Voiman lähteesi

nainen55

Kiireinen elämä, töissä kiirettä ja kova paine. Vapaa-aika jää vähiin ja tuntuu, että akkujen lataus ei käykkään enää yhtä nopsaa kuin vuosia sitten. Miten saat akkusi ladattua parhaiten. Löhöätkö illan sohvalla telkkaria katsoen vai lähdetkö ulos vaikka liikkumaan. Mikä on salaisuutesi, että jaksat vielä huomennakin? Kerrothan meille.

24

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plunger

      uskotte, miten pitkät päivät työtä teen, miten väsynyt olen usein kun yöllä tyhjään asuntooni tulen.

      Selviän silti aina, vaikka kesken jääneet asiat mielessä pyörivät. Liikunta, kunnon rasitus ja ajatukset ovat työstä pois. Sitten rukous, ja sitä voi harjoittaa myös kesken työpäivää. En muuta tarvitse, ei salaisia menoja, ei viinaa!

    • maron

      ja tuntuu että kaikki puhti on pois, niin otan rakkaan koirani ja lähdemme sen kanssa pitkälle lenkille metsään. Oli ilma sitten millainen hyvänsä. Joskus otan evästä mukaan - kävelen hiljalleen ja katselen kuinka koira on innoissaan kaikista hajuista. Saatan istua kivelle koira vieressäni syömme leivät ja kuuntelemme metsän ääniä. Kamera on tietenkin aina mukana ja yritän vangita sitä luonnon kauneutta joka on ympärillämme. Silloin tuntee itsensä vapaaksi ja onnelliseksi. Voisin ostaa jostain oikein korvesta mökin, pienen järven rannalta, mahdollisimman kaukaa ihmisistä. Vaikka olen City-ihminen niin kaipaan silloin tällöin sitä täydellistä rauhaa jota voi saada vain luonnosta.
      Toisaalta taas rentoudun myös kaupungin hälinässä, vaikka kesälllä kuumana kesäiltana terassilla pari olutta ja ilta-aurinko paistaa - myös se saa omat huolet unohtumaan.

      • Tunnetko Pablo Nerudan runon, Oodi koiralle?

        Tekstisi toi mieleen runon, jota en ole moneen vuoteen lukenutkaan. Runo löytyy muistaakseni kokoelmasta Andien mainingit. Siinä on osuvasti kuvattu kaksikon yhteistä vaellusta luonnossa mm. kuudesta jalasta ja yhdestä kasteenkosteasta kirsusta yms. - Taidanpa kaivaa kirjan esille heti kotiin päästyäni.

        Luonnossa lataan minäkin akkujani ja saan oiottua asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
        Joskus stressaavassa tilanteessa pysähdyn hetkeksi, yritän tavoittaa mielikuvan viimeisimmästä hyvästä, levollisesta hetkestä jossain erityisen kauniissa maisemassa ja pian muistan taas "ottaa rauhallisesti" ja "kiiruhtaa hitaasti" omassa oravanpyörässäni.


      • maron
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Tunnetko Pablo Nerudan runon, Oodi koiralle?

        Tekstisi toi mieleen runon, jota en ole moneen vuoteen lukenutkaan. Runo löytyy muistaakseni kokoelmasta Andien mainingit. Siinä on osuvasti kuvattu kaksikon yhteistä vaellusta luonnossa mm. kuudesta jalasta ja yhdestä kasteenkosteasta kirsusta yms. - Taidanpa kaivaa kirjan esille heti kotiin päästyäni.

        Luonnossa lataan minäkin akkujani ja saan oiottua asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
        Joskus stressaavassa tilanteessa pysähdyn hetkeksi, yritän tavoittaa mielikuvan viimeisimmästä hyvästä, levollisesta hetkestä jossain erityisen kauniissa maisemassa ja pian muistan taas "ottaa rauhallisesti" ja "kiiruhtaa hitaasti" omassa oravanpyörässäni.

        minulle sen voiman jolla jaksan eteenpäin, siksi kuvaankin melkein pelkästään luontoa ja eläimiä. Toki omaa perhettänikin, mutta yleensä kaikki kiljuu heti että KAMERA POIS EI SAA KUVATA!!!
        Mutta luonto on minun intohimoni ja "muusani".
        Vaikkapa kuva juuri putoamaisillaan olevasta vesipisarasta on aivan kuin taidetta:))))
        Luonnossa on yksin ja on aikaa ajatella kaikki pahat mielet pois, ja syksyä odotan siksi että voi taas marjastaa ja sienestää. Kun lapseni olivat pieniä olin kotona melkein 10 vuotta heidän kanssaan ja opetin myös heille luonnon kunnioittamisen. Ja se on kyllä kannattanut, kaikki kolme ovat tasapainoisia ja hyvin toimeentulevia ihmisiä. Vaikka heillä on oma oravanpyöränsä ja korkeakouluopintonsa, niin silti heillä on aikaa myös sille hiljentymiselle, ja rauhoittumisella. Opiskelijoille akkujen lataaminen on yhtä tärkeää kuin meille vanhemmillekin:))


      • n51

        Kirjat on yksi voimanlähteeni ja kävely luonnossa. Joskus taas parasta on ihmisten seura, ihan hulvaton hulluttelu, että saa nauraa oikein kunnolla.


