DVD-soitin

2lesken

Tuli sitten hommattua DVD-soitin palvelutaloon omaiselleni.
On se hintahaitari melkoinen.
Mikä niissä oikein maksaa?

Omaisellani on piironginlaatikossa vanhoja CD-levyjä.
Irwinistä-Kari Tapioon.
Ilmeisesti CD-levyjen valmistus on lopetettu.
On suoratoistopalvelu ja nuoriso ainakin käyttää sitä.

Eilen katseltiin Hovimäki-sarjaa.
Onhan se vaihtelua tv:n surkeeseen
ohjelmatarjontaan.
Tilasin Olavi Virrasta kertovan leffan, omaiseni pyynnöstä.
Monesta paikasta leffa on loppuunmyyty.
Jostain nettidivarista löysin.

Jälleen on omaisellani koronatestin paikka.
Hoitaja ottaa näytteen.
Jotkut oireet viittaavat koronaan.
Toivotaan että sitä ole kenelläkään siellä hoivatalossa.
Sitten laitetaan taas ovet säppiin.

Tilasin netistä juomia.
Noin 180 pulloa.
Perjantaina kuljetuspalvelu tuo ne.
Maksu hoituu maksupäätteellä huoneessa.
Omaiseni kuittaa.
Riittää taas juomista vähäksi aikaa.

Päivänjatkoja

17

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun laite on jo ostettu, niin kaikki hyvin.
      Näitä myydään torissa pilkkahintaan juuri sen vuoksi että on siirrytty uudempiin. Kun laittaa toriin hakusanoiksi laitteen ja paikkakunnansa nimen, saa hakea lähes naapurista ja testata, eikä tarvitse luottaa postipaketin sisältöön. Omasta cd-kasetti-radiosta meni cd-osuus rikki, ainakin ensin torista. Giganttiin vasta jos torista ei löydy.
      On vielä vanha piuhoilla yhdistetty laitteisto, tv-digiboksi-mp,soitin-video toisiinsa liitettyinä, siinä pyörii kaikki mahdollinen cd-levyt, mp-levyt, videonauhat ja cd-elokuvat. Vähän vaatii värkkääminen mutta loitontaa dementiaa, niin uskon.

      • Ano 08:22
        Ostin uuden laitteen.
        Palvelukodeissa on suositus, että laite on huollettu ja huoltotodistus on näyttää.
        Tai sitten pakasta vedettävä.
        Ihan vain turvallisuuden vuoksi.


    • Anonyymi

      DVD LAITELLA KATSOTAAN ELOKUVIA,KIRPUTORT TÄYNNÄ VANHOJA DVD HYVIÄ ELOKUVIA . OSTIN USEIN VIDA JA LÄHETIN PALVELUTALO MALMÖ NITÄ.ENÄÄ EN KOSKA HÄN KUOLI.CD/ -LAITELLA KUNELLAN MUSIKIS.OSTETAN CD-LEVYJÄ. LÖYTY MIELIN MÄRIN NITÄKIN VIDA,KUIN KAIKKI MUTKIN KIRPPUTORIT. itse ostin itselleni kirpputori työttömien kierätys keskus tosi halvalla radion.Jossa voi käytää joko kasetteja niitä minulla on.Kuin myö cd-levyjä muksikiina. Kierätyskeskukset, Punanen kontti tai Vida myyvät halvalla niin dvd elokuvia, cd musikkia.Kuin vanhoja vinyylilevyjä.Se toki silloin maksaa joka haluaa kaiken uutena ja ei vitsi nähdä vaivaa kirpikset.ymm.Jos rahaa mikä että.

      • Ano 08:24
        Asun maalla, eikä täällä ole kirpputoria.
        Keskustassa kirppikset lopettivat toimintansa koronan aikana.
        Netistä tilaan käytettyjä Cd-leffoja.


    • Anonyymi

      Kirjastosta löytyy vanhoja elokuvia, cd-äänikirjoja ja mp3-äänikirjoja. Itsellä tällä hetkellä kaksi musiikkivideota, jotka olen jo kerran tietokoneella uusinut.

      • Ano 08:28
        Itselläni on tallentava digiboksi.
        Lainaan paljon pääkirjastosta.
        Heikkous on siellä niiden huono kunto.
        On ilmeisesti puhki katsottuja.
        Stoppaa monessa kohdin.


    • Anonyymi

      Ps. Helsinki Lähiöt missä palvelutalit ja yhteinen sali Tv katseluun.On myös laitteet kuunella musikkia cd-levyilta.Kuin katsella elokuvia DVD kautta.Yhdessä nautia nistä muiden asukaiden kanssa tai ykin siellä salin nurkassa. Jopa on mahdolisuus tietokonen käytöön kyseinen sali.Toki voi olla tunkua.Useimat vanhukset eniten nautii Kun vie sinne palvelutaloon oma huone RADION!

      • Ano 08:29
        Omaiseni on tällähetkellä vuodepotilaana.
        Siksi omassa huoneessa.
        Hän tykkää katsella telkkariohjelmia.
        Radio ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Ostin DVD-laitteen vuosi sitten. Myyjä ei tiennyt siitä juuri mitään. Sanoi että harvoin näitä ostetaan, kun on Netflix ym.

      • Ano 18:34
        Kun hommasin tuon DVD-laitteen palvelukotiin, sen käyttäminen on tuottanut vaikeuksia.
        Vierailijat eivät osaa sitä käyttää.
        Harvoin heitä silti käy.
        Eikä oikein hoitajatkaan
        Nuoret harjoittelijat osaavat.
        Asukas itse ei pysty käyttämään sitä halvaantumisensa vuoksi.

        En oikein ymmärrä sitä vaikeutta.
        Itselläni on tallentava boksi ja ei se nyt mikään vaikea ole käyttää.
        Kait sitä ennenkin katseltiin filmejä.
        Ne taisi olla niillä VHS-kaseteilla.


    • Anonyymi

      Itse ostin laitteen, joka toistaa Blu-ray levyjä, DVD-levyjä sekä CD-levyjä. Elokuvat ja musiikin toitsaa siis samalla laitteella.

      • Ano 14:38
        Siis että mikä laite?
        En ymmärrä yhtään?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 14:38
        Siis että mikä laite?
        En ymmärrä yhtään?

        Noilta DVD-levyitä voi katsella elokuvia. CDn musiikkiin kuuluu samalla toosalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noilta DVD-levyitä voi katsella elokuvia. CDn musiikkiin kuuluu samalla toosalla.

        Ano 19:39
        Eli ihan sama laite, josta kirjoitin aloituksessa.
        Omaiseni kanssa katsellaan Metsoloita ja Tankkitäyteen.
        Ja myöhemmin Olavi Virtaa.
        Kotimaiset ovat omaiseni mieleen.
        Irwiniä kuunneltiin viimeksi.
        Jostain syystä sisareni eivät osaa käyttää koko masiinaa.
        Sanoivat että olen hommannut liian hankalan käyttää.
        Eikös nuo laitteet ole suurinpiirtein samantyylisiä.
        Mikä ihmeen vaikeus. En tiedä.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 19:39
        Eli ihan sama laite, josta kirjoitin aloituksessa.
        Omaiseni kanssa katsellaan Metsoloita ja Tankkitäyteen.
        Ja myöhemmin Olavi Virtaa.
        Kotimaiset ovat omaiseni mieleen.
        Irwiniä kuunneltiin viimeksi.
        Jostain syystä sisareni eivät osaa käyttää koko masiinaa.
        Sanoivat että olen hommannut liian hankalan käyttää.
        Eikös nuo laitteet ole suurinpiirtein samantyylisiä.
        Mikä ihmeen vaikeus. En tiedä.

        Niin mutta mainitsemani laite (soitin) toistaa vielä lisäksi Blu-ray elokuvia.

        Pääosin tällä tavalla:
        CD-levy = musiikki
        DVD-levy = elokuva
        Blu-ray = elokuva (uudempi kuin DVD)


    • Anonyymi

      Sellainen telkkari johon on jo sisäänrakennettu DVD-soitin on kätevä vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Ano 21.09 klo 21:08
        Ympärivuorokautisessa tehostetussa palvelukodissa jätetään asukkaalle 167€/kk rahaa.
        Siitä maksetaan lääkkeet, vaatteet, hygieniatarvikkeet jne.
        Että ei ehkä ihan uutta älytelevisiota hankita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe