Yritin poistaa SIM kortin vaihtaakseni sen Nokian Lumia 530 kännykästä, APUA

Anonyymi-ap

En onnistunut, piti laittaa kynsi kännykän yläosaan takakuoren väliin ja toisella kädellä painaa takakuorta (taivuttaa) ,jotta kansi aukeaa, (löysin ihan vielä pikaoppaanikin) Kynteni ovat nyt kaikki poikki , enkä onnistunut. Lopulta laitoin kynttä vastaavan esineen ja näyttöön tuli särö. Miten saan kortin pois ja laitettua toiseen laitteeseen? Muistaakseni laitteessa on muistikorttikin. Ei ihme että Nokian puhelimet eivät ole enää kysyttyjä. Käyttäjällä pitää olla hyvät sopivan pituiset kynnet.

15

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä kuori aukeaa noissa aika helposti ja jos en väärin muista, akku pitää poistaa että saa sim-kortin pois. Kieltämättä se on hiukan tiukalla siellä, mutta jos hajotit näytön - teit jotain väärin. Yleensä olen ihan vaan neulalla painanut kortin muovia hieman ja vetänyt neulan kärjellä sim-kortin ulos varovasti. Muistikortti taas on jousella, eli sitä pitää painaa niin kuin kuulakärki-kynää ja se pomppaa ulos sieltä.

      • Anonyymi

        Kyse oli siitä. että kuori ei auennut, kyllä kortit sen jälkeen kaiketi olisi saanut pois. Olin juuri leikannut kynteni edellisenä päivänä, eivätkä muutenkaan kovin tukevat ole. Minulla on honor toisena, jossa on sivulla neulalla pois otettava "kelkka", mutta tässä Nokian lumiossa pitää avata koko kuori ja omalla kehon osalla on se neuvottu poistamaan eli kynnella ja toisen käden peukalolla painamaan. Lumia on ensimmäinen älypuhelimeni ja halusin sen Sim kortin uudempaan puhelimeen. Olisin käyttänyt puhelinta silti kotona Wifin netin avulla esim säätietojen ja sähköpostin lukemiseen. Mutta meni kyllä liian helposti särölle, siitä varotettiin mutta kuitenkin neuvottiin käyttämään voimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli siitä. että kuori ei auennut, kyllä kortit sen jälkeen kaiketi olisi saanut pois. Olin juuri leikannut kynteni edellisenä päivänä, eivätkä muutenkaan kovin tukevat ole. Minulla on honor toisena, jossa on sivulla neulalla pois otettava "kelkka", mutta tässä Nokian lumiossa pitää avata koko kuori ja omalla kehon osalla on se neuvottu poistamaan eli kynnella ja toisen käden peukalolla painamaan. Lumia on ensimmäinen älypuhelimeni ja halusin sen Sim kortin uudempaan puhelimeen. Olisin käyttänyt puhelinta silti kotona Wifin netin avulla esim säätietojen ja sähköpostin lukemiseen. Mutta meni kyllä liian helposti särölle, siitä varotettiin mutta kuitenkin neuvottiin käyttämään voimaa.

        https://www.gsmarena.com/nokia_lumia_530-pictures-6523.php
        Tuossa menee näköjään takakannen muovireunus sivuillakin, mutta kai siinä metallinen kehä silti on. Olet tainnut vääntää metallin ja näytön välistä, tuskin sitä muuten saa rikki. 830 on paksu metallinen runko sivuilla ja takakansi irtoaa helposti.

        Kommentissa huhtikuulta "Upgrade to windows 10 using OTC updater"
        Näköjään jotkut päivittää vieläkin kymppiin, itse en ottanut vaikka olisi saanut normaalisti päivitettyä, mutta helpottaa ohjelmien asennusta jos tarvitsee. Olisi hauska kokeilla johonkin toiseen Lumiaan. Yotubessa videoitakin, vaikuttaa helpolta.


      • Anonyymi

        Tiedätkö mihin laitteeseen se muistikortti vielä sopii, Sain Simin lopulta pois . josta kirjoitin alempana,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mihin laitteeseen se muistikortti vielä sopii, Sain Simin lopulta pois . josta kirjoitin alempana,

        Mikäs se sinun toinen laitteesi on? Merkki ja malli pitää tietää, että voi sanoa, onko siinä muistikorttipaikka ja missä.


    • Anonyymi

      Eikös se ollut se semmoinen saippuakotelon mallinen, takakansi jotain ämpärimuovia? Minullakin oli muistaakseni sellainen. Ei sinne minusta tarvinnut kynsiä työntää, kun pitää vain sen takakannen reunoista, nehän tuli vähän näytön ulkopuolelle, ja painaa vaikka peukaloilla takaa päin niin että se ämpärimuovikotelo taipuu, niin klipsut päästää irti. Tiedä häntä sitten onko se voinut vuosien mittaan jotenkin "liimautua" tavallista tiukemmin kiinni...

