ACIM netissä

acim.lainen

2

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adhyuta

      --- There is no time, no place, no state where God is absent. There is nothing to be feared. There is no way in which a gap could be conceived of in the Wholeness that is His. The compromise the least and littlest gap would represent in His eternal love is quite impossible. For it would mean His Love could harbor just a hint of hate, His gentleness turn sometimes to attack, and His eternal patience sometimes fail. All this do you believe, when you perceive a gap between your brother and yourself. How could you trust Him, then? For He must be deceptive in His Love. Be wary, then; let Him not come too close, and leave a gap between you and His Love, through which you can escape if there be need for you to flee. ---


      Eikö tämä olisi hyvä lähtökohta keskustelulle? Minusta koko teoksen anti ja kaikki sen harjoitukset pyrkivät juuri tämän KOKEMISEEN. Ymmärryksellä toki, mutta vasta harjoitus todella aikaansaa sen oivaltamisen ja elämisen juuri hetkessä tässä ja nyt.

      Mitä teosta lukeneet ovat mieltä? Itse en ole systemaattisesti siihen tutustunut, mutta 80-luvun alusta kyllä siihen tämän tästä sillointällöin ikäänkuin törmännyt. Valitettavasti olen huomannt kovin usein,että siihen "eksytään" eli aletaan kehittelemään mitä mutkikkaampia ajatusrakennelmia, kun minusta tuon teoksen anti yksinkertaisuudessaan tiivistyy tuohon ja muihin vastaaviin otteisiin.

      Toki, olemmehan usein rakentaneet ajattelumme mutkikkaaksi ja aivojenkin on saatava työskennellä. Mutta tuon rakkauden kokeminen ja siitä lähtevä toiminta sittenkin itselleni olisi se kiinnostavin anti. Mystiikka usein on juuri siinä aivan iyksinkertaisessa elämän ihmeessä, rakkaudessa. Ilman kummempaa teknistä sälää, sitten loppujen lopuksi (voivathan ne olla ikäänkuin rakennustelineitä, scaffolding-periaatteella).

      Mitä mieltä olette, lukeneemmat?

      • adhyuta

        Lukeeko siis kukaan muu tätä palstan varsinaista aineistoa eli Ihmeiden Oppikurssia ja tekee niitä harjoituksia, vai mitä ihmettä tapahtuu? :)

        Kun kaikki keskustelut on jotain ihan sivuseikoista, mentäisiin jo itse asiaan!!!

        *on kärsimätön jo, odoteltuaan viikkokausia*

        Tekeekö siis kukaan muu niitä harjoituksia ja lukeeko tuota kirjaa? Missä on siis keskustelu? Ja miksi hutaistaan aina sieltä täältä jotain juttua asian sivusta ja availlaan aina vaan uusia keskusteluketjuja, jaksamatta koskaan kuitenkaan käydä syvällistä, perehtynyttä, paneutunutta eli perusteellista keskustelua itse Ihmeiden Oppikurssin asia- ja opetussisällöistä? Tämän kurssinhan pitäisi olla juuri niista turhista pelosta (kohtaamisen, avautumisen ja keskustelemisen pelot mukaanlukien) vapautumista ja rakkaudelle antautumista. Huhuu! Aloitetaan jo!

        Ihmeiden oppikurssi, hei, mitä tänään luitte siitä ja mitä harjoituksia teitte ja mitä kokemuksia oli?!?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe