että menemme naimisiin. Liikaa paineita jos ottaa niin voipi mennä plörinäksi! Ainoa mikä ehkä harmittaa on se ettemme ehkä pääse haluamaamme kirkkoon vihittäviksi. Säästöjen vuoksi on suljettu talven ajan, lämmityskustannukset kuulemma niin suuret! Täytyy sanoa että harmi...
- Hippo
Hiutale kirjoitti:
Kiitoksia kommenteistanne! Vaihdoin nimimerkkiäni, taisi olla aikaisemmin talvimorsian.. Joo, nuo talvihäät myös itseäni innostaa juuri siksi että ulkotulet ja kynttilät ovat aivan omaa luokkaansa talven hämärässä. Serkkuni meni aikoinaan naimisiin uudenvuoden aattona ja täytyy sanoa että olivat oikein mukavat häät! Tuntuu ettei ihmisillä muutenkaan ole niin kauheasti suunnitelmia uutenavuotena, joten siinäpä olisi valmiit juhlat. Viime uudetvuodet ovat olleet melko tiukkapakkasia, joten voisi olla aika mukavan talvista. Minun onnellani sataa vettä kuin esterin pee... No, pääasia on kai että menemme naimisiin. Liikaa paineita jos ottaa niin voipi mennä plörinäksi! Ainoa mikä ehkä harmittaa on se ettemme ehkä pääse haluamaamme kirkkoon vihittäviksi. Säästöjen vuoksi on suljettu talven ajan, lämmityskustannukset kuulemma niin suuret! Täytyy sanoa että harmi...
Tohon ongelmaan olen törmännyt minäkin. Kaikki kirkot ei tosiaan ole auki talvisin...
Mutta onneksi ei sentään kaikki :) - Hippo
Hippo kirjoitti:
Tohon ongelmaan olen törmännyt minäkin. Kaikki kirkot ei tosiaan ole auki talvisin...
Mutta onneksi ei sentään kaikki :)Siis onneksi kaikki ei ole kiinni... Ymmärsitte varmaan vaikka kirjoitin vähän hassusti
- Ninja
marrasmorisan kirjoitti:
Me ollaan varattu kirkko ja juhlapaikka.Me olemme menossa naimisiin uudenvuodenaattona. Mielestäni tämä on loistava päivä, ja ne ihmiset joille olen sen jo kertonut ovat aivan samaa mieltä! Emme ole ehtineet tehdä muuta kuin varata kirkon ja häämatkan :) Pappi ei ole täysin varma vielä. Missä vaiheessa olette muut? Kertokaa kokemuksistanne/suunnitelmistanne. Olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680