      • Anonyymi

        Kiitos kaikille vastaajille. Löysin ulkomaalaisen ohjeen Youtubista, jossa videolla henkilö nostaa vähän kerrallaan sitä takakannen reunaa ylös, alkaen kulmasta. Minun kännykkäni kansi on ollut pitkään kiinni ja jumiutunut. Ohjeet vaillinaiset. Siinä edessä keskellä on kolo joka näyttää juuri oikealle paikalle, mutta juuri sitä kautta tökkää helposti näytön sisälle apuvälineen. Se särkyy heti. Otin kuten joku neuvoi sittenkin neulan, paksun parsinneulan ja nostin varovasti kulmasta nimenomaan sitä takakantta. Irtosi sitten ihmeen helposti, eikä suurtaa vaaraa näytön rikkomiselle ollut. Mitään metallireunaa ei ollut. Takakannen pitäisi kai olla lievästi venyvää muovia, mutta omassani vähän vanhaa jo. Toinen ongelma syntyi, kun uusi kännykkä vaati pienimmän Sim kortin. Leikkaaminen oli kaiken edellisen jälkeen tarkkaa puuhaa. Se onnistui. Oletin että voin käyttää vanhaa kännykkää kotona sähköpostin lukemiseen ja säätietojen ja että saan valokuvat talteen. Tietääkö kukaan minne se muistikortti sopii ja mitähän siellä on luettavissa. Se ainakin jäi ehjäksi vielä. Vanha kone huutaa että missä Sim kortti on, ei suostu antamaan mitään tietoja ilman Simiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastaajille. Löysin ulkomaalaisen ohjeen Youtubista, jossa videolla henkilö nostaa vähän kerrallaan sitä takakannen reunaa ylös, alkaen kulmasta. Minun kännykkäni kansi on ollut pitkään kiinni ja jumiutunut. Ohjeet vaillinaiset. Siinä edessä keskellä on kolo joka näyttää juuri oikealle paikalle, mutta juuri sitä kautta tökkää helposti näytön sisälle apuvälineen. Se särkyy heti. Otin kuten joku neuvoi sittenkin neulan, paksun parsinneulan ja nostin varovasti kulmasta nimenomaan sitä takakantta. Irtosi sitten ihmeen helposti, eikä suurtaa vaaraa näytön rikkomiselle ollut. Mitään metallireunaa ei ollut. Takakannen pitäisi kai olla lievästi venyvää muovia, mutta omassani vähän vanhaa jo. Toinen ongelma syntyi, kun uusi kännykkä vaati pienimmän Sim kortin. Leikkaaminen oli kaiken edellisen jälkeen tarkkaa puuhaa. Se onnistui. Oletin että voin käyttää vanhaa kännykkää kotona sähköpostin lukemiseen ja säätietojen ja että saan valokuvat talteen. Tietääkö kukaan minne se muistikortti sopii ja mitähän siellä on luettavissa. Se ainakin jäi ehjäksi vielä. Vanha kone huutaa että missä Sim kortti on, ei suostu antamaan mitään tietoja ilman Simiä.

        Kortinlukijalla voi katsoa tietokoneella. GSMarenalla ja jossain muuallakin löytyy varmaan tietoa muistikorteista, eikä ne kalliita ole ostaa uusi ja kopioida siiihen jos jostain tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastaajille. Löysin ulkomaalaisen ohjeen Youtubista, jossa videolla henkilö nostaa vähän kerrallaan sitä takakannen reunaa ylös, alkaen kulmasta. Minun kännykkäni kansi on ollut pitkään kiinni ja jumiutunut. Ohjeet vaillinaiset. Siinä edessä keskellä on kolo joka näyttää juuri oikealle paikalle, mutta juuri sitä kautta tökkää helposti näytön sisälle apuvälineen. Se särkyy heti. Otin kuten joku neuvoi sittenkin neulan, paksun parsinneulan ja nostin varovasti kulmasta nimenomaan sitä takakantta. Irtosi sitten ihmeen helposti, eikä suurtaa vaaraa näytön rikkomiselle ollut. Mitään metallireunaa ei ollut. Takakannen pitäisi kai olla lievästi venyvää muovia, mutta omassani vähän vanhaa jo. Toinen ongelma syntyi, kun uusi kännykkä vaati pienimmän Sim kortin. Leikkaaminen oli kaiken edellisen jälkeen tarkkaa puuhaa. Se onnistui. Oletin että voin käyttää vanhaa kännykkää kotona sähköpostin lukemiseen ja säätietojen ja että saan valokuvat talteen. Tietääkö kukaan minne se muistikortti sopii ja mitähän siellä on luettavissa. Se ainakin jäi ehjäksi vielä. Vanha kone huutaa että missä Sim kortti on, ei suostu antamaan mitään tietoja ilman Simiä.

        Turha niitä kuvia on ottaa talteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kortinlukijalla voi katsoa tietokoneella. GSMarenalla ja jossain muuallakin löytyy varmaan tietoa muistikorteista, eikä ne kalliita ole ostaa uusi ja kopioida siiihen jos jostain tarvitsee.

        Tavoitteena on saada tiedot muistikortilta, kun laite hajosi minun käsissäni yllättäen enkä siis ehtinyt kopioida esim. hienoja valokuvia, jotka minun piti joskus tulevaisuudessa taltioida tietokoneelle. Kiitos tiedoista molemmille, muistaakseni minulla on kortinlukija jossakin kaappien kätköissä, saatu Computter - lehden lahjana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitteena on saada tiedot muistikortilta, kun laite hajosi minun käsissäni yllättäen enkä siis ehtinyt kopioida esim. hienoja valokuvia, jotka minun piti joskus tulevaisuudessa taltioida tietokoneelle. Kiitos tiedoista molemmille, muistaakseni minulla on kortinlukija jossakin kaappien kätköissä, saatu Computter - lehden lahjana.

        Ei ne kuvat ole sinulle tärkeitä. Voivat jäädä kortille ja poistua..


    • Anonyymi

      Kaikissa tietokoneissa on muistikortin lukija. Jos kyse on alkuperäisestä viestistä ja LUMIA puhelimesta, niin siinä ei ollut muistikorttia. Lumiassa siirto tehdään johdolla tai esim sähköpostilla.

      Toisaalta jos puhelin on vielä olemassa niin voihan se olla Windows ylikin jossa ne kuvat on.

      • Anonyymi

        Kiitos jälleen kerran vastaajille ja kerron tarinani loppuun palkinnoksi. Löysin oman kortinlukijani, mutta siinä ei ollut niin pienelle muistikortille paikkaa. Minulla oli vanha Samsung galaxy tabletti, joka kiltisti nieli muistikortin ja ilmoitti vielä että se on sinne lisätty. On kaiketi samna aikakauden laite. Muistan että kun jossakin vaiheessa muisti täyttyi hankin kortin, eli kortilla on tietysti vain osa kuvista ym. mutta tärkeimmät näytti olevan, lisäksi tablettini sai lisämuistia. Suren silti Lumia 530 poismenoa, se oli todella hieno toiminnallisesti, siiinä oli wordit ja kaikki, shakki ym. Hyvä paikallinen sääohjelma, tv-ohjelma jne, Syy vaihtoon oli että pankit eivät enää avautuneet eivätkä ohjelmat päivittyneet ja akku oli heti lopussa. Takakannen avauksen ohjeet tosi kehnot verrattuna todellisuuteen virhemahdollisuudet suuret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos jälleen kerran vastaajille ja kerron tarinani loppuun palkinnoksi. Löysin oman kortinlukijani, mutta siinä ei ollut niin pienelle muistikortille paikkaa. Minulla oli vanha Samsung galaxy tabletti, joka kiltisti nieli muistikortin ja ilmoitti vielä että se on sinne lisätty. On kaiketi samna aikakauden laite. Muistan että kun jossakin vaiheessa muisti täyttyi hankin kortin, eli kortilla on tietysti vain osa kuvista ym. mutta tärkeimmät näytti olevan, lisäksi tablettini sai lisämuistia. Suren silti Lumia 530 poismenoa, se oli todella hieno toiminnallisesti, siiinä oli wordit ja kaikki, shakki ym. Hyvä paikallinen sääohjelma, tv-ohjelma jne, Syy vaihtoon oli että pankit eivät enää avautuneet eivätkä ohjelmat päivittyneet ja akku oli heti lopussa. Takakannen avauksen ohjeet tosi kehnot verrattuna todellisuuteen virhemahdollisuudet suuret.

        Pienten muistikorttien mukana tulee usein sovittimet että käy muihinkin muistipaikkoihin. Omassa Lumia 830 akku edelleen kuin uusi, keskimäärin 10vrk vähällä käytöllä ennen kuin tarvitsee ladata, eikä uudet paljon maksa jos tarvitsisi. Pankkiasiat hoidan aina tietokoneella ja somea en tarvitse niin pätevä edelleen. Hyvä kamera ja yli 200 sovellusta, harvoin tosin käytän useimpia, monia vaan kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienten muistikorttien mukana tulee usein sovittimet että käy muihinkin muistipaikkoihin. Omassa Lumia 830 akku edelleen kuin uusi, keskimäärin 10vrk vähällä käytöllä ennen kuin tarvitsee ladata, eikä uudet paljon maksa jos tarvitsisi. Pankkiasiat hoidan aina tietokoneella ja somea en tarvitse niin pätevä edelleen. Hyvä kamera ja yli 200 sovellusta, harvoin tosin käytän useimpia, monia vaan kokeillut.

        Huvittavaa tapella muistikorttien kanssa:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe