kuka on rikkonut tänä vuonna jo tuon rajan. Missä päin Suomea ja paljon oli nopeusrajoitus??
Yli 300km/h
20
3899
Vastaukset
Koska nykyisten sarjavalmiste pyörien nopeusnäyttö loppuu lukemaan 299
- niin, :-)
Kuulin tuossa tunti sitten kuinka yksi tollo motoristi on tänään aiheuttanut vakuutuksiin korotuspaineita törttöilyllään. Miksi ei voi ajaa järki päässä tuolla liikenteessä. Minä ainakin yritän ajaa niin ettei tarvii nostaa vakuutusmaksuja. Menkää saksaan koittamaa pyöränne kulkua.
- se vahinko
niin, :-) kirjoitti:
Kuulin tuossa tunti sitten kuinka yksi tollo motoristi on tänään aiheuttanut vakuutuksiin korotuspaineita törttöilyllään. Miksi ei voi ajaa järki päässä tuolla liikenteessä. Minä ainakin yritän ajaa niin ettei tarvii nostaa vakuutusmaksuja. Menkää saksaan koittamaa pyöränne kulkua.
käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???
- Haba
se vahinko kirjoitti:
käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???
Omaa pussiaan ainakin omien vahinkojensa osalta jos törttöilee. Kovaa voi ajaa turvallisestikin.
- eri juttu
se vahinko kirjoitti:
käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???
Saksan liikennevakuutuksessa kuljettaja ei kuulu vakuutuksen korvauksen piiriin, joten siltä osin ei mene vakuutuksen piikkiin. Muille aiheutetut vahingot sen sijaan menee liikennevakuutuksesta korvattavaksi myös Saksassa. Kannatta muistaa, että myös Suomalainen liikennevakuutus korvaa vahinkoja tapahtumamaan lainsäädännön mukaan. Joten sinkkiarkun ja kuljetuskulut eivät sisälly liikennevakuutuksen korvattavaksi, jos syy on kuljettajan.
- suzuki
Mä olen ajanut tänä vuonna hki-tampere moottori tiellä 290km/h.vikko sitten.Pyörä on kawasaki zx-10
- Gubbersson
Eipä ole noita ratoja täälläpäin niin ei yli 100 km/h tule ajeltua. Niin, en ole mikään rikollisen perkele.
- Lainkuuliainen
ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..
- Cool'eri
Lainkuuliainen kirjoitti:
ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..
Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.
- tässä
Cool'eri kirjoitti:
Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.
nyt mitään sen kummemmin ole retosteltu. Mulle ihan sama mitä se todellinen nopeus on, ajan siihen mittariin sen lukeman ja sillä selvä. Kyllä sekin alkaa olla jo aika perkeleellistä menoa=) Ihana adrenaliini puuska muuten iskee,kannattaa kokeilla.=)Eikä kissalanpoikienkaan kannata lähtä perään siinä vauhdissa,jos ei mohnapolliisia mukana. Lappeenrannassa ajattelin viikon kuluttua käydä kokeilees paljo lähtee 1700 metrillä, veikkaan, että 262, mut näkee sittä, kun 180 heppaa laskee vapaasti laitumille.
- muuten
Cool'eri kirjoitti:
Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.
sanoa,että kawojen mittarit näyttää aivan päin persettä. Se on kyllä yleisesti tiedostettu.Esim. hondan mittari on hiukan realistisempi.
- Cool'eri
tässä kirjoitti:
nyt mitään sen kummemmin ole retosteltu. Mulle ihan sama mitä se todellinen nopeus on, ajan siihen mittariin sen lukeman ja sillä selvä. Kyllä sekin alkaa olla jo aika perkeleellistä menoa=) Ihana adrenaliini puuska muuten iskee,kannattaa kokeilla.=)Eikä kissalanpoikienkaan kannata lähtä perään siinä vauhdissa,jos ei mohnapolliisia mukana. Lappeenrannassa ajattelin viikon kuluttua käydä kokeilees paljo lähtee 1700 metrillä, veikkaan, että 262, mut näkee sittä, kun 180 heppaa laskee vapaasti laitumille.
Juu,en mä tota sulle tarkoittanut,vaan ihan yleisesti.Joskus kuulee esim.jo vanhempien äijien kehuvan Esson baarissa,että ajoin jo vuonna -91 1100 ZZR:llä 330 km/h:ta.Et kyllä jo silloin mun pyörä kulki kovaa.Ottamatta huomioon,että ton aikaisen ZZR:n mittari oli ehkä optimistisin for ever.Noi nopeustestaukset esim.lentokentillä on ihan jees.Totuus tulee ilmi ja loppuu spekulaatiot yhdellä kertaa.
- FZR
muuten kirjoitti:
sanoa,että kawojen mittarit näyttää aivan päin persettä. Se on kyllä yleisesti tiedostettu.Esim. hondan mittari on hiukan realistisempi.
CBR 600 mittari 290 tod 245
Magna m 220 tod 189
Blackbird -99 m 299 tod 267
Tässä muutama näkemäni esimerkki!
mittarivirhe ei ole kyllä pyörämerkistä kiinni.
Kaikissa niissaä on "ilmaa" - olennaisen...-mies
Lainkuuliainen kirjoitti:
ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..
Rikollisuus ja nopea-ajo on kyllä käsitteenä mielestäni eri asiaa.
Holtiton ajo on nopeuksista riippumatta lähempänä rikollisuutta - Hunderi
olennaisen...-mies kirjoitti:
Rikollisuus ja nopea-ajo on kyllä käsitteenä mielestäni eri asiaa.
Holtiton ajo on nopeuksista riippumatta lähempänä rikollisuuttaEi pidä takertua liiaksi yksityiskohtiin. Laki on laki, ja sen rikkominen rikkeillä tai rikoksilla tekee käytöksestä rikolliseen rinnastettavan. Ei se sitä katso, mitä rikotaan, ei kukaan ole väittänytkään että yhtä pahasta rikollisesta olisi kyse kuin esim. jostain murhamiehestä - mutta kunnon motoristi tai muu kuljettaja ei tee pientäkään rikettä.
- olennaisen...-mies
Hunderi kirjoitti:
Ei pidä takertua liiaksi yksityiskohtiin. Laki on laki, ja sen rikkominen rikkeillä tai rikoksilla tekee käytöksestä rikolliseen rinnastettavan. Ei se sitä katso, mitä rikotaan, ei kukaan ole väittänytkään että yhtä pahasta rikollisesta olisi kyse kuin esim. jostain murhamiehestä - mutta kunnon motoristi tai muu kuljettaja ei tee pientäkään rikettä.
Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä. - JoriPuska
olennaisen...-mies kirjoitti:
Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)
- olennaisen...-mies
JoriPuska kirjoitti:
Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)
Niin, tähän johtaa usein holtittomuus, johon aiemmin viittasin...
- JoriPaska
JoriPuska kirjoitti:
Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)
... höpönlöpönlässynlää...
- Pelle Peloton
olennaisen...-mies kirjoitti:
Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.Hah, huono on pojan itsetunto kun tuollaisia haastelee... Pelleyden tunne on omassa päässä, meikäläinen ei pilaa hyvän kuskin mainetta rikkomalla sääntöjä, vaikka näitä pellejä olisi jokainen muu motoristi - onneksi ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453