      • eräs nainen

        Koirat ovat minullekin erittäin tärkeitä ja se kun pääsee lenkille ja luontoon niiden kanssa.


      • maron
        eräs nainen kirjoitti:

        Koirat ovat minullekin erittäin tärkeitä ja se kun pääsee lenkille ja luontoon niiden kanssa.

        hän pitää myös luonnosta, yleensä asia on näin ja se on hieno asia. Ja ihminen jolla on jokin lemmikki elää pidenpään ja sairastuu harvemmin masennukseen ja sen sellaiseen. Joten kyllä eläin antaa voimaa ja niitä onnentunteita. Oma karvakorvani on minulle hyvin tärkeä:)


      • eräs nainen
        maron kirjoitti:

        hän pitää myös luonnosta, yleensä asia on näin ja se on hieno asia. Ja ihminen jolla on jokin lemmikki elää pidenpään ja sairastuu harvemmin masennukseen ja sen sellaiseen. Joten kyllä eläin antaa voimaa ja niitä onnentunteita. Oma karvakorvani on minulle hyvin tärkeä:)

        Anteeksi jo etukäteen, että valitan. Paikkoja särkee eikä liikkuminen ole helppoa, mutta rakkaat koirat tarvitsevat ulkoilua ja hyvää se ulkoilu tekee minullekin. Kiitos karvakuonojen.


      • maron
        eräs nainen kirjoitti:

        Anteeksi jo etukäteen, että valitan. Paikkoja särkee eikä liikkuminen ole helppoa, mutta rakkaat koirat tarvitsevat ulkoilua ja hyvää se ulkoilu tekee minullekin. Kiitos karvakuonojen.

        koira kiskoi minut aikanaan petin pohjilta pystyyn parin kuukauden pakollisen makailun jälkeen. Ilman sitä tuskin pystyisin liikkumaan ollenkaan, mutta nyt on kunto hyvä, ja elämä hymyilee:))) Eläin on paras kuntouttaja:))


    • n52

      pitkä lista,mutta esim.kiitollisuus elämälle joka on antanut paljon,paljon ja jatkaa tyyliään vieläkin.
      Otan ahneesti jokaisen kokemuksen vastaan,sillä elon lyönti antaa minulle vahvan kokemuksen kun tulee silityksen vuoro.
      Muilla sanoilla ystävät on suuri voima.

    • eräs nainen

      Työviikon jälkeen on ihanaa lähteä mökille, aivan muihin maisemiin, siellä kiireet unohtuu. Voi sitä ihanaa tunnetta, kun pääsee saunomaan ja uimaan, siellä pääsen irti arjen murheista. Lisäksi koirat pitävät huolen, että lenkkejäkin tulee tehtyä.

    • sinih52

      yksi on uimahalli kun töistä väsyneenä tulee kotiin ja pakkaa uikkarit reppuun ja ottaa juoksuliivit mukaan ihana vesi kutsuu 40minuutin vesijuoksu ja sen jälkeen napsakat löylyt ah.ja taas jaksaa porskuttaa.
      toinen voimanlähde on kävelylenkit koiran kanssa ja nekin suuntaan yleensä meren rannalle,vesi on minusta tosi hyvä elementti rauhoittaa kun sitä vaikka vain katselee, kuuntelee...:=))))

    • sinkku55

      Töistä kun tulen kotiin,niin olen vaan mitään tekemättä,niin johan on energiaa seuraavalle työpäivälle kummasti.
      Tietenkin juon ensin kahvin,käyn suihkussa ja syön,sitten voi olla vaan harrastuksen parissa.

    • TR.maalariN

      että paras tapa ladata akkuja minulle on rakastelu ... mielessäni käytän sanaa naiminen, mutta koska se herkästi tulkitaan jollain tapaa negatiiviseksi sanaksi, niin käytin tuota toista.

      Naimista se silti taitaa olla. Sellaista rakastelua jossa ajan ja paikantaju katoaa ja ollaan kuin pyörteessä. Ei mikään vartin sessio, illalla nukkumaanmennessä, vaan tiedättehän, sellaiset autuaat 'tautiset' naimisviikonloput... jolloin verhoja ei avata, ovi pysyy lukossa,se mitä syödään, syödään vuoteessa, eikä pueta ollenkaan...

      Joku taas varmaan paheksuu...ja ajattelee, että nainen provoilee. Väärä tulkinta, kirjoitan vain niin kuin asia minun akkujenlatuuni suhteen nyt sattuu olemaan.

    • yopollo

      latautuu aina, varsinkin jos lähtee retkelle ilman mitään tavoitteita. Muistivihko on mukana ja kamerakin, tulee tallennettua niitä mielikuvia kun tarpeeksi hitaasti malttaa liikkua että ehtii havaita.

      Kotona sopiva musiikki (minulla klassinen) ja kirja rentouttaa ja antaa virikkeitä.

      Joskus on hyvä vain levätä yksin hiljaisuudessa.

    • yopollo

      latautuu aina, varsinkin jos lähtee retkelle ilman mitään tavoitteita. Muistivihko on mukana ja kamerakin, tulee tallennettua niitä mielikuvia kun tarpeeksi hitaasti malttaa liikkua että ehtii havaita.

      Kotona sopiva musiikki (minulla klassinen) ja kirja rentouttaa ja antaa virikkeitä.

      Joskus on hyvä vain levätä yksin hiljaisuudessa.

    • Pirre*

      elämä ottaa päähän, siihen auta mikään muu lääke kuin, kuin metsässä tehty kävelylenkki...sielä minä rauhoitun ja lisäksi toivon etten näkisi ketään kaksijalkaista retkelläni.

      • emu.

        Niis.


      • Pirre*
        emu. kirjoitti:

        Niis.

        ,höyhenpukuinen jos sitten....niistähän se nokkasi jo.:)


      • emu.
        Pirre* kirjoitti:

        ,höyhenpukuinen jos sitten....niistähän se nokkasi jo.:)

        *niistää*


    • lenkki

      Sopivia lenkkejä ja mikä ihaninta kesällä marjastus ja sienestys.

    • Nukkeäiti

      Täytän viisikymmentä ensi tammikuussa, mutta nuorimmaiseni menee vasta kouluun tämän vuoden elokuussa. Toinen muksu lähenee murrosikää. Siis ainakin kaksi syytä jaksaa, nämä rakkaat ja rasittavat lapseni. Mutta minulla on myös harrastuksia, joista pidän. Kunhan saan päivittäin edes vähäksi aikaa uppoutua näpertelemään (ja viikonloppuisin enemmän), niin akkuni latautuvat kyllä. Jos saan muksut mukaan puuhasteluun, sen parempi. Ja luonto, luonto ja vuodenaikojen vaihtelu vaikuttavat nekin. En enää valita talven pituutta, vaan ajattelen palellessani, että muutaman viikon päästä ollaan jo paljon lähempänä kevättä. Kesällä ei telkustakaan tule paljon muuta kuin uusintoja, joten sitä ei kannata edes avata,
      jää enemmän aikaa askarrella tai olla ulkona.

      • Hilma 56 v

        Työ on suurin voimanlähteeni.


    • annemar55

      Saan voimaa ja lataudun ja iloitsen seuraavien asioiden parissa:
      1. Musiikki (kaikenlainen - klassisesta rokkiin, joka on tunne-elämän ihana tuki: jos itkettää, niin laitan "itkuvirret" soimaan, niin, että saa purkaa itsensä kunnolla tai sitten toisinpäin: iloista musaa, joka kutsuu liikkumaan ja tanssimaan ja joka saa uuden fiiliksen päälle. Joskus rentouttavaa, hiljaista musiikkia taustalla kun lukee jotain hyvää kirjaa. RAuhallista musiikkia kun hermot ovat kireällä. Upeat viininvalssit ja ooppera-aariat taas saavat juhlatuulelle! Jos tuntee itsensä vanhaksi ja väsyneeksi, niin nuorison biisit voivat piristää.

      2. Toinen "laturi" on Liikunta: tanssi, jumppa reippaan musiikin tahdissa, kuntosali, rauhallinen kävely meren/järven rannalla tai muun kauniin luonnon helmassa

      3. Leipominen ja kokkailu. Se saa minut aina hyvälle tuulelle - valitettavasi haitallista laihduttajalle....

      4. Puhelu hyvälle ystävälle, jolle voi kertoa paineensa ja huolensa.

      5. Hyvä elokuva, teatteri tai muu esitys joko tv:ssä tai muualla.

      6. Hyvä kirja. Runot, jotka "kolahtavat" omaan sielunmaisemaan sillä hetkellä.

      7. Käsityöt - neulominen, virkkaus; rauhoittaa ja on kivaa kun näkee miten työ kasvaa ja etenee!

      8. Öljyvärimaalaus. Värien kanssa työskentely on ihanaa! Ei tarvitse olla hyvä maalari - kunhan maalaa abstraktia ja käyttää upeita värejä. Vaatii kuitenkin "oman taidenurkkauksensa", minkä voi jättää kesken koska tarvikkeiden ainainen esilleottaminen ja poiskerääminen on rasittavaa.

      9. Koiraharrastus: Ulkoilu, koirakoulu, agility, näyttelyt.

      10. Palapelit! Jos on "vapaana oleva" pöytä, mihin voi jättää 1000 palan palapelin pidemmäksi aikaa esille - sinne voi aina piipahtaa vähäksi aikaa laittamaan palasia paikoilleen - ja "toisella korvalla" kuunnella tv-uutisia tms.

      11. Äänikirjat. Näin voi "lukea kirjaa" ja samalla tehdä kotitöitä - esim. silittäminen on hyvä yhdistelmä. Sääli, että äänikirjat ovat niin kalliita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe