Sähköautolla talvella Stadista Saariselälle - Yaris hinurilla etelään sulamaan

Anonyymi-ap

Suomi sähköautolla etelästä pohjoiseen yli 20 asteen pakkasessa päivässä.

https://youtu.be/DMnJT13Pnps

Tojon latauskelvoton Yaris laitettiin viime talvena TMn testissä noissa olosuhteissa hinurin lavalle ja tuotiin etelään sulamaan. Elektroniikka kyykkäsi kylmässä.

13

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

TM:n hölmöt tekivät itse matkastaan hankalan. Ei ole auton vika jos kuski on tumpelo.
      Tuosta videosta voi itse nähdä kuinka sujuvasti Hki-Saarislkä taittuu 20 asteen pakkasella kun ei ole tyhmä.

Suomessa on jo nyt todella hyvä latausverkosto pääteillä joita pitkin pitkät siirtymät yleensä tehdään ja talviautoin sähköautot ovat piesseet polttikset jo muutaman vuoden. Sähköauton ylivoimainen lämpiämisnopeus on itse koettava ennenkuin ymmärtää millainen pakastearkku polttis on kun lähdetään liikkeelle kylmällä moottorilla.

• Anonyymi

Minä otan polttikseni lämpimästä tallista, ei ole pakastearkku. Minun polttikseni kyllä lämpiää sillä aikaa, kun raappaan ikkunat/putsaan lumesta, jos ulkona on ja siellä sisällä on sellainen pistokekin, johon saa semmoisen pikkutoosan kiinni, ulkopuolellakin on sellainen pistoke. No, sekö on sinun ainoa kriteerisi autolle (kulki millä tahansa,), että lämpiää nopiaan? Tässä parina päivänä huomasin töistä tullessani, että kyllä sähkärit on lisääntynyt. Muuten en olisi huomiota kiinnittänytkään, mutta ajelin (se oli se eka) yhden perässä ja ajattelin, onko kuski kännissä, kun seilaa, ajaa normivauhtia, hidastaa ja tätä rataa meni, kunnes pääsin ohittamaan. No sielläpä vanhemman puoleinen herra tutkaili taulua, siis huomio jossain muussa kun liikenteessä. Liekö ostanut uuden auton ja tutki sen kulutusta ym vilkkaalla tiellä? No lauantaina joku ukko keräsi komiaa letkaa peräänsä ajellen 20 km/t alle nopeusrajoituksen, sattu vielä kääntymään samaan suuntaan, kun minäkin. No papalla näytti olevan sähkäri alla ja testaus, missäs muualla, kun vilkkaasti liikennöidyllä tiellä. Yksi pyyntö, menkää harjoittelemaan sitä sähkärin käyttöä johonkin hiljaisempaan paikkaan ja laittakaa ne takavalot päälle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä otan polttikseni lämpimästä tallista, ei ole pakastearkku. Minun polttikseni kyllä lämpiää sillä aikaa, kun raappaan ikkunat/putsaan lumesta, jos ulkona on ja siellä sisällä on sellainen pistokekin, johon saa semmoisen pikkutoosan kiinni, ulkopuolellakin on sellainen pistoke. No, sekö on sinun ainoa kriteerisi autolle (kulki millä tahansa,), että lämpiää nopiaan? Tässä parina päivänä huomasin töistä tullessani, että kyllä sähkärit on lisääntynyt. Muuten en olisi huomiota kiinnittänytkään, mutta ajelin (se oli se eka) yhden perässä ja ajattelin, onko kuski kännissä, kun seilaa, ajaa normivauhtia, hidastaa ja tätä rataa meni, kunnes pääsin ohittamaan. No sielläpä vanhemman puoleinen herra tutkaili taulua, siis huomio jossain muussa kun liikenteessä. Liekö ostanut uuden auton ja tutki sen kulutusta ym vilkkaalla tiellä? No lauantaina joku ukko keräsi komiaa letkaa peräänsä ajellen 20 km/t alle nopeusrajoituksen, sattu vielä kääntymään samaan suuntaan, kun minäkin. No papalla näytti olevan sähkäri alla ja testaus, missäs muualla, kun vilkkaasti liikennöidyllä tiellä. Yksi pyyntö, menkää harjoittelemaan sitä sähkärin käyttöä johonkin hiljaisempaan paikkaan ja laittakaa ne takavalot päälle!

Tuo alinopeutta köröttelevä pappa oli selkeästi vaihtanut Corollan sähköautoon ja ajeli vanhasta tottumuksesta alinopeutta ja seilasi laidasta laitaan.
        Se on varmaan papalle oppimisen paikka että länsiautoa joutuu aktiivisesti ohjaamaan että sen saa seilaamaan kaistalla. Toyotahan tekee sen luonnostaan.
        Ehkä se aiheutti lisäongelmia. Mahtaa papan ilme kirkastua kun älyää että autolla voi mennä myös suoraan ilman kiemurteluja.

Joka tapauksessa onnea papalle uudesta sähköautosta. Onnittelua lisää se että pappa on päässyt Toyota-uskovaisuudesta länsimerkkien pariin. Sähkötojo ko auto ei voinut olla koska ne ovat kaikki ajokiellossa liikennekelvottomina.

• Anonyymi

Ajelen mielummin sillä luotettavalla näppärällä toyota yariksella kuin teslalla nämä ajoni. Toisekseen jos ajelee 20v semmoisella tesla autolla niin voi olla että toyota ei ole korjaamolla kertaakaan kuin huollon takia ja se tesla makaa 1v helposti korjaamossa. Siinä vasta tajuaa laadun ja hyvän helpon arjen. Toyota yaris on hyvä auto vaikkei kiihdyttele kokoajan 0-100kmh joka on auton tärkein ominaisuus ja koskettele näyttöjä autossa ja puhelimessa joka on auton 2 tärkein ominaisuus, saa kosketella pierutyyny näyttöä. Auto on vain liikkumista varten.

• Anonyymi

Hihii, Yaris on tarkoitettu vain käyntiin lähikaupassa ja terveyskeskuksessa, maanteille ei sillä ole asiaa.

• Anonyymi

Jännä kakka ootella mihin saakka pääsee ja pystyykö lataamaan! No, voihan siinä lämpimikseen jumpata kun ajaa!!!😂🤣😅

• Anonyymi

Ei tulisi mieleenkään lähteä kummallakaan Lappiin, sähköautolla tai Tojotalla. Tojotanhan vielä joutui kuljettamaan hinausauton lavalla jos on pakkasta.

• Anonyymi

Sekö se kaikkein aikojen suurimmalla pistemäärällä TM:n talvivertailun voittaja Toyota?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekö se kaikkein aikojen suurimmalla pistemäärällä TM:n talvivertailun voittaja Toyota?

Ai sekö joka kilpaili puolta halvempia vastaan ja Skoda pesi sen mennentullen? Ja hinausautolla pois testistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sekö joka kilpaili puolta halvempia vastaan ja Skoda pesi sen mennentullen? Ja hinausautolla pois testistä!

Ei kestä Turkissa tehdyn Tojon elektroniikka Suomen talvea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kestä Turkissa tehdyn Tojon elektroniikka Suomen talvea.

Kestää parhaiten, voitto TM:n talvivertailussa kaikkien aikojen suurimmalla pistemäärällä.

• Anonyymi

Toyotalla saa parhaat kyydin lavetilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe