Tojotan sisämelu

Anonyymi-ap

Johtuukohan suurehko sisämelu Tojotan käyttämistä halvoista alustarakenteista? Kun tuota melua ei saa oikein vaimennettua muuta kuin lastaamalla auto täyteen lumppusäkkejä.
Jotenkin tuntuis, että melu tulee huonojen puslien yms. läpi alustasta.
Auttaisikohan puslien vaihtaminen ja olisikohan se kallista?

143

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osittain voi johtua. Toyota on todella huono ajettava. Melu johtuu pitkälti säästöistä, eli äänieristys on hirveän heikko.

      • Anonyymi

        Äänieristys heikko ja ruostesuojaus olematon Toyotassa.


    • Anonyymi

      Syyskuun lopun häämöttäminen pistää pään pyörälle ennen kuin Trafi ilmoittaa taas halutuimpien autojen ensirekisteröinnit.🤗

      • Anonyymi

        Toyotan alustassa käytetään kumipuslia jotka ovat elastisia toisin kuin nk. premium-autoissa joissa ne ovat metallia ja nailonia. Kumipuslat kestävät ja kestävät ja kestävät toisin kuin metallista ja nailonista väsätyt muka paremmat ajo-ominaisuudet tuovat puslat jotka väljistyvät ja aiheuttavat hylkäyksiä katsastuksessa. Toisekseen Toyotassa ei ole mitään turboja jotka vikaantuvat tai muita muka suuren tehon tuovia keksintöjä vaan koeteltua tekniikkaa joka tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan alustassa käytetään kumipuslia jotka ovat elastisia toisin kuin nk. premium-autoissa joissa ne ovat metallia ja nailonia. Kumipuslat kestävät ja kestävät ja kestävät toisin kuin metallista ja nailonista väsätyt muka paremmat ajo-ominaisuudet tuovat puslat jotka väljistyvät ja aiheuttavat hylkäyksiä katsastuksessa. Toisekseen Toyotassa ei ole mitään turboja jotka vikaantuvat tai muita muka suuren tehon tuovia keksintöjä vaan koeteltua tekniikkaa joka tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa.

        Aiheuttaalo nuo halvat puslat siis tuon meluongelman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan alustassa käytetään kumipuslia jotka ovat elastisia toisin kuin nk. premium-autoissa joissa ne ovat metallia ja nailonia. Kumipuslat kestävät ja kestävät ja kestävät toisin kuin metallista ja nailonista väsätyt muka paremmat ajo-ominaisuudet tuovat puslat jotka väljistyvät ja aiheuttavat hylkäyksiä katsastuksessa. Toisekseen Toyotassa ei ole mitään turboja jotka vikaantuvat tai muita muka suuren tehon tuovia keksintöjä vaan koeteltua tekniikkaa joka tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa.

        Muistan kyllä kun oli 80-luvulla autoissa vielä yleisesti noita kumipuslia niin katsastuksessa oli yleisimpiä syitä hylkäykseen väljistyneet puslat siellä sun täällä alustan rakenteissa. Kumipuslat ei kestä vuodenaikojen vaihteluita ja muita rasituksia niin hyvin kuin muut puslat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan alustassa käytetään kumipuslia jotka ovat elastisia toisin kuin nk. premium-autoissa joissa ne ovat metallia ja nailonia. Kumipuslat kestävät ja kestävät ja kestävät toisin kuin metallista ja nailonista väsätyt muka paremmat ajo-ominaisuudet tuovat puslat jotka väljistyvät ja aiheuttavat hylkäyksiä katsastuksessa. Toisekseen Toyotassa ei ole mitään turboja jotka vikaantuvat tai muita muka suuren tehon tuovia keksintöjä vaan koeteltua tekniikkaa joka tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa.

        Noista halvoista kumipuslista osittain johtuvat Toyotan kurjat ajo-ominaisuudet.


      • Anonyymi

        Fantasoita on monelaisia mutta tuo sinun fantasiasi menee yli ymmärryksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan alustassa käytetään kumipuslia jotka ovat elastisia toisin kuin nk. premium-autoissa joissa ne ovat metallia ja nailonia. Kumipuslat kestävät ja kestävät ja kestävät toisin kuin metallista ja nailonista väsätyt muka paremmat ajo-ominaisuudet tuovat puslat jotka väljistyvät ja aiheuttavat hylkäyksiä katsastuksessa. Toisekseen Toyotassa ei ole mitään turboja jotka vikaantuvat tai muita muka suuren tehon tuovia keksintöjä vaan koeteltua tekniikkaa joka tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa.

        Kumipuslat murentuvat, kun taas uretaanipuslat kestävät. Apurunkoja ei Toyotassa ole eristetty kunnnolla korista, joten äänet kulkeutuvat läpi. Sehän maksaisi lisää. Näin tehdään kuitenkin paremmissa merkeissä, eikä äänet kulkeudu koriin. Siinä ole oikeassa, että Toyota tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa, vähänlaisesti toki ja kovin pehmeästi. Halpis mikä halpis.


      • Anonyymi

        Tuloshan on selvä, VW:n autot vie ylivoimaisesti suurella kokonaispanoksellaan tilaston.


      • Anonyymi

        Autohan on hiljainen omistajalle vain silloin kun hän on kotona kyttäämässä rekusteröintitilastoja.


    • Anonyymi

      Olen myös kuullut monelta että lisäeristäminen yms ei juurikaan auta vaan melu muuttuu vähän erilaiseksi. Meteli tulee pääosin rakenteiden läpi ja jos ne on halvasti toteutettu niinmikään ei auta.

      • Anonyymi

        Se on myös tutkittua tietoa. Kun Toyota on suunniteltu halvalla tehtäväksi, niin sitä ei mil,lään pysty parantamaan myöhemmin.


    • Anonyymi

      Renkaista sisälle kuuluva ääni johtuu pääasiassa halvoista renkaista. Oli auton merkki mikä tahansa.

      • Anonyymi

        Paitsi Toyotassa


      • Anonyymi

        Jos auto on suuunniteltu kunnolla niin ihan sama mitkä renkaat alla. Melu ei juuri häiritse. Paras aika koeajaa uusia autoja on loppukevät kun nastarenkaat on vielä alla. Siinä erottaa maallikko selvästi autojen erot. Monesta autosta on jäänyt kaupat syntymättä tuon melun vuoksi. On mielestäni kaikkein yksinkertaisin mittari laadun selvittämiseksi. Jos auto on meluisa niin se on huonosti ja halvaksi valmistaa suunniteltu, ei voi olla laadukas.


      • Anonyymi

        Tuo oli ehkä typerin kommentti aikoihin, vai "halvoista renkaista"?


      • Anonyymi

        Älä yritä, kukaan ei enää usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auto on suuunniteltu kunnolla niin ihan sama mitkä renkaat alla. Melu ei juuri häiritse. Paras aika koeajaa uusia autoja on loppukevät kun nastarenkaat on vielä alla. Siinä erottaa maallikko selvästi autojen erot. Monesta autosta on jäänyt kaupat syntymättä tuon melun vuoksi. On mielestäni kaikkein yksinkertaisin mittari laadun selvittämiseksi. Jos auto on meluisa niin se on huonosti ja halvaksi valmistaa suunniteltu, ei voi olla laadukas.

        "Jos auto on suuunniteltu kunnolla niin ihan sama mitkä renkaat alla. Melu ei juuri häiritse."
        Juuri noin.
        Volvolla ei juuri huomaa kun siirrytään asfaltilta soralle. Toyotalla vastaavassa tilanteessa alkaa h**vetillinen helinä ja kolina pienten kivien iskeytyessä eristämättömiin peltipintoihin. Tiedän tämän omasta kokemuksestani kun vaihdoin uudehkon Avensiksen saman ikäiseen V60:seen. Naapurini Auris farkku on vielä kammottavampi tapaus. Myös kotimaassa tehdyt autovertailut kertovat tästä tojoille tyypillisestä soratiemelusta.


    • Anonyymi

      Sisämelu ei haittaa juurikaan kun napsauttaa kuulolaitteen pois päältä.

      • Anonyymi

        Tämä vinkki sopii suurimmalle osalle omistajista.


      • Anonyymi

        Juu, mutta pitääkö silmälaisitkin ottaa pois silmiltä?


    • Anonyymi

      Ratioo kovemmalle, ni ei kuulu.

      • Anonyymi

        Tojon purkkikajarit särkee ikävästi Sepulturaa ja Dimmu Borgiria. Jari Sillanpää toimii Tojon toosalle mutta Jartsan ääni on liian hento infernaalista sisämelua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon purkkikajarit särkee ikävästi Sepulturaa ja Dimmu Borgiria. Jari Sillanpää toimii Tojon toosalle mutta Jartsan ääni on liian hento infernaalista sisämelua vastaan.

        Vastamelukuuloke on ainoa mikä toimii.


    • Anonyymi

      Kaupunnissa pärjää mutta maantiellä rasittavan kovaa melu

    • Anonyymi

      Ei haudan partaalla olevat kuulle tuijotasta mitään melua.kilpaa kehuvat kauppa rasseja😹😹😹

    • Anonyymi

      Huonosta suunnittelusta ja säästöistä, siinä Toyotan heikkouden "salaisuus".

    • Anonyymi

      Vanhanaikainen alusta ratkaisut

    • Anonyymi

      Tojotan hyrpiideissä häiritsee myös moottorimelu. Alitehoinen kone ulvoo ylikierroksilla ylämäissä ja kiihdytyksissä. Rengasmelun vähentyessä koneen tekosporttinen ulina vain korostuu ja porautuu yhä syvemmälle tajuntaan.

      • Anonyymi

        eikös siinä ole samanlainen vaihteisto kun skootterissa. Variaattori huudattaa moottoria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös siinä ole samanlainen vaihteisto kun skootterissa. Variaattori huudattaa moottoria

        Joo ihan kuin mopolla ajaisi. Kiihtyvyys samaa tasoa ja kierrokset jatkuvasti tapissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös siinä ole samanlainen vaihteisto kun skootterissa. Variaattori huudattaa moottoria

        Skootterista se moottorikin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös siinä ole samanlainen vaihteisto kun skootterissa. Variaattori huudattaa moottoria

        Johan on Toyota kateellinen äänessä! Osta ittelles kuin Toyota, saat hyvän auton! Skoda myös hyvä autoja Volvo ja kaikki autot!


    • Anonyymi

      Määrällä tehdään tulosta ja katetta, ei laadukkuudella.

      • Anonyymi

        Tojotan myynti ja markkinointi osasto osaa hommansa. Sillä ei tosin ole mitään yhteyttä siihen miten laadukkaita autot sinänsä ovat.


    • Anonyymi

      Sama Ladakuski kirjoittelee itseään varten

      • Anonyymi

        Näin on! Turvavyöt on turhaa länsimaista hapatusta!


      • Anonyymi

        Totta puhut. Pentti vastailee itse itselleen ja koko ketjun viesteistä yli 90% on kotoisin Pentin koneelta. Aika noloa, eikö vaan.


    • Anonyymi

      Mitä painavamman auton ostaa, sitä vaimeampi ääni autossa. Vastaavasti autoon voi laittaa muutama sata kilogrammaa vaikka sementtisäkkejä ja auton sisällä ääni vaimenee. Kerran autoni oli täynnä mappeja ja kuinka hiljainen auto oli.
      Laatu tarkkoittaa suurta painoa, jos tämä näin halutaan karkeasti ilmaista.
      Perusteena ääni on energiaa ja massa vaimentaa energian.

      • Anonyymi

        Kyllä tuohon meluun vaikuttaa hyvinkin paljon se miten pyörien tuenta yms on toteutettu. Laadukkaasti toteutettu ratkaisu vaimentaa hyvin pyöristä runkoontulevan äänen. Halvassa toteutuksessa kaikki tulee läpi ja siinä ei mikään vaimentaminen juurikaan auta. Ääni voi muuttua vain toisenlaiseksi.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Ääni katkaistaan pyöristä laadukkailla alustan osilla muuten kumisee.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla hiljainen auto, niin hiljainen että luulin koeajolla tulleeni kuuroksi ja ajomukavuus oli kuin olisi pilvellä köllinyt.

      • Anonyymi

        Unohditko laittaa kuulolaitteen päälle?


    • Anonyymi

      Toyota on meluisin auto. Halppis ratkaisu ei toimi.

    • Anonyymi

      Oireilu lisääntyy aina ennen kuun vaihdetta ja Trafin lukemia!🤣

      • Anonyymi

        Tojon omapojan oireilu kestää läpi koko kuukauden, ei anna rauhaa yölläkään..


      • Anonyymi

        VW-konserni tulee lakaisemaan pöytää Toyota-konsernilla syyskuunkin myynnissä.


      • Anonyymi

        Toyota Corolla on hyvä auto kun nappailee oxycontinia ennen ajoa.


    • Anonyymi

      Tonnilla saat teetettyä siihen äänieristyksen. Rengasäänet varsinkin pienenevät merkittävästi. Samoin moottorin ääni vaimenee. Kannattaa lisätä myös tuuliohjaimet oviin.

      • Anonyymi

        Nuo samat pitää teettää octaaviaaniin.


      • Anonyymi

        Tuo on shittiä, melu vaan muuttuu vähän toisenlaiseksi.


      • Anonyymi

        Ihan turhaa tuo lisä-äänieristys. Teeti yhteen Tojotaan ei juuri vaikutusta. Möin auton pois aikani kärsittyä.


      • Anonyymi

        Miksei tehty tehtaalla, olisi maksanut muutaman kympin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei tehty tehtaalla, olisi maksanut muutaman kympin?

        Koska säästetään kaikesta mahdollisesta


      • Anonyymi

        Toyotan äänet ei tonnilla juurikaan vaimene, asia on testattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei tehty tehtaalla, olisi maksanut muutaman kympin?

        Halpuutuksen idean vastainen idea.


      • Anonyymi

        Ei pienene merkittävästi. Meluongelman ydin on taakse sijoitettu ajoakku, joka toimii äänisiltana takarenkaista. Corolla hybrid 1.8 on harvinaisen meluisa auto. Lieneekö peräti markkinoiden meluisin? 2.0:ssa on hieman hiljaisempi moottori.


    • Anonyymi

      Huonoa suunnittelua ja kaikessa liioitellut säästöt, sitä samaa kuraa ja laatu heikkenee vuosi vuodelta.

      • Anonyymi

        Uusissa ei pysy edes pyöränpultit kiinni.


    • Anonyymi

      Kotoa markettiin alle vartissa, ei ehdi kuulo heikentyä.

      • Anonyymi

        Puolet sähköllä, kuiskaavan hiljaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet sähköllä, kuiskaavan hiljaisesti.

        Ei paljon se sähköllä ajo auta kun hiljaisimpieenkin renkaiden jollotus täyttää kabiinin melulla. Kaiken kruunaa moottorin käynnistyessä variattorin korkeille kierroksilla pitämä meteli. Vähän sellaine skootterisimulaattori voi fiilistellä ilman kypärää variaattori vehkeellä ajamista.


      • Anonyymi

        Muista kuulosuojaimet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet sähköllä, kuiskaavan hiljaisesti.

        Ihan ei sähköllä edes postilaatikolla pääsisi. No eipä tarvitsisi tuolla matkalla kierroksiakaan nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ei sähköllä edes postilaatikolla pääsisi. No eipä tarvitsisi tuolla matkalla kierroksiakaan nostaa.

        Oletko Pentti muuttanut takaisin synnyinseudullesi lestadiolaiseen Kainuuseen? Siellä sitä ei postilaatikolle viitsi joka viikko lähteäkään.


    • Anonyymi

      Toyota on ollut aina meluisa auto ja nykyinen halpuutus vain pahentaa asiaa.

    • Anonyymi

      Toyota kulkee kevyesti puolet sähköllä ja äänettä.

      • Anonyymi

        Silti kulutus 5 /100km, joten moottorin käydessä todellinen saatuttaja.


      • Anonyymi

        Äänettä se kulkee ainoastaan hinausauton päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänettä se kulkee ainoastaan hinausauton päällä.

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Siinä erityisen hiljainen joukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Siinä erityisen hiljainen joukko.

        Onhan melko yhdentekevää mitä autoja hinataan mutta ajossa auton pitää olla hiljainen, ajamani Tojotat eivät ole olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Siinä erityisen hiljainen joukko.

        Hybridi Toyotia hinataan eniten. Toyotien kova sisämelu ei vaareja haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi Toyotia hinataan eniten. Toyotien kova sisämelu ei vaareja haittaa.

        Miks udin moottorit hajoo pienillä kilometreillä? Taitaa öljy loppoua niist moteista niin särkyvät.


    • Anonyymi

      Toyotat tehdään halvoista materiaaleista.

      • Anonyymi

        Youtubesta löytyy videoita Tojotan äänieristyksestä, melkoisen onnettomalta näyttää alkuperäiset.


    • Anonyymi

      Toyotat tehdään arvokkaista materiaaleista.

      • Anonyymi

        Irvokkaista, ohut foliopelti ja kovamuovi, hyviä rumpukalvoja.


      • Anonyymi

        Niitä käytetään vain liian vähän.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nämä autot ovat kuiskaavan hiljaisia, ainoastaan alla oleva rouskuttava iso diesel vie makunautintoa hinurin lavalla.
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Hihii, sinä se jaksat nolata itseäsi päivästä toiseen ja puolustaa Toyotan kunniaa epätoivoin vimmalla. Ei se sokea usko ja vimmainen puolustaminen Toyotasta hiljaista tai kunnollista tee.


    • Anonyymi

      Kävin jonkin aikaa sitten koeajolla. Corolla oli kuiskaavan hiljainnen parkkipaikalla mutta käynnistyksen jälkeen ja ajamaan lähtiessä melutaso oli kyllä liikaa.

      • Anonyymi

        Tojota kuskit varmaan luulee, että melu mitataan parkkipaikalla moottori sammuksissa.


    • Anonyymi

      Halvat paskamateriaalit sen tekevät.

    • Anonyymi

      Puolet sähköllä aivan äänettömästi.

      • Anonyymi

        Renkaiden jollotus ja kivien ropina kuuluu hyvin.


    • Anonyymi

      Tojotan sähköauto on toistaiseksi ollut tosi hiljainen. Eivät ole paljoa melua aiheuttaneet muuta kuin keskustelupalstoilla.

      • Anonyymi

        Lähinnä naurunremakkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä naurunremakkaa

        pyörän pultin tippuminen lattialle aiheuttaa kilahduksen, muuten eivät vielä pidä melua


    • Anonyymi

      Toyota on vetänyt säästöt niin tiukoille, ettei autosta voida sada hyvää ja hiljaista.
      Ohuen ohut maalikerros pohjassa, massausten puute, nopea suunnittelu jossa haetaan vain säästökohteita jne.... sellaista on Toyotan tuotanto ollut aina ja vain pahenee kokoajan.

      • Anonyymi

        Pappojen huoltoasema käynneille sopivia autoja.


      • Anonyymi

        varmaan myös halpa pyörientuenta ratkaisu johtaa äänet sisälle


    • Anonyymi

      Niinhän se taas nähtiin tuoreessa TM vertailussa, korolla haukuttiin äänekkääksi.

      • Anonyymi

        Myös se käkkyrän näköinen CH tms mummomaasturi haukuttiin äänekkääksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös se käkkyrän näköinen CH tms mummomaasturi haukuttiin äänekkääksi.

        Mommotkaan mitään kuule


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mommotkaan mitään kuule

        Skodajopet syövät mömmöjä.


    • Anonyymi

      Laadukkaissa autoissa on hiljaista vaikka alla olisi nastat.

    • Anonyymi

      Vuokrasin viikko sitten hybridi Toyotan Corolla?se varmaan oli!
      Uusi auto mutta se oli varustettu nastarenkailla ja herran perskules että tuli paha olo kun se meteli oli puhtaalla asfaltilla aivan jäätävä, siis rengas melu nastoilla, kuuloa haittaavat nastat nykyautossa! Annoin kyllä palautteen vuokraaminen!

      • Anonyymi

        En koskaan vuokraa Tojotaa juuri tuon melun vuoksi. Nastarenkailla ihan ajamaton paikka.


    • Anonyymi

      Kannattaako satsata parin jenin autossa esim rengasmeluun jos maassa ei saa edes myydä nastarenkaita. No pohjoisosassa sataa kuitenkin metrikaupalla lunta ja jäätä.

    • Anonyymi

      Oman kokemuksen mukaan Tojota mallit ovat aina olleet äänekkäimmöstä päästä verrattuna muitten merkkien vastaaviin malleihin.

    • Anonyymi

      Kannattaa toki koikeilla muita malleja niin huomaa kuinka hiljaisia ne ovat.

    • Anonyymi

      Tojota kuski luulee autoaan hiljaiseksi mutta yllättyy toisen auton kyydissä kun moottoritienopeuksillakin pystyy keskustelemaan niin että takapenkillekin kuuluu.

    • Anonyymi

      Useammin kuin kerran on kyydissä ollut Tojota kuski ihmetellyt autoni hiljaisuutta moottoritiellä.

    • Anonyymi

      Korkea sisämelu on taas todettu parissa TM uusimmissa autovertailuissa, joissa Toho on ollut mukana.

      • Anonyymi

        Painon säästöllä saadaan kulutusta desin alas. Ohutta peltiä, muovia, ei äänieristeitä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painon säästöllä saadaan kulutusta desin alas. Ohutta peltiä, muovia, ei äänieristeitä jne.

        Lisäksi säästetään pyörien tuennassa.


    • Anonyymi

      TM viisiovisten vertailussa Tojota todettiin kaikkein meluisimmaksi. Soratiellä suoranainen soran rummutus tunki ohjaamoon.

    • Anonyymi

      Olin farmari corolla taksissa jossa nastarenkaat alla ja mentiin moottoritietä vähän matkaa. Ihan karsea meteli takapenkillä kuskikin sanoi, ettei ole kyllä hiljaisemmassa päätä autoja joilla on ajanut.

      • Anonyymi

        Prius on samanlainen ja lisäksi kaikki töyssyt täräyttävät ikävästi.


    • Anonyymi

      Uusikin corolla todettu jo todella meluisaksi Espanjan sileällä asfaltilla. IL on juttu.

    • Anonyymi

      Jopa puolet sähköllä kuiskaavan hiljaisesti, täyshybridihän se.

      • Anonyymi

        Meluisin auto Tuhnu.


      • Anonyymi

        Hirveä rengasmeteli kumpuaa sisälle sähköajolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä rengasmeteli kumpuaa sisälle sähköajolla.

        Pyörien tuenta runkoon halvoilla puslilla niin eihän sitä hiljaiseksi saa.


    • Anonyymi

      Menkääpäs nyt koeajamaan corolla nastarenkailla moottoritielle. Saattaa jäädä kaupat tekemättä sen jälkeen. Sen jälkeen voi mennä kivimurskaamon viereen lepuuttamaan korvia.

      • Anonyymi

        Juu, moni on koeajanut, ensirekisteröinnit yli puolet enemmän kuin muilla.


      • Anonyymi

        Ei taida Corollan ostajaa meluisuus haitata. Tai heikot ajo-ominaisuudet, ruma muotoilu, huono ergonomia tai nopea ruostuminen. Pääasia, että pääsee kerran viikossa bingoon ja pari kertaa viikossa lähikauppaan.


    • Anonyymi

      Nyt kannattaa mennä koeajamaan autoja. Talvirenkaiden rouhimat tiet erottaa laadukkaat autot halvalla tehdyistä.

