karnosiinin vaikutus alkaa?

fourtyfive

Kenellä on kokemuksia karnosiinin pidempiaikaisesta ottamisesta? Kauanko kestää, että esim. nuorentava vaikutus alkaa näkyä?

23

16105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teemu

      Kyllä teho alkaa näkyä 6-8 viikon jälkeen. Saat paremman tehon jos käytät hyvälaatuista kalaöljyä ja esim. alfalipoeenia lisäksi. Muista myös vitamiinit ja hivenaineet.

      • fourtyfive

        Kiitos vastauksesta. Vitamiineja ja kalaöljyä kyllä otankin, mutta mitä on alfalipoeeni ja mihin se vaikuttaa?


      • Jami
        fourtyfive kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Vitamiineja ja kalaöljyä kyllä otankin, mutta mitä on alfalipoeeni ja mihin se vaikuttaa?

        "Alfalipoiinihappo on vitamiinin kaltainen aine, jolla on poikkeuksellinen monipuolinen vaikutus. Se on pienikokoinen yhdiste, joka on sekä rasva- että vesiliukoinen ja kulkeutuu siksi tehokkaasti sekä solujen sisä- että ulkopuolelle. Sen saanti monipuolisestakin ravinnosta on hyvin niukkaa. Elimistö valmistaa itse jonkin verran alfalipoiinihappoa, mutta se kuluu saman tien välttämättömiin aineenvaihduntaprosesseihin, mm. energiantuotantoon. Elimistön kyky muodostaa alfalipoiinihappoa alkaa vähetä suhteellisen varhain aikuisiässä - valitettavasti juuri silloin, kun sen merkitys ihmiselle kasvaa."

        Lähde: http://www.bioteekki.fi/

        -----------

        Karnosiinia muuten suositellaan käytettäväksi yhdessä sinkin kanssa.

        Minkälaisia karnosiiniannoksia olette käyttäneet?
        Itse aloitin juuri 800mg päiväannoksella. Kyllä tuntuisi toimivan positiivisesti masennuksesta toipumisessa. Syön myös samalla rasvahappoja, vitamiineja ja hivenaineita.


      • fourtyfive
        Jami kirjoitti:

        "Alfalipoiinihappo on vitamiinin kaltainen aine, jolla on poikkeuksellinen monipuolinen vaikutus. Se on pienikokoinen yhdiste, joka on sekä rasva- että vesiliukoinen ja kulkeutuu siksi tehokkaasti sekä solujen sisä- että ulkopuolelle. Sen saanti monipuolisestakin ravinnosta on hyvin niukkaa. Elimistö valmistaa itse jonkin verran alfalipoiinihappoa, mutta se kuluu saman tien välttämättömiin aineenvaihduntaprosesseihin, mm. energiantuotantoon. Elimistön kyky muodostaa alfalipoiinihappoa alkaa vähetä suhteellisen varhain aikuisiässä - valitettavasti juuri silloin, kun sen merkitys ihmiselle kasvaa."

        Lähde: http://www.bioteekki.fi/

        -----------

        Karnosiinia muuten suositellaan käytettäväksi yhdessä sinkin kanssa.

        Minkälaisia karnosiiniannoksia olette käyttäneet?
        Itse aloitin juuri 800mg päiväannoksella. Kyllä tuntuisi toimivan positiivisesti masennuksesta toipumisessa. Syön myös samalla rasvahappoja, vitamiineja ja hivenaineita.

        Pitääkin tarkistaa, onko valmisteissani (monivitam.) sinkkiä mukana. Vaikka Tolosen kirjoituksissa en ole koskaan tätä nähnyt, niin useaan otteeseen olen ulkomaisista karnosiiniesittelyistä lukenut (netti), että karnosiinia olisi otettava väh. 1000 mg päivässä, jotta se tehoaisi varmasti. Muuten saattaa kuulemma joku entsyymiprosessi tai vastaava tuhota suuren osan(?) ja siten saatava määrä olla riittämätön mihinkään tuloksiin.


      • teemu
        fourtyfive kirjoitti:

        Pitääkin tarkistaa, onko valmisteissani (monivitam.) sinkkiä mukana. Vaikka Tolosen kirjoituksissa en ole koskaan tätä nähnyt, niin useaan otteeseen olen ulkomaisista karnosiiniesittelyistä lukenut (netti), että karnosiinia olisi otettava väh. 1000 mg päivässä, jotta se tehoaisi varmasti. Muuten saattaa kuulemma joku entsyymiprosessi tai vastaava tuhota suuren osan(?) ja siten saatava määrä olla riittämätön mihinkään tuloksiin.

        Karnosiini toimii parhaiten, niin kuin monet muutkin aineet, jos muu vitaaliainesaanti on tarpeeksi korkealla ts. tulee silloin halvemmaksi saada tuloksia. Alfalipoiinin vaikutukset ovat samansuuntaisia, joten ne tukevat toisiaan. Iho kaunistuu myös jos ottaa c-vitamiinia useita kertoja päivässä ja lisäksi esim. Nivean c-vitamiinivoidetta.


      • 800 mg
        fourtyfive kirjoitti:

        Pitääkin tarkistaa, onko valmisteissani (monivitam.) sinkkiä mukana. Vaikka Tolosen kirjoituksissa en ole koskaan tätä nähnyt, niin useaan otteeseen olen ulkomaisista karnosiiniesittelyistä lukenut (netti), että karnosiinia olisi otettava väh. 1000 mg päivässä, jotta se tehoaisi varmasti. Muuten saattaa kuulemma joku entsyymiprosessi tai vastaava tuhota suuren osan(?) ja siten saatava määrä olla riittämätön mihinkään tuloksiin.

        Olen käyttänyt Bio-Carnosinia pari vuotta 800 mg päivässä ja minulla se toimii hyvin. Näkyy se vaikuttavan myös eräällä eläinlääkärillä, joka hajuaisti palasi tällä annoksella. Asiasta on netissä ihan eläinlääkärin nimellä varustettu raportti ja selostusta siitä, mihin biokiemiaan vaikutus perustuu
        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/040505_01.html


      • fourtyfive
        800 mg kirjoitti:

        Olen käyttänyt Bio-Carnosinia pari vuotta 800 mg päivässä ja minulla se toimii hyvin. Näkyy se vaikuttavan myös eräällä eläinlääkärillä, joka hajuaisti palasi tällä annoksella. Asiasta on netissä ihan eläinlääkärin nimellä varustettu raportti ja selostusta siitä, mihin biokiemiaan vaikutus perustuu
        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/040505_01.html

        Olipas muuten tosi kiinnostava sivu! Kiitos vinkistä. Minulla kun on kuulo huonontunut iän myötä ja siellä kirjoitettiin senkin parantumisesta karnosiinilla.


      • Alfa_beta_Gamma
        800 mg kirjoitti:

        Olen käyttänyt Bio-Carnosinia pari vuotta 800 mg päivässä ja minulla se toimii hyvin. Näkyy se vaikuttavan myös eräällä eläinlääkärillä, joka hajuaisti palasi tällä annoksella. Asiasta on netissä ihan eläinlääkärin nimellä varustettu raportti ja selostusta siitä, mihin biokiemiaan vaikutus perustuu
        http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/040505_01.html

        Beeta-alaniini on edullinen vaihtoehto karnosiinille, sillä beeta-alaniini on karnosiinin esiaste!


    • pappa

      Aikanaan pääsin ravintolaan sisään 14 vuotiaana noin vaan. Silloin se tuntui MIEHEKKÄÄLTÄ! Myöhemmin tajusin sen johtuvan vanhahtavasta ulkonäöstä ikäisiini verrattuna, joka alkoikin sitten vaivata mieltäni myöhemmällä iällä (kukapa haluaisi näyttää vanhalta..)!

      Olen nyt käyttänyt Karnosiinii kohta viikon ja vaikutukset näkyi saman tien!!!?? Nyt eivät enää myy edes tupakkaa minulle kysymättä papereita vaikka olen jo 64 v!!!!!!

      • Ikinuori

        Varo vaan, ettei tule vaippaikä vastaan! Hihi.


      • fourtyfive

        Ala nyt ihmeessä toppuuttelemaan sitä karnosiinin napostelua. Taidatkin ottaa jättiannoksia. Voi muuten vaikuttaa ymmärrykseenkin, että alkaa olla pian neljävuotiaan tasolla, kun liikaa nuorenee.


      • Pappa
        fourtyfive kirjoitti:

        Ala nyt ihmeessä toppuuttelemaan sitä karnosiinin napostelua. Taidatkin ottaa jättiannoksia. Voi muuten vaikuttaa ymmärrykseenkin, että alkaa olla pian neljävuotiaan tasolla, kun liikaa nuorenee.

        V..ttu mul mikää uhmaikä ole, vai haluutsä turpiis, PERK...????!!!!


      • fourtyfive
        Pappa kirjoitti:

        V..ttu mul mikää uhmaikä ole, vai haluutsä turpiis, PERK...????!!!!

        Heh! Ja mistäs nyt saadaan vastalääkettä?


    • 800 mg

      Karnosiinin vaikuksesta solujen vanhenemisen hidastamiseen näkyy olevan eri maalaisten tutkijoiden tekemiä raportteja Australiasta, Englannista ja Kiinasta. Kai se on uskottava että se karnosiini tosiaan toimii soluissa ja niitten telomeereissä niin kuin tutkijat sanovat.
      http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/191004_02.html

      • Ikinuori

        Olen itsekin käyttänyt karnosiinia, mutta annoksella 100 mg/päivä, ja tämä annos on minulle sopiva (puolitan 200 mg:n kapselin). Tunnen vaikutuksen.

        Epäilen, että 800-1000 mg annoksista puhuvat ovat kauppamiehiä, jotka yrittävät saada myydyksi karnosiiniaan mahdollisimman paljon.


      • 800 mg
        Ikinuori kirjoitti:

        Olen itsekin käyttänyt karnosiinia, mutta annoksella 100 mg/päivä, ja tämä annos on minulle sopiva (puolitan 200 mg:n kapselin). Tunnen vaikutuksen.

        Epäilen, että 800-1000 mg annoksista puhuvat ovat kauppamiehiä, jotka yrittävät saada myydyksi karnosiiniaan mahdollisimman paljon.

        Itse lähdin 800 mg:n annokseen luettuani, että sitä käytetään lasten neurologiassa (autisteille ja epileptikoille) jopa 3-vuotiaista alkaen hyvällä menestyksellä. Annos ei siis ole vaarallinen. Tolonen raportoi amerikkalaisen sydänprofessorin Gary Zalogan antavan jopa 5 000 mg päivässä sydämen vajaatoimintaa sairastaville potilailleen ja sen antavan 30 % lisäpotkua heikentyneeseen sydämeen.
        Aikaisemmn viestin eläinlääkäri kertoo saaneensa hajuaistinsa takaisin juuri 800 mg:lla. Sama annos oli kuulemma palauttanut myös ruotsalaisen golffpron ja turkulaisen miehen kadonneen hajuaistin.
        Voihan olla että joku muu kokee 100 mg:n annoksen riittäväksi. Riippuu varmaan siitä, mitä vaikutusta itse kukakin odottaa ja toivoo. Käytetäänhän useimmissa lääkkeissäkin erilaisia päiväannoksia potilaan vasteen mukaan.


      • fourtyfive
        800 mg kirjoitti:

        Itse lähdin 800 mg:n annokseen luettuani, että sitä käytetään lasten neurologiassa (autisteille ja epileptikoille) jopa 3-vuotiaista alkaen hyvällä menestyksellä. Annos ei siis ole vaarallinen. Tolonen raportoi amerikkalaisen sydänprofessorin Gary Zalogan antavan jopa 5 000 mg päivässä sydämen vajaatoimintaa sairastaville potilailleen ja sen antavan 30 % lisäpotkua heikentyneeseen sydämeen.
        Aikaisemmn viestin eläinlääkäri kertoo saaneensa hajuaistinsa takaisin juuri 800 mg:lla. Sama annos oli kuulemma palauttanut myös ruotsalaisen golffpron ja turkulaisen miehen kadonneen hajuaistin.
        Voihan olla että joku muu kokee 100 mg:n annoksen riittäväksi. Riippuu varmaan siitä, mitä vaikutusta itse kukakin odottaa ja toivoo. Käytetäänhän useimmissa lääkkeissäkin erilaisia päiväannoksia potilaan vasteen mukaan.

        Kyllä tuo tuhannen milligramman suositus perustuu tutkimuksiin, ei myyjän mielipiteeseen. Saattaa olla, että karnosiniakin on eri laatuja ja puhdaslaatuisista riittää se 800 mg:kin.


      • 800 mg
        fourtyfive kirjoitti:

        Kyllä tuo tuhannen milligramman suositus perustuu tutkimuksiin, ei myyjän mielipiteeseen. Saattaa olla, että karnosiniakin on eri laatuja ja puhdaslaatuisista riittää se 800 mg:kin.

        Voisitko antaa viitteet mainitsemiisi tutkimuksiin, joissa on päädytty suositeleman tuhatta mg? Olisin kiinnostunut lukaisemaan.


      • Ikinuori
        800 mg kirjoitti:

        Itse lähdin 800 mg:n annokseen luettuani, että sitä käytetään lasten neurologiassa (autisteille ja epileptikoille) jopa 3-vuotiaista alkaen hyvällä menestyksellä. Annos ei siis ole vaarallinen. Tolonen raportoi amerikkalaisen sydänprofessorin Gary Zalogan antavan jopa 5 000 mg päivässä sydämen vajaatoimintaa sairastaville potilailleen ja sen antavan 30 % lisäpotkua heikentyneeseen sydämeen.
        Aikaisemmn viestin eläinlääkäri kertoo saaneensa hajuaistinsa takaisin juuri 800 mg:lla. Sama annos oli kuulemma palauttanut myös ruotsalaisen golffpron ja turkulaisen miehen kadonneen hajuaistin.
        Voihan olla että joku muu kokee 100 mg:n annoksen riittäväksi. Riippuu varmaan siitä, mitä vaikutusta itse kukakin odottaa ja toivoo. Käytetäänhän useimmissa lääkkeissäkin erilaisia päiväannoksia potilaan vasteen mukaan.

        Elimistössä on entsyymeitä, jotka hajoittavat karnosiinia ja siksi karnosiinilla voi olla myös haittavaikutuksia. Vaikka käytänkin karnosiinia vähän, isoilla määrillä voi olla riskinsä.


      • Tarhaaja
        Ikinuori kirjoitti:

        Elimistössä on entsyymeitä, jotka hajoittavat karnosiinia ja siksi karnosiinilla voi olla myös haittavaikutuksia. Vaikka käytänkin karnosiinia vähän, isoilla määrillä voi olla riskinsä.

        Nimimerkki "ikinuori" on kuin turkissa kulkeva kettutyttö: Pelottelee karnosiinin (olemattomilla) vaaroilla), mutta sano käyttävänsä sitä itse. Toisessa viestiketjussa mainostaa muuta, kilpailevaa tuotetta. Ikinuori taitaakin siis olla Tolosen kilpailija.


      • Ikinuori
        Tarhaaja kirjoitti:

        Nimimerkki "ikinuori" on kuin turkissa kulkeva kettutyttö: Pelottelee karnosiinin (olemattomilla) vaaroilla), mutta sano käyttävänsä sitä itse. Toisessa viestiketjussa mainostaa muuta, kilpailevaa tuotetta. Ikinuori taitaakin siis olla Tolosen kilpailija.

        Vanha viisaus sanoo, että annostus erottaa lääkkeen myrkystä.

        Myös vitamiineilla ja lisäravinteilla on optimimääränsä. Paljon viisaampaa olisi käyttää karnosiinin mega-annoksiin kuluvia rahoja siihen, että käyttää muita lisäravinteita karnosiinin rinnalla.


    • Carmelismunkki

      Voisko joku kertoo hyvän karnosiini-merkin? Apteekista vai luont tuot kaupasta?

      • Itse_Käytän

        Tri Tolosen Sport-Carnosin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe