Toyota myöntää itsekin: Olemme jääneet muista jälkeen

Anonyymi-ap

"Reutersin mukaan Toyota on jo katkaissut sopimuksensa kiinalaisen Dentsun kanssa, joka on toiminut pitkään Toyotan kommunikaatio- ja markkinointitoimistona."

"Talousjohtaja Kobayashi haluaakin käyttää markkinointiin ja yleisiin kuluihin aiemmin korvamerkityt 24,6 miljardia dollaria tutkimus- ja kehitystyöhön."

Artikkeli on neljä vuotta vanha, mutta nyt vieläkin ajankohtaisempi, koska Toyota on jäänyt vielä enemmän muista jälkeen.

https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-karsii-markkinointikulujaan-kehitystyon-kustannuksella-olemme-jaaneet-muista-jalkeen

159

1668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan reilua myöntää kaiken suhmuroinnin jälkeen.

      • Anonyymi

        Ei menny ihan putkeen toikaan, nyt ne on vieläkin pahemmin takamatkalla.


    • Anonyymi

      Toyotalle jäi Musta-Pekka lopuksi käteen kun pisti rahat markkinointiin eikä tuotekehitykseen.

    • Anonyymi

      Joku on aina perässähiihtäjä vuodesta toiseen. Autoissa se on Toyota.

      • Anonyymi

        Suomessa Toyota hiihtää keulassa, on suunnannäyttäjä ja edelläkävijä.


      • Anonyymi

        Vuosikymmenestä toiseen.


      • Anonyymi

        Tojo on aina ollut perässäjmhiihtäjä.


      • Anonyymi

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa Toyota hiihtää keulassa, on suunnannäyttäjä ja edelläkävijä.

        Hiihtämiseksi Tojolla ajelua voikin kutsua.


    • Anonyymi

      Toyota myy hyvin kehitysmaissa, ja hyvä niin. Onpahan noissakin maissa autoja saatavana.

      • Anonyymi

        Siellä ovat Toyotan markkinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ovat Toyotan markkinat.

        VAG AG: n myynti on romahtanut maailmanlaajuisesti. Ainoastaan köyhissä Aasian maissa sitä vielä toistaiseksi ostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ovat Toyotan markkinat.

        Näin on.


    • Anonyymi

      Toyotaa pidetään hybridi osaajana?
      Vedetään nyt sitten Toyotan housut lopullisesti nilkkoihin tällä:
      https://www.youtube.com/watch?v=AtXiFTw_hbU

      Muutkin osaa tehdä pieniä moottoreita ja ympätä niihin hybriditekniikkaa.
      Huomioitavaa et nämä muut saa lisää kiihtyvyyttä ja lisää voimaa.
      Toyotat tuntuu vain hidastuvan ja painoa tulee lisää. Lisäksi Toyotan ajo-ominaisuudet heikkenee jatkuvasti. Mitö siis Toyota osaa? Ei näköjään oikein mitään.

      • Anonyymi

        On tuo huomattu vuosikymmenten kuluessa.


      • Anonyymi

        Toyota hybridien kiihtyvyys on huippuluokkaa: alle 7 sekuntia sataseen.
        Edelläkävijä on myös suosituin ja suorituskykyisin.


    • Anonyymi

      Parempi on Toyotan keskittyä kehitysmaiden markkinoille kun osaaminen ei riitä.

    • Anonyymi

      Onhan tuo tiedetty kauan. Hyvä että iso pomokin myönsi.

      • Anonyymi

        Myönsihän pääjohtajakin jokunen vuosi sitten että ovat säästäneet liikaa ja siksi laatu on romahtanut, mutta eipä mikään ole sen jälkeen parantunut, päin vastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönsihän pääjohtajakin jokunen vuosi sitten että ovat säästäneet liikaa ja siksi laatu on romahtanut, mutta eipä mikään ole sen jälkeen parantunut, päin vastoin.

        Näin kävi.


    • Anonyymi

      Mitenhän on Toyotan omapojan kohdalta, noudattaako Toyotan virallista linjaa, vai omaa hihhuliuskontoaan?

      • Anonyymi

        Omaa linjaansa vetää.


    • Anonyymi

      Toyotahan on aina ollut sellainen perässähiihtäjä.

      • Anonyymi

        Ja pysyy!


      • Anonyymi

        Se on Toyotan tavaramerkki.


    • Anonyymi

      Eivät kaikki voi olla kärjessä.

    • Anonyymi

      Onhan se jo pyörän kiinni pysyminen haaste Toyotalle.

      • Anonyymi

        Naurettavaa väittää ettei pyörien pultit pysy kiinni, sen sijaan että myöntäisi etteivät osaa tehdä sähköautoa. Jo T-Fordeissakin saatiin pyörät pysymään kiinni, mutta ei aasialaisessa Toyotassa vuonna 2022!


    • Anonyymi

      Vuoden 2023 pakettiauto näkyy olevan VW id. Buzz. Ei muuta.

      • Anonyymi

        Kiinnostava auto muuten on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostava auto muuten on.

        Jo nimikin viittaa tuleviin oikosulkuihin ja akkujen räjähtämisiin. Buzzzzzzzzzz.
        Kuralaadun tekeminen jatkuu vakaana konkurssiin saakka.


    • Anonyymi

      Näkyy Toyota myyvän vain 5000 autoa enemmän kuin kakkonen. Ei muuta.

      • Anonyymi

        VW Ag myi heinä-elokuussa yli 1200 kpl enemmän kuin Toyota, ei mullakaan muuta.
        Tosin Toyotan kehityksen hitaudestahan tässä ketjussa on puhe ja siitä voin mainita sen, että Toyota pettää aina. Heillä piti olla jo kattavasähköauto mallisto ja solidstate akut kaikissa, mutta ei vieläkään ole liikenteessä ensimäistäkään henkilöautoa liikenteessä ja pakettiautot on muiden tekemiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW Ag myi heinä-elokuussa yli 1200 kpl enemmän kuin Toyota, ei mullakaan muuta.
        Tosin Toyotan kehityksen hitaudestahan tässä ketjussa on puhe ja siitä voin mainita sen, että Toyota pettää aina. Heillä piti olla jo kattavasähköauto mallisto ja solidstate akut kaikissa, mutta ei vieläkään ole liikenteessä ensimäistäkään henkilöautoa liikenteessä ja pakettiautot on muiden tekemiä.

        Miltä tuntuu hävitä Toyotalle yli viidellä tuhannella autolla tammikuusta elokuuhun sijoittuvalla ajanjaksolla?

        Vastaan puolestasi, itkua näyttää pukkaavan!😅🤣😂😁🤗


      • Anonyymi

        Niin, myy täällä sisäsiittoisessa Suomessa, missä koko suvulla on Toyotat, mutta ei myy Euroopassa. Tosin jos koko VW-konsernin merkit, jotka ovat samaa tekniikkaa, otetaan mukaan, niin VW myy paljon enemmän. Itselläni ei ole minkään merkkistä autoa, eikä tule, jos ei sitten jostain voittaisi rahaa, niin Tesla. Ottaa vain pattiin tuo toyotistien öyhötys surkean ajettavuuden ja kuminauhavaihteiston omaavan Toyotan vuoksi.


      • Anonyymi

        Näkyy olevan hyvänä kakkosena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, myy täällä sisäsiittoisessa Suomessa, missä koko suvulla on Toyotat, mutta ei myy Euroopassa. Tosin jos koko VW-konsernin merkit, jotka ovat samaa tekniikkaa, otetaan mukaan, niin VW myy paljon enemmän. Itselläni ei ole minkään merkkistä autoa, eikä tule, jos ei sitten jostain voittaisi rahaa, niin Tesla. Ottaa vain pattiin tuo toyotistien öyhötys surkean ajettavuuden ja kuminauhavaihteiston omaavan Toyotan vuoksi.

        Muualla Euroopassa ja koko maailmassa Toyota takoo ennätystuloksia. Toisin on VAG aageella, jonka menestys on romahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW Ag myi heinä-elokuussa yli 1200 kpl enemmän kuin Toyota, ei mullakaan muuta.
        Tosin Toyotan kehityksen hitaudestahan tässä ketjussa on puhe ja siitä voin mainita sen, että Toyota pettää aina. Heillä piti olla jo kattavasähköauto mallisto ja solidstate akut kaikissa, mutta ei vieläkään ole liikenteessä ensimäistäkään henkilöautoa liikenteessä ja pakettiautot on muiden tekemiä.

        Viime vuonna AG myi yli 3.000 kpl enemmän.


    • Anonyymi

      Aloitus ei pidä paikkaansa koska sitä ei ole julkaistu Toyotan Suomen sivuilla eikä Valituissa Paloissa.

    • Anonyymi

      Suomessa ykkönen yli 5000 auton mitalla.

      • Anonyymi

        Kovin on VW:tä perässä. Elokussa yli 70 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on VW:tä perässä. Elokussa yli 70 %.

        Osapulasta huolimatta vuoden 2022 ostetuin autonvalmistaja Suomessa tulee olemaan jälleen kerran VW AG. Alkuvuosi oli sirupulan ja Ukrainan sodan takia hankala mutta nyt toimituksia on saatu jonkin verran toimimaan ja eim. elokuussa VW oli suurin valmistaja 76% eron turvin.
        Jo nyt on selvää että VW AG tulee voittamaan kisan, Se johtaa jo tällä hetkellä ja ero tulee vain kasvamaan tulevina kuukausina. Toyotalla ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa edes yksittäistä kuukautta puhumattakaan siitä että se ottaisi eron kiinni.

        1-8/2022:
        VW AG 12 139
        Volkswagen 4 892
        Skoda 4 403
        Audi 1 913
        Cupra 337
        Seat 299
        Porsche 295

        Toyota Corp 10 096
        Toyota 9932
        Lexus 164


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osapulasta huolimatta vuoden 2022 ostetuin autonvalmistaja Suomessa tulee olemaan jälleen kerran VW AG. Alkuvuosi oli sirupulan ja Ukrainan sodan takia hankala mutta nyt toimituksia on saatu jonkin verran toimimaan ja eim. elokuussa VW oli suurin valmistaja 76% eron turvin.
        Jo nyt on selvää että VW AG tulee voittamaan kisan, Se johtaa jo tällä hetkellä ja ero tulee vain kasvamaan tulevina kuukausina. Toyotalla ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa edes yksittäistä kuukautta puhumattakaan siitä että se ottaisi eron kiinni.

        1-8/2022:
        VW AG 12 139
        Volkswagen 4 892
        Skoda 4 403
        Audi 1 913
        Cupra 337
        Seat 299
        Porsche 295

        Toyota Corp 10 096
        Toyota 9932
        Lexus 164

        Turha näille on mitään selittää; Toyota on heille aina ja kaikessa paras ja ykkönen.


    • Anonyymi

      Tämä on paha.

      1-8/2022:
      Toyota 9932

      Volkswagen 4 892
      Skoda 4 403
      Audi 1 913
      Cupra 337
      Seat 299
      Porsche 295

      • Anonyymi

        Tojon kannalta joo. Tuohon kun lisää Lexuksen säälittävän myynnin niin jokainen täysipäinen ja Elon laskuopin osaava näkee että Tojo on jäänyt täysin VWn jalkoihin.

        VW AG 12.000
        Toyota corp 10.000

        Tojo on pelkkä pikkufisu.


      • Anonyymi

        Nykyään vielä paremmin.


    • Anonyymi

      Aloittaja joka kirjoittanut lähes kaikki höpötykset, kuuluu putinluokkaan

      • Anonyymi

        Niin se helmitaulutollo omine käsintehtyine höpölistoineen?😂😅🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se helmitaulutollo omine käsintehtyine höpölistoineen?😂😅🤣

        Apukoulun käynyt jälkeenjäänyt omapoika ei osaa yhteenlaskuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apukoulun käynyt jälkeenjäänyt omapoika ei osaa yhteenlaskuakaan.

        Ei niin, sehän laskee tuskissaan erimerkkejä yhteen jotta saisi edes vähän enemmän kuin tämän hetken johtaja eli Toyota!😂😅🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, sehän laskee tuskissaan erimerkkejä yhteen jotta saisi edes vähän enemmän kuin tämän hetken johtaja eli Toyota!😂😅🤣

        Kuka hölmö merkkien myyntiä katselee, konsernin myynnit kiinnostavat paljon enemmän. VW on ylivoimainen ykkönen.


    • Anonyymi

      Nyt on sähköautojen aika ja tulevaisuus, mutta missä on Toyotan sähköautoT? Häh? No ku heil on niitä itselataavia turbottomia vanhoja bensavehkeitä!

      • Anonyymi

        Missä se sähköautojen aika oikein on? Ei latausinfraa eikä kunnon toimintasädettä jatkuvasta kaapelijumppasta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se sähköautojen aika oikein on? Ei latausinfraa eikä kunnon toimintasädettä jatkuvasta kaapelijumppasta huolimatta.

        Nyt on aika täyttä höyryä menossa! Taisit jäädä asemalle!


    • Anonyymi

      Tuokin on jo alku kun Toyota itsekin myöntää olevansa jäljessä.

      • Anonyymi

        Niin on.


    • Anonyymi

      Ehkä Toyota heittää pyyhkeen kehään sähköautojen osalta, on liian monimutkaista tekniikkaa Tuhnulle.

    • Anonyymi

      On tuo huomattu usean vuosikymmenen ajalta, että Toyota on paljon muita jäljessä.

    • Anonyymi

      Toyotalta voisi kysyä: Onko Mikkeliin mänijöitä? Juna män justiinsa!

      • Anonyymi

        Toyota on myöhästynyt lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on myöhästynyt lopullisesti.

        Toyota on aina ollut perässä hiihtäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on aina ollut perässä hiihtäjä.

        Vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Joko Toyota on saanut pyörät pysymään kiinni?

    • Anonyymi

      Autolehdet uutisoivat lähes pelkästään sähköautoista, mutta Toyotalta ei löydy mitään uutisoitavaa.

      • Anonyymi

        Toki uutisia löytyy. Ensimmäinen Subarulta ostettu malli on ajokiellossa ja toinen pienempi tulee kiinalaiselta BYDiltä. Siinä Toyotan uutiset lyhykäisyydessään.


      • Anonyymi

        Sähköautojen aika on jo vuonna 2039.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen aika on jo vuonna 2039.

        Sähköautojen aika on nyt? Jäitkö junasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen aika on nyt? Jäitkö junasta?

        Ei ole vielä. Missä latausinfra? Tulee vuonna 2035?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vielä. Missä latausinfra? Tulee vuonna 2035?

        Latausinfra on täällä ja nyt. Tuhansia latureita on pitkin Suomea. Toyota vain jäi tästäkin junasta ja lopullisesti ulkona kilpailusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latausinfra on täällä ja nyt. Tuhansia latureita on pitkin Suomea. Toyota vain jäi tästäkin junasta ja lopullisesti ulkona kilpailusta.

        Aivan! onhan niitä latausasemia jo paljon. KEMPOVER tekee kokoajan lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen aika on nyt? Jäitkö junasta?

        Pitää ostaa.


    • Anonyymi

      Tuo muoto "olemme jääneet muista jälkeen" kuuluisi olla "olemme entistä enemmän muita jäljessä. Toyota on valovuosia länsiautoja perässä, eikä saavuta koskaan niitä.

      • Anonyymi

        Noinhan se on.
        Toyota oli myös hybrideissä jäljessä, mutta olivat kuitenkin ensimmäinen joka otti tuon tekniikan laajempaan käyttöön ja syynä oli kun heillä ei ollut päästökelpoisia dieseleitä, eikä sellaisia bensamoottoreita joiden päästöt ja teho olisi ollut mitenkään kilpailukykyisiä, eli tuo oli ns. hätäpaska. Muut ovat menneet ohi hybrideissä ja sähköautoissa ja kauas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on.
        Toyota oli myös hybrideissä jäljessä, mutta olivat kuitenkin ensimmäinen joka otti tuon tekniikan laajempaan käyttöön ja syynä oli kun heillä ei ollut päästökelpoisia dieseleitä, eikä sellaisia bensamoottoreita joiden päästöt ja teho olisi ollut mitenkään kilpailukykyisiä, eli tuo oli ns. hätäpaska. Muut ovat menneet ohi hybrideissä ja sähköautoissa ja kauas.

        Eurooppalaiset menivät heti hybrideissä Toyotan ohi.


    • Anonyymi

      Joko pysyy pyörän pultit kiinni?

      • Anonyymi

        En tiedä mutta dsg losahti golffissani, joutaa sulattoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta dsg losahti golffissani, joutaa sulattoon.

        Miten se on mahdollista kun sinulla ei edes ole golfia?


    • Anonyymi

      Täysi floppi tuo Tojon sähköautokin on.

    • Anonyymi

      Toyota on miljoona autoa edellä kakkosana tulevaa VAGenikonsernia tänä vuonna.

      Viime vuoden Toyota jo voittkin ihan selvästi ja viime vuonna maailman eniten myyty malli oli Corolla ja toisena RAV4.

      • Anonyymi

        Ei tässä ketjussa keskustella myynnistä. Tojo myy halppiksia kehitysmaihin, koska ne ovat tekniikaltaan yksinkertaisia ja hinnaltaan halpoja. Arvelen, että Toyota tulee jatkossakin valmistamaan näitä halppiksia, eikä siinä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ketjussa keskustella myynnistä. Tojo myy halppiksia kehitysmaihin, koska ne ovat tekniikaltaan yksinkertaisia ja hinnaltaan halpoja. Arvelen, että Toyota tulee jatkossakin valmistamaan näitä halppiksia, eikä siinä mitään.

        Eihän siinä kun muilla ei riitä tietotaito tehdä hyviä ja haluttuja autoja.


    • Anonyymi

      Taisi olla vaan liian myöhäistä Toyotan herätä kun löysät ovat jo housussa.

    • Anonyymi

      Näin tässä sitten kävi.

    • Anonyymi

      Toyota myöntää, mutta Toyotan omapoika ei.
      HIHIII !!

    • Anonyymi

      Velanotossa Toyota ei ole jäänyt jälkeen.

      • Anonyymi

        Toyota on maailman velkaisin yhtiö, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on maailman velkaisin yhtiö, hihii!

        No sitä se on.


    • Anonyymi

      Vieläkö se Tojo niitä turbottomia kivikauden aikaisia auton irvikuvia tekee?

      • Anonyymi

        Vielähän se niitä kötöstää.


      • Anonyymi

        Vielä.


    • Anonyymi

      Yritystoiminnassa laina ei ole mikään ongelma. Rahan kustannukset on se ratkaiseva asia. Jos yhtiö olisi velaton, se olisi houkutteleva kohde valtaamiselle ja pilkkomiselle. Näin on käynyt ja tulee käymään tuhansia ketoja.

      Yhtiön velkaisuus ei kerro mitään jos ei tiedä lainarahan kustannuksia eikä sitä mistä laina on otettu. Yrityksen tuloksen tekokyky on paljon merkittävämpi asia.
      Rahoittajilla ei ole mitään interessejä rajoittaa lainan ottoa jos yrityksen liiketoiminta on vakaalla pohjalla eli myynti rullaa ja yritys maksaa rahoittajille rahan hinnan eli koron.

    • Anonyymi

      Jääneet jälkeen, on ollut jäljessä aina.

    • Anonyymi

      Tojotan sähköauto on hyvä esimerkki miten paljon se on sähköautoissakin jäänyt jälkeen länsiautoille.

    • Anonyymi

      Mitä iekös jo aikojen alusta toyota ole tarjonnut jotain lainattua jotain jo keksittyä jotain jonkun jo suunnitelmaa jo ihan sieltä 1960 luvulta,,,,ja siitä eteen päin matkien muita ja markkinoita ja aasialainen ei häpeä vakoilua mitenkään kuuluu kulttuuurin nyt ja aina.
      Kiinaankiin ole ollut toimittamassa teknologia yritystä niin samalle alueella rakentuu samalaine tehdas samanlaisella tuotteella virheetkin kopioiden ja kiinalainen merkkikylkeen ja töihin ,,,,
      tai esim. ralliauto ostetaan saksassa tehty merkkin tuotiin laukaaseen purettiin ja nyt menee hyvin

      • Anonyymi

        Näinhän se menee.


      • Anonyymi

        Kyllä se näin on.


    • Anonyymi

      Tojotan suurin asiakaskunta on vanhukset, niin ei tarvitse tarjota mitään ajan hermolla olevaa tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Toinen ryhmä on amisteinin tasolle jääneet keski-ikäiset Terot, joille Toyota on elämän mahtavin juttu.


      • Anonyymi

        Eläkeläisille Tojon kivikautinen tekniikka kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisille Tojon kivikautinen tekniikka kelpaa.

        Korjaan: kommareille Toyota kelpaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisille Tojon kivikautinen tekniikka kelpaa.

        Joo, täytin kolme viikkoa sitten 67v. Mietin autonvaihtoa, kun sama Volvo on nyt ollut jo 21 vuotta käytössä. Ei se uusi ollut, kun sen ostin. Takavetoinenkin se Volvo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, täytin kolme viikkoa sitten 67v. Mietin autonvaihtoa, kun sama Volvo on nyt ollut jo 21 vuotta käytössä. Ei se uusi ollut, kun sen ostin. Takavetoinenkin se Volvo on.

        Volvo onkin hyvä.


    • Anonyymi

      Kehitysmaissa on hyvä, että auto on teknisesti vanhanaikainen, kuten Toyota on.

      • Anonyymi

        Mutta ei ole riittävän vanhaa tekniikkaa, että noitatohtori osaa. Ennen säädettiin kaasaria ja hitsattiin peltiä, mutta eihän noita enää ole tai viedä kehitysmaihon.


    • Anonyymi

      Hienoa, että Toyota myöntää tämän itsekin. Me muut olemme tienneet asian jo vuosikymmeniä.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Tojon uusi sähköauto vahvistaa otsikon.

    • Anonyymi

      Nyt sitten aletaan Teslaa kopioimaan.

    • Anonyymi

      Ja paljon onkin muista jäljessä.

    • Anonyymi

      Myöhäistä on Tojon enää pyristellä.

    • Anonyymi

      Jälkeenjäänyt konkurssia vaille "auton" valmistaja.

    • Anonyymi

      No nyt sitten purettiin Tesla ja aletaan kopioimaan.

    • Anonyymi

      Toyota myöntää itsekin, että on jäänyt teknisestä kehityksestä jälkeen.

      • Anonyymi

        Sekin on hyvä alku.


    • Anonyymi

      Tuhnu vaan leikkii niiden vanhanaikaisten itsesaastuttavien hybridien kanssa. Muilla on hyvä sähköautomallisto. _

    • Anonyymi

      Huomatkaa: Toyota myöntää itsekin jääneensä jälkeen.

    • Anonyymi

      Katastrofi uhkaa Toyotaa.

    • Anonyymi

      Itsekin tietävät olevansa valtavasti jäljessä!?

    • Anonyymi

      Vielä tekevät tuota 90-luvun hybriditekniikkaa.

    • Anonyymi

      Heikolta näyttää Tojotan tulevaisuus.

    • Anonyymi

      Mainiota, että myöntävät.

    • Anonyymi

      Ei Tojota suosta enää nouse.

    • Anonyymi

      Huonolta näyttää Tojon tulevaisuus.

    • Anonyymi

      Toyota om jälkeenjäänyt.

    • Anonyymi

      Toyota on myös epäluotettavin.

    • Anonyymi

      BZ laskettiin vuosi liian aikaisin markkinoilla. Se tarvitsee vielä reilun vuoden kehitystyötä ja akkuominaisuuksien merkittävää uudistamista. Nykyisellään sillä ei tee liikkumisvälineenä yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Valitettavasti niin paljon jäljessä ettei vuosi riitä.


    • Anonyymi

      Huhtikuun alku näyttää taas jälkeenjääneet.

      T. Trafi

    • Anonyymi

      ”Vaikka olemme tehneet ennätystulosta, emme ole pysyneet kilpailijoidemme mukana uusien teknologioiden kanssa”. Tojo vaan puljaa 90-luvun tekniikan kanssa. Muut ovat valovuosia edellä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö.


      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Lisäksi vielä Toyotan laatu on kurja.


    • Anonyymi

      Näin se on.

    • Anonyymi

      Mahtavaa.

    • Anonyymi

      Toyota kärjessä tapansa mukaan.

    • Anonyymi

      Toyota itsekin myöntää olevansa muita jäljessä. Onhan sekin alku.

      • Anonyymi

        Näkee hyvin myyntitilastoista, onhan sitä siinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkee hyvin myyntitilastoista, onhan sitä siinäkin.

        Joo, ei myy sivistyneessä Euroopassa.


    • Anonyymi

      Toyota kuihtuu pois.

    • Anonyymi

      Päästöt ylittyneet huomattavasti hydriid mootorisa tien päällä mittaukset ovat 3 kertaiset ilmoitettuihin

    • Anonyymi

      Toyotan täyshybrid on vähäpäästöisin.

      • Anonyymi

        Sähköauto on vähäpäästöisin.


    • Anonyymi

      Tojotan jälkeen jäämisen kyllä huomaa.

    • Anonyymi

      Toyotan etumatkan kyllä huomaa.

      • Anonyymi

        Toyota myöntää itsekin olevansa muista jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota myöntää itsekin olevansa muista jäljessä.

        Ei tule muuta mieleen kuin ne vw:n öljynkulutusremontit. Niissä on Toyota jäljessä, niitä kun ei tarvitse tehdä laadukkaisiin Toyotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule muuta mieleen kuin ne vw:n öljynkulutusremontit. Niissä on Toyota jäljessä, niitä kun ei tarvitse tehdä laadukkaisiin Toyotiin.

        Tulee mieleen mm. Tojon öljynkulutusremontit. Mm. mittatikkuja lyhennettiin.

        Tojo on valtavasti jäljessä länsiautoja tekniikassa.


    • Anonyymi

      Toyotan moottorit ovat kaikkein kestävimpiä. Volkkareitten moottorit rempataan usein jo 40 000 km jälkeen. Ketjut, remmit, männät ja laakerit menee rikki.

      • Anonyymi

        Toyotan moottorit ovat kaikein heikoimpia. Siksi Toyotat paalataan pienillä kilometreillä.

        Toyota myöntää itsekin jääneensä muista jälkeen. Tajusi vaan asian aivan liian myöhään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan moottorit ovat kaikein heikoimpia. Siksi Toyotat paalataan pienillä kilometreillä.

        Toyota myöntää itsekin jääneensä muista jälkeen. Tajusi vaan asian aivan liian myöhään.

        Elämä on muutakin, kuin vaan autossa istumista. Terveellisempiäkin liikkumismuotoja on, kuten kävely ja pyöräily ja varsinkin puhtaassa ja raikkaassa ilmassa. Toyota osaa ottaa kokonaisuuden parhaiten huomioon. Toyotan tekniikkaa voi olla vanhaa, mutta vaan positiivisessa mielessä. :)


      • Anonyymi

        Vain itselataavien moottoria pitää kiihdytyksissä huudattaa punaisen rajalla. Oikeissa automaateissa kierrokset pysyvät matalina. Se säästää moottoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on muutakin, kuin vaan autossa istumista. Terveellisempiäkin liikkumismuotoja on, kuten kävely ja pyöräily ja varsinkin puhtaassa ja raikkaassa ilmassa. Toyota osaa ottaa kokonaisuuden parhaiten huomioon. Toyotan tekniikkaa voi olla vanhaa, mutta vaan positiivisessa mielessä. :)

        Toki kaikki muut tavat likkua kuin autolla ovat parempia ympäristön kannalta. Se vaan että Toyota haluaa jarruttaa autojen siirtymistä pois fossiilisten polttoaineiden käytöstä.
        Sitä politiikkaa ei pysty puolustelemaan millään.

        https://electrek.co/2022/11/04/toyota-among-most-obstructive-companies-on-climate-policy-2022/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköntuotantokin saastuttaa.

        Toki saastuttaa. Myös polttiksien tuotanto saastuttaa ja polttiksella ajaminen se vasta saastuttaakin. Toyta on asettanut omat taloudelliset etunsa ilmastonsuojelun edelle ja siksi se saa aiheesta kovaa kritiikkiä.


    • Anonyymi

      Huikeaa!

    • Anonyymi

      Toyota tunaroi sähköautonsa kanssa ja hävinnee maailman kartalta.

    • Anonyymi

      Jos Toyota myöntää jotain, niin silloin ollaan viimeisellä viivalla ja pakon edessä.

    • Anonyymi

      Uudenkin sähköauton akku on jo todettu tuhnuksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe