Minulla on telsuun kytkettynä USB-kovalevy, jota käytän lähinnä väliaikaisjemmana eli katsottuani poistan tallenteet. Jotain olen säästänytkin, kuten muutamia GOT-kausia ja tuoreempia Bondeja.
Onkohan väliä miten levyltä poistaa ohjelmia, eli haittaako jos poistaa seasta vanhempia? Fragmentoituuko levy silloin nopeammin/ enemmän? Olen yrittänyt suosia tyyliä, että poistan vain järjestyksessä tuoreimmasta päästä yleensä useamman ohjelman kerrallaan. Kuvittelisin että levytila pilkkoutuu silloin vähemmän. Hieman tuo vaatii tietysti ennakointia ja suunnittelua jos aikoo säilyttää jonkin tulevan tallenteen, koska levy pitää olla tyhjättynä "arkistoituihin" ohjelmiin asti.
LG-merkkinen tv:ni on muuten aika hidas tallenteiden poistossa. Putsanneeko se sitten vapautuvan tilan perusteellisemmin kuin vain hävittämällä ohjelman nimen ja tiedon sen varaamasta levytilasta.
USB-kovalevyn käyttö TV:ssä
3
277
Vastaukset
- Anonyymi
Tämäpä olikin suosittu aihe. Ei nähtävästi kukaan enää tallentele tv-ohjelmia?
- Anonyymi
Levyn fragmentoituminen liittyy yleensä pienten tiedostojen poistamiseen. TV-ohjelmien tallenteissa puhutaan isoista tiedostoista, jolloin ongelman ei pitäisi olla merkittävä käyttöjärjestelmästä riippumatta.
TV-käyttöjärjestelmät ja niiden toiminta tiedostojen käsittelyssä lienee semmoinen asia, josta aika harvalla on minkään sortin tietoa.- Anonyymi
Totta, ajattelin vain, että jos esimerkiksi poistaa puolen tunnin ohjelman tallenteiden välistä, niin silloin ajan myötä tuollaisia lyhyehköä tallennusblokkeja syntyy levylle yhä enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245161Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1754892"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste693359Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072956Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242262Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2361702Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.771241- 981236
Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.69921Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96897