omenapuusta pitkälle

Anonyymi-ap

Herajoen koulun pihalla on hieno, vanha, satoisa omenapuu. Se on täynnä punaposkisia syksyn herkkuja. Kukaan ei vain näytä olevan niistä kiinnostunut. Maahan pudonneita omenoita on puunalus täynnä ollut jo pitkään.

Eikö tässä olisi oivallinen opetusaihe: kotimaista syyssatoa, sadon keräämistä ja sen hyödyntämistä. Ei kaikkea tarvitse ostaa kaupasta. Eikö olisi lapsille opettavaista kerätä sato talteen, tuoda se kaikille syötäväksi, unohtamatta samassa pihapiirissä olevaa päiväkotia.

Näinkö, nykyisellä välinpitämättömyydellä, lapset oppivat hyödyntämään/kunnioittamaan lähialueen, kotimaista ruoan tarjontaa?

7

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa tärkeä ja ajatuksia herättävä avaus. Kiitos!

• Anonyymi

Jos koulun pihalla kasvaisi puu, joka tuottaisi irtokarkkeja, hampurilaisia tai kolajuomaa, niin puut koluttaisiin tyhjiksi.

• Anonyymi

Ja jos lehdissä olisi huumaavaa ainetta, puusta putsattaisiin ne kaikki pois, vauhdilla.

• Anonyymi

Ei omena kauas puusta putoa.

- "Perinnöllinen" köyhyys. Mitä sille voisi tehdä.

- Perinnöllinen rikkaus. Ei pysty tekemään mitään.

- Tutkimusten mukaan älykkyys ihan neurologis/biologisella tasolla periytyy yli 50 %, ehkä 60-70%. Ketkä ovat tutkineet? No ne perinnöllisesti rikkaat, jotka ovat yliopistot kansoittaneet.

• Anonyymi

Yritetään väittää, ettei enää olisi yhteiskuntaluokkia, Ei anneta kirjoittaakaan niistä.

Toisaalta tutkimukset vuodesta toiseen todistavat, että ihmisten yhteiskuntaluokka säilyy samana suurelta osin.

• Anonyymi

Minkähänlaisista puista ikkunoiden kivittäjät ovat pudonneet?

• Anonyymi

Minkä pienenä oppii, sen isona taitaa.

TAI

Isot edellä. pienet perässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen

Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää
      Ikävä
      165
      2154
    2. Kimmo Kivelä mikä pösilö.

Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla
      Kiuruvesi
      31
      1637
    3. Nainen kaunokainen

Mitä teet tänään illalla?
      Ikävä
      52
      1343
    4. Olisin halunnut...

Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele
      Ikävä
      98
      1318
    5. Paljonko sinulla nainen on velkaa tai säästöjä?

Sitä tässä mietin jatkoa ajatellen.
      Ikävä
      117
      1170
    6. Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun

Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi
      Ikävä
      206
      1019
    7. Kulta miten menee

Mitä tunnet nyt.
      Ikävä
      68
      1008
    8. Nyt faktoja tiskiin mies

Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.
      Ikävä
      77
      975
    9. Hyvä kuolema?

Niin.. minulta taas raskaamman puoleinen aloitus.. Olen kuunnellut äänikirjaa hyvästä kuolemasta keskiajalla ja siinä o
      Sinkut
      100
      947
    10. No jos sulla on muitakin ottajia

niin siitäpä sitten vaan. Ehkä niitä on sitte helpompi lähestyä! Eikait tämmöistä vaikeaa ujoa tapausta hittovie kannata
      Ikävä
      47
      935
    Aihe