Herajoen koulun pihalla on hieno, vanha, satoisa omenapuu. Se on täynnä punaposkisia syksyn herkkuja. Kukaan ei vain näytä olevan niistä kiinnostunut. Maahan pudonneita omenoita on puunalus täynnä ollut jo pitkään.
Eikö tässä olisi oivallinen opetusaihe: kotimaista syyssatoa, sadon keräämistä ja sen hyödyntämistä. Ei kaikkea tarvitse ostaa kaupasta. Eikö olisi lapsille opettavaista kerätä sato talteen, tuoda se kaikille syötäväksi, unohtamatta samassa pihapiirissä olevaa päiväkotia.
Näinkö, nykyisellä välinpitämättömyydellä, lapset oppivat hyödyntämään/kunnioittamaan lähialueen, kotimaista ruoan tarjontaa?
omenapuusta pitkälle
7
218
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa tärkeä ja ajatuksia herättävä avaus. Kiitos!
- Anonyymi
Jos koulun pihalla kasvaisi puu, joka tuottaisi irtokarkkeja, hampurilaisia tai kolajuomaa, niin puut koluttaisiin tyhjiksi.
- Anonyymi
Ja jos lehdissä olisi huumaavaa ainetta, puusta putsattaisiin ne kaikki pois, vauhdilla.
- Anonyymi
Ei omena kauas puusta putoa.
- "Perinnöllinen" köyhyys. Mitä sille voisi tehdä.
- Perinnöllinen rikkaus. Ei pysty tekemään mitään.
- Tutkimusten mukaan älykkyys ihan neurologis/biologisella tasolla periytyy yli 50 %, ehkä 60-70%. Ketkä ovat tutkineet? No ne perinnöllisesti rikkaat, jotka ovat yliopistot kansoittaneet. - Anonyymi
Yritetään väittää, ettei enää olisi yhteiskuntaluokkia, Ei anneta kirjoittaakaan niistä.
Toisaalta tutkimukset vuodesta toiseen todistavat, että ihmisten yhteiskuntaluokka säilyy samana suurelta osin. - Anonyymi
Minkähänlaisista puista ikkunoiden kivittäjät ovat pudonneet?
- Anonyymi
Minkä pienenä oppii, sen isona taitaa.
TAI
Isot edellä. pienet perässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893