      • Anonyymi

        Varmuuden vuoksi kuulosuojaimet mukaan Tojon koeajolle. Desibelit saattaa ylittää työturvallisuus rajat.


    • Anonyymi

      TM 1/20 missä oli farkku Passat ja RAV4 ynnä muutama muu isomman keskiluokan kulkine. RAV4 melu sai saman arvosanan kuin Passat. Onko Passat meluisa?

      • Anonyymi

        Corolla ainakin on, RAVilla en ole ajanut. Käytännössä pitää olla vastamelukuulokkeet tai kuulosuojaimet moottorinopeuksissa.


    • Anonyymi

      Huono suunnittelu ja ruostesuojauksen ja äänierityksen puute tekee heikkopeltisestä autosta sietämättömän äänekkään.

    • Anonyymi

      Tojotaa sanovat peltirummuksi.

    • Anonyymi

      Joo täysi ihme tuo melu kun lainasin kaverin uutta hybridi c hr ? kö se oli ja kun on tottunut ajamaan volkkarin tiguanilla niin tuo pikkuauto , mukamas samaa koko luokkaa kuin 2012 mallin tiguan, oli niin saatana meluinen ettei takapenkkiläisen puhe kuulunut eikä takana kuullut kuin nastarenkaiden ropinaa!
      ja volkaarin jämäkkyys ja ajoominaisuudet olivat toyotan vastaavaa ei takapakkia ,mieluummin ajelen 2012 volkkarilla vielä toset 300 oookm

      • Anonyymi

        halvat puslat alustassa niin meteli tulee läpi


    • Anonyymi

      Halpuutus sen tekee.

    • Anonyymi

      Kova sisämelu on merkki halpuudesta, tosin Toyotan kohdalla halpuus ei täyty kuin laadussa. Panttimaksu on nykyään niin iso, että Toyotan hinta on karannut tuotteen laadusta kovin kauas.

      • Anonyymi

        Huono hinta-laatusuhde.


    • Anonyymi

      Vain hölmö ostaa Toyotan Suomen hinnoilla.

      • Anonyymi

        Hölmöä on ostaa Toyota.


    • Anonyymi

      Alkaa jo vähän ahistaan, Toyota 2348 kpl.
      Piirikunnallisten hippoauto 1175 kpl.

      • Anonyymi

        Entä se melu ja halpuutus mistä tässä ketjussa on puhe, eli paska mikä paska.
        Onneksi VW Ag:n autoja on meillä myyty jo yli 700kpl enemmän kuin Toyotan autoja, eli hiljaisia ja mukavia autoja on enemmistönä.


      • Anonyymi

        Varmasti ahdistaa noin monia Tojon omistajia melu vähintään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ahdistaa noin monia Tojon omistajia melu vähintään

        Tohjon omistajilla on sen verran huono kuulu, että melu ei haittaa siinä eläkeläiskärryssä.


    • Anonyymi

      Tuli käytyä cross koeajamassa, odotukset oli kovat mutta samanlaista mourua renkaista kuin muissakin Tojitissa. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Moottori lehden Cross käyttötestistä;
      "Rivakka kiihdytys saa koneen huutamaan ja tuntuu samalta kuin perinteisessä manuaalivaihteisessa autossa kytkin luistaisi."

      • Anonyymi

        Näinhän se on tyypillisesti Tojotassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on tyypillisesti Tojotassa

        Näinhän se on tyypillisesti saksalaisissa.


    • Anonyymi

      Vaari kehui uutta corollaansa hiljaiseksi, no eihän se mitään kuulekkaan.

    • Anonyymi

      Ostin 2003 vuoden corollan, tosi hyvä muuten kakkosautona mutta en ole koskaan ollu noin mekkalassa. Ei pysty ajaa ilman että on napit korvissa, menee lukkoon korvat. Pienikin epätasaisuus tiessä niin tuntuu että liikkuuko osat ja tärrää. En tiiä

      • Anonyymi

        Mikä siinkin on että Toyotaa on ylivoimaisesti merkeistä eniten vaikka eläkeläisiä on vain vähän ?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe