Pitääkö kompressorin paine päästää pois, kun ei käytä laitetta

Anonyymi-ap

Voiko kompressoriin jättää esim. 10 bar paineen, kun laitetta ei enää käytä esim. Useampaan viikkoon. Entä jos ei käytä esim. 6kk.
Voiko paineen jättää metallisiin paineilmaputkiin tai kumiseen letkuun?

16

2490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitkään paikallaan seissyt ilma happanee ja menettää tehonsa. Paineastiat on syytä pumpata tyhjöpumpulla tyhjiksi jos niitä ei pitkään aikaan käytetä.

• Anonyymi

Kyllä paine haurastuttaa. Itsekin päästääb vesijohdoista paineet pois. Kestävät vuosia pidempään

• Anonyymi

Varmaan tärkeämpää ottaa sähköjohto irti seinästä jos et kompuraa aikoihin käytä.
      Kyllä ne paineet sieltä ajan kanssa itsekseen häviää.
      Painesäiliön pohjaproppu hyvä ottaa välillä pois, sinne näyttää kertyvän kosteutta.

• Anonyymi

Ei se paine siellä pysy muutamaa päivää pidempään. Yleensä vuotaa jo tunneissa tyhjäksi.

• Anonyymi

Niin mullakin tuo pikku 1.5kw tokman malli joka muutaman vuoden.
        Sitte on tuo 2.2kw V- kone 20v vanha ja paineet pysyy pitkään. Tosin liittimiä vaihdettu kun timpuri käytössä ollu mutta vain lähtöliittimiä. Usein jätin paineet päälle työpäivän jälkeen.

• Anonyymi

siinä tapauksessa kompurasi tai siihen liitetyt laitteet ovan pelkkiä vuotavia paskoja. paskoja. oma 50l kompura seisoo tallissa, siinä on kiinni kierreletku, ja ilmapistooli, kompressori, tai letkut, ja laitteet eivät vuoda uhtään, siellä on sama paine vielä kuukaudenkin päästä.. empä ole pitänyt tapana talveksikaan tyhjentää..

• Anonyymi

Voi jättää. Ei se siellä pysy mutta virran katkaisu kannattaa huolehtia ettei ala itsekseen käymään.

• Anonyymi

En tiedä pitääkö, mutta ainakin itse päästän kompuran paineet pois. Painehan nojaa tiivisteitä ja venttiileitä vasten, joten maalaisjärjellä ajatellen parempi kun saavat olla ilman rasitusta.

• Anonyymi

Ei siitä haittaa ole jos jaksaa. Itse en jaksa päästellä. Mökiltä lähtiessä päästän jos muistan.

• Anonyymi

Minulla oli kompurassa 10 bar paine kun eilen käytin. Viimeksi oli käytetty 2kk sitten. Kyllä paine pysyy

• Anonyymi

Minun kompurassani pysyy paineet tarkalleen häviämättä mihinkään, minulla on Atlas copco merkkiset laatulaitteet koska olen parempi ihminen.

• Anonyymi

Minullapa onkin ingersol kompressori koska kelpuutan vain parasta. Tosin se on jo vanha lousku kuten minä itsekin.

• Anonyymi

Ei todellakaan mitään tarvetta.

• Anonyymi

Kyllä tuon minun kompuran käyttöohjeessa kehotetaan laskemaan paineet pois, jos on pitempään käyttämättä. En tarkemmin muista syytä, oliskohan ollut paineensäätimeen liittyvää...

• Anonyymi

Kiitos neuvoista, nykyään lasken paineet pois jokaisen käytön jälkeen, ei kestä kauaa!

• Anonyymi

Aivan turhaa ei mitään merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8592
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2318
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1361
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      178
      1305
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe