Yli 300km/h

"Rossi"

kuka on rikkonut tänä vuonna jo tuon rajan. Missä päin Suomea ja paljon oli nopeusrajoitus??

20

3899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska nykyisten sarjavalmiste pyörien nopeusnäyttö loppuu lukemaan 299

      • niin, :-)

        Kuulin tuossa tunti sitten kuinka yksi tollo motoristi on tänään aiheuttanut vakuutuksiin korotuspaineita törttöilyllään. Miksi ei voi ajaa järki päässä tuolla liikenteessä. Minä ainakin yritän ajaa niin ettei tarvii nostaa vakuutusmaksuja. Menkää saksaan koittamaa pyöränne kulkua.


      • se vahinko
        niin, :-) kirjoitti:

        Kuulin tuossa tunti sitten kuinka yksi tollo motoristi on tänään aiheuttanut vakuutuksiin korotuspaineita törttöilyllään. Miksi ei voi ajaa järki päässä tuolla liikenteessä. Minä ainakin yritän ajaa niin ettei tarvii nostaa vakuutusmaksuja. Menkää saksaan koittamaa pyöränne kulkua.

        käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???


      • Haba
        se vahinko kirjoitti:

        käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???

        Omaa pussiaan ainakin omien vahinkojensa osalta jos törttöilee. Kovaa voi ajaa turvallisestikin.


      • eri juttu
        se vahinko kirjoitti:

        käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???

        Saksan liikennevakuutuksessa kuljettaja ei kuulu vakuutuksen korvauksen piiriin, joten siltä osin ei mene vakuutuksen piikkiin. Muille aiheutetut vahingot sen sijaan menee liikennevakuutuksesta korvattavaksi myös Saksassa. Kannatta muistaa, että myös Suomalainen liikennevakuutus korvaa vahinkoja tapahtumamaan lainsäädännön mukaan. Joten sinkkiarkun ja kuljetuskulut eivät sisälly liikennevakuutuksen korvattavaksi, jos syy on kuljettajan.


    • suzuki

      Mä olen ajanut tänä vuonna hki-tampere moottori tiellä 290km/h.vikko sitten.Pyörä on kawasaki zx-10

    • Gubbersson

      Eipä ole noita ratoja täälläpäin niin ei yli 100 km/h tule ajeltua. Niin, en ole mikään rikollisen perkele.

      • Lainkuuliainen

        ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..


      • Cool'eri
        Lainkuuliainen kirjoitti:

        ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..

        Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.


      • tässä
        Cool'eri kirjoitti:

        Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.

        nyt mitään sen kummemmin ole retosteltu. Mulle ihan sama mitä se todellinen nopeus on, ajan siihen mittariin sen lukeman ja sillä selvä. Kyllä sekin alkaa olla jo aika perkeleellistä menoa=) Ihana adrenaliini puuska muuten iskee,kannattaa kokeilla.=)Eikä kissalanpoikienkaan kannata lähtä perään siinä vauhdissa,jos ei mohnapolliisia mukana. Lappeenrannassa ajattelin viikon kuluttua käydä kokeilees paljo lähtee 1700 metrillä, veikkaan, että 262, mut näkee sittä, kun 180 heppaa laskee vapaasti laitumille.


      • muuten
        Cool'eri kirjoitti:

        Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.

        sanoa,että kawojen mittarit näyttää aivan päin persettä. Se on kyllä yleisesti tiedostettu.Esim. hondan mittari on hiukan realistisempi.


      • Cool'eri
        tässä kirjoitti:

        nyt mitään sen kummemmin ole retosteltu. Mulle ihan sama mitä se todellinen nopeus on, ajan siihen mittariin sen lukeman ja sillä selvä. Kyllä sekin alkaa olla jo aika perkeleellistä menoa=) Ihana adrenaliini puuska muuten iskee,kannattaa kokeilla.=)Eikä kissalanpoikienkaan kannata lähtä perään siinä vauhdissa,jos ei mohnapolliisia mukana. Lappeenrannassa ajattelin viikon kuluttua käydä kokeilees paljo lähtee 1700 metrillä, veikkaan, että 262, mut näkee sittä, kun 180 heppaa laskee vapaasti laitumille.

        Juu,en mä tota sulle tarkoittanut,vaan ihan yleisesti.Joskus kuulee esim.jo vanhempien äijien kehuvan Esson baarissa,että ajoin jo vuonna -91 1100 ZZR:llä 330 km/h:ta.Et kyllä jo silloin mun pyörä kulki kovaa.Ottamatta huomioon,että ton aikaisen ZZR:n mittari oli ehkä optimistisin for ever.Noi nopeustestaukset esim.lentokentillä on ihan jees.Totuus tulee ilmi ja loppuu spekulaatiot yhdellä kertaa.


      • FZR
        muuten kirjoitti:

        sanoa,että kawojen mittarit näyttää aivan päin persettä. Se on kyllä yleisesti tiedostettu.Esim. hondan mittari on hiukan realistisempi.

        CBR 600 mittari 290 tod 245
        Magna m 220 tod 189
        Blackbird -99 m 299 tod 267

        Tässä muutama näkemäni esimerkki!
        mittarivirhe ei ole kyllä pyörämerkistä kiinni.
        Kaikissa niissaä on "ilmaa"


      • olennaisen...-mies
        Lainkuuliainen kirjoitti:

        ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..

        Rikollisuus ja nopea-ajo on kyllä käsitteenä mielestäni eri asiaa.
        Holtiton ajo on nopeuksista riippumatta lähempänä rikollisuutta


      • Hunderi
        olennaisen...-mies kirjoitti:

        Rikollisuus ja nopea-ajo on kyllä käsitteenä mielestäni eri asiaa.
        Holtiton ajo on nopeuksista riippumatta lähempänä rikollisuutta

        Ei pidä takertua liiaksi yksityiskohtiin. Laki on laki, ja sen rikkominen rikkeillä tai rikoksilla tekee käytöksestä rikolliseen rinnastettavan. Ei se sitä katso, mitä rikotaan, ei kukaan ole väittänytkään että yhtä pahasta rikollisesta olisi kyse kuin esim. jostain murhamiehestä - mutta kunnon motoristi tai muu kuljettaja ei tee pientäkään rikettä.


      • olennaisen...-mies
        Hunderi kirjoitti:

        Ei pidä takertua liiaksi yksityiskohtiin. Laki on laki, ja sen rikkominen rikkeillä tai rikoksilla tekee käytöksestä rikolliseen rinnastettavan. Ei se sitä katso, mitä rikotaan, ei kukaan ole väittänytkään että yhtä pahasta rikollisesta olisi kyse kuin esim. jostain murhamiehestä - mutta kunnon motoristi tai muu kuljettaja ei tee pientäkään rikettä.

        Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
        Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.


      • JoriPuska
        olennaisen...-mies kirjoitti:

        Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
        Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.

        Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)


      • olennaisen...-mies
        JoriPuska kirjoitti:

        Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)

        Niin, tähän johtaa usein holtittomuus, johon aiemmin viittasin...


      • JoriPaska
        JoriPuska kirjoitti:

        Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)

        ... höpönlöpönlässynlää...


      • Pelle Peloton
        olennaisen...-mies kirjoitti:

        Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
        Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.

        Hah, huono on pojan itsetunto kun tuollaisia haastelee... Pelleyden tunne on omassa päässä, meikäläinen ei pilaa hyvän kuskin mainetta rikkomalla sääntöjä, vaikka näitä pellejä olisi jokainen muu motoristi - onneksi ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe