Onko minipc:n käyttäjiä?-

Anonyymi-ap

Aikeissa ostaa sellainen, Intel NUC i5 päällimäisenä ajatuksissa. Ainakin noissa nettiarvioissa käyttäjät näyttävät olevan tyytyväisiä. Onko täällä noiden käyttäjiä ja mitä mieltä olette?

14

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vihaan hitaita paskoja!

      • Anonyymi

        Millä logiikalla ovat hitaita?


    • Anonyymi

      Minulla oli tuollainen (toiselta valmistajalta). Ihan hyvin toimi mutta kun pikkuinen tuuletin aikanaan hajosi niin oli sen verran epästandardi että uutta tuuletinta ei saanut mistään.

      Pöytäkoneiden käyttäjänä olen tottunut siihen että hajonneita osia voi vaihtaa uusiin joten tuon kokemuksen perusteella en kyllä enää ostaisi tuollaista epästandardia minipc:tä.

      ps. En tiedä millaiset tuulettimet Intel NUC malleissa on.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! t. aloittaja😀😀


      • Anonyymi

        Eihän kaikissa pienissä koneissa ole edes tuulettimia mutta eikös ne tuulettimet ole näissä sellaisia mitä ollut prossujen päällä jo 90-luvun puolivälissä? Aivan varmasti jostain repii jonkun samankokoisen tuulettimen.


    • Anonyymi

      Nyt riittää, kiitos vastauksista!terveisin aloittaja.

      • Anonyymi

        Windows halkoo bioksia!


    • Anonyymi

      Kunhan katsoo, että komponentit ovat omaan tarpeeseen riittävät, niin ei mitään ongelmaa.

      Tyypillisesti noissa on oletuksena todella vähän muistia ja pieni kovalevy, mutta tilatessa voi valita jos haluaa vaihtaa muisteja tai kovalevyä isompiin. Erillistä näytönohjainta niihin ei tietenkään saa mukaan, eli mihinkään graafisesti raskaaseen käyttöön nuo eivät kelpaa, mutta muuten ei niissä mitään varsinaista eroa ole isompiin laatikoihin verrattuna.

      • Anonyymi

        Mikäli en väärin muista, niin Intel NUC -kokoonpanot myydään ilman keskusmuistia ja tallennustilaa. Eli nämä joutuu ostamaan erikseen.


      • Anonyymi

        Itsellä on minipc (12v) asuntoautossa. Koko syö tehoja, mutta kyllä se asiaansa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli en väärin muista, niin Intel NUC -kokoonpanot myydään ilman keskusmuistia ja tallennustilaa. Eli nämä joutuu ostamaan erikseen.

        Syvästi asiasta tietoisena tilasin NUC i5:n ja siihen16/512 Gb 15cm HDMI-kaapelin. Kätevää kun sen pikkupurkin voi ruuvata monitorin takaseinään kiinni, mukana tulee 100/75mm Vesa-lätkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli en väärin muista, niin Intel NUC -kokoonpanot myydään ilman keskusmuistia ja tallennustilaa. Eli nämä joutuu ostamaan erikseen.

        Riippuu kai mistä tilaa, mutta useimmat toimittajat tuskin myyvät konetta, jota ei voi käyttää, eli käytännössä jo tilatessa valitset minkä kovalevyn ja muistit siihen haluat, ja ne laitetaan paikalleen ennen lähetystä.


      • Anonyymi

        "Tyypillisesti noissa on oletuksena todella vähän muistia ja pieni kovalevy,"

        Ei pidä paikkaansa. 64Gt tai 128Gt muistia löytyy ja saa teraluokan SSD:n ja löytyy integroituna Geforce 2000x sarjan ohjainta.


    • Anonyymi

      Onhan noita ollut vuosikymmeniä. Minulla ollut yli 10v SFF kokoluokan pöytätietokone joka on isompi kuin NUC, mutta seuraava luultavasti on NUC.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe